Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16051) Laris2 válasza Sensut (#16050) üzenetére


Laris2
aktív tag

Úgy emlékszem, jelzi a játék, ha egy fontos karakter megpusztul. Feltűnt az elején az a jó stalker nóta? Itt az elírás guglis fordítása.

Te gyáva, Bourbon! Tartsa meg eszközeit magának, de köszönöm. Akkor egyedül megyek a laborba, meg kell mentenem a barátomat!

Te gyáva, Bourbon! De nem adom fel az eszközöket, köszönöm. Akkor egyedül megyek a laborba, meg kell mentenem a barátomat!

(#16052) Sensut válasza Laris2 (#16051) üzenetére


Sensut
őstag

Nos, az a helyzet, hogy nincs zene nekem, mivel telepítéskor bepipáltam, hogy ne legyen, a nélküll hogy tudtam volna mi az :D . Ezért csak rádió van és gitár a tábortüzeknél.

(#16053) Laris2 válasza Sensut (#16052) üzenetére


Laris2
aktív tag

Nem problem. talán 5-6 zene van, amit a játék SMS-ben jelez. Lehet speki kideríti.

(#16054) kekeeci válasza speki1982 (#16037) üzenetére


kekeeci
senior tag

Itt vagyunk, csak figyelünk. :)

kekeeci (waltzer) R†P: Project Torque, LevelR & HEAT Online :(      "Kívánom, hogy a víz amit talál ne világítson a sötétben. (May the water you find in the desert not shine at you in the dark.)"

(#16055) Sensut válasza kekeeci (#16054) üzenetére


Sensut
őstag

Na, akkor figyeljetek jól, mert most veszem üldözőbe Strelokot az erőmű felé... ;]

(#16056) Laris2


Laris2
aktív tag

Játszott valaki a Stalker R.E.B.O.R.N Doppelgang moddal? A játék rövid története, Scarnak miután nem sikerül Strelokot megölni, menekülnie kell. Végig rohan a fél zónán, vagy két tucat helikopter üldözi. Megölik, vagy egy kitörés végez vele, nem tudni. De a lényeg, hogy újraélesztik, mert valakik úgy gondolják, hogy csak ő képes megszerezni három ismeretlen képződményt, de az O tudat is komoly feladatot ad neki. A játék nem lineáris, és 62 pálya van benne. Nagyrészt a pályákon teleporton keresztül lehet közlekedni. Sok feladatot okostelefonon kap. Nincs egyedül, van egy őrző angyala is. Így kapásból, pl olyan pályák vannak benne mint a Tündérek völgye, Holt Kordon, Kövek völgye stb. És van hozzá angol szöveg is.

(#16057) ' Tzs , válasza Laris2 (#16056) üzenetére


' Tzs ,
senior tag

No ez igen jónak hangzik! Ilyen pályákról még csak nem is hallottam... :D De ugye ez CoP mod? :D

[ Szerkesztve ]

S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/

(#16058) Laris2 válasza ' Tzs , (#16057) üzenetére


Laris2
aktív tag

Ez Clear sky mod. Elég durván indul a játék, egy nagyon kibővített x10-es laborban kezdődik, és alatta van a monolith bunker. Onnan kell meglépnünk. De gondoskodtak róla, hogy ez ne csak olyan sétágatós legyen. Új szörnyek, gázosítás, egészen más O tudatos, közben folyamatosan lőnek a géppuskás snorkok. Van benne kezdő, kitartó, és öngyilkos fokozat. Mindenki igénye szerint. :D

(#16059) Sensut válasza Laris2 (#16058) üzenetére


Sensut
őstag

Erről van szó? [link] Belefutottam volt egyszer, de mivel CS, nem nagyon kutattam utána. Nem rajongok a CS modokért, de ez lehet attól jó.

