Ha elcsap az autós vagy a busz, akkor meghalhatsz.
Ha nekimész egy gyalogosnak, akkor abból gondolom kölcsönös anyázás lessz.
Szerintem ez a különbség.
J.
Ha elcsap az autós vagy a busz, akkor meghalhatsz.
Ha nekimész egy gyalogosnak, akkor abból gondolom kölcsönös anyázás lessz.
Szerintem ez a különbség.
J.
az úton mehetsz
a járdán meg nem
ez meg a másik különbség
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Kinek mi a fontos
Sajnos az a helyzet, hogy ez a KRESZ-nek fontos,de megértem a te érveidet is. Főleg hogy nekem is volt már ilyen kalandom.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
A legnagyobb probléma először is, hogy a KRESZ vizsga (legalább az alapok) nem kötelező.
Vagy lehetne akár már általános iskolákban tanítani az alapokat, a kreszt.
Sajnos nagyon így van ahogy leírtad, én pedig a bringásokat pártolom, de ebben az esetben tényleg azt kell, hogy mondjam, több a komplett idióta a nyereg mögött mint a normális ember.
[ Szerkesztve ]
undefined
szerintem mindenkinek ugyanaz kellene, hogy legyen. a békés egymásmellettélés.
gyalogos-kerós-autós
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Noha nem érzem magam az érintettek között, de többször én is az útra kényszerülök, ha:
- az autós keresztbe áll a bringa úton
- az autó a bringa úton van csak úgy, mert az egy parkoló hely
- az autó a bringaúton van, mert csak ott lehet megállni a szoli, bank, barátnő előtt
- robogósok közlekednek rajta
- gyalogosok közlekednek rajta
- játszanak a gyerekek
- kutyát sétáltatnak ott
- 10m a kerékpár út
- csak felfestettek valamilyen útra, amit onnantól azt hiszek ez kerékpár út lenne
- használhatatlan az állapota, homok, kavics, üvegszilánk, oszlopok, hirdetők, kutyaszar, döglött macska, stb..
- ha mondjuk tudod, hogy 90% eséllyel rádnyitják az ajtót és nem akarsz meghalni
Ez csak pár példa, ami hirtelen eszembe jutott.
A többi feltevésed is létezik, azokra nem tudok mit írni, ehhez nem kell bringásnak lenni, bármilyen közlekedési eszközzel ezt csinálják, na jó repülővel nem.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
+1
pont ezek miatt nem megyek (én sem) nyáron keróúton
inkább kocsik közt
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Én mindig is azt mondom: Fő út a tuti. Ha nincs tiltva akkor kizárólag a kocsikkal együtt. (najó ha valami extrém kerékpárút van akkor azt azért ki szoktam próbálni, de ultra ritka eset)
Apám meg azt mondja mindig, hogy nem érti miért mondják, hogy drága a kerékpárutak létesítése... hiszen csak pár vödör sárga festék kell hozzá (érteni a poént, persze szánalom, az igazság, de...)
Más:
Erre érdemes odafigyelni!
Ráadásul úgy tudom a kresz szerint nem ér semmit az elemes kivilágítás, mert az lemerülhet, így csak a dinamós az elfogadott. Az már más kérdés, hogy a dinamós is kiéghet, ráeshet egy zongora, vagy atomot dobhatnak rá a Koreaiak... na mind1.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
..ha megállok az útszélén, mert kifújom az orrom, a dinamó nem ér szart sem. A villogásról annyit, hogy az összes bicajlámpa villog, biztos elkúrták a gyárban mindet. Ha kocsival vagyok és szemből villognak, már tudom és a többi autós is tudja, hogy többnyire bicajjal van dolga és eszerint alakítja a dolgait. Az már más kérdés, hogy ilyenkor az összes majom általában rögtön reflexszerűen felbassza a refit. És még meg van sértődve, ha ráküldöm a másik lámpát, az aksisat, ami X ezer lumen..volt már ebből bunyóm az útszélen..sajnos ilyenkor nagyon elszánt vagyok..de ezt általában későn konstatálják...
Nem olvastam végig a rengetek hsz-t, DE ezzel teljes mértékben egyetértek.
Egy darab rendőr nem biztosította a dolgot. Én estefele éppen vittem az utasokat az állomásra (akik ugye általában sietnek h elérjék mondjuk az utolsó vonatot este) mikor az egyik útszakaszon egyszer csak beáll elém a lámpánál 2 bringás (egyiknél se lámpa se mellény) és hátat fordítva nekem betáboroznak oda, hogy ők "biztosítanak". Nem számoltam de 5 percet biztos álltam ott... Most szerintem ez kb olyan mintha én gondolnék egyet és beállnék a kereszteződésbe csak úgy ,mert nekem ilyen kedvem van. Ha most bunkó buszsofőr lennék behajtottam volna a népbe a kürtre ráülve.
