2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Metro 2033 túra Moszkvában #4

Írta: | Kulcsszavak: metro . moszkva . oroszország . artyom . 2033 . 2034 . 2035 . dimitri . glukhovsky . polisz . aventador

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Előzmények:
Metro 2033 túra Moszkvában #1
Metro 2033 túra Moszkvában #2
Metro 2033 túra Moszkvában #3

Moszkva metro térképek: valós és sci-fi

Immáron elérkeztünk a 4. részhez, így szükséges, hogy adjak egy kis áttekintést az egész túráról. Egyrészt, mert magam sem láttam az elején, hogy ez ennyi részben lesz csak értelmesen leírható, másrészt, hogy az olvasók is lássák, hogy meddig terjed ez. Nem akarom azt az érzést kelteni, hogy a végtelenségig fogom ezt húzni. Körülbelül az előző rész végével érkeztünk el a túra felééig. 6 részes lesz a beszámoló, úgy fogom alakítani, hogy ennyibe beleférjen.
Ha alcímet kéne adnom ennek a résznek, akkor az az lenne, hogy "A Polisz és az üzleti negyed". A bejegyzések címében a Metro 2033 szerepel, azonban az egész Metro univerzumot felöleli az utazás. Ezen felül még egyéb érdekességeket is útba ejtettem, ami érdekelt Moszkvában és még nem láttam.
Az előző részt ott hagytam abba, hogy leszálltam a monorail-ről az Ulica Milasenkovánál (Улица Милашенкова) és egy rövid séta után ismét lementem a metróba a Fonvizinszkaja (Фонвизинская, a térképen északon, a narancs (6) és a világoszöld (10) vonalat összekötő kék (13) vonal keletebbi részén) állomáson, mely a 10-es vonalon található (Люблинско-Дмитровская линия).
Ez az állomás még nem volt átadva a könyvek írásának idején. Akkor a 13-as vonal még csak a Marjina Roscsáig tartott (Марьина Роща), de a történet szerint ez a vonal elég durván megsemmisült, csak a délebbi részei használhatóak.

Fonvizinszkaja



A Trubnaján (Трубная) szálltam át a 9-es vonalon (Серпуховско-Тимирязевской линия) található Cvetnoj Bulvar-ra (Цветной бульвар). A Metro 2035-ben ez utóbbi állomás egy lebuj, egy bordélyház, ahova szegény kis Száska is jutott miután eltűnt a 2. könyv, a 2034 végén. Ennek az állomásnak a vágányait víz borítja emlékeim szerint, mert a Mengyelejevszkajáról (Менделеевская) tutajon jöttek át Artyomék.

Trubnaja



Cvetnoj Bulvar


A következő állomás a Borovickaja (Боровицкая) volt. 19:52-kor megérkeztem a Poliszba. Mind a 4 megállóját végigjártam, a Rend otthonát, a kultúra és civilizáció utolsó bástyájáét. Az Arbatszkaja (Арбатская, 3-es vonal), a Bibliotyeka imenyi Lenina (Библиотека имени Ленина, 1-es vonal) és az Alekszandrovszkij szad (Александровский сад, 4-es vonal) megállókra lehet átszállni itt.

Borovickaja






Bibliotyeka imenyi Lenina



Arbatszkaja


Alekszandrovszkij szad


A Borovickaja és a Bibliotyeka állomások utolsó 2 képei nem az állomást, hanem a köztük lévő átjárókat mutatja. Ezekről eddig nem sok képet mutattam, de itt, ahol 4 vonal találkozik, elég hangsúlyosak ezek is.
Ez után az Alekszandrovszkij szad-ról indultam tovább a Visztavocsnajára (Выставочная). A 4-es vonal (Филёвская линия) újabban két ágra válik szét. Az Alekszdrovszkij szad két vágányának egyikéről az egyik, másikáról a másik irányba indul a szerelvény (ellenkező irányra, ugye, nincs szükség, mert ez a vonal egyik végállomása).
A túra ezen része nem a Metro univerzumhoz kötődik, hanem Moszkva üzleti központját akartam megnézni, mert a felhőkarcolók messziről látszódtak a hotelemtől is. Ez az üzleti negyed még nemrég nőtt ki a földből, néhány éve még nem álltak ott ezek a toronyházak. Londonhoz tudnám hasonlítani a helyzetet, 2 évtizede még ott sem állt a város közepén az a sok üveg toronyház, csak itt pár évvel később következett be ezek felépítése. A Visztavocsnaja és a Mezsdunarodnaja állomások nemrég lettek megépítve, hogy becsatolják a helyszínt tömegközlekedés vérkeringésébe - ami elengedhetetlen egy üzleti negyednél. A 11-es vonal is épülőben van, amit szintén ide csatolnak be, hogy még jobb könnyebben elérhető legyen. Nem bántam meg, hogy közelebbről is meg akartam nézni, baromi jól néz ki.

Visztavocsnaja

Ahogy feljöttem a felszínre és kicsit körbesétáltam, egyből szembejött az alapáron 130 millióba kerülő (ez a példány, akár 150 millió is lehetett) Lamborghini Aventador S. Felsejlett bennem, hogy a rengeteg GTA-val töltött időt gyakorlatban is hasznosíthatnám és oda kellene szaladnom, feltépni az ajtót, a srác állára jobbal rászúrni kettőt, kikapni a kocsiból és elhajtani a naplementébe... De aztán persze inkább csak álltam és videóztam :D
Egyébként a felhőkarcolók között jellemzően sok tízmilliós luxusautók álltak, az autómániások csorgathatták ott a nyálukat. Fel is tűnt, hogy mennyi srác van, akin látszik, hogy nem az ő zsebükben van a sok lóvé, csak ott lógnak, fényképezgetik a kocsikat. Végülis egy metrójegynyi belépőt kell kifizetniük, hogy a város másik, lepukkant feléről idejöjjenek és autócsodákat nézegethessenek. Hogyne érné meg nekik.