(#16060) Laris2 válasza Sensut (#16059) üzenetére


Laris2
aktív tag

Igen, de a végigjátszás semmilyen élményt nem produkál. Én is csak úgy ráakadtam és belejátszottam. Sok mindent nem tudok még mondani róla, eljutottam a szeméttelepig, hát, érdekes, újdonság, és nem könnyű. A Solyankához hasonlítva, ez bonyolultabb, de könnyebb feladatok vannak benne.

(#16061) Sensut válasza Laris2 (#16060) üzenetére


Sensut
őstag

Küldj egy linket, ha van angol benne, akkor kipróbálom én is.

(#16062) Laris2 válasza Sensut (#16061) üzenetére


Laris2
aktív tag

[link] Angol szöveg a 7.63-as verzióhoz

(#16063) Sensut válasza Laris2 (#16062) üzenetére


Sensut
őstag

OK, de hol van a játék?

(#16064) Laris2 válasza Sensut (#16063) üzenetére


Laris2
aktív tag

[link] A játék

(#16065) Sensut válasza Laris2 (#16064) üzenetére


Sensut
őstag

Köszi!

(#16066) speki1982 válasza Laris2 (#16053) üzenetére


speki1982
tag

Én is zene nélkül tettem fel. Mondjuk az előző hat telepítésnél volt zene elvileg, csak akkor még nem indult el a játék.

(#16067) speki1982 válasza Laris2 (#16058) üzenetére


speki1982
tag

Ritka az ilyen komplex CS mod... lehet, én is belekukkantok.

(#16068) Laris2 válasza speki1982 (#16067) üzenetére


Laris2
aktív tag

Ezek olyan zenék, amiket a játék dob be, de csak bizonyos helyszínekre, és csak egyszer, és ezt SMS-ben jelzi. Direkt a stalkerhez írt számok.