Ami meg a másik vicc, ha már témánál vagyunk,. h naponta átlagosan 2-3 biciklis az aki simán átteker előttem a zebrán, úgy hogy még szinte oda se néz max a szeme sarkából...
BANZAII
Az agyon két fogas van, az egyik oldal szabadon futó SS, a másik fix. Meg kell fordítani a kereket a cseréhez, jelenleg a szabadon futót használom.
Game On minden második szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
Jogos a buszos félelmed. Én is megyek a járdán, de csak ha muszáj, és felveszem a gyalogosok tempóját a tömegben. (Pl. a Podmaniczky utcáról a körútra kanyarodva nem megyek ki az úttestre, hanem csorgok a tömeggel, míg a pályaudvarra be nem tudok kanyarodni a meki kertje felől.) Veszélyesnek tartom ott a közutat, habár a legtöbbször dugó van.
Viszont a 40-nel megyek a gyalogos mellett 2cm-re módszert nem ajánlom neked! Nagyon veszélyes. Megmoccan, és kibillentheti a kormányod az egyensúlyából. Szépet lehet bukni, ha már kifordult az első kerék, és ketten is megsérültök. Szép példa a saját esetem, ami egy szimpla, önnön hülyeség volt.
Csorogtam kb. 18-20km/h sebességgel, lehajoltam az SPD cipőm pántját igazgatni a jobb oldalon. Bal kézzel fogtam a kormányt, nem szimmetrikus egyensúlyi helyzetben. Kis ágacska megdobta az első kereket, egyensúlyom kibillent (egyáltalán nem vészesen) és a kapaszkodóreflex marokra fogatta velem az első féket...
Sisak természetesen volt rajtam, de olyan szépen felnyaltam az aszfaltot, hogy baleseti sebészet, agyrázkódás, arcom felszakadt, könyök, csukló, csípő és térdzúzódás. Orrom eltört. És 2x akkora sebességnél 4x akkora ám a mozgási energiád!
HGyu
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
Kivagyok a kero szotol, nincs ilyen szo csak a tinik talaltak ki mert meno.
Szokjal le rola ha ertelmes embernek akarsz tunni nem mumajer utcai harcosnak.
Mondd ki szepen, kerekpar, bicikli.
Szep baleset, es telleg meredek manover volt Menet kozben max kesztyut igazit az ember, az spd meg ha nem versenyzo vagy eleg felesleges dolog.
Szerintem a 40 eves kerekparokkal rohangalok az igazi ongyilkosjeloltek, megveszik valahonnan 30 rugoert, es ra se neznek, alig tudnak megallni vele, a keskeny kormany miatt nehezkesen manovereznek. Nem varosba valok ezek, megis mindenki ezekkel jar, mert kecsesek mint a feher fulhallgato.
Varosba szeles gumi, szeles kormany, platformpedal... es csengo nelkuli kozlekedes, tegnap este is le kellett orditanom egy csongeto gyokeret mogottem mert szerinte evidens hogy ha csonget akkor majd mindenki felreall a lanchidon a pillereknel ahelyett hogy o lassitana.
nem fog menni .... ez az egy szó van, amit így használok és nem akarok sem utcai harcosnak, sem értelmes, komoly, érett gondolkodású embernek tünni mert kvara mindegy ki-mit gondol rólam és talán mert egyik sem igaz rám ... bár az elsőt már gyakoroltam számtalan esetben busszal-kukáskocsival-kisfurgonnal, sok-sok autóval és annak sofőrével szemben
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
"az spd meg ha nem versenyzo vagy eleg felesleges dolog."
Ezt kifejtenéd?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Felesleges az spd? Városok közti közlekedésnél baromi jól jön. Hegyre felmenni baromi jól jön. Izmokat mozgatni baromi jól jön. Szerintem hülyeség ezt így kijelenteni. Szerintem a 33sebesség hülyeség, lehet vitázni. A 7 sebi bőven kimeríti a városiak igényeit.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Most láttam reggel egy bringás balesetet. Egy vén fa.. kinyitotta a bringás elé az ajtót. Szerencséje volt a bicósnak hogy védőfelszerelésben volt. (állvédős sisak, kesztyű, könyök és térdvédő)
Jó nagyot csattant meg repült.
