2019. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Kezdő programozók

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez a bejegyzés azért íródott, hogy talán van más is aki megpróbálkozna a programozással, de egyedül nem tudja hogyan álljon neki ,a neten fellelhető könyvek videók ellenére sem igazodik ki, hogy mikor mit miért csinálnak benne.
tudom, hogy van pár fórum ami ezzel foglalkozik, de oda olyanok járnak akiknek a kódolással van problémájuk és nem azzal, hogy egyáltalán hogy álljanak neki valaminek.vagy hogy hogy haladjanak a hello wordtől a nagyobb programok felé.
Ezeket a könyvekben sem taglalják.

Valahogy igy megy ez a forumokban is :)

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
(Jómunkásember)

vegyük az általad írt példát:
Ha egy misi hitelt felveszek évi 5% kamatra, 5 évre akkor mennyi lesz a törlesztő.
Ugye az alap minden hónapba növekszik az 5% 1/12-ed részével, de mivel minden hónapban törlesztek is így ennyivel meg csökken az értéke.

ezt próbáljuk meg algoritmizálni. saját szavaiddal mondd el, hogy hogyan oldanád meg.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#2) Silenc3Hun


Silenc3Hun
(őstag)

Pont ugyanezzel van nekem is problémám. Mindenhol csak az adott nyelvvel kapcsolatban találok dolgokat, az alapvető gondolkodásmódot sehol nem taglalják (idén kezdek az egyetemen, talán majd ott)

(#3) repvez válasza bambano (#1) üzenetére


repvez
(őstag)

Hát venném az alap 1 misit kiindulásnak majd kiszámítanám a 5 % át . majd a kapott eredményt osztanám 12 vel.
Majd az 1 misit is 12 vel osztanám az eredményhez hozzáadnám az előzőleg kiszámolt kamatot. ez lenne az egy havi törlesztő.

Ezután visszamennék az elejére és az alapból kivonnám az első törlesztő értékét és ez addig ismétlődne míg el nem fogy az alap.

Elvileg ezt a for ciklussal kéne megoldani.

Hogy a kiindulásni blogbejegyzésnél is maradjunk, nem is az ilyen megfogható dolgok a nehezek hanem az olyanok amihez olyan kódszavakat írnak már a könyvek első oldalaitól amiket nem magyaráznak el kellőképp.
Hogy mi az aminek fixen annak és ugy kell a kódba szerepelnie ahogy kell és mi az amiben szabadon változtathatunk és mi az ami bár szabadon változtatható,de széleskörben standardnak számit igy mindenki igy nevezi el, hogy mindenki értse.

A nagyon távoli célom , hogy a 3d maxban vagy bármilyen alkalmazásban elkészitett tárgyakat ugy és akkor mozgassam ahgogy akarom . lényegében egy kisebb játék.
[link]
valami ilyen egyszerüt amit később lehet bővitgetni

ÉS ha már választani kell akkor c vagy c++ c# vonalon kezdenék,,mert az összes game motorhoz ezek kellenek ha jól tudom és igy nem vesztegetném az időmet más nyelvre ami esetleg rossz beidegződéshez vagy hibákhoz vezetne később.

[ Szerkesztve ]

(#4) MorcosMacska válasza repvez (#3) üzenetére


MorcosMacska
(lelkes újonc)

A programozásnak van pár lépcsőfoka:
1 - tudsz algoritmizálni:
Egyszerű "egyfájlos" kódokat tudsz írni, amik általában valamilyen problémára nyújtanak megoldást.
2 - megismered az objektumokat:
Itt már próbálod úgy csoportosítani a kódodat hogy az egymással szorosan összefüggő kódrészletek egy egy objektumot alkossanak. Itt hallasz először az öröklődésről.
(Pl a feladat leírásában a főnevek az objektumok, az igék a metódusok, a melléknevek a propertyk.)
3 - absztrakció megértése:
Itt kezded el használni az interfészeket, mert azt mondták így kell, itt kezded el megérteni hogy mire jó az öröklődés.
Már komplett, struktúrált programokat fogsz tudni írni, amik funkciójukban nem maradnak el az akármilyen fizetős nagy programoktól, kinézetre is hozhatják azt a szintet, de ha később bővíteni akarsz valamit az szenvedés lesz.
4 - design patternek használata:
Itt jössz rá arra hogy amit eddig tudtál a programozásról az játék és itt érted meg hogy mire is jók igazán az interfészek. A design patternek által el tudsz kezdeni ténylegesen moduláris programokat írni, amikben könnyű új funkciókat lefejleszteni, régieket lecserélni, vagy törölni. Itt már könnyedén együtt tudsz dolgozni más programozókkal, hiszen "egy nyelvet beszéltek" már.

+1 - programtervezés:
Ez sajnos egy olyan munkafolyamat amit az aktuális programozói tudásodnál jobban nem fogsz tudni csinálni. Minél több gyakorlati tapasztalatod van, annál előrelátóbban tudsz elkezdeni tervezni. Architectként általában olyan emberek dolgoznak akik éveket töltöttek programozással és rengeteg programot láttak már fejlődni.

A fent leírtak a személyes tapasztalataimat tükrözik. Nyilván ahány ember, annyiféle learning path. :)

(#5) ceripapa válasza repvez (#3) üzenetére


ceripapa
(senior tag)

Szia !

