Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) #79335424 válasza EQMontoya (#149) üzenetére


#79335424
törölt tag

Onnan, hogy nem tegnap csöppentem a témába. Már az első PNA -mon is IGO alapú navi volt. Ez egy Mio C720 volt, aminek akkor 100 ropi körül volt az ára. De nem volt kérdés, mivel a navi nekem munkaeszköz, tekintve, hogy kamionozok is belföldön és nemzetköziben is. Emlékszem a Mio és az IGO csúf válására és a Mio tulajok cserbenhagyásának következményeként kialakult moddoló csoportokra. Aztán jöttek az Androidos navik, stb., stb. De fő navinak most is WinCE PNA -t használok. Egy CNS -t (Concorde Navigation System). A Concorde szintén egy Magyar cég és egyes PNA -ikat legálisan portolt IGO -val árulták. Elég ennyi IGO -ismeretből?

(#152) crey válasza troller (#145) üzenetére


crey
MODERÁTOR

"nem tekintenek erre, mint bevételforrásra a cégnél, akkor miért tekinthető wareznak, ha leszedem a netről?
A cég bevétele így is úgy is ugyanannyi, semmiféle károkozás nem történik".

Hát ez a következő WTF arc, de komolyan. Nem történik semmilyen károkozás? Azzal hogy hekkelt, haxolt, szét moddolt kalóz verziókat telepít boldog és boldogtalan a telefonjára? Utána meg szidja, mert lefagy, szaggat, nem működik? Végül is nem negatív reputáció az NNG-nek sem, valamint nem csökkenti közvetve például az autóipari navigáció eladásokat (amiben ők érdekeltek) - van a telefonomban, minek rendeljek a kocsiba navigációt...

Nem mellesleg a szellemi terméküket használod, amiért nem nyújtottál anyagi ellenszolgáltatást. Magyarul loptál. Ha CBS vagy NBC legyárt egy sorozatot, amit itthon nem is lehet nézni, mert egy csatorna sem vásárolja meg, én meg letöltöm, az nem warez? Hogy a viharba ne lenne az.

Van más lehetőségem megnézni az adott sorozatot? Nem. Ettől még warez a dolog? Az.

[ Szerkesztve ]

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#153) Dottore


Dottore
addikt

Értem amit Somatom ír, hajlok is igazat adni neki és azt is értem amit mások írnak, de azon vitatkozni, hogy kinek mi a véleménye, annyira meddő, hogy aki ezt teszi az szándékosan csinálja, vagy egyszerűen hülye.

A témánál maradva. Szerintem az iGO nem engedhette meg volna magának azt a luxust, hogy kimaradjon az androidos piacból, akkor sem ha abban szerintük a warez miatt nem volt érdemes részt venniük. Jelen lenni egy piacon, igen is fontos, nem csak a profit, a név miatt is az. Nehezen hiszem el, hogy akár nullára sem tudták volna kihozni és akkor még ott a brand amit járatnak.

Azt érzem, hogy most ők is kapcsoltak, lehet kicsit későn és igen, nekem is unszimpatikusak a sok kavarás és ködösítés miatt.

[ Szerkesztve ]

(#154) EQMontoya válasza #79335424 (#151) üzenetére


EQMontoya
veterán

Szóval érdeklődő felhasználó vagy. Olvass vissza, szerintem írtam pár dolgot, amit érdemes lenne átgondolnod. :)

Dottore: Hogy a cég mit csinált jól és mit nem, azt talán a pénzügyi mutatók döntsék már el. Segítek: az utóbbi három évben kb. kétszeresére nőtt pl. az alkalmazottak száma.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#155) Dottore válasza EQMontoya (#154) üzenetére


Dottore
addikt

Amit írtam inkább azt jelenti, hogy szerintem lehetett volna jobb is. Mondjuk ilyen logikai alapon nőhettek volna alkalmazott szinten akár háromszorosára is nem?

Kérlek a továbbiakban figyelj a vélemény, véleményem, szerintem szavakra és ezek jelentésére. Nem azért írogatom oda, hogy neked ellenérveket kelljen keresgélned. Persze csak ha nem direkt csinálod. :)

[ Szerkesztve ]

