Saját ökölszabályom, hogy 12 V nyugalmi feszültség felett még be szokott indulni az autó, alatta nem, vagy csak nehezen. Ez már a merülés fokától függ, hogy ilyenkor elég neki rövid rátöltés (5-7 A, illetve legalább a kapacitás tizedével) vagy 10-20 perc mondjuk.
Tegnap nézegettem ezeket a Yaso töltőket, épp akartam is írni róla.
Úgy látom, legalább két változata van. Az alábbi rajzból is kiderül, hogy az YS-13815 csak egy konkrét végértékig tölthet, amit a 7,2 + 7,3 + az optodiódán eső feszültség, mínusz a D8 és D9 diódán eső feszültség határoz meg. A Q3 FET fordított polaritás esetén megszakítja az áramkört, innen mondjuk hiányzik egy ellenállás, ami a kapuelektródát a pozitív felé húzza / osztja. Q4 a LED-eket kapcsolja, áramtól függően:
Tehát ez szerepel itt:
Van viszont egy másik változat is, ami 14,4 V-ig tölt, majd visszaejt 13,8 V tartófeszültségre. Csak sejteni lehet a hiányos információk alapján, hogy talán ez az:
Úgy látom, ha az Aliexpressről rendel valaki, akkor nem tudhatja, hogy melyik változatot kapja, lényegtelen a feltett fotó, a vásárlók többfélét mutatnak a saját képeiken. Vagy az árától is függhet.
Van ilyen is, ki tudja, mi van benne, de az is lehet, hogy épp ez a kétlépcsős, csak más jelzéssel:
Vagy, amit a másik fórumozó linkelt, ha jól látom, ott garantálják a leírásban is, hogy a kétlépcsős fajta.
Bár nekem fix 13,8 V-ra töltés is megfelel, úgy is tökéletesen indít. Még mindig jobb, mintha 14,4 V-ra tölt és azon is tart sokáig.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.