Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Team Fortress 2 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-06-22 15:29:11

LOGOUT.hu

Kiadó: Valve
Fejlesztő: Valve
Megjelenés: 2007. október 10.
Motor: Source Engine
Platformok: PC, Mac OS X, Linux, Xbox 360, PlayStation 3

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10850) munky válasza fpeter07 (#10849) üzenetére


munky
őstag

Igen, 10-15-nél több soha nem volt. Ráadásul sok volt a két hét után oszló formáció. Eszem ágában sincs Kánaánnak beállítani a 3-4 évvel ezelőtti állapotokat, de figyelembe véve azt, hogy akkoriban egy 10 csapatos NC lebonyolítása nem okozott gondot, ilyen szempontból mégiscsak jobb volt mint most. Azt még inkább nevezném közösségnek, mint a mostani sapkacsereberélők díszes társaságát, akik néha még méltóztatnak játszani is. Ezzel sem lenne gond, csak aki látott mást és főleg jobbat a játék történetének elején, annak nem kell magyaráznom miért írom ezt.

Meg aztán a war nehéz ügy. Olyan mentalitással ami sokakra jellemző nem is lehet ezt csinálni. Régen is feltűnő volt ez, de manapság még inkább látom, hogy sokan nem értik meg, hogy a siker az nem egyik napról a másikra jön el. Meg kell dolgozni érte még egy játékban is. Régen és most is az volt az egyik legfőbb probléma, hogy az emberek nem voltak hajlandóak végigjárni a szamárlétrát, egyből sikeresek akartak lenni. Játszottam pár csapatban ami hazai szinten az élmezőnyhöz tartozott és tudom, mennyi hullámvölgy és szenvedés van vele mire valami eredmény féleséget fel tud mutatni az ember. Sok az ilyen hátráltató tényező egy csapatjátékban.

Jelenleg talán van 3 magyar csapat ami ETF2L-en is képviselteti magát. Ez már nem is lesz több valószínűleg. Az utánpótlás már régen is gondot okozott, amit az Update-ek nagyban katalizáltak. Minek is tanulna meg valaki Soldier-el jól játszani, ha nyilazhat a csatornában? Szóval régen ott akadt el a leginkább a dolog, hogy a mezei public játékos nem unta meg a public időtöltést, mert szinte mindig kapott valami újat mire ez bekövetkezhetett volna. Így nem jött létre egy olyan körforgás, hogy a publicot megunó emberke aki még játszani is szeretne, mondjuk a war felé vegye az irányt mint Counter-Strike-ban. Ez manapság meg már ott elvérzik, hogy az újonnan jött játékos, az Update fegyverek megszerzése, a sapkák és a cserebere mögött szinte nem is látja meg, hogy egy játékkal áll szemben. Így sokszor már a public játék is döcög. Összetett kérdés ez, de nagy vonalakban ebben látom az okát annak, hogy így alakult.

Régebben nagyon rühelltem ezért a Valve-ot és képes voltam több ezer karakterben ecsetelni mért szar az éppen aktuális update fegyverek többsége, de aztán megértettem, mi mért történt. Háromezer ember szerepel körül belül ETF2L-en szezononként ami egy egész Európát felölelő liga. Ha ránézek a Steam statisztikákra, amik azt mutatják, hogy sokszor egy időben 50-60 ezer ember játszik a játékkal (F2P előtt14-15K körül szokott lenni), akkor világos, hogy mennyire szűk rétegről van szó, akkor amikor kompetitív közösségről beszélünk. Így érthető, hogy miért a public játékosoknak kedveztek az esetek túlnyomó többségében és miért olyan a játék most amilyen. Sok minden nem tetszik, de mostani fejjel, ha az ő szemszögükből nézem, érthető ez az irány. Arról nem is beszélve, hogy amikor az ember megnézi más kiadók esetén a terméktámogatás címszó alatt futó pofátlan semmittevést (EA, Codemasters stb.), a Valve munkássága kifejezetten példaértékűvé lép elő a szememben.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Team Fortress 2 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.