Hirdetés

Év Autója???

Ha egy modell megkapja az Év Autója címet, akkor egy évig a vártnál jobb eladásokat produkál. Mert mi, sznob vevők azt gondoljuk, hogy az Év Autója csakis jó lehet. Ha jobban meggondoljuk, egy tök új modellről van szó. A bizottság, aki megválasztja az év autóját, valójában nem sokat tud arról, hogy a hétköznapi használatban milyen lesz az az autó. Találóbb lenne ezt a címet "Az Év Formatervé"-nek nevezni.

Mondok néhány példát. 1989-ben a Fiat Tipo kapta a megtisztelő címet. Aztán ez lett az a modell, ami a Fiat jó hírnevét egy jó évtizedre eltemette. A váltó tragédia, az elektronika katasztrófa, a belső burkolati elemek zörögnek. A tulajok szemében ez az Év Melléfogása volt inkább. Ha tulajdonosok véleményére és eladási statisztikákra hagyatkozunk, akkor az 1989-ben megjelent autók közül a Ford Fiesta sokkal méltóbb a címre, nem igaz?

Vagy mondhatnám az 1991-es év járgányát, a bumfordi Renault Cliót. Tipikus francia autó apró, de annál bosszantóbb hibákkal. Nem csoda, hogy ma már hírmondó is alig akad belőle. A '91-ben megjelent modellek közül egy olyan népszerű lett, hogy 11 évig gyártásban maradt, ma is több tízezer (vagy százezer?) család használja a legnagyobb elégedettséggel Európa-szerte. Ez pedig az Opel Astra F.

Küklopsz, Zsuk, Békakirályfi

A villamos kétségkívül igen hasznos közlekedési eszköz. Nagy befogadóképességű, csendes, környezetbarát, nem akad el a dugóban. A mi fővárosunk közlekedését is segíti ilyen jármű, négy típus közlekedik Budapesten. A villamos része az utcaképnek, így nem mindegy a formaterve. Lehet, hogy csak én finnyáskodok, de Budapesten nem közlekedik esztétikus villamos.

Siemens Combino

A Combino a legújabb, ezáltal legutasbarátabb villamos. Kellett már a vérfrissítés a budapesti villamosparknak, ÉS azt kell mondanom, a Combino bevált. A kezdeti ajtó- és áramszedő-meghibásodások felett szemet hunyhatunk, mert az új villamosok megbízhatóan teszik a dolgukat.

Viszont a formatervre nem sok figyelmet fordíthattak. A kidudorodó arcban mélyen ülő két szem miatt úgy néz ki, mint egy béka. Bárgyú nézése van, ne szépítsük. Ha már 800 millió volt darabja, egy ici-picit nem lehetett volna ízlésesebb homlokfalat szerelni rá?

Tömegközlekedési szokásaink

Üdv, mindenki!

Én egy közlekedésmániás 20 éves srác vagyok. Nem csak a hobbimnak hódolva, de elég sokat tömegközlekedek. Most megosztom veletek néhány sérelmemet.

Az első, és ez bosszant legjobban, hogy aki dohányzik, az még indulás előtt rendszerint rágyújt, aztán amikor a sofőr megnyomja az indításjelzőt (=ajtócsengő), akkor hanyagul eldobja a csikket, a többség még rá se lép. Kedves budapesti dohányosok, hát nem lehetne két lépést megtenni, és a csikket a kukába dobni? Így persze, hogy nem fogjuk utolérni pl. Ausztriát soha, mert mindenkinek az a hozzállása, hogy "ha ő eldobhatja, akkor én is". Ezért ilyen piszkos ez a város. Persze az is probléma, hogy van olyan hely, ahol nem ürítik a kukát, és már a két méteres körzete is tele van szeméttel. Egyébként nekem az sem világos, hogy indulás előtt egy perccelmiért kell rágyújtani, nem érne rá az a cigi az utazás végéig?

A dohányzáshoz kapcsolódik még, hogy az utastérben elvileg nem szabad rágyújtani. Ennek ellenére az is előfordul, hogy maga a sofőr hágja át ezt a szabályt. Most hogy is van ez, a BKV alkalmazottakra nem vonatkozik a szabály?