Vettem egy Impreza-t! Avagy Subaru Impreza DIY - Csináld meg magad. :D

Cca két éve (2013ban) elegem lett, hogy állandóan a "családi kocsi"-t kell használnom, s mivel ez az enyém, de mégsem, így gondoltam kell egy saját... milyen is legyen...

-Kombi
-Különleges
-Olcsó fenntartás, alacsony üzemanyag-igény (Vagy átalakíthatóság, alternatív tüzelőanyagra)
-Igénytelen futómű/motor
-4WD
-Turbo (utólagos sem gond)

Nézegettem, gyűjtögettem, párszor nekifutottam, aztán elment tőle a kedvem, de most februárban ismét valahogy megjött, s elkezdtem nézelődni mi is van a piacon...
Az Úr segítségével bukkantam egy Impreza 1998as kombira Március elején... Szerelem volt első látásra. :)
1.6L 16 szelep, 90LE, AWD (állandó összkerékhajtású a nyavajás, mindez 22km-re tőlem)
nyamm...
Felhívtam az eladót, aki mint kiderült egy autókereskedés (ő maga. :D ), és kizárólag a profit érdekelte.
350e-re tartotta a kocsit, lejárt osztrák papírokkal, de a szervizkönyv 2006ig volt vezetve, és cca 2012ben lehetett utoljára napi használatban az autó. (akkor volt olajcsere, és ma délután, miközben "lomtalanítottam" a belsőt, előkerült egy 20EUR tankolásról számla is, 2013-as dátummal.
A 150e km-es nagy szervizre 2006ban került sor. Hihető is, ahogy ketyeg a kicsike... ;)
Kasztni lelakott (na jó, annyira azért nem vészes, de legalább siralmas :DD), piszkos belső... Ki lehet takarítani, és egyébként is valószínűleg csere...WRX ülésekre, ill. belsőre.
Látszott rajta, és a szagán is érezni lehetett, hogy bizony egy ideje áll már, de ennek ellenére pöccre indult (hideg motorral is), és a futóműve 4x olyan jónak, hangtalannak hangzott az első 5km-es próbaúton, mint a 20éves F Astra kombié... A motorja is volt olyan jó, húzott is, viszont a turbo-t az elmúlt 10 évben már megszoktam (Isuzu 82LE TDI), így az, vagy annak a finom + húzása hiányzott.
Elvittem egyik sokat látott autószerelő ismerősöm is, aki szerint szar, rozsdás, stb, és sokat kell vele dolgozni... nem éri meg. Gondoltam, pont ez az amit keresek, de 200e magyar forintért, ~200e-km-t futott Osztrák Impreza, 20km-re tőlem... Hmm, nem lehet véletlen. Lefoglalóztam. (Március 26.-ot írtunk akkor)
Amit csak lehet, magamnak készülök megcsinálni rajta. Leginkább alvázvédelem, stb, amiket szinte mindenki meg tud csinálni magának, ha van egy garázs, lehetőleg aknával.
:))
Az alakításról, mi egyébről itt a logouton fogok írni, amint időm engedi.
Ma megyek érte, s elhozom szépen, aztán bedugom a garázsba, hogy újjáéledve jöjjön elő remélhetőleg pár hónapon belül. :)
Amit tervezek vele:
-CNG rendszer
-Utólagos turbo (alacsony nyomáson (kb 0.4-0.5 bar csak)
-Némi alakítás a motorban, hogy bírja a megemelkedett teljesítményt hosszú távon is (főtengely, hajtókarok, dugattyúk, ECU, stb)

Bitfenix Outlaw

Gondoltam, helyrehozom a 3-4 évvel ezelőtt íródott, de csak idén publikált cikkem... Remélem, ez már jobban elnyeri a nagyérdemű tetszését!

Azt vettem a fejembe a nyáron, hogy a meglévő konfigom (az adatlapon megtekinthető) megérdemel egy kicsivel minőségibb kuckót, ami jól is hűt, a kinézetére sincs panasz, a tetején lehet bekapcsolni, illetve jól el van látva USB 3.0-s csatikkal...

A mára már lakatlan, kétezer jó magyar forintért vásárolt, hőmérődiódás lak...

Amiket nézegettem, egyik sem tetszett igazán, mert úgy gondoltam, ha már ház, legyen különc, legyen BTX... De BTX-et horror árban kapni, ha lehet egyáltalán, és a tápja még mindig felül van...

Revoltec Seventy 2 ház bemutató

Ezt a cikket kb. 3 éve írtam, csak elfelejtettem publikálni, de most pótoltam :)

Már tavaly decemberben eldöntöttem, új gépet fogok hamarosan venni.

Egyrészt az eddig szolgálatot teljesítő számító egység - lévén több, mint 36 hónapos, 2007. szeptember 1. óta - kezdett negyedakkora teljesítményt adni, mint szükséges, és egyre gyakrabban láttam, hogy minden szoftver kezdi 100%-ig (vagy 150%-ig) kihasználni a gép erőforrásait, így itt volt az ideje az upgrade-nek, a váltásnak, és egyébként is nagyon tettszettek azok a házak, amelyekben alul van a táp. Nem csak azért, mert átgondoltabb, hanem mert szellőztetésre is jó hatással van.

Mivel aktív PH! olvasó, fórumozó kartárs vagyok, erre a szimpatikus gépházra is itt akadtam... :)
Pontosabban nem rá, hanem a kisebb tesójára.