2020. május 31., vasárnap

Gyorskeresés

Metro 2033 túra Moszkvában #6

Írta: | Kulcsszavak: metro . moszkva . oroszország . artyom . 2033 . 2034 . 2035 . dimitri . glukhovsky . szevasztopolszkaja . hunter . velence

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Előzmények:
Metro 2033 túra Moszkvában #1
Metro 2033 túra Moszkvában #2
Metro 2033 túra Moszkvában #3
Metro 2033 túra Moszkvában #4
Metro 2033 túra Moszkvában #5

Moszkva metro térképek: valós és sci-fi

Szóval a Proszpekt Vernadszkava-n (1-es, piros vonal, dél-nyugat) épp felültem az észak felé induló szerelvényre, elmúlt este 11 óra és azon gondolkoztam, hogy bevállaljam-e még, hogy meglátogassam a Szevasztopolszkaja-t (Севастопольская) vagy induljak vissza a hotelbe és ne kockáztassam, hogy Moszkva déli részén ragadok éjszakára. A Park Kulturi-n átszálltam a Gyűrűre (ismét a Hanzán :) ). Eldöntöttem, hogy meg fogom nézni a Metro 2034 cselekményeinek helyszíneit. Hunter és Szása romantikusnak nem igazán nevezhető története tetszett a legjobban a sorozatból. Ahogy Hunter mondta: "Врагов надо истреблять" vagy ahogy angolul szabadon fordították: "If it's hostile, you kill it." Kedvenc karakter, nem volt kérdés...

Megérkeztem a Dobrinyinszkaja-ra (Добрынинская), ahonnan a Szerpuhovszkaja-ra (Серпуховская) szálltam át. Újra a 9-es vonalon (Серпуховско-Тимирязевская линия) voltam.

Dobrinyinszkaja

Szerpuhovszkaja

A történet szerint a Tulszkaja (Тульская) le volt zárva járvány miatt. Ez a metróban azonnali karantént és beavatkozást igényelt, mert egy elszabaduló fertőzés nagyon gyorsan képes volna letarolni az összes megmaradt állomást. Ez sarkallta arra Huntert, hogy önkéntes száműzetéséből ismét "szolgáltba helyezze" magát. Sajnos az idő hiánya miatt úgy döntöttem nem szállok le körbefényképezni, csak a szerelvényről láttam. Ugyanez igaz az utána következő 3 állomásra a Nagatyinszkaja-ra (Нагатинская), a Nagornaja-ra (Нагорная) és a Nahimovszkij Proszpekt-re (Нахимовский проспект). Ezek kimondottan veszélyes állomások. A Szevasztopolszkaja szabályai szerint egyedül tilos ezen az útvonalon elindulni.
Végül meg is érkeztem a Szevasztopolszkaja-ra. Az állomásra, ahol Hunter egy évvel ezelőtti eltűnése után felbukkant és ahol 300 méteren az alagutat őrizte dél felé, mielőtt először a Tulszkaja-ra indult felderíteni a helyzetet. A Szevasztopolszkaján örültek a veterán harcosnak. Hogy mi elől bujkál nem akarta és nem is merte volna senki firtatni. Az állomás egyébként nem különösebben feltűnő a többihez viszonyítva. Érdekessége, hogy a rövid 11A vonal (Каховская линия) itt köti össze a 9-est a 2-es vonallal. Erre folytattam tovább az utam, hiszen Hunter, miután eljutott a Tulszkaja lezárt hermetizáló kapujáig, egyetlen irányként csak erre mehetett tovább a metró belseje felé.

