Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3719) Kernel válasza lajos75 (#3716) üzenetére


Kernel
nagyúr

Térjünk még vissza erre:

...de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti?

Úgy, hogy a generátornak van egy gerjesztésszabályzó elektronikája, ami a forgórész tekercsére kapcsolt áram nagyságával úgy stabilizálja a leadott feszültséget, hogy az előírt értéket tartani igyekezzen. Sőt, arra is láthattunk példát, amikor ma már egy autóban szoftveresen, sajátos algoritmus alapján változtatják ezt a feszültséget.

Ez már évtizedekkel ezelőtt is hasonlóan működött. Még annál is korábban az elektronika helyett egy elektromágneses, rezgőnyelves, reléhez hasonló eszköz szabályozta a gerjesztést. Legelső autóm egy Trabant volt, abban volt egy ilyen szerkezet. Sehogy nem lehetett normálisan beállítani (egy rúgófeszítő fül hajtogatásával) mert vagy túltöltött, vagy túlmerített.

Végül vettem bele egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, onnan kezdve beállt a stabil feszültség, probléma letudva.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.