2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hogyan repüljünk 737-800-as repülőgéppel szimulátorban és otthon

Írásomban bemutatok egy teljesen élethű szimulátort, illetve azt is, hogy nem is olyan bonyolult egy utasszállító géppel repülni.

[ ÚJ TESZT ]

Műveletek a hajtóművek indításig III.

Továbbra is az FMC-ben "turkálunk", de már nem sokáig, lassan indíthatjuk a hajtóműveket, egyre közelebb kerülünk a felszálláshoz (már alig várom).

Kiválasztjuk az indulási eljárást (LITK1D), illetve a felszállópályát, amelyet a rádión adtak meg nekünk. Most beírhatjuk az útvonaltervet, amelyet előzőleg lenéztünk a netről. Az útvonalterv pontokból áll, ezeknek külön-külön koordinátájuk van, ezeken kell áthaladnunk. Az útvonalat a navigációs panelen követhetjük nyomon. Az FMC továbbá kiszámolja, hogy ezeken a pontokon milyen magasan, és mekkora sebességgel kell áthaladnunk.

Következő menüpont az N1 LIMIT. Ez a menüpont a hajtóművek teljesítményére vonatkozik. Mivel nincs tele a gép, ezért felszállásnál nem kell 100%-on járatni őket. Válasszuk ki tehát a TO-2-t. Most jön a TAKEOFF REF. Itt megadjuk, hogy most 5 fokra nyitjuk ki a fékszárnyat, a Central Gravityt automatikusan megadja, majd kiszámolja a sebességeket.
V1: ha elértük ezt a sebességet, akármi van, muszáj felszállni,
VR: itt kell elemelkedni, mielőtt elérjük a V2-t.

Ez kérem az Mode Control Panel (MCP), vagyis a robotpilóta. Egyelőre 10.000 lábra fogunk emelkedni, az irány a felszállópálya iránya lesz, sebesség egyelőre 165 csomó lesz. Mindkettő Flight Directort (F/D) bekapcsoljuk, majd az automata tolóerő-szabályozót (A/T ARM)-t is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.