Hirdetés

Első negatív Hardverapró értékelésem...

Mindenkinek az életében jelen vannak a változások... mérföldkövek, mély pontok és vannak emlékezetes vagy feledhetetlen pillanatok. Ezeket olykor bizonyos életszakaszhoz is kötjük. Gyermekként ahogy oviba vittek az esős napokon, tinédzserként ahol a kicsengetés után az életed nagy verekedésére készülsz, vagy felnőttként mikor megtudod hogy a feleséged terhes. Ikerekkel!

Viccet félretéve... hát hogy a bú bánatba ne emlékeznél arra, ha 18 év Prohardver tagság és 483 pozitív értékelés után megkapod életed első negatív értékelését a Hardveraprón? Főleg úgy hogy teljesen igazságtalan módon "elbántak" veled? Mikor óvatos vagy éveken át, de mégis besétálsz egy mocskos csaló csapdájába?

IT mániás vagyok, ez a hobbim és IT-ban is dolgozok. A világ nekem-e körül forog. Sokat cserélgetek, adok-veszek. Nem vagyok üzér, nem vagyok csaló egyszerűen csak szeretek mindent kipróbálni amire van lehetőségem és ezt nagyon sokszor a Prohardver lapcsaládon keresztül tettem. Ahogyan azt legutóbb is, mert a családtagnak szerettem volna venni egy olcsó iPhone-t.

Hirdetés

Így találtam rá egy őstagra, aki már 2007 óta a lapcsalád tagja. Ugyan nem rendelkezett kirívóan sok pozitívval, de azért volt neki 30db, így gondoltam ha még őstag is akkor ebből baj csak nem lehet. Lecsaptam a meghirdetett telefonjára, ami egy iPhone 8 Plusban testesült meg. Ugyan kaposvári lakos én meg pesti, de bíztam az eddigi kiváló megítéléseimben.

A tranzakció, csomagfeladás és kezdeti kommunikációban nem volt gond. A GLS relatív hamar, talán 2 napon belül meg is hozta a készüléket. A csomagolás is kulturált volt, figyelt arra hogy lehetőleg ne sérüljön meg. Kibontás után egyből aggodalmam volt, mert nem kapcsolt be, de végül kiderült hogy teljesen le van merülve. Itt már megfordult a fejemben hogyan lehet eladni egy készüléket úgy hogy csutkára le van merülve? Én az ilyenekre mindig figyelek. Ok, mindegy... túltettem magam rajta, az aggodalom elszállt mikor bekapcsolt a töltést követően, habár nem tartott sokáig a nyugalmam. Pár perc használat után észrevettem hogy a telefon kijelzője nem olyan mint a családban lévő másik iPhone 8-as. Sőt a bal felső sarkában az üveg mozog, a ragasztás elvált és a Truetone funkció sem működik a készülékben... Realizáltam hogy bizony engem átvertek, de talán lehet nem tudott róla és ő is így használta. Hát hívjuk fel, kérdezzük meg az eladót.

A híváskor megkérdeztem miért hallgatta el hogy a kijelző utángyártott, holott a "sosem szervizelt" kifejezéssel hirdette a telefont. Ezt egy felháborodott vagdalózó válasz követte részéről, mi szerint miért nem tekintettem meg, ő honnan is tudhatná hogy nem eredeti, nem ért hozzá, mi van ha én cseréltem ki. Ezen a ponton már biztos voltam hogy szó sem lehet arról hogy nem tudott róla, hiszen olyan védekezésbe kezdett ami nem megszokott. Adtam már el nagyon sok terméket és volt közte olyan ami végül hibás volt vagy kínosan, de meghibásodott közvetlen az eladás után. Ezeket igyekeztem mindig rendezni a vásárlókkal. Ő nem volt hajlandó, azt mondta nem adja vissza a pénzem, de azért küldjek el egy videót a hibáról és idézem "átgondolja".

A videót átküldtem neki és amíg ő "gondolkodott" én nyomoztam. Szerencsémre a feladási címkén megvolt a neve, címe és telefonszáma is, így ezen adatokkal próbáltam összerakni kivel is van dolgom. Elsőként a Kaposvár és a nevét használtam keresésekre, ami elvezetett egy kaposvári Apple-Samsung szervizbe ami a Fő u. 12 alatt található. Ennek a szerviznek az oldalán a nevét említik is őt mint dolgozó személy. Sajnos a neve nem annyira egyedi hogy biztosan azonosítsam jó nyomon vagyok, de minden esetre gyanús volt a dolog.

A telefon az átvételkor nem volt teljesen nullázva, ám töröltek mindent. Azaz csak majdnem mindent. A telefon híváslistájában egyetlen egy kimenő hívás szerepelt, ami meglepetésemre ebbe a kaposvári Apple-Samsung szervizbe szólt. Ez úgy gondoltam hogy már elegendő bizonyíték és felhívom szembesíteni. Konkrétan rákérdeztem szarkasztikusan hogy ez biztosan egy véletlen egybeesés lehet, nem több igaz? A válasza egy üres "minden bizonnyal". Mondtam neki hogy ne szórakozzunk egymással, vegye vissza a hibás cuccát és nézze meg a videót.

Ennek eleget is tett, bár nem túl kommunikatív vagy bizalomgerjesztő módon csak "hányt" egy üzenetet bármiféle magyarázkodás vagy bocsánatkérés nélkül, mi szerint küldjem el neki Foxposttal vagy hagyjam békén.

Ezen a ponton jutott eszembe hogy a GLS címkén lévő címet egyeztessem az Apple szerviz címével és láss csodát, ez is megegyezik. A bizalmam teljesen eltűnt, kimondott harag váltotta át. Hiszen hagytam neki egérutat az elején és ha nem erősködik, szimplán elnézést kér és én visszaküldtem volna neki. Ezek után a belső kockázatelemző féltekém azt mondta nekem hogy ne legyek olyan hülye hogy visszaküldöm, hiszen lehet a telefont és a pénzt is bottal üthetem. Felajánlottam hogy utaljon vissza 10e Ft-ot, mert én nem merem neki visszaküldeni ezek után. A gyerekemnek pedig még jó lesz tabletnek ezért az árért, amúgy is rágta a fülem érte. Ennek szó nélkül eleget is tett bármi-féle visszajelzés nélkül.

Agyaltam hogy értékeljem-e vagy sem a Hardveraprón. Nem szeretnék negatívat kapni, de másoknak tudniuk kell hogy egy csalóval állnak szemben. Ám ezzel magamra vállalom azt a kockázatot hogy ő is negatívat fog nekem adni és feltehetően hazudozni valamit hogy megbosszulja. Sajnos így is lett... Nem várhatom hogy egy olyan ember aki az egyértelmű bizonyítékok ellenére úgy csinál még én előttem is mintha nem tudná miről beszélek... nem várhatom hogy képes mérlegelni azt hogy megúszhatná ezt egy negatív értékelés nélkül is akár egy meghunyászkodó magatartással. Nem... neki bosszút kell állnia azért, amiért lebukott. Ez a tipikus betörő esete, aki még jól szét is veri a lakást.

Miért? Miért jó ez? Miért léteznek ilyen hülye emberek?

Még van hozzászólás! Tovább