Sziasztok!
Szeretném, ha segítenétek eldönteni egy vitát. Ma délután felhívott egy srác, akivel üzleteltem korábban, hogy nem működik az alaplap, amit adtam neki, azonnal cseréljem vissza. A körülmények :
Vevő nem ért a számítástechnikához hardver szinten (saját állítása)
Én már sok ideje PH! látogató vagyok, 14 üzletem volt már, 200+ piaci hozzászólás, SOHA semmi probléma nem volt, sőt általában a nagyon korrekt eladó "díjat" kapom meg a vevőktől.
Az alaplap egy Gigabyte P965 DS4, amit a saját gépemben használtam 1 éve, 3 év garancia van rá (tehát még mindig érvényes). Amikor írt a srác, hogy megvenné, kértem, hogy küldjön CPU-Z képet az alaplapjáról működés közben, mindent elmagyaráztam neki, hogy kell és mondtam, hogy küldök én is képet amint a saját gépem előtt leszek (otthonról írtam) tehát még fel is ajánlottam neki, nem ő kérte. A lapot kicseréltük, korrekt átvétel volt, mindkét dobozban minden a helyén (nem kaptam, IDE kábelt, de egye fene). Két hét elteltével felhív (ma) hogy nem működik, minden rossz, átvertem. Kérdeztem hogy mióta rossz, amire annyit válaszol, hogy nem tudja, tegnap-tegnapelőtt nézte meg, mert eddig nem tudta összerakni, mert megrepedt a vízhűtés CPU-blokkja (???). Mivel tudom, hogy nálam működött az alaplap és ezt egy fél koli tudja bizonyítani, így egyszerűen nem vagyok hajlandó visszacserélni vagy kifizetni a lapját. Másrészt törvény szerint mint privát eladó 3 nap garanciát vagyok köteles vállalni. Nem mellesleg ahelyett, hogy beadja garanciálisan megpendítette, hogy tudja a nevemet, címemet meg hogy hol lakom és vannak kapcsolatai.