Előszó
Ebben a bejegyzésben az XNA Game Studio Express spritekezelő részéről szeretnék írni. A bejegyzésben szerepelnek majd angol szavak, amiket nem tudok/nem lehet normálisan lefordítani, ha valami nem lenne tiszta, akkor kérdezd meg, én szívesen válaszolok. Egy kisebb példaprogramot is írok, ahol egy sprite fog ''pattogni'' az ablakban. Csapjunk a lecsóba!
Hozzuk létre...
Hozzunk létre egy Windows Game projektet, a neve legyen például LogoutSpriteTutorial.
Ha elkészült a projekt, akkor látsz egy előre generált kódot, ami létrehozza az ablakot, és CornflowerBlue színnel törli a Viewportot.
Hozzunk létre a következő könyvtárszerkezetet(Jobb gomb->Add->New Folder): LogoutSpriteTutorial->Content->Sprites.
Majd a Sprites könyvtárhoz adjunk hozzá egy képfájlt(Jobb gomb->Add->Exisiting Item). Én a Spacewar demóban szereplő suntest1.tga-t( alfa csatorna miatt használtam targát ) használtam fel. A megnyitás ablakban át kell állítani a ''Files of type'' legördülő menüt a ''Content Pipeline Files''-ra...
A végül így kell kinéznie:
Kattintsunk rá a fájl nevére, majd kattintsunk a Properties-re, az Asset Name szövegmezőben a textúra fájl neve van a kiterjesztés nélkül, ezt változtassuk meg, hogy valami barátságosabb nevet használhassunk a programunkban: suntest1->sun.
Programozzunk...
A kódot sajnos nem tudom ide beilleszteni, ezért feltettem ide: [link]
A project fájl megtalálható itt: [link]
Boldog karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag új évet kívánok!
GyMisi
Microsoft XNA GSE - Sprite-ok
Microsoft XNA Game Studio Express - Játékfejlesztés tömegeknek
Ezmiez?
A Microsoft ezzel az új megoldásával a hobbi programozókat, tanulókat és a kisebb garázsfejlesztő/független játékfejlesztő csapatokat célozta meg, lehetőséget teremtve arra, hogy gyorsabban, egyszerűbben tudjanak/tudjunk játékokat fejleszteni a Microsoft Windows és Xbox360 platformjára. Az XNA Frameworkon alapuló Game Studio Express(továbbiakban GSE) egy segédeszközöket tartalmazó kiegészítés/csomag Visual C# 2005 Expresshez...
Mire van szükségünk?
A fejlesztéshez szükségünk van egy Windows XP-re(Vistan még nem támogatott, de ott is megy), a Microsoft Visual C# 2005 Express Edition-re( [link] ), az XNA GSE-re( [link], ami tartalmazza a különböző segédprogramokat is( pl. XACT )), a legfrissebb DirectX környezetre( [link] ), programozási és matematikai tudásunkra... Ha tesztelni is szeretnénk elkészült játékunkat, akkor egy minimum Shader Model 1.1(ajánlott Shader Model 2.0) képességekkel felvértezett videókártyára is szükségünk lesz. Ha sikeres volt a telepítés, akkor a VC#->New Projectnél megtaláljuk az GSE-hez tartozó templateket.
Egyebek...
A GSE segítségével Windowsra fejleszthetünk kereskedelmi játékokat, de ha Xbox 360-ra is szeretnénk kereskedelmi játékokat fejleszteni, akkor szükségünk lesz egy XNA Creators Club( [link], további információ az oldalon ) előfizetésre, ami egy évre 99$(~18-20 ezer Ft).
Linkek
Legfrissebb verziók, hírek
XNA Team Blog [link]
XNA Developer Center [link]
XNA Game Studio Fórum [link]
Tutorialok
XBOX 360 Homebrew [link]
XNA Spot [link]
Learn XNA [link]
XNA Resources [link]
XNA Tutorial [link]
Végszó
Köszönöm, hogy elolvastad ezt a kis bemutatást. Ha érdekel titeket a téma, akkor következő részben belevágunk a lecsóba!
GyMisi




- Lehetetlenül vékony és hihetetlenül kemény (fotó)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Diablo IV
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nintendo Switch
- Küszöbön az androidos PC-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nyelveken áthidaló AI platformot mutatott be a Telekom
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- További aktív témák...