Hát a tanácsom, kb annyi hogy el kell kezdeni kodolni, mert :
- sok dologgal csak közbe ismerkedsz meg
- sok dolgot csak közbe értesz meg
- sok dolognak mikor utána olvasol akkor érted meg

Elején pl nem értettem meg mi az az objektum , illetve pointer, láthatóág , névtér .. + ezekre épülések,meg hogy müködnek ezek, az elméletet 20*-s elmondták , de az egy dolog . Sokat segített a webes fejlesztés php / js , amiken keresztül a programozásos dolgokat meg sikerül értenem, annak ellenére hogy c++-t már kodoltam ELTE -n 3 féléven át és meglettek a vizsgák is ...

C++ könyvből talán egyetlen értelmes a Stroupos könyv illetve a "Hatékony C++ " Scott Mayers-től. De a Stroupos elolvásas főleg az után ajánlot hogy már tudsz programozni, mert nagyon sok minden kb az első 200-300 oldal előzetes tudás nélkül zavaró tud lenni. :( .

Illetve ami még jó pl Java egy fokkal egyszerübb nyelv mint a c++ , igy talán azokkal érdemes elkezdeni , vagy valamilyen script nyelv ami segít megérteni az alapokat és valamlyen szinten megismerkedsz a lehetőségeiddel.

Java JDK-t oracle oldalről egyszerü leszedni vagy valami GUI-t pl IntelJ, Netbeans , bár én fordítottam command line-ba :D még a grafikus felületet is :D

[ Szerkesztve ]

(#6) MorcosMacska válasza ceripapa (#5) üzenetére


MorcosMacska
(lelkes újonc)

Fúj Jáva, csak a c#!!! :D

(#7) Victoryus


Victoryus
(PH! addikt)
LOGOUT blog (1)

Alapoknak: solo learn, online oktató, van androidra is. Szerintem a pythonnal jó kezdeni, egyszerű nyelv.
Angster néni Java könyve nekem úgy elvette a kedvem a javától meg az egész ob.orientált programozástól...
Másik: nézd.meg a korábbi emelt szintű érettségi feladatokat. Kezdetnek.

Volt valami honlap, abol való életből vett feladatok/prpblémák voltak, de nem találom, pedig nekem is kéne.

[ Szerkesztve ]

(#8) Silenc3Hun válasza repvez (#3) üzenetére


Silenc3Hun
(őstag)

Szerintem nem feltétlen kell külön a kamatot és a hitelalapot 12-vel osztani, egyszerre is mehetnek. Pythonban gyorsan összedobtam rá egy kódot, nem tudom mennyire jó, ha nem, akkor úgyis mondja valaki (engem is érdekelne, hogy esetleg mi az, ami nem jó és miért)

hitelAlap = int(input("Add meg a hitelösszeget! "))
hitelSzazalek = (100.0 + int(input("Add meg a kamatot!!(Százalékban!!) "))) / 100
hitelEv = int(input("Add meg, hogy hány évre vetted fel a hitelt!! "))

while (hitelEv > 0):
hitelAlap = hitelAlap * hitelSzazalek
torleszto = hitelAlap / (hitelEv * 12)
print("torleszto: ", torleszto)
evesTorlesztes = 12 * torleszto
hitelAlap = hitelAlap - evesTorlesztes
print("hitel alap: ", hitelAlap)
hitelEv = hitelEv - 1

Mindegy, nem jó nem érdekes

[ Szerkesztve ]

(#9) repvez válasza ceripapa (#5) üzenetére


repvez
(őstag)

igen a fejlődés ebből állna, de amíg nem tud elindulni valaki egy folyamaton addig nincs mihez viszonyítani.

A könyveknél az sem segít , hogy nem egységes a bevezetés az alapokban.
Van rengeteg pdf könyvem, a Stroupos is, de ahogy írod, előképzettség nélkül semmit nem ért belőle az ember.
A többi könyvnél, meg nem egységes a kezdés van amelyinél már class osztállyal irja meg a hello wordot is.
Meg az egyiknél cin cout a adatbekérési parancs mig a másik könyvbe meg writheline és readline.

Meg a legtöbb példa kb 2 oldal aminél mutatnak egy egyszerű példafeladatot ami jó , hogy megértsd a használatot,de arra nem, hogy hogy tudj továbblépni attól az egyszerű példától a bonyolultabb felé. illetve az egész kódba hogy helyezkedik bele .

(#10) sketchifun


sketchifun
(senior tag)

Engem a PHP, illetve a web érdekelt nagyon. Se tanár, se programozó suli. Otthon, addig próbálgattam, addig nézegettem, addig módosítgattam, hogy végül megértettem. Ez akkor volt, amikor mindenkinek torrent oldala volt. A bátyámnak is volt, én segítettem elindítani, én csináltam az apró módosításokat. Megtanultam, mi az a változó, mi az a ciklus, megtanultam, hogyan kezeljek adatbázist. Beleírtam, lekérdeztem egyszerű adatokat. Aztán jött az, hogy több adat kell. Akkor lekértem őket külön. Lassú volt. Akkor egybe kérem le. Úgy is. Akkor mysqli. Aztán megtanultam egy lekérésben több helyről több összetartozó adatot lekérni. Na ehhez már kevés volt a változó, mert nehéz volt az adatot kihámozni. Akkor kezdődött a tömbösítés, és így tovább.

Pl egy BKK szintű weboldalt, sebezhetőség nélkül(vagy ennyire nagy hiba nélkül), valószínüleg lassabban, de meg tudnék csinálni. Nekem ez a tapasztalatom.

Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.