Hirdetés

Szimulátorhoz egy új gép...

Azon törtem a fejem, hogy az eyeyefinity-nél jobb lenne ha külön gépről menne a szimulátor.
Semmi csicsa, csak egy kis erőgép lenne, mini itx lap, 16 giga ram, a régi vga (Sapphire rx580 8gb) és egy picurka ház hajtaná külön a monitorokat.
Amit gondoltam. - >

Alaplap: Asrock Fatal1ty B450 GAMING-ITX/AC
Processzor: AMD Ryzen 5 1600
RAM: 2x Crucial 8GB DDR4 2400MHz
SSD: Kingston 240GB SSDNow A1000 1500/800 MB/s
VGA: Sapphire RX580 8 gb Nitro+
Ház: Thermaltake Core V1
Bill és egér kombó: Rapoo 8000 Hun

A lap azért, mert van rajta wifi, így egy kábelt megspórolnék. B450-es lap, mi baj lehet belőle! Szerintem teszi majd a dolgát.
A procinál lehetne 2xxx-es széria, de amivel játszom, arra az első generáció is tökéletes.
A ramoknál nem akarok 3000-est venni, mert a tuninghoz nem értek, az a plusz 1-2 fps amit gyorsul nem izgat. Így is 5760x1080-ban megy fullon a játék a másik gépen, ami az adatlapon van.
Meg nem beszélve arról, hogy most ezek a ramok bagóért vannak és teszik a dolgukat.
Az ssd-nek egész jó a sebessége, az alaplap háta mögé fel lehet rakni, így nem kell plusz hely neki. A 240 gb meg bőven elég lesz a windowsnak meg a steamnek annak a 4-6 játéknak ami fel fog rá menni.
A kártya a régi, ami a másik gépből kiesett arról nem írok semmit. :DDD
A háznak meg ezt néztem ki, már meg is rendeltem (plusz a 2 ramot, ssd-t, nehogy feldobják az árakat)
kíváncsi leszek rá, mert egész kis pofás ház, Youtube videók alapján.
A billentyűzetnek ezt a Repoo félét néztem ki, ami vezeték nélküli ami tök jó. Megint kábel nélküli, ami jól jön.
Szóval ez menne a szimulátorhoz, mert így akkor bárhová lehet vinni, moduláris :DDD

Eyefinity probléma

Már korábban írtam, hogy vannak bajok a 3 monitoros eyefiity-nél, mert néha zöld villogás jön elő.
Cseréltem kártyát, rx 580 8 gb -> rx 590 8 gb. Nagy biznisz volt, szó se róla... :W :D
A lényeg az, hogy nem a kártya a rossz, hanem a driver.

A sárgával bekeretezett beállítást kellett kikapcsolni és akkor tökéletesen megy játék és windows alatt az eyefinity beállítás!

Összeállóban a rendszer!

Mivel van egy kis időm, így bepótolom a lemaradásomat a 3 monitoros írásról!

Idő szűkében is voltam és a Google valamiért szivat, mert letölteném drive-ról a képeket, de azt írja jelentkezzek be. Megvolt, akkor sem tudtam letölteni a képeket és inkább akkor egy mappát megosztok és ott megtudjátok nézni őket. Remélem sikerült is megosztani. :(((

[link]

Szóval a paraméterek!

A gépet az adatlapomon tudjátok megnézni hogy mivel van hajtva a rendszer!

Amit én ettem a 3 monitoros szörnyeteghez... ;]

Monitor tartó állvány: Ewent EW1513

Monitor: 3 x Acer 21,5 V227QBIP

Kábelek: 3 x 5m HDMI kábel

Átalakító: VCOM Adapter CA331 DisplayPort - HDMI

Bréking!!!

Na, szóval a 3 monitoros rendszer összeállt, űber brutális, egyben nagyon fura is, hogy mellettem látom a környezetet... :))
Sajnos most idő szűkében vagyok, de amint tudom összerakok egy jó kis bejegyzést az egész műveletről és szívásról... (amd driver)... :(((
Hamarosan jelentkezem! :R

Szimulátor frissítés (upgrade) vol 2.