(#16069) speki1982 válasza Laris2 (#16068) üzenetére


speki1982
tag

Akkor újratelepítem (megint) és hadd szóljon a sztalker melódija

(#16070) Sensut


Sensut
őstag

Na, én befejeztem a Sniper históriáját is. Ez mindenképpen fontos a Sötét testvériség előzményeként, mivel ebben az 5 részben van szépen felvezetve, hogy ki kicsoda a második szériában. Amikor a ST-et elkezdtem, háttér információk híján csak mentem vakon és fogalmam se volt, hogy ki kicsoda, vagy hogy egyáltalán ki vagyok én és mi közöm azokhoz az emberekhez, akik körül vesznek, mivel nem volt tudomásom egyikük múltjáról sem. Csak úgy beléptek az életembe, parancsolgattak s én dolgoztam nekik süketen. Viszont ha ezzel a résszel kezdem, akkor már mindjárt más lett volna a felállás és így lett kerek a történet, ami elég jó ahhoz hogy lekössön. Viszont egy nagy hibája van mindkét résznek, az hogy sokat járatnak szinte a semmiért. Legtöbbször pályák hosszát kell elgyalogolni egyetlen kérdésért vagy válaszért, majd ugyanúgy tovább, és mindeközben nem történik semmi. Az elején még kerülnek ilyen olyan akadályok útközben, de idővel kiüresednek a pályák és a séták unalmassá válnak. A második részben azt kívántam, hogy menet közben jó lenne ha legalább visszatelepedne minden ellenség, hogy némi színt adjon a pusztaságnak, de az első részben, mikor ez megtörtént, rájöttem, hogy az még rosszabb, mivel semmi hasznom abból hogy mindig legyőzőm ugyanazokat az ellenségeket és közben a ruhám s a fegyverem több kárt szenved, mint amennyi hasznot hoz a balhé, így aztán elkezdtem kikerülni őket. Az első rész tartalmazza az Autumn Aurorát, ami széppé teszi a játékot, de a köd benne egy rémálom, mert sokszor az orrunkig se látni. De nem úgy az ellenség, aki pontosan úgy átlát a ködön, mintha tiszta idő lenne. Ez akkor a legrosszabb, amikor mesterlövészekkel állunk szembe, ők pontosan eltalálnak és mi azt se tudjuk merre keressük őket a ködben. Az erőműnél nagyon megszívtam, mert nem csak teljes ködben értem oda, de éjszaka is. Az a hely amúgy is egy katasztrófa a roppant nagy balhé miatt és én nagy hülyén leharcoltam magam a szarkofágba is, mert ugye Strelokot kellett követnem és ő köztudottam oda ment. Kipucolom a szarkofágot és közben csodálkozom, hogy már a Katonai Raktárak óta minden ugyanaz, mint az alapjátékban. Furcsálltam is, hogy ha Strelok előttem haladt el, akkor hogy települtek ilyen gyorsan vissza az ellenek ugyanoda, ugyanúgy ugyanannyian, miért kell nekem is lekapcsolnom az Agyperzselőt, hogy átjussak Pripjátyba, és mikor már meggyőződésem volt, hogy Charont is élve fogom a színházban találni, akkor láss csodát ő halott volt a segédjével együtt. Ez egy olyan változás volt, ami kezdett reményt adni. Viszont az igazimeglepetés akkor ért, amikor az erőműnél látom a feladatlistán, hogy nem is kell lemenni a szarkofágba (ahonnan egyébként sehol se tudtam kijönni), hanem a hátsó kapunál a belső udvarba tudok teleportálni. Itt aztán már nagyot vált a történet és voltaképpen idáig tartott az alapjáték menete, mintha eddig azt játszottam volna újra. Itt megsúgom, hogy meg kell találni Strelokot a teleportokon keresztül és meg kell védeni, mert ha meghal, akkor annyi a játéknak, de erről semmiféle információt nem kapunk. Minden összevetve nekem tetszett ez a két mod attól függetlenül, hogy vannak hiányosságaik. Elég sok bennük a technikai hiba, buta a MI, az alanyok sokszor össze vissza futkosnak és teljesen elállják a járatokat, a feladatrendszer pedig ebyhén szólva borzalmas. Semmit snem mutat a térképen, a küldetések legtöbbször SMS-ben jönnek és a szövegben alig találni háttérinformációt az épp aktuális küldetéshez. Csak menj ide, gyere oda, tedd ezt, tedd azt, de hogy kiért és miért, az titok. Így aztán részleteiben a történet homályos marad és csak a végén alakul ki egy nagy általános egész belőle. Természetesen vannak jó dolgok is, de azt nem árulom el - csak ajánlani tudom, mert legalább egy próbát mindenképp megér. Még egyszer köszönet Laris2 a fordításokét!

alt="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""" title="alt="alt="" title=""" title="alt="" title=""""

[ Szerkesztve ]

(#16071) Dhampir válasza Sensut (#16055) üzenetére


Dhampir
félisten

Csak nehogy megint a Barlangban köss ki. :D

(#16072) Sensut válasza Dhampir (#16071) üzenetére


Sensut
őstag

Messziről elkerültem a Barlangot :D De most hogy eszembe juttattad, be fogok nézni oda a freeplayben...

(#16073) Dhampir válasza Sensut (#16072) üzenetére


Dhampir
félisten

Egyébként ezt a barlangi helyszínt miért találták ki? Az alapjátékban nem volt benne, ha jól emlékszem.

(#16074) Sensut válasza Dhampir (#16073) üzenetére


Sensut
őstag

A Narodnaja Solyankaból származik. Ott nagyon nagy szerepe volt, de így puszta átjáróként nem több, mint kib@szás.