(#156) szabieable válasza Dottore (#153) üzenetére


szabieable
aktív tag

Egy dolgot felejt el mindenki és képtelen az egésztől eltekinteni. Maga az iGO mint brand jelöl egy szoftvert amit kismillió partner kér/vesz/lízingel stb saját design formában és azt árusítja. Ebből kifolyólag rengeteg branc h bújik a kódon belül, leágazni egy tisztán droidos verzióval, maintenelni, supportálni nem kis pénz.
Tekintsünk el attól, hogy oké kifosnak egy appot a store-ba amit letöltesz, de el is várod, hogy negyedévente jöjjön rá a friss térkép és maga a kód is javuljon. Szorozd fel a piacon levő androidos készülékek számával és felbontásával és kijön egy szép nagy szám belőle. Ehhez hozzájön még az egyéb android verzió és meg is van a káosz. Le kell forgatni az adott friss contentet, a contentet le kell tesztelni, utána a content tesztelésre kerül a meglevő iGO verzióval, majd kikerül a store-ba az update és utána az update flow is tesztelésre kerül. Ez egy készülék és nem beszéltük akkor magáról a software update folyamatáról.
Kis logikával kikövetkeztetve ehhez kellene egy droid farm aki mást se csinál csak a top 100 android készüléken, az adott OS-ek permutációjával nyomkodja a UI-t. Nah erre nincsen felesleges pénz, ezt kellene belátni. A Basarsoft fizet azért, hogy supportot kapjon, fizet azért, hogy elérhető legyen a tartalom ésatöbbi.
Igen ki lehetne már rakni egy béta nextgen appot ( az androidhoz elengedhetetlen volt a vektorgrafikus új engine, hogy minden felbontáson és irányban méretezhető legyen és ne a sys.txt tákolásával mutasson valahoyg a kinézet ) de nincsen rá elegendő emberi kapacitás, hogy folyamatosan maintainelve lehessen.
Adott egy autógyártó aki kifizet előre x millió licenszt és mellé éves fenntartási díjat (sok éven keresztül) meg adott a hazai android community akinek az ingyenes app is drága és sokallja a 75 eurót egy full EU csomagért. A kettő közül te melyiket tartanád fontosnak bevétel szempontjából? Melyik mekkora supporttal jár?

(#157) #79335424 válasza EQMontoya (#154) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem feltétlenül. Csak tudom, hogy mennyit írhatok le anélkül, hogy úgy járjak, mint Te a Waze topikban (meg korábban, mert ahogy ott, a moditól olvastam, nem az volt nálad az első eset).

(#158) Dottore válasza szabieable (#156) üzenetére


Dottore
addikt

Szóval ha jól értem azt írod, nagy anyagi ráfordítás lett volna nekik az androidos platform.

Véleményem szerint nem különösebben. A szoftver kész volt, a térkép ehhez bizonyos értelemben teljesen független, semmiféle plusz kiadást nem jelent.
Mondok egy példát. Ott a Locus. Pár ember csinálja. Technikailag semmiben nem marad el beszélgetésünk tárgyától, fut a legtöbb androidos eszközön és rengeteg térképet tud kezelni. Ha nekik megy, egy akkora cégnek mint az iGO, ne ám már, hogy akár pusztán a név miatt ne érte volna meg és itt nem is beszélek még arról. hogy nagyon nem gondolom, hogy mínuszba értékesítettek volna.

[ Szerkesztve ]

(#159) szabieable válasza Dottore (#158) üzenetére


szabieable
aktív tag

Szerinted nem, gondolom látod a kódot és a brancheket :) ;) attól, hogy létezik egy codebase az nem jelenti azt, hogy a buildszerveren átlövöd a paramétert androidra és várod a postást a pénzzel... leírtam korábban, hogy milyen egyéb költségei vannak egy tisztán iGO alapú szoftvernek amit az android nem tud kitermelni pozitívan.

(#160) EQMontoya válasza Dottore (#155) üzenetére


EQMontoya
veterán

Azért ez nem ilyen triviális. Értem, amit írsz, csak szerintem kicsit nagyobb rálátásom van. :)

Nem triviális új munkaerőt szerezni és betanítani, tehát nem csak a pénz kérdése a növekedés. A meglévő emberállományt is érdemesebb így olyan projektekre tenni, amin nagyobb hasznot hoznak. Az Androidos navi fejlesztése közvetlenül végfelhasználóknak pedig nem ilyen. Látni kell, hogy egy ekkora cégnek néhány tízezer licensz nem akkora tétel.

Somatom: szegény modit ott is beraktuk a sarokba, meg az előző alkalommal is beraktam. :)
Sajnos a modiknál sem követelmény, hogy bármi fingjuk legyen szerzői és szomszédos jogokról, ezért csak puffognak bele a "figyelmeztetések" a vakvilágba, anélkül, hogy tudná, hogy egyáltalán mibe szólt bele.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#161) Dottore válasza szabieable (#159) üzenetére


Dottore
addikt

Annyira sikerült lesarkítanod, hogy erre nyilván nem írhatom, hogy nincs igazad, viszont nem hatékony így érvelni mert nem visz előre. Neked is pontosan tudnod kell, hogy nem erről van szó.

Ettől eltekintve maradjunk abban, hogy nem értünk egyet.

