2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

A 64bit/DDR és a 128bit/SDR viszonya

GF2 MX és GF4 MX kártyák tesztje

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek

Quake III demó v1.11

A teszt első játékprogramja az OpenGL-t használó Quake III v1.11 demó, amely megjelenésétől nagyon sokáig szerepelt a hardvertesztekben, és kiváló összehasonlítási alap volt 8-10 éve, így a tesztben szereplő kártyákhoz kifejezetten ideális.
A kártyákat 16 és 32 bites színmélységgel, magas minőségi szinten, három felbontáson teszteltem. Timedemo módban futtattam a beépített demo001 demót.

16 bit

Míg a GeForce 2 kártyák különbsége a képernyő felbontásával együtt növekszik, 1,5-től 3,7%-ig, addig a GeForce 4 kártyáknál 16 biten 640*480-ban CPU limit jelentkezik, de nagyobb felbontásban kirajolódik egy másfél százalékos eltérés az Abit SDR javára.

32 bit

A kisebb kártyák viszonya 640-ben és 800-ban zavaros, előfordulhat, hogy mérési hiba történt, de 1024-ben úgymond visszaáll a rend, és közel 5%-kal megelőzi az Asus SDR a Creative DDR-t.
Az NV17 SDR és NV18 DDR esetében rendeződnek a dolgok 32 biten: az előbbi gyorsabb, felbontástól függően 1,3 / 2 / 2,7%-kal.

Unreal Tournament v451

A teszt második, Direct3D játéka a nagysikerű Unreal Tournament, amely a mérföldkőnek számító Unreal játék felturbózott grafikus motorjára épült.

16 bit

Érdekes módon minden kártya felbontásonként közel azonos FPS-t produkált, akármelyik generációról is legyen szó. Nem kifejezetten CPU korlát szaga van a dolognak, valami egyéb limitáló tényező is beleszólt az eredmények alakulásába: a felbontásonként egyforma FPS értékek még jelenthetnének CPU limitet, de a sebesség csökken a felbontás növelésével, ami viszont nem jellemző a CPU korlátra. Azt csak remélni tudom, hogy nem valami szoftveres FPS limitbe szaladtam bele, amit el lehetett volna kerülni.

32 bit

32 bitre kapcsolva a kettes sorozatnál már jobban érzékelhető különbségek láthatók, amik a felbontás növelésével egyre inkább megmutatkoznak: 1,1 - 3,6%-ig növekszik az eltérés.
A négyes MX-eknél nagyon kis mértékű marad gyorsaságbeli különbség, az SDR 1% körüli előnyre tett szert, ami szinte elhanyagolható.

Need For Speed Porsche Unleashed

Utolsó játéktesztként a Need For Speed sorozat sokak által máig az egyik legjobb darabjának tartott Porsche Unleashed (egyes országokban Porsche 2000, nekem is így van meg eredetiben) demója teszi próbára az MX kártyákat.

16 bit

16 bites színmélységnél teljes a káosz: annyira összevissza eredmények jöttek ki, hogy az értékelhetetlen: ennek oka lehet a CPU limit, de akár mérési hiba is. 1024-ben csak a GF4 MX-eknél látszik az "elvárható" eredmény, a kisebb MX-eknél magasabb érték jött ki a DDR verzió javára.

32 bit

A magasabb színfelbontásban 640-ben még zavaros a két kisebbik MX viszonya, a DDR-es minimálisan gyorsabb tud lenni. 800-ra és 1024-re lépve viszont eddig nem látott aránnyal (rendre 12,2 és 9,9%) gyorsabb az Asus SDR kártya.
A nagyobb MX-eknél a két alacsonyabb felbontáson 1 - 1,5%-kal gyorsabb az Abit SDR, de 1024-ben a különbség felugrik közel 10%-ra, amilyet eddig nem láthattunk a játéktesztekben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.