2019. július 24., szerda

Gyorskeresés

Vezetéstechnikai tréning a Groupama tanpályán

Írta: | Kulcsszavak: vezetés . technika . groupama . mogyoród . hungaroring . alfa . alfa romeo . 159

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Augusztus 31-én van szülinapom és páromnak komoly fejtörést okoz mindig, hogy mit adjon ajándékba. Sajnos, az ő problémái az én problémáim is, mivel addig nem hagy nyugodni, amíg valamit ki nem sajtolok magamból, hogy mit is szeretnék. Egy héttel szülinapom előtt jött a megmentő ötlet. A Totalcar-on hirdettek meg egy vezetéstechnikai tréninget Mogyoródra szeptember 2-re. Gondoltam, ez tökéletes lesz. Mindig is szerettem volna egy ilyenen részt venni. Barátnőm be is fizetett és kipróbálhattam a nedves műgyantán csúszkálást. Élvezetes volt, tetszett a dolog. Hozzá kell persze tenni, hogy ez inkább téli, lefagyott útviszonyokat szimulál, így nyári gumival nem brillírozott nagyon egy autó sem.

Három pálya volt. Az elsőn egy lejtőn volt a műgyanta és a fékutat kellett tesztelni. A lejtő alján egy vízoszlop volt kinevezve a kamion hátuljának és meg kellett előtte állni. Nem volt mindegy, hogy 24-el vagy 22-vel ment az ember, sok méter különbség volt még kis sebesség eltéréseknél is. A második pálya a rántópad volt. A műgyanta előtt egy 100-200 bar (beállítástól függően) nyomással megtolt acéllap a hátsó kerekeket megtolta valamelyik irányba és az volt a feladat, hogy sávon belül ellenkormányzással egyenesbe kellett hozni az autót. a 3. pályán bójákat kellett kerülgetni. Műgyantán egyáltalán nem volt egyszerű feladat.

Készítettem róla egy video összeállítást is. Egyik haveromtól sikerült egy GoPro-t szerezni, amit az autó oldalára tapasztottam, valamint barátnőm vett néha kívülről. Nem abban a sorrendben vannak a felvételek, ahogy felsoroltam előbb és a bójás szlalom hiányzik is róla, ez ne tévesszen meg senkit :)




Hozzászólások

(#1) Stanlee


Stanlee
(senior tag)

En egy OAMTC palyan voltam, sajat verda meg kiprobaltam minden autot, amit kozpredara kiadott az OAMTC. Ami nagyon meglepett, az az volt, hoyg az akkoriban meg nem is annyira reginek szamito, talan 4 eves Focus a vadonatuj gumikkal is alig akart a dombrol lecsuszunk es meg kell allni tipusu resznel megallni. Mar akkoriban is evi 60-70 ezret vezettem es az auto is megvolt mar 1 eve, tehat nem lehet azt mondani, hogy nem ismertem elegge.

Akinek van lehetosege, az menjen ilyen tanpalyara!!!

newsroll.net

(#2) Met


Met
(PH! nagyúr)

Jövőre kérj Imprezas élményvezetést :K

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#3) HussarF válasza Stanlee (#1) üzenetére


HussarF
(PH! addikt)

A dombról lefelé a műgyantán az enyémmel is csak annyit értem el, hogy nem gyorsultunk. Az ABS egyszerűen nem engedett fékezni. Szerintem ABS nélkül, lenyomva-felengedve, néha utánakormányozva hamarabb megálltam volna. Vagy nem...

(#2) Met
Mögöttem ott volt a srác a 300 lovas Imprezával. Oda is jött az egyik szünetben megcsodálni az olaszt :D
Jó autó az övé is, de 6 éves nyári gumikon ő is csak utas volt, amikor megcsúszott a kocsija :D

[ Szerkesztve ]

(#4) bambano válasza Met (#2) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

szerintem négy új gumit kellene kérnie :P

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#5) Blindmouse


Blindmouse
(senior tag)

Gondolom az ilyen egynapos tréningen annyit lehet látni, hogy nem érdemes relatív gyorshajtani.
Erre befizetnék, https://www.youtube.com/watch?v=2bmqdnx5R1U, de lehet drága lenne.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#6) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Ingyenes vetéstechnikai trénig, a jeges autópályán.
A jeget az időjárás biztosította :((
A feladat megoldását a többi tréningező nehezítette.

[link]

Nincs

(#7) bambano válasza Blindmouse (#5) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

nem jól gondolod.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#8) HussarF válasza bambano (#4) üzenetére


HussarF
(PH! addikt)

Mire gondoltál? Szöges off-road abroncsokat rakjak a kocsi alá, mert nem meglepő módon a jeget utánzó nedves műgyantán csúszik a nyári? :U

(#6) Hieronymus
Durva videó. Saját dash-cam? Szerencsés vége lett. Lehet, hogy egy kis gyakorlás egy ilyen tanfolyamon és egy laza drifttel megoldanád a dolgot :D

[ Szerkesztve ]

(#9) bambano válasza HussarF (#8) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

kár, hogy magyarázni kell...
a hsz-em szándékosan kétértelmű volt:
1. arra gondoltam, hogy amit korábban hasonló helyzetben kértem a barátnőmtől, az bőven korhatáros volt :P
2. szerintem egy kicsit nagyobbat csúszott az autód, mint indokolt lett volna, ezért felmerült bennem, hogy férne rá jobb gumi.

döntsd el, melyikre gondoltam :P

mielőtt beindul a fikaáradat, jelzem, hogy én kétszer voltam ilyen tréningen, egyszer egy egynaposon, egyszer egy félnaposon, és még a félnaposon is több feladat volt, mint ezen. tehát tudom, miről beszélek.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#10) HussarF válasza bambano (#9) üzenetére


HussarF
(PH! addikt)

Azok alapján, amit ott láttam, csak egy terepjárógumi és egy 4 évszakos tudott villantani valamit, az összes nyárigumi így csúszkált.
Ez a Vredi egy felső középkategóriás gumi, sokat nyúztam már keményebb helyzetekben, szerpentines 70-es kanyarokat is bevettem úgy 140-el, hogy a legkisebb jelét sem éreztem, hogy el akarná hagyni az ívet. Az,hogy kvázi jégen nem tud megállni 3 méteren, nálam még nem kizáró ok. Nem tudom, hogy a Michelin Primacy 3 vajon mennyivel tudna többet, de erre a vasra 240 lenne egy garnitúra. Inkább nem veszem meg, cserébe jégre nem viszem a kocsit ezekkel az abroncsokkal. Számomra ez elfogadható kompromisszum ;)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.