Hirdetés
"A jót mindig könnyebb megszokni", tartja a mondás. Nos sajnos hazudnék, ha azt mondanám tévedés. Kicsit több mint 3 hónapja tulajdonomban van a kis méregzsák, 2 ezer km-ert tettem eddig bele és minden métere maga volt a katarzist nyújtó élvezet. Nem rég elindultunk egy 170km-es távolságra, és olyan jó volt vezetni, annyira egybe mozgott, csendes volt, stabil ráadásul olyan rugalmas volt, hogy az út 80%-át 5ikbe tettem meg végig, még 30-nál se rángatott vagy kérte a visszakapcsolást, onnan is szépen magabiztosan gyorsult. Igaz nem rég kapott egy Rigotech-es motoroptimalizácó prémium csomagot, így 160le és 215nm körül van a teljesítmény, a fogyasztásom városban 7.5-8.6l között mozog (lábfüggő) és országúton 6.5 /70-nél/ 7.2 /90-nél/. Tuningot nem tervezek rá, nem rég kapott egy 100%-os mikrokarc mentesítő festés/polír csomagot is. Most ez az egyik hobbim, hogy megpróbáljam teljesen gyári állapotúra visszahozni kívül-belül, mindenféle giccstől mentesen. Szerencsére ehhez nagyon-nagyon jó alapanyagot kaptam. Az első mondatomra visszatérve néha-néha azért még bepattanok a kis 26ik életévét taposó 306-ba, de szerelem ide-oda azt kell mondjam ennyi idő is elég, hogy elszokjon az ember az ABS-Szervókormány-Kagylóülés mentes "fapad" felszereltségű autótól. De a 306 még így is közvetlenebb gázreakciójú mint a 206 Chip után, nem hiába az még a központi injektor rendszert használó 8 szelepes igénytelen/elnyűhetetlen motor, mely már 5250-nél tik-tik-el. Nem is oly rég December 31ikén féltve a kis 206-os, a 306-ot vittem magammal, hogy éjszakázzon az utcai parkolóban szilveszterkor. Az első 2-3 km-t olyan pancser módon sikerült megtenni, mint ha még járnék vezetés órára. Szervó hiányába és a nagy kerekeknek hála nagy ívben tudtam kifordulni a kereszteződésnél, de a kezdeti amatőrség és elszokás után visszarázódtam abba az életérzésbe amit a mai napig csak a 306 tud nekem nyújtani: EGYSZERŰSÉG. Nagyon jó érzés néha egy nagyon felszerelt autóból vissza ülni egy alapverziós minden sallangtól mentesbe és ott tudatosul az emberben, hogy mennyire is hozzászokott a jóhoz, mennyire is más mikor mindent neked kell figyelned és csinálnod, nem az elektronikának. Sajnos ma már nem lehet kapni szinte csak szívó benzin motort, a jó 8 szelepest meg már 10 éve se lehetett. Szomorúan gondolok bele, hogy én már rá leszek kényszerülve a jövőben a turbó-benzin vagy turbó-diesel vagy hibrid autók valamelyikére, mert szép lassan halnak ki a régi autók, ami persze környezet tudatosság szempontból jó dolog, de élvezeti faktort tekintve, fenntarthatóságot, megbízhatóságot, élettartamot tekintve viszont a mostani járművek sose fognak a régiekkel versenybe szállni. Jól elkanyarodtam a témától, nos egy szó mint száz, még a jelenbe vagyunk élvezem a 16 szelepes turbó mentes 2.0 206-osomat és néha nosztalgiából 1-1 kör erejéig megrészegülök a 8 szelepes végtelenségig olcsó és igénytelen 306-os volánja mögött.