Szevasztopolszkaja

A Szevasztopolszkaja-ról az átjárón át lehetett jutni a Kahovszkaja-ra (Каховская). A 11A Moszkva legrövidebb vonala, mindössze 3,3 km. Innen a Kasirszkaja-ra (Каширская) érkeztem. A 2034-ben Hunterék a Varsavszkaja (Варшавская) előtt (vagy után?) egy szervizalagútba tértek le, ahonnan a Kasirszkaja és a Kolomenszkaja (Коломенская) közötti alagútba érkeztek. Muszáj volt erre jönniük, ugyanis egy atomrakéta (vagy nukleáris tölteteket hordozó repülő :F ) a Kantyemirovszkaja-nál (Кантемировская) csapódott be és a sugárzás a Kasirszkaján is akkora volt, hogy ott élve nem juthattak át. A Kasirszkaja egyébként szintén egy kereszt-platform állomás volt, mint a Park Pobedi. Két állomás szorosan egymás mellett párhuzamosan. Mindkét állomáson az egyik vágány az egyik, a másik vágány a másik vonalhoz tartozik. Szintén a Park Pobedi-hez hasonlóan a színekkel inverz módon próbáltak játszani. Az egyiken fehér oszlopok vöröses padlóval, a másikon ugyanolyan kialakítás mellett vörös oszlopok világos padlóval.

Kahovszkaja

Kasirszkaja


A következő állomás a Kolomenszkaja volt, ahol Szása az apjával élt az Avtozavodszkajáról (Автозаводская) száműzve. Hunterék pont akkor érkeztek meg, amikor meg akarták gyilkolni őket, mert a száműzetőik úgy gondolták, hogy mégis jobb lenne, ha halottak lennének. Hunter kiiktatta a támadókat, azonban már csak a fiatal lányt tudták megmenteni. Egyértelmű volt, hogy egyedül az elhagyatott állomáson egy napig sem élne túl, így magukkal vitték tragikus útjukra. A 2-es vonal a Kolomenszkaja után a Moszkva folyót nem alulról, hanem felülről, egy híddal íveli át. A történet szerint Szása apja védőruhájában ezen átkelve hozott néha egy kis élelmet az Avtozavodszkajáról, amennyit adtak nekik. A túléléshez éppen eleget.

Kolomenszkaja

Ezen a ponton kicsit elcsodálkoztam, mivel a könyv alapján az jött le, hogy ez egy nem túl hosszú híd, a folyón átérve egyből ott a másik állomás hermetizáló kapuja. Ez egyáltalán nem így volt. Egyrészt a megsemmisült Tehnopark (Технопарк) is köztük van, ez egy felszíni állomás. Az Avtozavodszkaja csak ez után következik. A Kolomenszkaja és az Avtozavodszkaja között jó nagy távolság van (kb. 4 km), ráadásul nagy részét a városban kell megtenni, a híd csak az eleje.
Innen a Paveleckaja volt a következő állomás, ahol leszálltam. Mind ezen a vonalon lévő, mind a Gyűrűn lévő állomást meg akartam nézni. Az idő már fél egy felé járt. Gondoltam, ha eddig nem zárták rám a metrót, ezután már csak nem fogják, most már a jó irányba megyek vele.
A Paveleckaja (Павелецкая) sugárirányú vonalon lévő állomásán szigorú rend uralkodott. Az állomásnak hiányzott a hermetikus kapuja. Nappal nem volt probléma, de éjszakánként kiürült az állomás. Aki tudott behúzódott a Gyűrűre vivő átjáróba és 8kor lezárták a kapukat. Az állomáson csak a maréknyi védőcsapat maradt, akiknek minden éjszaka az utolsó lehetett. A géppuskaállásokból a fegyvereket a mozgólépcsős lejáró torkának szegezték és ha valami mozdult, tüzet nyitottak. A mutánsok minden este visszatértek. A Hanza ellátta őket lőszerrel, mert tudta, hogy ők az utolsó védvonal, mielőtt az ő kapujukon kezdenek el döngetni a "vendégek".

Paveleckaja (2-es vonal)


A Gyűrűn lévő Paveleckaja vonal története az első regényhez kötődik. Miután bejutott ide Artyom egy fogadáson veszítve arra ítéltetett, hogy egy évig a latrinákat sikálja. Az egyébként (Hanzára jellemzően) szépen karbantartott állomáson Artyom egy hét után olyan életundort kapott, hogy inkább meghalt volna, hogy tovább maradjon. Bevetette magát az alagútba és elindult, de nem állította meg senki.

