Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Olcsó USB WiFi AC adapter
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-28 10:49:25
LOGOUT.hu
Hozzászólások
kapi12
tag
Értem, mondjuk az én tarifacsomagom csak 1 évig volt hűségidős régen még ilyet is lehetett hogy 2év hűség 1 év tarifahűség..szóval 1500Ft-ért asszem bármire változtathatom na mind1 köszönöm az írásod sok benne a tanulság.
sifarr
senior tag
Azaz az ügyfél HA AKAR akkor kaphat papirt rola. Ezt nem tagadtam.
Ez így van.
Viszont én az eredeti homáros történetre is reflektáltam.
Ha visszaolvasod, akkor az ügyfél ragaszkodott a személyes, írásbeli felmondáshoz. Ragaszkodott ahhoz, hogy ahogy kötöttük, úgy bontsuk. Végül nem jött létre esetében a "felek egyező akarata", mert csak panaszt vettek fel tőle, de a felmondást nem vették át.
Na, ezért nem volt jogilag kerek, amit vele a Telenor csinált.
Ráadásul ő pont olyan ember volt, aki kifejezetten nem szereti a jelszavas telefonos ügyintézést. Nem tudta a jelszót és nem volt hajlandó újat kérni.
Aztán a panaszára órákon belül a telefonos ügyfélszolgálat felhívta és a felmondás megtörtént. Valószínű papírt is kap róla.
Az csak hab a tortán, hogy az ügyfélszolgálat valószínű megszegte a cég saját szabályzatát. Mert jelszó nélkül valóban semmit se lehetne.
Heimdallr75
őstag
Konkrétan ezzel ott a hiba, hogy én nem rögzíthetem a beszélgetést, nekem nincs mivel bizonyítani hogy megtörtént a szóbeli bontás.
Egyszer tégy egy kísérletet és kérd az ügyintézőtől mikor visszahív, hogy azonosítsa magát
الغريبة في هذا الكوكب
sifarr
senior tag
Vagy már annyi eldurvult a Tm es topikban a helyzet, hogy itt tudsz levegőt venni.?
Feltételezem, a "nem logikus" verte ki nálad a biztosítékot.
Viszont ha már sértegetsz, akkor az legyen megalapozott.
Nézd meg a profilomat: minimális a hozzászólásaim száma. Tehát nem vagyok állandóan mindenhez hozzászóló.
Valamint olvasd vissza a Trés topicot. Mikor hozzá ott utoljára?
A kettőből azt a következtetést vonhatod le, hogy nem fuldoklom a Tré topicban levegőért.
Azt gondolom, hogy itt is kulturáltan szóltam hozzá. Ha úgy gondolod, hogy nem, akkor jelents fel a moderátornál.
Volt egy állítás, rákérdeztem. Nem minősítettem a hozzászólót.
Bántó sem voltam.
Akkor mi volt a gondod a hozzászólásommal?
Vagy nem lehet rákérdezni, esetleg ellenvéleményt formálni a te véleményeddel szemben?
sifarr
senior tag
Nálad a „Ha” szócska mit jelent.
Mert nálam valamilyen feltételezést.
Igazad van, jelenthet feltételezést is.
Viszont szövegkörnyezettől függően, pl. ha alternatív eseteket vagy feltétel függő eseteket taglalsz, akkor a "ha" jelentheti azt is, hogy egyik esetben. Ez esetben nem feltételezést vezet fel.
darvinya
titán
1. A pont ”.” mint kijelentés, utána kérdőjel "?” mint kérdés.
„ Feltételezem, a "nem logikus" verte ki nálad a biztosítékot.”
Kinek mi a logikus.?
Akinél káosz a rendem az számom pedáns rend.
Érthető!?
(#16955) sifarr
Ha a szerződés kötéskor a szerződésben kikötöm a papír alapú szerződés felbontás, akkor él a szövegkörnyezethez minősítet tény, így értelmét veszti a „ha” szócska.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
sifarr
senior tag
Ha a szerződés kötéskor a szerződésben kikötöm a papír alapú szerződés felbontás, akkor él a szövegkörnyezethez minősítet tény, így értelmét veszti a „ha” szócska.