(#16075) ' Tzs , válasza Laris2 (#16058) üzenetére


' Tzs ,
senior tag

Nekem azért felkeltette az érdeklődésemet ez! Mit gondolsz, várható magyarítás ehhez?
Én se rajongok a CS modokért, eddig egyedül a már sokat emlegetett A vátozás ideje 3. végig játszása érdekelt, évek óta képtelen vagyok továbbjutni Pripyatból, de lassan el kell engednem azt a modot. Eddig csak SaGa vitte végig ha jól emlékszem...
Belenézek így angolul, bár nem hiszem, hogy sokat fogok vele ebben a formában foglalkozni.
Főleg, hogy ez WTF?
"5. A legkomolyabb dolog! - Mielőtt komoly küldetésbe keveredne, győződjön meg róla, hogy hűvösnek tűnik!
6. Beszélgetés. Nagyon sok új dolgot megtud.
TANÁCS: - TAKARÍTSA SZÁLLÍTÁSÁT! SOKKAL HASZNOS lesz NEKED A JÖVŐBEN!" :Y :F

[ Szerkesztve ]

S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/

(#16076) Dhampir válasza Sensut (#16074) üzenetére


Dhampir
félisten

A StalkerSoup elején is benne volt. Szerencsére ott a hátizsákban várt minket a kis túlélő pakk.

(#16075) ' Tzs ,

Miért ragadtál le Pripjatyban? Nagyon nehéz a játék? :F

[ Szerkesztve ]

(#16077) Sensut válasza Dhampir (#16076) üzenetére


Sensut
őstag

A Stalkersoup a Narodnaja amerikai, "gyengített" változata :K

(#16078) ' Tzs , válasza Dhampir (#16076) üzenetére


' Tzs ,
senior tag

No no. A pályaváltás problémájára nem találtam megoldást sehol azóta sem. Pripyat-ba eljutsz, ott teljesíted a feladatokat, csakhogy onnan a 3-4 kijárat közül egyiken se tudsz kimenni. Azaz ki tudsz csak valami elba* elromlik a mentés közben és lehetetlen visszatölteni mind az újonnan létrejött fájlt és a korábbit is. Mindenféle verziót kipróbáltam már, nem tudok rájönni mi a gond.
A mentéseim megvannak, ha akarsz küzdeni tenni vele egy próbát szólj és átküldöm őket :)

S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/

(#16079) Sensut válasza speki1982 (#16067) üzenetére


Sensut
őstag

Elég durva ez a Doppelganger, de nem azért, mert nehéz, hanem mert gagyi az angol fordítása. Csupa Google tele félig orosz szavakkal - szinte semmit sem értek belőle, pedig a játék jónak tűnik, vadonatúj pályákkal és komplex történettel. De egyelőre csak kóborolok össze vissza, mert nem tudom pontosan mit is kell csinálni. valami okostelefont kell megtalálnom, de ez se biztos :D Semmim sincsen, még késem se, mindent elvett a laborban a 0-Tudatos valaki, besötétedett és nincs alvásra lehetőség (egyelőre), viszont tanultam egy cselt az idő felgyorsítására: Esc + F2. A cél szentesíti az eszközt :O

(#16080) Laris2 válasza Sensut (#16079) üzenetére


Laris2
aktív tag

Valami rettenetes gépi fordítás, ez. Elvileg az SMS-ekből, meg a feladatlistából lehet valamit kihámozni. Így sikerült megoldanom a Szeméttelepi, és az Agronomi feladatokat, ezek után a bárba is el lehet már jutni. Agronomban lementem a föld alá, először minden oké, Aztán Strelok búvóhelyén valami láthatatlan teleport ugyanoda dobott, de már minden megváltozott. Majd eldobott az elhagyatott kórház tetejére, de itt is minden másképp néz ki. Rövid séta után, már az erőmű mellett, de alatta lettem, úgy néz ki a dolog hogy jól megszórták földalatti pályákkal a modot. Az egyik pontosan úgy nézett ki mintha a metróval játszanék, csak üresebbek itt a pályák. Persze mindenhol sokat lehet járkálni, de teleportok is vannak. Egyik elvitt Pripyatba, ahol az oroszok meg a németek ezerrel lőtték egymást. Van-e ebben a játékban valami rendszer? Sorrend? Érteni kellene ezt a gépi fordítást! :D

(#16081) ' Tzs , válasza Laris2 (#16080) üzenetére


' Tzs ,
senior tag

Nee, ez Metro 2033 kinézetű pálya tényleg! Olvaslak titeket el se kezdem inkább... Akárhogy is, ezt a modot mindenképp érdemes lenne magyarítani már csak a sztori és az új pályák miatt eléggé rápörögtem erre :)

