Hirdetés

2021. május 13., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat / Sport rovat

Alpine MotoSafe füldugó szélzaj ellen

Egyedülálló hallásvédelmi megoldás apró méretbe zsúfolva, kifejezetten motorosoknak.

[ ÚJ TESZT ]

Drága hobbi, káros hatásokkal

Kétféle ember létezik. Az első csoportba azok tartoznak, akik törődnek az egészségükkel, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy hosszútávon is élvezhessék azt, amit Isten ajándékozott nekik. A másik csoportba azok tartoznak, akik nem vesznek tartós tejet, és a „majd lesz valahogy” alapon gondolkodnak. Persze az ember fiatalon többnyire nem gondolkodik azon, hogy mi lesz 30, 40 vagy akár 50 év múlva, pedig néha nem ártana, főleg akkor, ha olyan fontos dologról van szó, mint a látás vagy éppen a hallás. Utóbbi az idővel egyébként is folyamatosan romlik, de a modern kor vívmányaival ezt a folyamatot könnyedén és az elején szinte észrevehetetlenül felgyorsíthatjuk - hangos zenével fűszerezett házibulik, koncertek, rendszeres privát zenehallgatás telefonról vagy mp3 lejátszóról... természetesen jó hangosan, hogy elnyomjuk a környezet zaját... no és a motorozás.

80 dB - 8 óra
83 dB - 4 óra
86 dB - 2 óra
89 dB - 1 óra
92 dB - 30 perc
95 dB - 15 perc
98 dB - 7 perc
101 dB - 3 perc
104 dB - 1,5 perc

A fenti táblázat azt mutatja, hogy egy adott hangnyomást mennyi ideig vagyunk képesek elviselni halláskárosodás nélkül

Aki ült már motoron (és nem csak álló helyzetben) az tudja, hogy a motoros fülének legnagyobb ellensége egy bizonyos sebesség felett a szélzaj, ami hosszú utazások alatt nem csak időszakos terhelést ró a fülre, hanem bizony akár órákig hallgathatjuk a bukóban a körülötte keletkező légörvények fülsiketítő zaját. Persze-persze, csak jó bukót kell venni, az majd megold mindent - mondják a "szagértők". Nos, ebben van valami igazság, de kevés olyan sisak van a piacon, melyet kifejezetten úgy fejlesztettek, hogy az elsődleges szempont az, hogy kifejezetten halk legyen, de ahány ember, annyi igény, ezt pedig egy gyártó nem tudja mind kielégíteni. Például a Schuberth kínálatában vannak olyan sisakok, melyeket kifejezetten úgy fejlesztettek, hogy a szélzaj káros hatásait csökkentsék, de 100 km/h sebességnél még ezekben a bukókban is 85 dB-es hangnyomás van, míg a biztonságos szint (ami még nem fárasztja az idegrendszert) inkább 80 dB környékén van - és ekkor még csak 100 km/h-val megyünk, 130 km/h-nál a helyzet ennél rosszabb.

A Schuberth S1 Pro már majdnem tökéletes megoldás...

A másik jó tanács, hogy jól be kell bújni a plexi mögé; valljuk be, egy hasalós póz még egy sportmotoron sem éppen kényelmes hosszabb távon, és bizonyos sebesség alatt még hülyén is nézhet ki. Nyilván a csupasz motorok és plexi nélkül chopperek tulajdonosai is nagyra értékelik majd ezt az ötletet, mert bizony ők akkor tudnak majd legközelebb plexi mögé bújni, ha beállnak egy nyilvános telefonfülébe és magukra csukják az ajtót. No persze azok, akik nagy túraplexivel felszerelt túragépekkel járnak, azok kevésbé értik, mi is itt az én problémám. Ezt egy picit bővebben kifejteném, hogy kerek legyen a sztori.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.