Hirdetés
Nem egy PHD-s értekezés lesz, de aki tulajdonol gépjárművet és megpróbál spórolni az alkatrészen(nem gyárit vásárol bele), annak bizony meggyűlhet a baja. Egy autóban rengeteg alkatrész tud elromlani, de ezt mondanom sem kell. Én többnyire haverom műhelyében szerelgetem a sajátomat (BMW E39 530D), mert egy ilyen idős autóhoz nem kell nagy szakértelem és ott van nekünk Vörös Jenő, aki nagyon informatívan osztja meg a tudását. Természetesen ha komolyabb dolgot kell megoldani, akkor a szerelőm megcsinálja. Általában szeretek jó minőségű utángyártott alkatrészekkel operálni (Bosch, Textar, ATE, Sachs, LUK), mert ugye ezek gyári beszállítók is. Vannak már oldalak, ahol ki lehet keresni a gyári alkatrész beszállítóját és megrendelni "ugyanazt" olcsóbban, de tényleg ugyanaz? Dehogyis, de eddig nem feltétlen volt rosszabb. Mostanában viszont tapasztalom, hogy a már említett ismertebb márkák ipari hulladékokat adnak ki a kezük közül és még az sem segít, hogy a sz*r alkatrészt visszaküldeni, majd megvárni még bevizsgálják és visszaadják a pénzedet iszonyat idő. Vettem egy tápszivattyút, mert a gyári már gyengélkedett és az optimális előnyomás értékétől messze elmaradt. Milyet vegyek? Bosch volt benne, hát akkor gyerekek dobok bele egy Bosch-t. 1 hét múlva megint nehezen indul. Rádobom diagra és már bedobta a tápszivattyú hibát(wat??). Na nézzünk már élő adatban egy előnyomást: 3,2 bar (3,7-től jó, de 4.0 a katalógus érték). Tudjátok mit akkor? Visszaküldöm a p*csába és veszek bele közismerten nem favorizált Magnetti Marellit negyedéért. 2 hónapja bírja és a katalógus értéken dolgozik. Egyre többen panaszkodnak a Textar, Brembo, ATE, TRW tárcsákra és betétekre, pedig 1-2 éve, ha bármilyen szakit megkérdeztél, akkor ezek voltak azok az utángyártott cuccok, amiket szívesen ajánlottak. Tömítésekről nem beszélünk, mert azokból CSAK ÉS KIZÁRÓLAG gyárit szabad megvenni. Utángyártott semmire nem jó(próbáltam). Futómű alkatrészek esetében is óriási az árszórás, de megfogadtam ,hogy ezekre az utakra nem veszek drágát. Úgy is megadja magát másfél éven belül, szóval 1-2 évente kompletten generálozni kell a futóművet.