Üzleti negyed



Miután kibámészkodtam magam, újra lementem a metróba és folytattam az utamat... a Smaragdváros felé :)

Folytatás:
Metro 2033 túra Moszkvában #5
Metro 2033 túra Moszkvában #6

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nagyon tetszett. Még jobban tetszett volna ha esetleg a regényekben megálmodott esemény bekövetkezte kapcsán adsz helyszíni beszámolót :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#2) HussarF válasza bitpork (#1) üzenetére

Nem biztos, hogy értem, hogy mire gondolsz :D

(#3) flymi válasza bitpork (#1) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Kinek hiányzik egy atomháború?! Nekem nem... :(
Én sem szeretem az embereket, de azért ennyire nem...

Tetszik ez a metró túra. Nem tudom, a regénybeli állomásoknak lehet-e vajmi köze a felszínen található élethez a jelenben? És itt most nem a könyvtárra vagy a botanikus kertre gondolok. Inkább a piacra és a lebujra... :D
Hermetikus kapukat nem láttál? Vagy annyira el vannak rejtve a szem elől?
Volt anno a tévében egy sorozat, világ a város alatt. Ebben is benne volt a moszkvai metró, majd megint megnézem.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#4) HussarF válasza flymi (#3) üzenetére

Eléggé el voltak rejtve, de voltak olyan részletek, amiből következtetni lehetett arra, hogy itt egy nagy vasajtó van. Pl. a padlón végigfutó kis sín a bejáratnál, meg ilyesmik.
Némi kapcsolódás szokott lenni a felszínhez, de alapvetően nem igazán az határozza meg egy állomás orientációját, hogy mi volt felette. A Cvetnoj sem azért lett bordély, mert felette az volt :)

(#5) flymi válasza HussarF (#4) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Oké, csak kérdeztem. Ha már egyszer te voltál olyan szerencsés és ott lehettél, többet láttál, én csak tippeltem.
Amúgy milyen Moszkva? Úgy nagy általánosságban. Én utálom a nagyvárosokat, Pestet is.
Kreml megvolt? Azt is elég sokat emlegetik a könyvben.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#6) vhw


vhw
addikt

A képek alapján az ún. Polis nem olyan a valóságban, ahogy a játékban megjelenik? Hatalmas földalatti tér számos vágánnyal? Vagy ez a valóságban valami nem látogatható rendező része az állomásoknak?
Esetleg teljesen kitalált, lenyűgőzésre alkotott látvány a játékban?

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#7) HussarF válasza vhw (#6) üzenetére

4 megálló, az átszálláshoz szükséges széles és aránylag díszes átjárókkal. A Bibliotyeka állomás képeinél látható az utolsó kép, ami egy olyan terem, ahonnan 3 irányba mehetsz (ez a fekete kör az alábbi képen), a Bibliotyekára, az Arbatszkajára és az Alekszandrovszkij szad-ra. A 4 állomás közül csak a Borovickaja és az Alekszandrovszkij szad között nincs közvetlen kapcsolat, előbb át kell menni egy másik állomásra és onnan éred el a másikat. A Borovickaja utolsó két képe a kettő közötti átjáróban készült.

Nincs olyan nagy rendezőpályaudvar, amilyen a játékban volt és a felszíni pályaudvarokra jellemző. Legalábbis nem elérhető civilként. Szerintem az csak fantázia volt. A depókban tudok hasonlót elképzelni, de ott sem olyan tágas-fényeset, max olyan sötétet és kevésbé tágasat, mint ahol kis kocsival kellett keresztül menni, miközben a mutánsok támadtak.

(#5) flymi
Nekem bejön Moszkva. Alapvetően Budapesthez hasonlít, csak sokkal nagyobb. Igazából azt szoktam mondani, hogy ha összerakjuk Moszkvát, meg egy Nyugatabbi nagyvárost, pl. Berlint vagy Bécset, akkor megkapjuk Budapestet. Amikor Nyugaton jársz, akkor látod, hogy mik azok az elemek, amik oylanok, mint Budapesten. Amikor meg Moszkvában, akkor rájössz, hogy a másik fele, ami nem volt ismerős nyugatról, az meg innen jött Pestre :)

[ Szerkesztve ]

(#8) HussarF válasza vhw (#6) üzenetére

Szerk: Bocs, (#5) flymi-re akart válasz lenni még.

Ja, a központban, ahol a Kreml/Vörös tér stb. van, nem voltam most. Azt már egy régebbi utazásnál megejtettem

[ Szerkesztve ]

(#9) Dhampir válasza HussarF (#7) üzenetére


Dhampir
félisten

Igazából azt szoktam mondani, hogy ha összerakjuk Moszkvát, meg egy Nyugatabbi nagyvárost, pl. Berlint vagy Bécset, akkor megkapjuk Budapestet.

Talán még nagyobb lesz a hasonlóság, ha felépül Újbuda első felhőkarcolója. :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.