[ Szerkesztve ]

(#162) Hintalow


Hintalow
senior tag

2 kérdés: (bocs ha hülyeségek lesznek :B )

- ha letöltöm, ugyanúgy hozzáadódik a fiókomhoz? tehát reset/készülékcsere után is hozzájuthatok, vagy ha a 10 nap után letörlöm, kalap-kabát?

- ez még bénább kérdés lesz, de csak vezetéshez használható? nincsen autóm, arra viszont jó lenne, ha jártamban kerltemben eltévedek, be tudjam lőni, hogy hol vagyok, és merre kell mennem. Vagy ilyenre teljesen alkalmatlan?

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#163) dokee78 válasza Hintalow (#162) üzenetére


dokee78
félisten

Ezt nemrég kérdeztem a supportjuktól,de még nem jött válasz.

Úgy rémlik van benne gyalogos Navi is.
Ingyen így is úgy is megéri.

(#164) szabieable válasza Dottore (#161) üzenetére


szabieable
aktív tag

Nem értünk egyet, vagyis pontosabban nem értitek, hogy nem egy dologról beszélünk :)
van egy adott program ami portolva/skinezve/ilyen-olyan egyéb extra featureökkel rendelkezik és ezeket partnerek kifizetik, hogy elkészüljön. Ez eddig gondolom tiszta sor. Mi alapján döntse el a cég, hogy mi kellene egy droidos verzióba? Ki dönti el, hogy legyen-e parking/weather/fuel stb szolgáltatás? Egy kereskedelmi forgalomba hozott szoftver élete nem ér véget azzal, hogy kikerül az adott store-ba. Addig van egy fejlesztési ktg, amit akár még le is nyelhetne a cég hiszen "belefér", de utána jönni fog Józsika, hogy neki nem megy a OC-s allwinner sufniromon pedig megvette az appot és követeli a refundot vagy, hogy csináljanak vele valamit.

Őszintén, ha lenne két járható út előtted ahol az egyiken egy fix hardverre fejlesztesz, ahol előre kifizetik x év munkáját és tudod, hogy lesz belőle fix bevételed ( amiből tovább tud a cég fejlődni ) vagy bevállalod, hogy kimész a playstore-ba és felveszel 100 embert aki 0-24 tolja a supportot, hogy az adott romon, az adott felbontáson miért nem úgy működik ahogy kellene, és különben is miért crashel a cucc? Te melyiket választanád? Sz*r kimondani de kicsi a piac ahhoz, hogy látványos és megélhető összeget tudjon termelni az autóiparhoz képest. Ha lenne egy láda almát és kimennél a piacra kinek adnád el? A nagykeresnek aki azt mondja, hogy viszem az egész ládát és ezentúl minden nap kérné a láda almát, vagy nemet mondasz és inkább egyesével megpróbálod elsózni a dolgot, kockáztatva azt, hogy a nyakadon marad és másnap már nem lesz eladható ( igen tudom, hogy sarkalatos példa )

(#165) Dottore válasza szabieable (#164) üzenetére


Dottore
addikt

Értem amit mondasz, csak pont ezt tulajdonítom a hibás döntésnek.

Naná, hogy biztosra akartak menni és nem a szerintük bizonytalan androidra fejleszteni. De mégis mit gondoltak? Meddig fog tartani az a piac amiben vezető szerepet játszottak. Örökké nem. Akkor mi marad? Bizony a warezkirály android meg a többi, ahol addigra olyan óriások mint a Nokia is, ingyenesen használható térképet tettek le az asztalra.

Szóval addig tököltek, amíg nagyon elbaszták.

[ Szerkesztve ]

(#166) bambano válasza crey (#141) üzenetére


bambano
titán

"Nem akartak foglalkozni direktben customer care-el, nem akarnak pénzt és energiát beleölni a tesztelésekbe, stb.": szerinted az autógyártók akarnak inkább cc-vel foglalkozni? szerinted el lehet adni bármit az autóiparban úgy, hogy nem tesztelték rommá?

(#142) joey20 "olgozott ott ismerősöm, nem sajnálnám őket a warez miatt, kb semmi munkára kapta a pénzt és még dicsekedett is vele.": akkor az ismerősöd portás vagy vezetői asszisztens lehetett (esetleg nagyfőnök), mert a programozók elég rendesen meg vannak hajtva.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#167) Polllen válasza Hintalow (#162) üzenetére


Polllen
nagyúr

A carmageddon promo kiadás már nem érhető el a play-n, de a fiókadatoknál ott van és engedi is telepíteni. Gondolom itt ugyanaz lesz.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#168) szabieable válasza Dottore (#165) üzenetére


szabieable
aktív tag

Melyik cég az amelyik örökre tervez? :)
Idemásolom egy másik cikkből a vonatkozó részt:
"Nekünk arra kell odafigyelni, hogy a szoftverünket a piacra kerülés után 7-10 éven át támogatni kell, mert egy-egy autómodellből 3-6 év alatt adnak el sok millió darabot. Aki később veszi meg, annak is jár a támogatás."
Tehát jelenleg még van a cégben a jelenlegi partnereket kiszolgálandó 6-9 év alsó hangon(a már meglevő projektekre, amikre most fognak bekerülni azok még nagy része tervezőasztalon van az autógyárban is).
Mikor jött ki az első Androidos telefon?
Nehéz az IT jövőjét látatlanul 10 évre előre megbecsülni, a jelenlegi iGO Nextgen már képes lenne mobilokon is megfelelően futni, értelemszerűen ha beüt a krakk akkor ki tudják dobni majd x millió devicera világszerte.

(#169) róland válasza Lirion (#129) üzenetére


róland
veterán

Androidon rootolás nélkül is tudsz külső forrásból származó alkalmazást telepíteni, míg iOS-en jailbreak nélkül csak az Appstore-ban található alkalmazásokat érheted el.
Másik oldalról nézve a képet, az iOS használók nagy többsége nem azért vette/veszi a készüléket, hogy annak rendszerében turkáljon, hanem egyszerűen használni akarja. Mivel az iOS mint rendszer egységesebb, normálisan kidolgozott, hogy egy terméknek mi az életciklusa (azaz meddig frissíthető), így az ember könnyebben nyitja ki a pénztárcáját és vásárolja meg a programot. (Nagy valószínűséggel nem fog előfordulni, hogy akár 1 hét múlva ne működne az eszközén, mert közben belepiszkált annak szoftverébe.)

Jelen topicban korábban már én is (meg rajtam kívül más is már) említettem, hogy Androidon nem is kell root egy telepített szoftver .apk fájljának pl. SD kártyára másolásához. (Az ilyen megoldások sem segítik a legális szoftverhasználat terjedését.)

S mielőtt valaki iOS pártiságot feltételezne rólam, jelzem - elvi okokból - feltehetően soha nem fogok magamnak iOS-rendszerű terméket vásárolni.

Az NNG mostani akciójának örülök, még akkor is, ha megkésve érkezik az.

http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!

(#170) Lirion válasza joey04 (#142) üzenetére


Lirion
addikt

nem rontja tovább, mert azok az országok speciális piacnak számítanak. erre utaltam.

Én meg arra, hogy létezik már androidra hivatalos program, fejlesztéssel, támogatással, így nincs technikai akadálya, hogy a világ többi részén is elérhetővé tegyék.

Ők úgy kalkuláltak, hogy droidra nem érte meg idáig kiadni.

Lásd fentebb, már kiadták droidra, tehát a dolog technikai része már adott. Térképek amúgy is folyamatosan rendelkezésre állnak, hisz más platformokra kell, hogy fejlesszék. Ami teljes mértékben érthetetlen, hogy hogy lehetséges az, hogy 3 országban kiadni gazdaságilag megéri, de globális piacon jelen lenni már nem. Egy szoftverről beszélünk, aminek az elkészítése után már messze nincs annyi költsége, mint bármilyen fizikai termék folyamatos gyártásának vagy az értékesítési pontok üzemeltetésének.

Persze tudom, hivatkoznak a warezra, de azzal van 2 nagy probléma: egyrészt warez van úgy is, hogy nem elérhető más országokban a program, így aki tényleg igot akar, mindenképpen lopni fogja, másrészt nem lehet mérni semmilyen módon azt, hogy az illegális letöltés mennyi kárt/hasznot hoz egy cégnek. Elhiszem én, hogy a monument valley producere mit nyilatkozott, de azt még csak becsülni sem tudja, hogy ha nem lenne warez, mennyien fizetnének a programért. Nagyon sok esetben azok, akik lelopják a cuccokat nem vennék meg azért, mert nem lehet "ingyen" hozzájutni. Egyszerűen azért, mert ezek nem létszükségletek. A világ nagy része kiválóan elvan monument valley nélkül is, mint ahogy fizetős navigáció nélkül is (belföldre amúgy is minden fejlett országban ott az ingyenes gmaps, ami az igények nagy részét bőven kiszolgálja). Másrészt ezek a warezoló fejtegetések nem veszik számításba azt sem, hogy sokan a virágbolti szoftver használata után úgy döntenek, hogy megveszik, mert megtetszik neki és támogatni akarja a fejlesztőt. Voltak ilyen irányú kutatások is, amik azt igazolták, hogy a warezolók átlagosan többet költenek tartalmakra, mint azok, akik mindent legálisan megvesznek.

személyes sértésnek veszel minden olyan lépést a cégektől ami számodra nem szimpatikus
Nyilvánvaló. :) Az szimpatikus, hogy ingyenessé teszik 10 napra, de az kevésbé, hogy a 10 nap után miért nem marad elérhető fizetősként. Ez gazdaságilag hogy éri meg nekik szerinted? Letölti sok ezer ember majd, várják a támogatást, a térképfrissítéseket, viszont senki egy petákot nem fog fizetni a cégnek. Ez jobban megéri nekik, minthogy fizetősként kint maradjon?

(#171) Dottore válasza szabieable (#168) üzenetére


Dottore
addikt

Egyik cég sem tervez örökre. Ez természetes és akkor még az örökre fogalmát nem is tisztáztuk. :)
Nem ugyanúgy gondoljuk, ez maradjon így.

(#172) bambano válasza szabieable (#164) üzenetére


bambano
titán

igazad van, az android tényleg kicsi piac... :W

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#173) szabieable válasza Lirion (#170) üzenetére


szabieable
aktív tag

" Ami teljes mértékben érthetetlen, hogy hogy lehetséges az, hogy 3 országban kiadni gazdaságilag megéri, de globális piacon jelen lenni már nem. "

Tudom javasolni a Globális Piac nevű cég bejegyzését, összegyűjteni a feldühödött droidos társakat és összedobni a kalapba a pénzt, majd megkeresni az NNG-t az igénnyel, hogy worlwide androidos appot szeretnétek megrendelni.

(#174) szabieable válasza bambano (#172) üzenetére


szabieable
aktív tag

Olyan téren igen, hogy jelenleg is sokezren élnek a tört igoval droidon, ha lenne legális változat, ugyanúgy a piac 70%-a legalább a törtet használná tovább, csak épp az új nextgen változatból. A maradék 30% nem termeli ki a fejlesztési és karbantartási költségeket. A másik része pedig, hogy az itt "fröcsögők" legalább 90%-a belföldön használja az appot, jó esetben évi 1, max 2 nyaralásra. Ők sem potenciális vásárlók. Ott a sygic, ott a gmapps+roaming, eddig is azt használta a többség a megnyilvánulások alapján, ezek az alternatívák ugyanúgy megmaradnak.

(#175) Lirion válasza szabieable (#173) üzenetére


Lirion
addikt

Tehát a korábbi fejtegetéseiddel szemben nem tudod megindokolni, hogy miért is ne lenne gazdaságilag pozitív döntés az IGO globális közzététele. Gratulálok. Már csak arra lennék kíváncsi, eddig miért is koptattad a billentyűzetet...

ha lenne legális változat, ugyanúgy a piac 70%-a legalább a törtet használná tovább, csak épp az új nextgen változatból. A maradék 30% nem termeli ki a fejlesztési és karbantartási költségeket

Igen, ezt te biztos nagyon tudod, hogy pontosan a piac 30%-a venné meg a programot. Gondolom azt is meg tudod mondani, szám szerint mennyien használnák, így tudod azt is, az összes felhasználóból hányan warezolnák továbbra is és hányan vennék meg, mint ahogy azzal is tisztában vagy, hogy a vásárlók összesen mennyit fizetnének. Nem beszélve arról, hogy bele látsz a fejlesztési és karbantartási költségek alakulásába is, szóval pontos képed van arról, hogy mennyi bevétel kellene ahhoz, hogy megtérüljenek a költségek.
Gondolom az NNG is utána járt és kijött nekik, hogy ha 10 napig ingyen adják a szoftvert, az jobban meg éri majd nekik az országban, mintha fizetős lenne.

[ Szerkesztve ]

(#176) ttt1


ttt1
őstag

De más térképet bemásolva attól még lekezeli v csak a magyart?:)

(#177) air válasza ttt1 (#176) üzenetére


air
nagyúr

Szerintem nem fogja kezelni.

Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló

(#178) szabieable válasza Lirion (#175) üzenetére


szabieable
aktív tag

Igen képzeld belelátok. Bár a százalékok sarkított számok. Az egyszer hobbiuser nem fog megvenni egy FEU csomagot, hogy majd jó lesz valamire, jobbik esetben él a rent-a-map funkcióval a nyaralás idejére. De csak, hogy egy normálisabb számot is közöljek, azok a végfelhasználók akik rendelkeznek gyári iGO-val (egy bizonyos márkában ) és jár nekik ingyenes térképfrissítés, azoknak a 12%-a él ezzel a lehetőséggel. Nem ő fizetett érte, ő ingyen kapta mert egy másik cég ezt befektetésnek tekintette. De ez teljesen más tészta, te nulla háttérismerettel próbálsz vagdalózni és leszólni egy vírusmarketing eseményt. Lesz rendes nextgen droidra, idővel. Ki lehetne adni egy bughalmaz valamit ami nem képes normális connected szolgáltatásokra, akkor pedig az lenne az egésznek a visszhangja, hogy egy igénytelen terméket vásároltak meg.