Megjöttek a cuccok! :C

1 monitortató állvány és 3 monitor!

Ide jönnek még képek szerintem. De lehet nem. Na megyek összeeszkabálom a dolgokat. :DDD

Update 1:
Így néz ki elsőre. Majd dobok fel majd még képet... :D

Szimulátor frissítés (upgrade)

Na, eljött az idő, hogy egy kicsit "ápgrédeljem" a rendszert.
A héten meg is jött egy Nextion 4,3 colos kijelző. Ebay link.

Egy usb modult várok még hozzá és akkor lehet is használni. Ebay link.

A monitor alatt lesz majd egy 3D nyomtatóval nyomtatott kis boxban és a VESA csavarokhoz lesz rögzítve.
Ezt Imibogyó barátom fogja megalkotni! Köszönet érte! :R :D

Egy videó linket is teszek ki, hogy ez miatt tetszett meg. Youtube.

Otthoni szimulátor ülés :)

Hogy miért is csináltam magamnak egy ilyen beteg cuccot?!
Mert imádom a rally szimulátort, abból is a Richard Burns Rally-t és ez kell hozzá!!! :) ;]

Már régóta terveztem, hogy csinálok magamnak egy ilyesmit, mert ahogy régebben játszottam az nem volt az igazi. Egy forgó fotelből játszva, hogy a számítógép asztal alá felbarkácsolt, kihúzhatós billentyűzet tartót csavaroztam fel, hogya kormányom jó helyen legyen, a monitor meg a szemem egymagasságban nézzen, nem volt valami jó megoldás.
Hogy miért? Azért, mert a kormány force feedback ereje leszaggatta a helyéről a dolgokat, így meg kellett gondolni hány százalákra kell állítani, nehogy az ölembe kerüljön minden felbarkácsolt tartó és kormány páros. :DDD
Szóval, kiötlöttem, hogy egyszer kell egy rendes ülés, meg monitortartó állvány is.
Tessék! Itt is van! :C
Sokat vártam rá, de meglett. Na még nem 100%-os a rendszer, mert már csak egy kettes dugóaljzatot kell összeraknom és mehet a rally! A monitornak meg a kormánynak, mert nincs a közelben elosztó. :(

Egy veszett nagy kamion és nagyon drága pótkocsi története...

Üdvözlök minden kedves kíváncsiskodó egyént... Persze azokat is üdvözlöm, akik nem kíváncsiak, csak idetévedtek az oldalamra. :)

Tudjátok mit, inkább nem kezdem a szokásos történelemmel mi mivel kezdődőt és a többi és a többi. Csapjunk bele a közepébe. Olyan kicsi lehettem... Na jó, hagyjuk,inkább mégis írok pár mondatot, hátha aki nem tudja, az tudja majd, amit ti, lelkes LEGO topik bújók már tudtok, vagy tudhattok! Tudtok követni? Rendicsek!!! :D

Szóval, meglett a hobbim, Lego modelleket kezdtem el gyűjteni a közelmúltban ami vagy kamion, vagy valami féle munkagép, olyan mint a 42043-as Mercedes Arocs vagy a Volvo homlokrakodó 42030. A gyűjteményem kezdett nőni (a pénztárcám vastagsága csökkeni), megvettem az egyik régi modellt ami annó nagyon tetszett, csak hát akkor nem volt rá pénzem. Szóval ez model a 8258-cas Technic 8x4-es nyerges vontató, amin egy daru van. Ez lenne az a veszet nagy kamion!
Nagyon tetszett és nem túl régen be is szereztem! (ha tudni szeretnétek hol csaptam le rá, "kis" pénzért elárulom privátban. Vagy a blogomban, vagy mindegy hol. :DDD )
Szóval, meg lett a model. Mikor megjött, összeraktam, elkezdtem az internetet bújni, mint például a youtube-ot, és rákerestem a 8258-cas lego kulcsszavakra és dobta ki a különféle videókat róla. Itt jött a baj... :D
Voltak teljes távirányításúak, voltak moddingolt változatok és jött a jackpot videó, amit bánok is, hogy megnéztem mert azonnal beleszerettem!! Egy pótkocsi utána! De nem is akármilyen, hanem nagyon pöpec!
Nehézgép szállító, a C tengely bogi neki, satöbbi, satöbbi.
Itt a videó róla, beszéljen az helyettem. -> [link]
Szóval azonnal elkapott a KELL érzés, hogy a drága kis Volvo-m utazzon rajta. Állati együttes lesz így a 3, gondoltam magamban. ;] Ez a méregdága pótkocsi, amit majd lentebb megtaláltok! :DDD