Paveleckaja (Gyűrű)



Következő és egyben utolsó állomásom a Novokuznyeckaja (Новокузнецкая) és a Tretyakovszkaja (Третьяковская) kettőse (hármasa?) volt. A könyvben és a játékban is egy bandita bázis volt a helyszín. A játékban ezen túl volt egy jellegzetessége. Velencének hívták, mivel félig el volt árasztva és a vízre építkeztek, mint Velencében. Jellegzetes volt, ezért kíváncsi voltam rá élőben is. A Tretyakovszkaja szintén két állomás, kereszt-platform kialakítással.

Novokuznyeckaja

Tretyakovszkaja



Visszaszálltam a Novokuznyeckáján az észak felé tartó szerelvényre és a Dinamo-n leszállva véget ért a túrám. 5 perc híján éjjel 1 óra volt. Még szembejött velem 3 lovas lány a Leningradszkij Proszpekt-en, nem éppen metropoliszos volt a benyomásom :D

Már nagyon fáradt voltam, de végül örültem, hogy sikerült maradéktalanul teljesíteni a tervet. Közelről láthattam Artyom és Hunter világát. Megérte :)

Végül mellékelem az egész túra útvonalát egy térképen:

Hozzászólások

(#1) serrin


serrin
(aktív tag)

Köszi a fotókat és a leírást!

iPhone SE 64GB (2016) & Lumia 735 & Nokia 8110 4G + Dell Latitude 6440

(#2) Victoryus


Victoryus
(addikt)
LOGOUT blog

Köszönöm, öröm volt olvasni! :R

(#3) aelod


aelod
(veterán)

Fasza lett nagyon! :R

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#4) HussarF válasza aelod (#3) üzenetére


HussarF
(addikt)
LOGOUT blog

Köszi. Ismered a regényeket vagy a játékot?

(#5) aelod válasza HussarF (#4) üzenetére


aelod
(veterán)

Jóhogy, egyik kedvencem. Olvastam a metro univerzumból is társ szerzők regényeit. Andrej Gyjakov: a fény felé, vissza a sötétségbe, túl a láthatáron. Tullio Avoledo: az ég gyökerei. Gyjakov nagyon jó trilógiát írt. Avoledo regénye talán a legnaturalisztikusabb, ahogy leírja az olasz állapotokat.

"It's simple, if it jiggles, it's fat."

(#6) serrin


serrin
(aktív tag)

Ezt kéne kitenni a logout.hu címplajára. :)

iPhone SE 64GB (2016) & Lumia 735 & Nokia 8110 4G + Dell Latitude 6440

(#7) HussarF válasza serrin (#6) üzenetére


HussarF
(addikt)
LOGOUT blog

Köszi :)
Bár ahhoz, gondolom a "Címlapra szeretnék írni!" pontot kellett volna választanom és nem a személyes bejegyzést.

(#8) Victoryus válasza aelod (#5) üzenetére


Victoryus
(addikt)
LOGOUT blog

De jó hogy írtad, ebből csak a Fény felét olvastam Gyjakovtól.

(#9) laskr99


laskr99
(addikt)

Tetszett!

Nemrég fejeztem be a 2035-öt(kb fél órája) a trilógia tetszett minden része és részlete! Csak kár ,hogy nincs befejezve a vége. Sok karakterben csalódtam rossz értelemben és sok karakterben jó értelemben is. Várom az új játékot is és a 2033, last lightot is kijátszottam.

Jó volt megismerni ,hogy hogy néznek ki valjójában az állomások(kár hogy nem volt meg a D-6 és a Metro 2.)

Érdekes olvasmány sorozat volt! Gratula!

OnePlus 10 dollár kedvezmény: https://www.oneplus.com/invite#7NjeEJGo4PwWBFUxN7SfRN

(#10) Venyera7


Venyera7
(senior tag)

Köszi az írást! Annyit hiányoltam csak, hogy a valós helyszinek mellé lehetett volna tenni a játékbeli screenshot-ot. Persze abból a szögből. ;] Azért nekem a játékban jobban tetszenek az állomások és az alagútak. :DD

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.