Hirdetés

A „nagy” Apple... - Avagy egy óriási kálvária egy CTO gép rendelését illetően.

Egy ideje már forr bennem, hogy kiírjam magamból az egész kálváriát ami November eleje óta tart, mikor is leadtam a megrendelésemet egy 2016 15” MacBook Pro CTO gépre. (CTO jelentése: custom to order – egyedi konfiguráció rendelés). - eredetileg a címlapra szerettem volna, de sajnos ott fogyasztói problémáról nem írhatok

952.791Ft összegben le is adtam a megrendelésemet, november 10.-én (azért a pontos összeg, mert ennek még később jelentősége lesz)
Tehát a leadott rendelés után kaptam a szokásos emailt, miszerint 3-5hét alatt kézbesítik a terméket.
Teltek múltak az idők, mikor is december 1-én leemelték az összeget a számlámról. Majd értesítettek: december 10-15 között megérkezik a készülékem.
December 7-én jelzett a bank, hogy ismét nagy értékű zárolás történt a számlámon. Az Apple majd 2 mft. értékben zárolt a számlámon összeget..
Megannyi support, és vezetőség egyeztetés után végre sikerült feloldaniuk a második zárolást rá 4 napra, ami azért is kellemetlen mert nem tudtam kifizetni egy adott árut ami közben érkezett.

Ezért elmondásuk szerint kaptam 200EUR jóváírást ami maximum 5 napon belül megérkezik.
A rendszer szerint december 16.-án megkaptam a csomagot – folyamatos eltérés volt a
csomagot, délután. Ezt is nem kevés kálvária előzte meg, hisz direkt le volt adva, hogy délelőtt hozzák a csomagot mert akkor tartózkodunk a címen vagy este 6 után, illetve, ha a két időpont között akkor telefonáljanak előtte kb. fél órával- szokás szerint nem történt meg. Szóval megannyi telefonálgatás után, igen végre kézhez kaptam a csomagot.

Kibontáskor ez fogadott:

Illetve az akkuban már 2 akkuciklus volt.

Másnap reggel 8kor már hívtam a supportot (nem fogok leírni már minden részletet, mert iszonyú hosszú lenne a cikk) ahol közöltem a tényeket, nagy sajnálkozás közepette szimplán közölték, hogy küldjem vissza a terméket, s küldenek egy újat. Igen ám, de közben eladtam a korábbi macbookomat, és mivel munkaeszköz számomra így nélkülözhetetlen.
Tehát ismét kisebb problémába ütköztem, aminek tetejében a vezetőséggel sikerült elintézni, hogy maradhasson a gép mindaddig míg meg nem érkezik az új. Illetve megemelték a kártérítési összeget, -aminek ugye már meg kellett volna korábban érkeznie- 300 euróra – ami majd ismét 5 munkanapon belül megérkezik – persze.

Január 12-én megérkezett az új gép. Kibontáskor természetesen átnéztem mindenhol, amely tökéletesnek bizonyult, kívülről – végre. Majd az beüzemeléskor mikor kérte az ujjlenyomatomat furcsa dologra lettem figyelmes:

Hirdetés

Videó

Illetve ez is 2 akkuciklussal érkezett:

Másnap ismét support, és a megszokott kálvária. 500 euróra emelték a kártérítési összeget – mely korábbi 300 euró még akkor sem érkezett meg – és az új gépet vissza kellett küldenem természetesen, a legelső gép továbbra is itt maradt, hogy tudjak rajta dolgozni.

Február 6-án hétfőn ismét megérkezett az új gép – azt hozzá kell tennem, hogy az Apple rendszere február 8-át írt, így nem is számítottam rá (ja igen, a rendszerek folyamatos eltérésben voltak, nem real time adatokat adott vissza – egy esetben sem) – továbbá itt muszáj megemlítenem, hogy minden egyes gép átvétel + elvitel elég durva kavarást okozott, mert sosem voltak hajlandóak egyeztetni, itt is kérvényezte az Apple is, hogy délelőtti órákban hozzák, illetve hívjanak előtte. Majd délután 2kor hív a futár felháborodva, hogy ő itt van a címen, én hol vagyok. – mondtam neki jelenleg 10kmel odébb, de várjon 10 percet, most indulok. Nem volt hajlandó rá – mondanom sem kell. Nagy szerencsére barátnőm tesója otthon volt, így ő át tudta venni a terméket az én címemtől 1kmre lévő címen, könyörögve a futárnak, hogy legyen már szíves átvinni erre ő nagy keggyel (éreztetve ezt) átvitte.

