Tesztek - AGP - Doom 3
Doom 3
Hirdetés
A nagy sikerű Doom sorozat harmadik részének megjelenését nagy várakozás előzte meg, és később rengeteg más játék is épült a grafikus motorjára, így a kártyák teljesítményének meghatározásakor fontos szerepe van. A motor OpenGL-re épül, de a különböző shader verziójú kártyákkal más a képminőség, amint ezt a screenshotok is szemléltetik. A mérést a játék beépített timedemo rendszerével végeztem.
Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1280x1024 - max. detail
OpenGL-es játékról lévén szó, erős NVIDIA dominanciával találkozunk ebben a tesztben, hiszen ez az API mindig is a zöldek fejlesztéseinek feküdt jobban. A 75 FPS-nél mutatkozó processzorlimitet a két legerősebb 7-es GeForce maximális grafikával is elérte. A legerősebb Radeon ezúttal az X1950 XT lett, ugyanis a dx10-es modellek eléggé belassultak ebben a játékban. Jól szerepeltek a gyakran bukdácsoló FX kártyák is, hiszen magabiztosan verték Radeon 9000-es kategóriatársaikat.
A GF4 Ti modellek ezúttal jobban háttérbe szorultak, és csak a gyengébb FX-ekkel tudják felvenni a versenyt, pedig dx8-as shadereik miatt jóval részletszegényebb képet generálnak (lásd a screenshotokat). A GF3-as kártyákkal már 640x480-ban, kis részletességgel is épp hogy csak játszható a program, a dx8-as Radeonok esetében pedig még rosszabb a helyzet. A dx7-es kártyákkal ugyan elindul a játék, de játszhatatlan sebességgel fut minden körülmények között, így hát nem sok értelme volt kidolgozni a támogatásukat.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!