Az első autóm!

Az egész körülbelül három hete vagy talán négy is van, hogy édesanyám feldobta ötletnek, hogy vegyek, vegyünk autót, mert ki tudja mit hoz a jövő, a melóhely, ha meglesz minden a C+CE jogosítványhoz, akkor kellene valami autó, ami elvinne oda és olcsó a fenntartási költsége.
Persze a fogyasztást is szemelőtt tartva.
Elkezdtem bújni a különféle hirdetős online adatbázisokat mint aki nagyon ért hozzá, persze nem. Néztem Daewoo, Suzuki, Kia, Peugeot, meg még Audi típust is. Aztán jött az ötlet, hogy az egyik ismerősünk autókkal foglalkozik igen rég óta, vállalkozása is van, Angliából hoz be autókat alkatrészeknek. Nővéreméknek is ő vadászta le jó pár éve egy 2004-es évjáratú Toyota Corolla 1.4-es típust. Igen szép aállapotban volt és van is még mindíg!. Ők nem annyiért vették az autót, mint én. :DDD
Fel is vettem a kapcsolatot Tomival, elmeséltem mit szeretnék és mennyi pénzért. Mondtam neki a típusokat és végül a Suzuki maradt. Olcsó kocsi, olcsó fenntartási költség. "Ez kell neked", hangzott a telefonból.
Innentól fogva csak Suzukikat néztünk bátyámmal. Neki is van egy 3 ajtós, 97-es évjáratú.
Találtunk is egy párat, de mire oda került volna a sor, elvitték, vagy éppen már a honlapokról is eltűntek a hirdetések.
Elkeseredésemben aztán találtunk egy zőld, 97-es sedant Budapesten. Tomit felhívtam, elmondtam a paramétereit és rábólintott, hogy érdemes megnézni. Na, akkor bátyámat felhívtam, hogy ha gondolod, akkor mehetünk a hétvégén. Cég nevet nem írnék, hogy ne legyen reklám. Múlt héten szombaton jött bátyám értem, beszéltünk a hölgyel, hogy mennénk megnézni az autót. Rendben van, itt van, megvan. Hangzott a válasz.
Kocsiba bepattantunk és elindultunk a fővárosba. Odaértünk, megnéztük, majd szóltunk az ügyintézőnek, hogy mi telefonáltunk, megnéznénk az autót. Szólt, hogy mindjárt jön az úriember, de addig nézgelődjenek.
Rendesen megnéztük alul felül és kívül az autót. Igen szép állapotban volt, nem törött. Majd tesóm szól, hogy a gumikkal gáz van, jó formán nincs is rajta minta. Ejj, ez már így nem az igazi, a kocsi vételárába és az átíráson kívül nem férne bele 4 gumi. Jött a második probléma, idén a műszaki lejár. Ejha, ez sem jó így. A típus egy Suzuki Swift sedan, GL verzió volt. Semmi extra, semmi luxus.
Jött a főnök, bemutatkoztunk, jött a segédje, hogy a "bikázót" az akkumulátorhoz, ami nem igazán akart elindulni. Ez sem jó... Rátértünk az árra. 339 ezerért volt hirdetve, de tíz ezer forintot engedett az akku miatt. Hát még így sem volt szimpatikus az ár, a műszaki és a gumik állapota miatt. Elváltunk, hogy majd visszajövünk. Ha...
Akkor egy másik helyre is átmentünk volna, volt is egy másik autó, amit megnéztünk volna, de sajnos vidéken volt (akkor még pesten voltunk) nem tudja megmutatni az illető.
