A pénteki napon (a hivatalos megjelenés előtt 3 nappal) beesett hozzám a Depeche Mode legújabb, Sounds of The Universe c. 12. sorlemezének 4 lemezes deluxe díszdobozos kiadása, mely magán az új anyagon kívül számos extrával is kecsegtet.

Ahogy az a nick-emből is látszik, az én szívemnek kedves ez a banda. Már a '80-as évek második feléből kedves emlékeim fűződnek a zenekarhoz, nagyon hamar szívembe zártam őket anno, annak ellenére, hogy ízlésvilágom leginkább a rock-, blues-, trash-, metal-vonulat körül mozgott már kora gyermekkorom óta. A Depeche Mode azonban mindig valahogy egy üdítő kivételt képezett, azon a vékony határmezsgyén mozog, ami sikeresen ötvözi a szintipop-elektropop-blues-rock irányvonalat.
Megmondom őszintén, hogy nem számítottam erre a lemezre. Már a 2005. októberében megjelent Playing The Angel c. 11. lemez után elindult egy kósza pletyka köztünk rajongók között arról, hogy a DM utolsó lemezét foghattuk a kezünkben, és mikor a banda tagjait kérdezték erről, ők maguk sem cáfolták a hírt, igaz, nem is helyesetek bőszen. Mióta a DM '95-ben, Alan Wilder kiszállásával 3 tagúra szűkült, jellemzően 4 évente, talán kicsit még ritkábban is jelentette meg sorlemezeit: 1997 - Ultra, 2001 - Exciter, 2005 - Playing The Angel. Látszólag illik a sorba a Sounds of The Universe is, azonban a dátum csalóka, ugyanis a Playing The Angel 2005. októberi, ez a lemez pedig ugye 2009. áprilisi, tehát mindössze 3,5 év telt el az előző lemez óta, amivel ráadásul 1,5 évet turnézott is a DM. Szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis az Angel turné mindkét budapesti koncertjén (Papp László Sportaréna és Puskás Ferenc Stadion) ott lehettem, fantasztikus élmény volt mind a kettő.
A mostani lemez viszonylagos korai megszületését Martin Gore minden eddiginél gördülékenyebb dalírási procedúrájának köszönhetjük. Elmondása szerint a 2006. augusztusában befejeződött turné után már 2007. januárjában el tudott kezdeni írni és sokat könnyített a dolgon, hogy eközben Dave Gahan a Hourglass c. szólólemezén dolgozott, így Martin joggal érezhette, hogy nincs időkorlátok közé szorítva. A szokásos nyomás elmaradtával az alkotói folyamat is sokkal természetesebb, gördülékenyebb volt.