S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/

(#16082) Laris2 válasza ' Tzs , (#16081) üzenetére


Laris2
aktív tag

Jó lenne valami logikát látni benne, Agronom után eljutottam vagy tíz helyre, majd vissza a szeméttelepre, de nem találkoztam olyannal, aki valami feladatot adott volna még a szeméttelepen sem. Szaharov Yantarból elköltözött talán az erőműbe. A Kordonra még nem lehet átmenni, pedig van belőle három is. Nem jelez a térkép pályaátlépőket, mégis több helyen át lehet menni, bizonytalan helyekre. Zavaros ez még nekem. Ha valaki lefordítaná, én is megköszönném.

(#16083) Sensut válasza Laris2 (#16082) üzenetére


Sensut
őstag

Én még az angyalfi földről se tudtam kijutni. Beszéltem a taggal, megvan a cucc is a faluban s a teleport is, de azt írja folyton, hogy még nem "sprouted". Hogy mit jelent ez, nem tudom...

Semmi, közben megkaptam a drótra akadt stalkert...

[ Szerkesztve ]

(#16084) speki1982 válasza Sensut (#16079) üzenetére


speki1982
tag

Ez már nem állapot, indítani kellene a kedves fórumtársaknak egy orosz nyelvű gyorstalpalót különös tekintettel a Stalkerben gyakran használt szavakra és kifejezésekre. :C
Annyit játsszunk már vele, hogy komolyan kellene valamilyen online kurzus... Talán SaGa elvállalná a tanár szerepét, én még némi zsetont is hajlandó lennék a fáradozásaira áldozni. :D

(#16085) Sensut válasza speki1982 (#16084) üzenetére


Sensut
őstag

Az a gond, hogy ez egy egyedi Stalker nyelv, egy olyan tájszólásokkal teli orosz + google ferdítésekkel teli angol keverék, egyfajta lingvo internacia, amit bárki úgy értelmez, ahogy éri :D Ahányszor újra elolvasod, annyiszor érted másképp a mondanivalóját :D

(#16086) speki1982 válasza Laris2 (#16068) üzenetére


speki1982
tag

Megvan az a jó kis sztalker nóta, Laris.

[link]

(#16087) Laris2 válasza Sensut (#16085) üzenetére


Laris2
aktív tag

Ezek inkább szlogenek, vagy rafkós orosz jelszavak, (amit csak az oroszok értenek) a témához igazítva. De nincs az a fordító, ami ezt értelmezni tudná. Teljesen fölösleges bele, lehet hogy a forgatókönyv írója a színvonalat akarta emelni vele? :D
Köszi speki a nótát, beleírom a játékba a szám szerzőjét, és az előadóját. :)

(#16088) Sensut válasza Laris2 (#16087) üzenetére


Sensut
őstag

Hát, én ezt le is töröltem úgy, ahogy van. Még ha a szöveg rendben lenne se biztos, hogy tudnám mi az isten folyik itt és érdekelne, mivel ez az a kategória, amit ki nem állhatok a Stalkerekben. Agyon van pakolva anomáliákkal, mutánsokkal, lépten nyomon valami bajod esik s nem tudod mitől és mit tegyél ellene. Ezek az agyilag elszállt hardcore modok nem az én asztalom, úgyhogy passz a DoppelganER-nek :N

(#16089) Laris2 válasza speki1982 (#16086) üzenetére


Laris2
aktív tag

Te is abbahagytad ezt a Reborn játékot? Van egy folytatása is. Egyébként ez az a játék, amiről minden stalker játékban csak beszélték, hogy a zóna örökké változik. Na itt ezt sűrűn át is éljük. :K

(#16090) speki1982 válasza Laris2 (#16089) üzenetére


speki1982
tag

Én egyelőre ott tartok, hogy a sniper történetét kezdtem el, de nem indult a játék, aztán amikor mégis elindult, beleuntam rögtön az elején. A Tajni put-ot és a Sötét testvériséget valahogy "egykaptafának" éreztem, és ezek után már kevéssé érdekel Artyom "Gas" Gromych újabb ilyen játéka.
Sensut írta, hogy ebben is sok a mászkálás, nekem meg az említett két rész után elegem lett belőle.
Kicsit telítődtem, valamilyen újabb impulzus kellene ahhoz, hogy folytassam a Zónában a barangolást...