Akkor fogtuk magunkat majd átmentünk az autópiacra, kicsit bangáskodni, mert fél egyre, meg vidéken volt egy másik kocsi, amit meg akartunk nézni. A piacról nem mondanék sokmindent, egy Audi A4-es volt és egy Porsche a kapuban. Na ez nekem nem lesz ebben az életben. :)
Néztünk 1-2 Suzukit, de felejtős volt.
Átmentünk egy márkaképviseltbe, ott volt egy 2002-es évjáratú piros színű. Nagyon jól nézett ki. Megkérdeztük az ottani ügyintézőt és megtalálta a papírján, hogy 500.000 az autó. Ejj, ez már döfi, de nem fér bele a keretbe. Amúgy, szalon autót képzeljetek el, márt olyan állapotban volt!
Akkor már ídő volt, mentünk vissza a vidéki találka helyre, hogy a másik autót megnézzük. Jött a srác barátja az autóval. Na ez már annyira nem tetszett nekünk. Megnéztük azért az autót, de inkább elköszöntünk egymástól, mert olyan állapotban volt az autó...
Nem írnék többet róla, mert amennyiért hirdette, a felét sem érte meg...
Na, akkor lehorgasztott fejjel mentünk haza, mert nem volt autó... Vagyis én inkább...
A hét elején, találtam egy ezüst színű Suzukit, Budapest alatt. Mondtam Tominak, bátyámnak, hogy ez van, ez már "luxus" kategória abban az árban, amennyiért mi autót nézünk. Szervó, ABS, A.C. 4 elektromos ablak, centrál zár és persze sedan kivitel, mert nekem kell a csomagtartó, hogy kényelmesen tudjak pakolni bele. Meg kellene nézni.
Felhívtam a telefonszámot amit megadtak a honlapon. Egy nő vette fel és tájékoztatott, hogy az autó megvan még. Megbeszéltem vele, hogy szombaton (március elsején) reggel 8 után meg is nézhetnénk e az autót. Persze, hangzott, csak előtte hívjon fel még, hogy meg van-e még az autó. Felhívtam, megvolt, mentünk. Tomit felvettük szombat reggel és elindultunk. Oda értünk 8 után egy picivel. Egy kedves, nyugodt fiatal nő volt, körülbelül velem egy idős lehetett. Bemutatkoznuk és mutatta a kocsit hogy merre van.
Ez is kereskedés volt. Megvolt az autó, bátyám meg Tomi górcső alá vették az autót kívül belül.
14 éves autó, látszik a kasznin, hogy volt használva. Kavics felverődés 2 helyen, a bal hátsó ajtón javítás foltok, ami nem törés miatt volt, hanem valaki meghúzhatta, vagy ilyesmi. Jött a motortér, csomagtartó belső rész feltérképezése. A motornál rozsda a kasznin nem volt, de azért látszik itt is, hogy 14 év az 14 év, bárhogy is szépítjük. Motorolaj a nívó pálcán max. feliratnál van. Kerekeknél és a sárvédőn rozsda nincs. A motorháztatő belsején van néhány folt, de azt majd kijavítjuk. A csomagtartóban is, csak egy-két helyen látható, az is javítható könnyen. Megkérdeztük a kisasszonyt, hogy próba körre elmehetünk e vele. Persze, semmi akadálya, válaszolt. Akkor Tomi, aki kb két! méter magas, behajtogatta magát a kis autóba. :D