Este amint hazaértem munkából kibontottam a gépet.
Ez fogadott, ismét...
(és gondoljatok bele, az Apple egy „prémium” márka, legalábbis a közhiedelemben ez így elterjedt, továbbá a prémium márkának ez egy felsőkategóriás gépe, és abból is egy egyedi konfiguráció, ami tény – továbbá majdnem 1 mft –ba került)

Megint support, próbáltam teljes mértékben higgadtan kezelni a történetet, s nem rájuk zúdítani az elégedetlenségem. A supportnál már mindenkit ismerek, sőt a support vezetőségénél is, még direkt hívóim, illetve email címeim is vannak (csak azért írom ezt le, hogy bele tudjatok gondolni mennyi beszélgetés és levelezés történhetett mire már ezeket is nyilvánosságra hozták részemre)

A vezetőség és a support is ismét sajnálkozott, és minden egyéb – illetve kérdezték mivel kárpótolhatának, hogy valamennyire visszanyerjék bizalmamat mondjuk pl. egy tokot vagy egy Magic mouset, vagy bármit amit szeretnék, mert látják megvan minden kiegészítőm az új géphez(amit szintén tőlük rendeltem ugye).

Mondtam nekik ne haragudjanak, ezt Önöknek kellene tudni, hisz számomra ez már nem a pénzről szól, reméltem, hogy az Apple számára sem, hanem magáról a gesztusról (amire azt gondolom már a korábbi gépeknél is nyugodtan küldhettek volna bármiféle ajándékot, hogy ne rossz szájízzel gondoljak vissza az Applere) Majd addig meddig kérdezgettek, míg kérték, engedjem meg, hogy visszahívjanak másnap reggel, s addigra találjak ki valamit mivel kárpótolhatnának.

Másnap reggel azaz február 8-án ismét elmondtam, nincs szükségem semmire, Önök ajánljanak fel bármit amit úgy gondolnak kompenzálni tudná ezt az egész esetet, kezdve az elejétől, illetve,– végül rámondtam, hogy tudja mit? Adjanak egy Apple Caret a leendő gépemhez, illetve esetlegesen akkor akár egy még nagyobb konfigurációt – ha már hátráltattak eddigi munkámban akkor tudják könnyíteni valamivel azt. A vezetőségnél lévő hölgy mondta, hogy hát nem hiszi, hogy ezt a kinti vezetőség engedélyezni fogja, de megpróbálja (kérdezem én: akkor minek kérdeztek ennyiszer, hogy mivel tudnának kárpótolni, majd mikor végre mondok valamit – amihez mellesleg semmilyen érdekem nem fűződött – arra közlik, hát nem hiszi, hogy lehetséges?! )

Ezt követő napon ismét hívtak, hogy a nemzetközi vezetőségtől – állítólag tőlük – azt az infót kapták, hogy kimerítették velem szemben, továbbá az eset tekintetében a kártérítési keretet, és semmi féle további módon nem tudnak-fognak kárpótolni – még egyszer hangsúlyozom, nem vártam el semmi egyéb kártérítést, csak szimplán jól esett volna az embernek.

Az Apple kicsinyességét is tökéletesen tükrözi- nem mondanám, hogy gentleman módjára viselkednek, valamint, úgy tűnik, hogy a történet arról szól, hogy eszük ágában sincs az imageüket építeni, hanem inkább rombolják azt– hisz jó pár éve Apple termékeket vásárolok, s ezt ők is látják, hangoztatták is ezt felém – s folyamatosan kérték, hogy a jövőben is „tartsam meg szokásomat”. – nekem ezek munkaeszközök...

Ezen a napon, február 8-án , a 2016. december 7.e óta ígérgetett kártérítés, természetesen már a „megemelt” 500 euró keret tekintetében végre megérkezett a számlámra.

Jelenleg itt tartunk. Február 10-én, ismét hívtak, hogy nagyon sajnálják, és kérik további türelmem, s együtt működésem, hogy adjam át ismét az érkezett új gépet, továbbra is használhatom az első gépet – azt gondolom ez a minimum – és értesítenek amint jönnek a gépért, és amint elkészül az új.
– okozva ezzel nekem további kellemetlenségeket. Valamint, ha összeszámolnám összesen hány óra beszélgetést folytattam a supporttal, a kezdetek óta, véleményem szerint egyáltalán nem túlzás ha ezt 1 munkaórákban számolt napnak tudnám be – és bárhogy is nézem, szerintem mindenki számára az idő = pénz, sajnos a mai rohanó világban...

Konklúzió: Szégyenletesnek tartom ezt az egészet. Egy ekkora cég, hogy engedheti meg magának, hogy egyáltalán egy ilyen cikk napvilágra kerüljön róluk.

Utóirat: A csomagok egyszer DHL Expresszel, egyszer UPSel érkeztek, illetve az elszállításról a TNT logisztika gondoskodott. Megjegyezném: egyik cég sem volt hajlandó még egy e-mail értesítést sem küldeni a szállításról, a kézbesítés időpontjáról – legalább aznap – holott az Apple a kézbesítő cégeknél időkapus kiszállítást adott meg.

...Még jelentkezem, remélem a következő egyed már tényleg hibátlan lesz... immáron a 4. ...

Még van hozzászólás! Tovább