(#16091) Laris2 válasza speki1982 (#16090) üzenetére


Laris2
aktív tag

100%-ig egyetértek, nagyon hosszú ideje szinte egy kaptafára készülnek a modok, és ennek nem is lehet más a vége. :) Én még elgörcsölgetek ezzel a rebornal, ha már belekezdtem. Talán ez egy kicsit más.

(#16092) Dhampir válasza speki1982 (#16090) üzenetére


Dhampir
félisten

Csak a Zóna szerelmesei, igazából örök foglyai nem fáradnak bele a már jól ismert tájékok bebarangolásába.

(#16093) speki1982


speki1982
tag

Dhampir: Én szerelmes vagyok a Zónába, csak néha kidobja a lelkemet magából...

[ Szerkesztve ]

(#16094) speki1982 válasza Laris2 (#16091) üzenetére


speki1982
tag

Belekezdtem, de még teljesen az elején tartok. A hidas-helikopteres intro nekem bejött, jó volt benne látni Zatont... rég játszottam a Clear Sky/Call of Pripyat variánsokkal. Sok volt SHoC mostanában, lehet ezért untam bele. :N

[ Szerkesztve ]

(#16095) Laris2 válasza speki1982 (#16094) üzenetére


Laris2
aktív tag

Ha úgy gondolod, holnap küldhetek egy kis segítséget a Reborn modhoz.

(#16096) speki1982 válasza Laris2 (#16095) üzenetére


speki1982
tag

Azt megköszönöm. Megpróbálom először magamtól; ha nem megy, akkor jöhet a segítség.

(#16097) Dhampir válasza speki1982 (#16094) üzenetére


Dhampir
félisten

Érdemes a CS és CoP világát is újra felfedezni. :)

(#16098) batman91


batman91
őstag

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a játékban valami oknál fogva villogni szokott a fű textúrája. Ez csak egy bizonyos szögben következik be és mindig a képernyő tetején vagy a két oldalán jelentkezik. Már mindent kipróbáltam amit csak lehetett. Más felbontást, drivert, még a videó kártya is más, de akkor is jelentkezik. Baromi idegesítő az egész. Viszont a statikus megvilágítás alatt teljesen eltűnik az a hiba. Jó lenne megtudni mi okozza, mert hátha van rá valami tweak. Ha van valami ötletetek azt szívesen fogadom.

"A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan

(#16099) speki1982 válasza Laris2 (#16095) üzenetére


speki1982
tag

Na, nehéz is meg bugos is... Az első PDA-t megszereztem a játék elején, de hiába volt meg a kód, az ajtó zárszámsora nem akart megjelenni, így nem tudtam beírni a kódot. Nagy nehezen kirobbantottam(!!!) az ajtót két gránáttal, amit a sznorkoknál találtam, de a gázt nem tudom hol kell elzárni, mert nem jutok el a másik vasajtón keresztül a lépcsőházba, mert az ajtó nem nyílt ki: beleragadt egy vérszopó, amit nem lehet kinyírni ajtón keresztül.

Ekkora egy sz*rt

(#16100) Laris2 válasza speki1982 (#16099) üzenetére


Laris2
aktív tag

[link] Szerintem keress egy végigjátszást. Nem ott lesz az ajtó, ahol a PDA-t találod. Egy tipp, Agronomban a föld alá csak Yantar, Vad vidék és a bár után menj le. Az egy földalatti zóna. Onnan mindenhová el lehet jutni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.