Én azt nem értem, hogy miért luxus a visszapillantót használni?
Már elém is nyitották ki az ajtót, csak szerencsére időben észrevettem.
De volt ismerősöm aki nem volt ilyen szerencsés. Kb 2 hónapig lábadozott. Az autó ajtaját nem lehetett becsukni a baleset után annyira eltorzult.
Amúgy jellemzően nők szokták elkövetni azt a hibát hogy kivágják az ajtót a biciklis előtt. Legalábbis én négy esetről tudok (személyesen) és ott ez az uccsó volt csak férfi.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
Nekem az a kedvencem amikor a biciklis(futár) az Andrási út közepén megy a szervízút helyett
mert ott kevesebb a lámpa, és az útkereszteződés
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Énis van, hogy ott közlekedek, de csak ha rakom neki rendesen, szerintem olyankor nem akadlyozok senkit, mert simán együtt haladok aza utókkal. A Szervizút meg egy életveszély, mivel ottaztán szédelegnek a gyalogosok rendesen.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
"De városon kívül, ahogy - valljuk be - az átlag magyar autós 80-120 között tempózik, egy ~ max 40km/h val közlekedő biciklis nem más, mint mozgó akadály."
Mennyire uaz a mentelitásd mint akikről ír. Neked a biciklis forgalmi akadály. Nekik meg te. Semmivel nem vagy különb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Amúgy javaslom a cikkírónak egyszer majd ha teheti bringázzon egy kicsit egy Hollandia nevű helyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Na ez a ló másik oldala mikor van 1 főút az autósoknak van egy bicikliút (igaz azon tényleg sok a gyalogos) és van egy szervízút amin ugyanúgy lehet haladni.
Tehát ez már az az eset hogy csak azért is felbaszom az autósokat.
rii: lámpából meg kereszteződésből is ugyan annyit számoltam
[ Szerkesztve ]
csak az andrássy-n neked van végig elsőbséged, míg azt hiszem pont az lökött ki engem is a 4 sávosra, hogy a szervízúton van rendesen mackósajt, meg kereszttforgalom
és hidd el, senki nem megy poénból ki a min. 900 kg-os vasak közé, csak h az autósokat csesztesse kicsit sokat képzelsz ......
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Nagyon jó írás, a hozzászólásokba viszont csak beleolvasgattam...
Már nagyon régóta vezetek, jó pár tízezer kilométerrel a hátam mögött - kis és nagy méretű autóval egyaránt. Budapesti autósként a várost járva eszméletlen sok kerékpáros viselkedése rendkívül veszélyes, de ami a legrosszabb: kiszámíthatatlan. Aki jól biciklizik azzal valóban könnyű együttműködni is a forgalomban. Pl. a körúton a külső sávban tekerőt egy egyszerű indexmozdulat kikerülni, úgy hogy a belső sávban közlekedőt egyáltalán nem zavarom. Ám sokszor hagyok helyet is a lámpánál - szintén egy egyszerű kormánymozdulat az egész. Legtöbbször meg is köszönik - biciklisek, motorosok egyaránt. Ami leginkább zavarni szokott: a kocsi mögül hirtelen elő"robbanó" biciklisek, motorosok, és az amúgy sem széles (kieg. tábla nélküli) belvárosi egyirányú utcákon ellenkező irányba tekerők népes tábora. Ha széles az úttest és elférünk, hajtson nyugodtan, de igen bosszantó tud lenni, mikor nekem kell majdnem állóra fékeznem a kocsit, csak mert a delikvens még csak azért is be akar férni két kocsi közé. Erre mindig szokásom mondani, hogy sajnos ezen állapotot még jó ideig csak "Magyarisztán"-ként leszek hajlandó jellemezni - mély tiszteletem viszont a kivételnek, mert tény, hogy van. (Velem is történt már egyébként, hogy autóval fordultam rá a körútról mellékutcára, és a mellékutcai zebra piros(!) jelzése mellett csak éber figyelmemnek volt köszönhető, hogy járdáról(!) kb. negyvennel érkező csillagszemű f*szagyereket nem lapítottam ki. Ráadásul még neki állt feljebb. Gyönyörű.) Mindezekből adódóan Budapest belvárosában nem is vagyok hajlandó biciklire ülni. Az amúgy gyatra BKV-val mindenhova eljutok, és még a bicajomat sem lopják el, míg esetleg visszaérek a bankból.
