Előzmények:
Metro 2033 túra Moszkvában #1
Metro 2033 túra Moszkvában #2
Metro 2033 túra Moszkvában #3
Moszkva metro térképek: valós és sci-fi
Immáron elérkeztünk a 4. részhez, így szükséges, hogy adjak egy kis áttekintést az egész túráról. Egyrészt, mert magam sem láttam az elején, hogy ez ennyi részben lesz csak értelmesen leírható, másrészt, hogy az olvasók is lássák, hogy meddig terjed ez. Nem akarom azt az érzést kelteni, hogy a végtelenségig fogom ezt húzni. Körülbelül az előző rész végével érkeztünk el a túra felééig. 6 részes lesz a beszámoló, úgy fogom alakítani, hogy ennyibe beleférjen.
Ha alcímet kéne adnom ennek a résznek, akkor az az lenne, hogy "A Polisz és az üzleti negyed". A bejegyzések címében a Metro 2033 szerepel, azonban az egész Metro univerzumot felöleli az utazás. Ezen felül még egyéb érdekességeket is útba ejtettem, ami érdekelt Moszkvában és még nem láttam.
Az előző részt ott hagytam abba, hogy leszálltam a monorail-ről az Ulica Milasenkovánál (Улица Милашенкова) és egy rövid séta után ismét lementem a metróba a Fonvizinszkaja (Фонвизинская, a térképen északon, a narancs (6) és a világoszöld (10) vonalat összekötő kék (13) vonal keletebbi részén) állomáson, mely a 10-es vonalon található (Люблинско-Дмитровская линия).
Ez az állomás még nem volt átadva a könyvek írásának idején. Akkor a 13-as vonal még csak a Marjina Roscsáig tartott (Марьина Роща), de a történet szerint ez a vonal elég durván megsemmisült, csak a délebbi részei használhatóak.
A Trubnaján (Трубная) szálltam át a 9-es vonalon (Серпуховско-Тимирязевской линия) található Cvetnoj Bulvar-ra (Цветной бульвар). A Metro 2035-ben ez utóbbi állomás egy lebuj, egy bordélyház, ahova szegény kis Száska is jutott miután eltűnt a 2. könyv, a 2034 végén. Ennek az állomásnak a vágányait víz borítja emlékeim szerint, mert a Mengyelejevszkajáról (Менделеевская) tutajon jöttek át Artyomék.
A következő állomás a Borovickaja (Боровицкая) volt. 19:52-kor megérkeztem a Poliszba. Mind a 4 megállóját végigjártam, a Rend otthonát, a kultúra és civilizáció utolsó bástyájáét. Az Arbatszkaja (Арбатская, 3-es vonal), a Bibliotyeka imenyi Lenina (Библиотека имени Ленина, 1-es vonal) és az Alekszandrovszkij szad (Александровский сад, 4-es vonal) megállókra lehet átszállni itt.
A Borovickaja és a Bibliotyeka állomások utolsó 2 képei nem az állomást, hanem a köztük lévő átjárókat mutatja. Ezekről eddig nem sok képet mutattam, de itt, ahol 4 vonal találkozik, elég hangsúlyosak ezek is.
Ez után az Alekszandrovszkij szad-ról indultam tovább a Visztavocsnajára (Выставочная). A 4-es vonal (Филёвская линия) újabban két ágra válik szét. Az Alekszdrovszkij szad két vágányának egyikéről az egyik, másikáról a másik irányba indul a szerelvény (ellenkező irányra, ugye, nincs szükség, mert ez a vonal egyik végállomása).
A túra ezen része nem a Metro univerzumhoz kötődik, hanem Moszkva üzleti központját akartam megnézni, mert a felhőkarcolók messziről látszódtak a hotelemtől is. Ez az üzleti negyed még nemrég nőtt ki a földből, néhány éve még nem álltak ott ezek a toronyházak. Londonhoz tudnám hasonlítani a helyzetet, 2 évtizede még ott sem állt a város közepén az a sok üveg toronyház, csak itt pár évvel később következett be ezek felépítése. A Visztavocsnaja és a Mezsdunarodnaja állomások nemrég lettek megépítve, hogy becsatolják a helyszínt tömegközlekedés vérkeringésébe - ami elengedhetetlen egy üzleti negyednél. A 11-es vonal is épülőben van, amit szintén ide csatolnak be, hogy még jobb könnyebben elérhető legyen. Nem bántam meg, hogy közelebbről is meg akartam nézni, baromi jól néz ki.
Ahogy feljöttem a felszínre és kicsit körbesétáltam, egyből szembejött az alapáron 130 millióba kerülő (ez a példány, akár 150 millió is lehetett) Lamborghini Aventador S. Felsejlett bennem, hogy a rengeteg GTA-val töltött időt gyakorlatban is hasznosíthatnám és oda kellene szaladnom, feltépni az ajtót, a srác állára jobbal rászúrni kettőt, kikapni a kocsiból és elhajtani a naplementébe... De aztán persze inkább csak álltam és videóztam
Egyébként a felhőkarcolók között jellemzően sok tízmilliós luxusautók álltak, az autómániások csorgathatták ott a nyálukat. Fel is tűnt, hogy mennyi srác van, akin látszik, hogy nem az ő zsebükben van a sok lóvé, csak ott lógnak, fényképezgetik a kocsikat. Végülis egy metrójegynyi belépőt kell kifizetniük, hogy a város másik, lepukkant feléről idejöjjenek és autócsodákat nézegethessenek. Hogyne érné meg nekik.
Miután kibámészkodtam magam, újra lementem a metróba és folytattam az utamat... a Smaragdváros felé
Folytatás:
Metro 2033 túra Moszkvában #5
Metro 2033 túra Moszkvában #6