2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Intel SandyBridge - C-, P-states és SpeedStep teszt játékos szemszögből

    Néha felvetődött már bennem a gondolat, hogy vajon lehet-e kimutatható negatív hatása az Intel CPU-k energiatakarékossági megoldásainak játékok alatt.

    - Szerver vagy irodai jellegű használatnál, ahol véletlenszerű lehet a terhelés és ezzel együtt folyamatosan váltogathatja a CPU a szorzót és a különböző C/P állapotokat, akkor sem érdekes a "microlag". Illetve még ha kimutatható is lenne egy csekély teljesítményvesztés, a hosszú üzemidők miatt akkor is jobban megérné spórolni az árammal.
    - Ha otthon, vagy a munkahelyen hosszú folyamatos terheléseknek tesszük ki a CPU-t, mint pl. egy szoftveres videó kódolás, szoftveres renderelés, stb, akkor amúgy is kvázi-inaktív az energiagazdálkodás (folyamatosan maximális szorzón üzemel minden CPU mag, és így kénytelen vele együtt futni az "uncore" rész is, tehát nincs különbség ahhoz képest, mint ha a SpeedStep és minden C/P állapot teljesen le is lenne tiltva - hacsak nem esetleg akkor valami elenyésző, ha maga a rendszeres "állapotfelmérés" okozna némi lassulást)
    - Viszont, ha játszunk, akkor egyszerre áll fenn, hogy ugrálhat a CPU terhelés, de van esély arra, hogy megérezzük az apró kis "tüskéket" (ha vannak ilyenek).

    Folytatás...

    janos666 9 éve 4

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.