Fenti jelzőmet pedig az alapján kreáltam - nem csak kerékpárosokkal, hanem általános értelemben is -, hogy külföldön (nyugaton) végzem az egyetemet, és vittem magammal a biciklimet is. Meg kell mondjam, mintha más világ lenne. A kerékpárút, az kerékpárút - van is belőle jószerével. Mind a külvárosba, mind a belvárosba gyorsan, akadálymentesen képes vagyok eljutni - mindezt úgy, hogy nem érzem magam (még csak részlegesen sem) veszélyben. A gyalogosok és az autósok is tiszteletben tartják. Bérletet szinte csak télen veszek, mert amúgy minden tökéletesen megközelíthető.
Bochának teljes mértékig igazat adok. A magyar helyzet így nem jó, viszont nagyon sokat kell(ene) még fejlődnie az országban uralkodó habitusnak is - autósok, motorosok és kerékpárosok részéről is. És ez nem csak újabb szabályok, vagy KRESZ-hez kötött kerékpározás kérdése...
[ Szerkesztve ]
" ... Tehát ez már az az eset hogy csak azért is felbaszom az autósokat. ... ."
kiváncsi vagyok, vajon az autósokat mi motiválja, amikor úgy a járdára parkolnak, hogy az úttestre kell lemennem?
a Te gondolatmeneted alapján biztos a gyalogosokat akarják b@sztatni nem?
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
ja az m3son is neked van elsőbbséged
Nagyon régen jártam arra, de rendszeresek voltak a pocsolyák, gyalogosok, autókból kiszállók, ott parkolók. Ma nem tudom mi a szitu. De nem könnyű az tuti. Ennek ellenére nem védek Én semmilyen futárt. Sok fasz van közöttük. Taxis, futár, nekem egyre megy. Csak az egyik alatt 4 kerék van a másik alatt meg kettő.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
a ki járdára parkol attól el is venném jogsit meg a kocsit is de ugyan ez a helyzet bicikliseknél
az a baj hogy egyiknek nagyobb a pofája mint a másiknak
kicsit szélsőséges vagy
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
amikor még én jártam suliba (akkor még kötelező volt az orosz oktatás) alsóban a környezet ismert órán és később az osztályfőnöki órákon volt alap szintű kresz oktatás. Alap táblák - macisajt, stop, főútvonal, stb. és a jobbkéz-szabály na meg mikor kinek kell elsőbbséget adni. Gondolom azóta ez is kikopott...
Az ajtós baleset az, amit a legkönnyebb elkerülni. Ha út szélen sok az autó figyelni kell a féklámpát + hogy ülnek e benne, ha le van sötétítve jó előre kikerülöd. Tipikusan olyan baleset amit odafigyeléssel el lehet kerülni. Kollegámnak 20 öltéssel rakták össze a felkarját, azóta ő is körülnéz. Kedvenc szakaszom az Alkotmány utca, ott ügyesen meg lehet puszilni az ajtót ha valaki erre gerjed ( másképp nem értem hogy lehet ilyet elszenvedni ).
Azért annyira nem könnyű az. Néha ezer dologra kell figyelni. Elég ha egy pillanatra kihagy az ember figyelme.
Ráadásul valahányszor ha látja, hogy ülnek az autóban akkor lassítson le 5km/h-ra?
Az ajtó hatósugarából meg nem nagyon tud úgy kitérni a biciklis hogy ne zavarja a mellette elhajtani akaró autóst.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
Egy ideig énis igy nyomtam. Árgus szemekkel sasoltam ülnek-e az autóban, aztán egy idő után ettől már a forgalomra sem tudtam figyelni, ugy rá voltam feszülve a kérdésre, igy inkbb megyek mostmár bárhol csak nem a parkoló autók közelében.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
Amikor elmész egy B kat tanfolyamra, az első amit kiemelnek, hogy a tekintetünk folyamatos körbe-körbe járásával tájékozodjunk. Ebbe belefér a parkoló járművek figyelése ( akárcsak autóvezetés során ), ha ez nem megy akkor semmi keresnivalód forgalomban... Nem értem ezen mi olyan rettentő bonyolult.
Ha a parkoló járműből kiszálló tefélék előbb a tükröt használnák (mint ahogy kellene), akkor most nem beszélgetnénk itt erről.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
Es a kerekparosnak ( tehat nekem ) nem kell semmire figyelnem mert a kedves autosok majd figyelnek arra hogy en barhonnan johetek.
Azert kell figyelned, hogy elkeruld az ilyeneket, hogyan varhatod el masoktol hogy figyeljenek rad amikor te sem teszed meg?
