A 64bit/DDR és a 128bit/SDR viszonya

Szintetikus 3D tesztek

3DMark 2000 v1.1

A kártyák igazi hazai pályájának tekinthető DirectX 7-es benchmarkot kétféle beállítással futtattam, 1024*786 felbontáson 16 bites (default) és 32 bites színmélységgel.

A grafikonon szépen kirajzolódik az SDR kártyák előnye: a kettes sorozatnál 3,4 - 4%, a négyes sorozatnál pedig 1,8 - 2,5% a sebességbeli különbség a 128 bites kártyák javára.

3DMark 2001 SE b330

Hirdetés

A DirecX 8-as tesztprogramot default beállításokkal alkalmaztam, azaz 1024*768 felbontáson 32 bites színmélységgel.

A GF2 MX SDR kártya 4 százalékkal teljesített jobban, mint DDR-es társa. A nagyobb kártyáknál a különbség már csak 1,6%.

TreeMark

A TreeMark nevű tesztprogram a GeForce 256 kártyák T&L egységének sebességét volt hivatott demonstrálni két előre beállított bonyolultságú jelenettel. Az egyszerűbbik közel 36.000 poligont tartalmaz 4 fényforrással, míg a komplex jelenet 128.000 poligonnal és 6 fényforrással dolgozik. A teszt 1000 képkockát renderel le timedemo jelleggel, azaz a képkockák száma osztva a futási idővel a kapott átlag FPS.

A kisebb GeForce kártyáknál mondhatni nincs különbség, mindkettő egyforma értékeket produkált. A négyeseknél az SDR-es kártya a Simplex tesztben fel tudott mutatni 1,5% előnyt, de ez eltűnt a Complex tesztnél, ahol feltehetően a T&L motor teljesítménye a szűk keresztmetszet, a memória sávszélesség nem szól bele az eredménybe.

VULPINE GLmark

A Vulpine GLmark egy OpenGL-re írt benchmark program, amely minden olyan kártyán fut, amely támogatja az OpenGL 1.2 verzióját és az ARB_multitexturing kiterjesztést legalább két textúrázó egységgel. A tesztben szereplő kártyákon 640*480 felbontáson, alacsony részletességgel futott jól.
Maga a tesztprogram két helyszínen futtat timedemot. Az első egy kültéri terep, egy szigeten cikázik a kamera. A jelenet végén érkezik egy helikopter, amelyből egy tüdővel bőven ellátott hölgy száll ki. A második jelenetben a tüdős hölgy egy földalatti bunker-laboratóriumba vezet el minket. Érdekesség, hogy a bunker bejáratánál kétoldalt egy-egy ágaskodó lovat lehet látni, amik kísértetiesen hasonlítanak a 3DMark 2001 SE végén látható Point Sprites tesztben forgó pacira.

A GeForce 2 kártyáknál semmi különbséget nem mutatott a tesztprogram, de a nagyobb testvéreknél komoly előny mutatkozik az SDR memóriával szerelt Abit kártya javára. Az eltérés 9 FPS, ami 15%-ot jelent arányaiban.

Előfordulhat, hogy ez mérési hiba, de a minimum és maximum FPS értékek is sokkal jobbak az SDR kártyánál, így hitelesnek tekintem a fenti eredményt.

PowerVR tesztek

A két PowerVR tesztprogram a VGA kártyák stencil pufferét és a rejtett felületek eltávolítását teszteli, amely tulajdonságok a PowerVR Kyro és Kyro II kártyák erősségei voltak.

A Templemark alatt az Asus SDR kártya 3,6%-kal gyorsabb a Creative DDR versenyzőjénél, míg az Abit SDR 2,1%-kal gyorsabb az AOpen DDR kártyánál.

A Villagemark tesztben a GeForce 2 MX kártyák között nincs különbség, viszont az MX420 és MX440 között kicsit növekszik is az eltérés, 2,8%-ra hízva.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt