Hirdetés

Webfejlesztőknek: gyors cross-browser teszt

Elég macerás munka minden egyes apró módosítás után végigtesztelni az összes böngészővel weboldalunkat. Emiatt a legtöbb webfejlesztő nem, vagy csak felszínesen csinálja meg. De most itt a lehetőség, hogy lerövidítsük ezt a bosszantó favágómunkát egy weboldal segítségével.

Tovább...

Top 10 leghülyébb game controller

A techradar.com összegereblyézte az általuk tíz legelvetemültebbnek tartott game controllert az elmúlt jónéhány évből. Ha végignézünk a listán láthatjuk, hogy nem csak a Nintendo kísérletezett elmebeteg kütyükkel, hanem részt vett az ötletelésben boldog-boldogtalan. Ha ezek eljutottak a nyilvánosságig, akkor képzeljük el milyen lehetett az, amelyik nem jutott el a tervezőasztalon túlra.

Tovább...

.microsoft? .cola? .car? .wtf?!?!

Tuti, hogy feltámad az internet második legnagyobb hiénahordája (a spamgyáros után): a domain név kereskedő.

Tovább...

World of Workcraft

Hogyan szórakoznak a sárkányaprítók egy fárasztó munkanap után?
Videó itt!

Önjáró játék a Nintendotól

Ugye ismerős a Nintendo neve? Ők azok, akiknek állandóan azon jár az agyuk, hogy hogyan csinálhatnának valami újat. Például a Wiimote-ot, ami ugyan 2.0, mert már probálkoztak vele PowerGlove néven.
Most egy régebbi találmányukat mutatom be, az önmagát játszó játékot. A Super Mario egyik legnehezebb pályája a irányító érintése nélkül a videón látható módon fejeződik be. Have fun.

Videó itt!

Távirányított PC-k

A remote desktop szoftverek feladata, hogy segítségükkel hálózaton keresztül (beleértve az internetet is) úgy dolgozhatunk egy PC-vel, mintha előtte ülnénk. A UNIX-os világnak ez nem nagy újdonság, a rendszer már a kezdetektől szerver-kliens alapon működik, azonban Windows-on az operációs rendszer a Windows 2000 megjelenéséig nem támogatta ezt a funkciót. Ebben a cikkben egy gyors áttekintés kaphatunk a legismertebb, windows alapú remote desktop szoftverekről. Elsősorban ingyenes megoldásokat keresünk, és az összehasonlítások alapja is az ingyenes verzió lesz.

Távsegítség - Remote Assistance

A távsegítség nem kimondott remote desktop szoftver. Célja inkább az, hogy egy felhasználónak a leghatékonyabb módon nyújtsunk segítséget: mutassuk meg neki, hogy mit kell csinálni, ahelyett, hogy elmagyaráznánk azt. A lehetőség fordítva is jól működik, jobb ha a távoli felhasználó megmutatja hogyan idézett elő egy hibát, ahelyett, hogy bikkfanyelven körülírja azt. Aki próbált már telefonon segíteni, az tudja, hogy ez mekkora előny. A kivitelezéssel azonban van egy-két gond. A szoftver pont azokat a kezdő felhasználókat célozza meg, akiknek a kapcsolat kezdeményezése is komplikált lehet (oké, most akkor mentsd le az invitations, keresd meg hova raktad a fájlt, csatold hozzá egy emailhez, küldd el nekem... ajjaj). A másik alapvető gond, hogy sokszor nem nagyon tud mit kezdeni az elvetemült hálózati megoldásokkal (tűzfal, alhálózat, router, proxy) és nem is lehet befolyásolni a működését. Még egy nagyon nagy hátrány, hogy amíg nem érkezik meg a helyi gépre a kép, addig nem mozdul semmi (a távoli gépen sem, az ott ülő felhasználó sem tud semmit csinálni), beavatkozásra nincs lehetőség, csak a kapcsolat bontására. Ez instabil vagy lassú hálózat mellett különösen bosszantó.

Ablak-zsiráf.cpp

Programozni nem csak számítógépet lehet (bár célszerű azt), hanem lehet szövegszerkesztőt, számológépet, gyári gépsort, sőt még mosógépet is. Az agykontrollosok szerint akár embert is, de szerintem ők meg vannak húzatva.

Én is akarok programozni!

zsir.blog.hu

Különböző vélemények a blogról:

"Erőltetted poénok, unalmas témák, hézagos szakmai ismeretek, a legjobb Gaming/IT blog" - John Doe, ZDNet

"Köszönöm, hogy elvettél az életemből öt percet, te idióta paraszt!"
Kovács János, szabadkőműves

"Örülünk, hogy végre Magyarországon is megjelent egy minket megszólító sajtótermék."
Kétbal Ábrahám, SIKET - Sánta Informatikus Kukacok Egyesült Társasága

"Bezzeg az én időmben nem volt ekkora pofájuk a bloggereknek!"
Kisnyugdíjas Hackerek Magazinja

Werbung

Hogyan fejlesszünk fórumot?

Kezdetben vala az email, a levelező lista, a BBS, a USENET, vendégkönyv és aztán beköszöntött a kánaán és megérkezett a internet újabb vívmánya, a fórum. Később aztán a vezérhozzászólásból és az exhibicionizmusból kialakult a blog, de ne szaladjunk előre, vegyük nagyító alá az össztársadalmi csevej elektronikus szupermédiumát. A USENET (amelyet ma leginkább Google Groups által ismerünk) tulajdonképpen már fórum volt, hiszen a témakör megjelölésével megpróbálta irányítani az eszmecserét, de a technikai keret egy idő után már nem volt elégséges. Szükség lett egy kiforrottabb, jóval több funkciót kínáló formátumra, és ezt a szerepet vállalta fel a fórum.

De ez már egy régi történet, nézzük mivé fejlődött azóta a fórum.

A fórum nem kerülte el a szoftvertechnológia divathullámait. Megjelentek az előre elkészített, off-the-shelf jellegű fórummotorok. Ezeknek sajnos sikerült olyan szintre fejlődniük, hogy a elérte őket "mindenrejó" frameworkök sorsa: olyan sokat tudnak, hogy túlkomplikáltak lettek. Persze nem mondom, hogy teljesen használhatatlanok, de amíg sikerül eltüntetni a brandet (t.i. a fórummotor jellegzetességeit) és saját igényeinknek megfelelően átszabnunk, addig talán arra is van elég idő, hogy megvalósítsuk az elképzeléseinket keretrendszer nélkül is. Igazából mindegy, hogy felhasználunk egy motort vagy sajátot írunk, a lényeg az, hogy tiszta, felhasználóközpontú koncepciót valósítsunk meg.
Az eredeti, és azóta sikerrel véghezvitt elképzelés az volt, hogy egy témakör köré szervezzünk egy beszélgetést. A gond csak annyi, hogy azóta sokat fejlődött a világ, előtérbe került az ergonómia, az emberközpontú (felhasználóközpontú) szoftvertervezés. Úgy gondolom, hogy ezeknek a elvárásoknak a mai fórumok többsége nem felel meg.