Egyáltaln nem ezt mondom. De amikor ő száll ki az autóból, ne én figyeljek már helyette. Ha teszemazt én kanyarodok, akkor szétnézek, ne forduljak senki elé aki épp megelőzne, mert olyankor az az én dolgom.
Félreértések elkerülése végett te vagy az utolsó akivel vitába akarok szállni. Nincs nekem arra időm. amugy is igazad van
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
Hat sajnos az esetek tobbsegeben nekunk kell figyelnunk, kicsik vagyunk es gyorsak. Ertem en hogy mukodhetne ez maskepp, de ez meg egy nagyon friss dolog, nehezen alkalmazkodik a magyar.
Nekem mindig igazam van
én már nem akartam ezzel az ajtós véleményeddel harcba szállni, de szerintem se kezelhető könnyen, és nem szabad elbagatelizálni ezt
túl rövid idő alatt ki lehet vágni egy ajtót, és túl hosszú a fékút, hogy meg is tudj állni, pláne hogy amire lereagálod, már ki is van nyitva az ajtó, és nem csak erre kell figyelni, hanem még ott van melletted balékzre a dübörgő forgalom, amire több figyelmet szentelsz
mindegy ... sztem'is kva nagy para ...hogy le tudd reagálni, már 3 autóval előrébb is kell figyelned .. csak nehogy pont ami mellett el akarsz haladni, az vágja ki az ajtót
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Nekem eddig meg soha nem volt param belole, a fekutam meg 185-160-as tarcsaszett miatt minimalis
ez főleg ott fordult velem elő, ahol a bicó út és a kocsik között parkoló sáv van. anyós oldalon még kevésbé jellemző a tükrök használata... nah az a létező legparasztabb megoldás egyébként. pl opera fele... azt a részt mindig kerülöm
misály: nekem sikeres ajtózásnál mindig 1-2 méteren belül csapták ki az ajtót, ott már kikerülni nem tudod nem hogy megállni...
[ Szerkesztve ]
Ez hülyeség!
Egy slick gumit nem az fog megfogni. Mert csutkára húzva siklik az aszfalton a bőr... már ha érted miről beszélek. Ná... most mondhatod, hogy nem olyan a gumid... ha erről akarsz beszélni akkor félrebeszélsz és nem érted amit mondok. A kinyíló ajtóknak semmi köze a fékedhez.
Eltúlzod a dolgot ez tény, ennyi. Qrva sok állandóan a kibebaszott autókat stírölni ennyi. Egyszer nyitottam rá egy robogósra a kocsi ajtót, megtanultam azóta, tükrözöm ha kocsiban ülök, nem nagy kaland.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Az ajtónyitáshoz! A nejem a köröndi szervizjárdán megszívta. Az autós meg megúszta, mert nem jelentette. Ő maga vitte be a baleseti sebészetre. Két műtétet hajtottak végre a jobb kezén.
Amúgy az Andrássy úton én sem tolerálom, ha valaki nem hajlandó a bicikli utat vagy a szervizutat választani. Az autók között semmi keresnivalója. Táblával tiltanám, mert két alternatíva is van.
A szervizúton szoktam parkolni és sajnos kishíján én is rányitottam biciklisre az ajtót.
Ezt írom úgy, hogy többet biciklizek mint autózom.
Nem csak a fek fog meg hanem a fekezesi technika, ebben igazad van, nem digitalisan huzogatom azt a rohadt feket. Igenis van koze a kinyilo ajtoknak a fekezesemhez, es nem sok figyelni oket, egy pillantassal fel lehet fogni 3-4 autoban zajlo dolgot csak nem csolatassal kell kozlekedni.
Es attol mert te tukorbe nezel, egyket ember siman elfelejti, ha en erre nem figyelek oda, akkor hiaba anyazok utolag, inkabb ovatos vagyok mint naiv es odanezek elvegre nem eg le az agyam tole.
Es nem slick gumival jarok, bmx-emen az van es neha eletveszely tud lenni.
Egy ilyennel jarok mellesleg.
[ Szerkesztve ]
Csak a kiflis felvetéshez egyet.
Régen a vásárcsarnok mögé gurult be a vonat (közraktár), és onnan pakolták az árút a 4-6 villamosra ami végigment a körúton, és "bedobta" a boltokba/közértekbe kiflit,tejet,mindenjót. Régen volt itt rendszer kérem.
||| | || ||||| | ||| ||
Teszt Critical Mass = NEM JÓ