A marketing célból készült promo változatot pedig miért kell retail szoftverként kezelni?

(#179) joey04 válasza Lirion (#170) üzenetére


joey04
titán

Zárjuk rövidre:

Az NNG ugyanis továbbra sem érdekelt abban, hogy erőforrásokat allokáljon erre a területre, ez az akció igazából egyfajta grátisz, amit kizárólag a hazai felhasználóknak biztosítanak. Ez természetesen vonatkozik a szoftver iOS verziójára is. Ugyanakkor kérdésünkre azt mondták, hogy hamarosan lesz hivatalosan is elérhető Android iGO, de ennek megjelenéséről még nincs pontos információ.

Ennyi a történet. Meghoztak egy döntést, nyilván azért, mert úgy számoltak, hogy így lehet a legmagasabb a profit, így a legkisebb a kockázat. Ezzel lehet egyet nem érteni, bár nem tudom mi a szakmád, hogy ennyire belelátsz és ilyen biztos vagy benne, hogy rossz döntést hoztak. De lassan az jön le, hogy szerinted inkább elesnek egy csomó pénztől csak azért, hogy az androidos táborral kicsesszenek. Na ez a nonszensz szerintem a véleményedben.

166: nem nyert

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#180) blueMerle


blueMerle
veterán

Igazán nem sok vizet zavar, amikor ott a nagyon fullos Nokia Here Maps, az egész világ térképei ingyenesen letölthetőek, használható offline és van magyar hang is. Ráadásul nagyon pontos és megbízható, ha nem így lenne bizonyára fuvaros - áruszállító ismerőseim se használnák.

Szóval SzüliNappozzanak ezzel a kicsinyes ajánlattal, meg persze tegyék oda az iGo-val megvert navigációmat, - amit anno egyszer se tudtam jogtisztán frissíteni - ahol nagyon fáj nekik. :((( :((

[ Szerkesztve ]

(#181) bambano válasza szabieable (#174) üzenetére


bambano
titán

továbbra sem értem, hogy ez "A maradék 30% nem termeli ki a fejlesztési és karbantartási költségeket." miért pont a magyaroknak juttatható androidos igo esetén számít, mikor lehet sejteni, hogy más piaci szegmensekben ugyanúgy lopják a cuccot, vagy még jobban.

másrészt itt nem az a kérdés, hogy a magyar piacra szánt androidos igo kitermeli-e a kifejlesztés teljes költségét, hanem az, hogy egyébként az autógyártók költségén megcsinálták az androidos igo-t, térképekkel, teszteléssel, stb. mindennel együtt, akkor ehhez képest mekkora költség lenne azt feltolni a guglibótba? nem nulláról kellene fejleszteni, hanem egy kész terméket átfaragni egy másik piaci szegmensre.

volt itt erről egy csomó ellenérv, de nem olvastam olyat, ami megállna a lábán.

matek példa: mekkora a cég bevétele és imidzs érték-változása most és mennyi lenne, ha lenne hivatalos igo?
- most a bevétel nulla, mert 100 igo telepítésből 100 illegális. az emberek zöme viszont nem tudja, hogy nincs hivatalos igo droidra, tehát az imidzs romlása megvan. ugyanúgy sokan azt hiszik, hogy support is jár hozzá
- ha lenne hivatalos igo, akkor az a 70%, aki eddig is lopta, az továbbra is lopná, 30% fizetne érte, illetve lenne egy új réteg, aki nem akarta lopni, de megvenné. tehát a cég a piac 30-40%-ából már tudna bevételt gyártani. az imidzse sem romlana annyira, mert lenne hozzá támogatás.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#182) vicze válasza crey (#152) üzenetére


vicze
félisten

"Ha CBS vagy NBC legyárt egy sorozatot, amit itthon nem is lehet nézni, mert egy csatorna sem vásárolja meg, én meg letöltöm, az nem warez? Hogy a viharba ne lenne az."

Nagyon off lesz, és ehhez a témához egyáltalán nem kapcsolódik, de ez egy bődületesen rossz példa volt. Ahhoz, hogy szerzői jogot sérts kell legyen az adott országban egy jogtulajdonos. Amennyiben nincs jogtulajdonos jogilag lehetetlen hogy szerzői jogot sérts, mert nincs kivel szemben!