Elindultunk, és próbálta az autót. Kuplung holtjátéka, hol fog, kormány, a váltó működése stb. Lehúzta az ablakot, hogy füleljen, nem jön valami furcsa zörej előről, vagy hátulról. A jobb eleje kicsit hangos, a féltengelyt ki kell majd cserélni idővel. Azt mondja, nem nagy összeg, de azért még jó autó. Kerültünk egyet majd visszatérve a pénzügyre terelődött a szó. A kocsiból nem engednek, ez az ára ezzel a felszereléssel. 350 ezer. Tomit megkérdeztem a látott és hallott hibák alapján kár lenne e itt hagyni. Tanakodtam vele, hogy nem fér bele már egy komoly javítás, mert a pénzem véges. Azt mondta ne aggódjak, a hibái ellenére használható, jó autó. Hát úgy döntöttem, mivel ő a szakértő hogy megveszem.
A papírok kitöltése és a kötelező biztosítás megkötése után el is indultunk az autóval. Bátyám a saját autójával én már az enyémmel Tomival, hogy beszlgessünk a kocsiról. Bennem volt a félsz, hogy amiket elmondott, "rossz" autót fogok megvenni. De megnyugtatott, hogy amit rá is kell költeni nem sok és nem most kell, majd fokozatosan, mert még jó, lásd a féltengely csere idővel.
Hát az autó elsőnek a benzinkúton kötött ki, mert benzingőzzel mentünk már vele. :D
Etetés után gyí haza az M0 autópályán. A motor kicsit el volt lustulva, látszott, hogy helyben használták, mert nem akart menni még a második sebességben is. De egy kis sztráda után, éreztem a japán motor 68 lóerejét, hogy a mén visszatalál bele. :DDD
A motor csndes, a váltás jó, könnyen jár, a felfüggesztés előzéskor nem billeg. Szóval azt az egy dolgot kivételével igen jó autót fogtunk ki. Vagy is kettő, a bal hátsó ajtót is beleértve.
Na, először megmutatom mamámnak, hogy mit vettem. Először megkérdezte, mikor megérkeztünk, hogy melyik az, mert bátyám mögöttem parkolt le. :D Hát na, csak 70 felett van a "dédi". :)
Ezután mentünk haza, hogy a család többi tagjának is megmutassuk az "új" kocsit. Tetszett nekik.
Akkor az unokákat persze hogy próbakörre kellett vinni, mert hát a "keri" autót vett. :DDD
Gyorsan raktam is bele 140 kilométert még szombaton. :) (ekkor sem volt vele probléma, nem hangos stb.)
Szóval az autó megvan, a hibákat meg jövőhéten hétvégén, ha ráér bátyó, akkor elkezdjük megcsinálgatni. Azért kicsit rendbe kell rakni. Az első bal ködlámpa sem világít sajnos.
...Ja, amit elfelejtettem, az első lökhárítót 2! csavar tartja. Szóval ott a tartókat is megheggesztjük, és jó lesz. Sajnos nem 0 km-es új autó, hanem 14. Van esztétikai hibái, egy kis műszaki is, de minden szépen sorjában meg lesz csinálgatva. Lesz polírozva, egy kicsi színt is kell kevertetni a hátsó ajtóra, mert az igen csúnya. Olyan, mintha a nap ette volna meg, de még sem az. Szimplán csúnyán megcsinált munka.
Azért haverhoz is elvittem, hogy mit szól hozzá és tetszett neki. A hibákat megmutogattam, nem szégyen, hogy mik a hibái. Majd egy próba kör. Tetszett neki, csendes és már erő is volt benne. A 4 henger dolgozik ahogy kell. :D
Én meg vagyok vele elégedve, mert első autó, lesz meg van is rajta tanulni való szerelés és javítás terén. Az extráknak meg örülök nagyon. Meg az autónak is.

Írjak, vagy ne írjak!

Hali! Vettem szombaton egy autót, szeretnétek egy kis beszámolót látni, olvasni róla? Ez a nagy kérdés eme szép napon. :D