Tehát amit felvázoltál, az nem minden esetben igaz mert nagyon sok esetben Magyarországon nincs jogtulajdonos pl. kifejezetten anime sorozatok esetében, akadhat más is elég eseti, hogy elő lehet-e kaparni egy jogtulajdonost. És a jogtulajdános megállapítása és előkaparása is az oka annak, hogy pl. a TV-s tartalmat nem elehetőek iTunes-on vagy Play Store-ban.
Az meg azért egy másik kérdés, hogy akár Online ingyen elérhető pl. AXN sorozatok letöltésével mekkora kárt is okoztál a 0-n kívül...

[ Szerkesztve ]

(#183) szabieable válasza bambano (#181) üzenetére


szabieable
aktív tag

"nem nulláról kellene fejleszteni, hanem egy kész terméket átfaragni egy másik piaci szegmensre"
ez pedig nem állja meg a helyét jogilag. adott egy partner aki kér egy saját igényekre átalakított kódot, saját funkciókkal, featureökkel, ezt nem adhatod el újra :) de tekintsünk egy sima bitmap cserét egy általános termék esetén, ahol mondjuk történik egy logó csere, ennek cirka 2 hét tesztelési eszkalációja is lehet, hiszen nem elég 1 platformon és 1 deviceon levalidálni.
A jelenlegi bevétel 90%-át az autóipar adja(aftermarket és beépített navi) a maradék a PNA/PND szegmensből jön be, a mobilos platform nagyon pozitív esetben tudna hozni talán szintén egy 10%-ot, úgy, hogy közben rengeteg erőforrás menne el rá és semmi sem garantálja azt, hogy piacilag kifizetődő döntés lenne egy teljes android support létrehozása, függetlenül attól, hogy a codebase létezik és elfut android rendszeren is. Ha majd 1200 emberből fog állni a cég, akkor lehet, hogy jut erre is megfelelő kapacitás, hogy egy mobilplatform felemésszen 100 embert, mindaddig másodlagos.

(#185) Lirion válasza joey04 (#179) üzenetére


Lirion
addikt

ilyen biztos vagy benne, hogy rossz döntést hoztak

Nem vagyok benne biztos, de gyanítom, hogy nem ez a legjövedelmezőbb döntésük. Mellesleg nem ez lenne az első a történelemben, hogy egy multi veszteséges és/vagy rossz döntést hoz. Bizonyára tudsz ilyenre te is példákat és nem kell, hogy én soroljak.

Amúgy ami visszatetszést kelt, az az, hogy anyagi okokkal magyarázzák a droidos program hiányát, de közben 3 országban elérhető támogatással, fejlesztéssel, nálunk pedig 10 napra felraknak egy teljesen ingyenes navigációt, amit utána törölnek és többé nem lesz elérhető. Ezek megérik? Ha 3 országban megéri szoftvert árulni, 30-ban miért nem?

(#186) szabieable válasza Lirion (#185) üzenetére


szabieable
aktív tag

Azért azt remélem sikerül felfognod, hogy az a 3 "ország" fizetett érte...

(#187) Matada2.3


Matada2.3
veterán

Tetszik, bár nekem eddig a G maps-el se volt semmi gondom :)

Finn the human

(#188) bambano válasza szabieable (#183) üzenetére


bambano
titán

a partnereknek adott kód zömében ugyanaz a navigáció terén. itt max. arról lehet szó, hogy pl. a bmw kiadja, hogy hogyan integrálják az autós androidon futó igo-t az autó többi rendszeréhez, akkor ezt a kódot nem adhatják el.

mindig is úgy fejlesztettek, hogy volt egy alap tiszta igo, nevezzük ezt nng verziónak, ami a kódbázist adta. ebbe barkácsoltak bele, ha valamelyik nagy megrendelő kért valamit és azt anyagilag is meg tudta indokolni. androidra se úgy fejlesztenek, hogy veszik a wince verziót és minden autógyártónak külön átfaragják, hanem csinálnak egy androidos meg egy linuxos alap kódot, és azt szabják át az adott nagyker vevő számára.

"ahol mondjuk történik egy logó csere, ennek cirka 2 hét tesztelési eszkalációja is lehet, hiszen nem elég 1 platformon és 1 deviceon levalidálni.": lehetne, meg lehetne egyéb ötleteket is ideírni feltételes módban, de mindenki tudja, hogy nincs.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#189) vicze


vicze
félisten

Most kíváncsi voltam azért megnéztem azért azt a 3 appot.

Letöltés szám:
Törökország(5e): 5000 - 10000 Kiadó: Başarsoft
Izrael(14e): 500 - 1000 Kiadó: Gps & More LTD
Indonézia(ingyenes): 1000 - 5000 Kiadó: M3Technologies
Mindegyik alkalmazást más-más SW verziót takar amúgy

Mind a 3 cég egyszerűen licencelte az alkalmazást és a térképeket, NNG-nek direktben semmi köze ezekhez.
Akkor eme vita lezárható? :)

[ Szerkesztve ]

(#190) Lirion válasza vicze (#189) üzenetére


Lirion
addikt

Tekintettel arra, hogy a gps & more ltd az NNG alapító tagja, annyira nem egyértelmű, hogy az NNG-nek semmi köze az említett verziókhoz.

(#186) szabieable
Erre van is valami megbízható forrásod, vagy csak úgy feltételezed? Meg úgy egyáltalán, mi az, hogy az ország fizetett érte? Tán megegyeztek a török állammal, vagy hogy képzeled? :)

[ Szerkesztve ]

(#191) vicze válasza Lirion (#190) üzenetére


vicze
félisten

Ah tudtam, hogy azt is meg kell nézzem, csak a másik kettőig jutottam. :B :P Igazad van az valóban 1 cég. :R
A török cég az is elég rég működik együtt a NNG-vel, ha jól látom, de a Indonéz, az minden hülyeséggel foglakozik, fogalmam sincs, hogy jutottak el a navihoz. :P

[ Szerkesztve ]

(#192) szabieable válasza Lirion (#190) üzenetére


szabieable
aktív tag

Te dobálózgatsz itt országokkal akik állítólag fizettek a szoftverért.

(#193) Tidzsimon válasza vicze (#189) üzenetére


Tidzsimon
őstag

Az nng meg mástól licenszeli a térképeket pl a Here-től is.
Tudom a fenti vitához ennek semmi köze.

A legjobb sütemény a sült oldalas.

(#194) #79335424 válasza vicze (#189) üzenetére


#79335424
törölt tag

De mit licenceltek, ha az NNG nem érdekelt az Androidban és nincs kellő kapacitása a különböző felbontások portolásához? Honnan szedtek egy kifejlesztett, különböző felbontásokra portolt, tesztelt, licencelésre érett, Androidos Primot?

(#195) vicze válasza #79335424 (#194) üzenetére


vicze
félisten

Az hogy nem érdekeltek Play Store-ban terjesztésre ettől még maga a platformjuk fut androidos eszközökön és elérhető rá, mivel vannak Androidos autós navik is.
A cégek akik megveszik a licence-et már azt csinálnak vele amit akarnak, ők kell a usereket kiszolgálják meg a saját termékük lesz belőle. Hogy az NNG mit ad a licenceben az nem tudhatom, csak amit látok.

(#196) crey válasza bambano (#166) üzenetére


crey
MODERÁTOR

Egy autó típusból legyártanak 500000 példányt, ugyan azzal a hardwarrel szerelve, 0 változtatással. Tetszik érteni mit akarok súgni?
Igen, szarrá tesztelték, csak picit nagyobb pénzt akasztanak ott, mint egy szétaprózott mobil platformon. Láttátok már milyen pénzeket akasztanak le egy-egy gyári autós naviért?...

Szerintem én kiszállok ebből a vitából, mert meddő. A társaság egy része csak annyit képest fújni vöröslő fejjel, hogy ménincs', meg ménemvót eddig. Végig gondolni az ok-okozat összefüggést - felesleges úri huncutság.

vicze1: igazad van, megkövetlek. Logikája jó volt a példámnak, csak épp marhaságot mondtam, azt hittem addig a jogtulajdonos a gyártó network.

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#197) #79335424 válasza crey (#196) üzenetére


#79335424
törölt tag

Egy jó mindenképp lesz az akcióban. Innentől az IGO nem lesz tabu téma a PH -n. Aki meg akar, az úgyis olyan IGO -t szed össze magának, amilyet akar és max. bódog szülinapot kíván az NNG -nek, de biztos nem fogja lecserélni a Gurjon skines Truck verzióját egy ilyen SzülinApp -ra. :)

(#198) EQMontoya válasza #79335424 (#197) üzenetére


EQMontoya
veterán

Pont ezt írtam a wazés topicban. :)

Same rules apply!

(#199) crey válasza #79335424 (#197) üzenetére


crey
MODERÁTOR

A 10 nap letlete után ha valaki jön azzal a kérdéssel, hogy honnan tölthető le az iGO, akkor azt is ugyan olyan warez marad.

Ezt még egyeztetjük a kollégákkal, de azért nekünk is publikusak lesznek ezek verziók. És nem vagyunk hülyék. :N

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#200) #79335424 válasza EQMontoya (#198) üzenetére


#79335424
törölt tag

Csak valószínűleg nem pont így. Mert a "bárki" az számunkra lehet ismeretlen. Az meg, hogy vki akar valamit, csupán egy szándék, nem pedig kész tény. Vagyis, amit írtam, az egy ismeretlen egyén szándékának a feltételezése. Ebből igen nehéz lenne engem kapcsolatba hozni bármilyen warez tevékenységgel. :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.