Remélem, mindjárt egyet fogunk érteni. Szemantikailag is.
(Ehhez olvasd el a wwenigmanak írt hozzászólásaimat is.)
A Telenor ragaszkodott a papíralapú szerződéskötéshez. Tehát nincs "ha". Az ügyfél ragaszkodott a papíralapú szerződésbontáshoz, mert nincs "ha".
És a "kivéve ha" se teljesült (szóbeli bontás), mert az egyező akarat az ügyfél miatt nem jött létre. Legalábbis a Pólus ügyfélszolgálatán, személyesen.
Persze végül a multi legyűrte az ügyfelet. Szóban bontottak, esetleg utólagos papírozással.
[ Szerkesztve ]
Nekünk 38 nap után a 4. kísérletre sikerült. Ne add fel! :-)
No money, no honey.
(bocsi, ez nem Neked ment).
Szerződéskötéskor nem tudod kikötni, mivel a blankettaszerződést kapsz. Vagy az előre legyártottat írod alá, vagy semmilyet.
Ez viszont már igen:
A Telenor ÁSZF első oldalán felsorolja azokat a jogszabályi hivatkozásokat, mely alapján az ÁSZF készült.
Természetesen a Ptk. helyet kellett hogy kapjon, ugyanakkor a hírközlési törvény, mint a Ptk-val "egyenrangú jogszabály" jelen esetben speciális jellege miatt elsőbbséget élvez.
Különösen, hogy a 2003. évi C. törvény (A hírközlési törvény) az előfizetői szerződéssel kapcsolatosan az alábbiakat mondja ki:
"127. § (2) Az előfizetői szerződésekre e törvény rendelkezéseit és e törvény felhatalmazása alapján kibocsátott előfizetői szerződésekre vonatkozó elnöki rendeletek rendelkezéseit kell alkalmazni. Az e törvényben és az e törvény felhatalmazása alapján kibocsátott előfizetői szerződésekre vonatkozó elnöki rendeletekben nem szabályozott esetekre a Ptk. szerződésekre vonatkozó rendelkezései megfelelően irányadók."
Azaz nemcsak a hírközlési törvény, hanem az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet is eltérhet a Ptk. rendelkezéseitől.
Így csak ezen jogszabályok együttes értelmezése adhat megfelelő választ a kérdésre. Nem vagyok sajnos médiajogász, és dolgoznom is kellene, így ezt tanulmányozni most nem volt időm.
No money, no honey.
Ja, és itt az ÁSZF ide vonatkozó rendelkezése:
9.1.4.3. Megszűntetés az Előfizető kérésére
Az Előfizető csak az alábbi módokon mondhatja fel előfizetői jogviszonyát:
Szóban a Szerződés adminisztrációs csoport felhívásával: a megszüntetés
e módjával kizárólag azon egyéni (lakossági) előfizető élhet, aki a Telefonos
Ügyfélszolgálaton (1220), valamint a djuice Információs Vonalon (1440) hétfőtől
péntekig 9-17 óra között elérhető Szerződésadminisztrációs csoportot felhívja.
Amennyiben az egyéni Előfizető így kéri az Előfizetői Szerződés megszüntetését,
akkor a hívás során szükséges megadnia az előfizetéséhez tartozó
ügyfélszolgálati jelszavát, a megszüntetendő előfizetői hívószámot és azt a
napot, amikortól a szolgáltatást nem kívánja igénybe venni (megszüntetés
dátuma).
Személyesen a Szolgáltató bármelyik Értékesítési Pontján írásban, felmondó
nyilatkozat aláírásával.
Írásban, levélben: Amennyiben az Előfizető így kéri az Előfizetői Szerződés
megszüntetését, akkor a megszüntetési kérelmen szerepelnie kell a
megszüntetendő előfizetői hívószámnak, a Telenor azonosítónak, a megszüntetés
dátumának és az Előfizető aláírásának (üzleti, intézményi Előfizető esetében a
képviseletre jogosult aláírásának).
Elektronikus levél útján: Az ilyen módon benyújtott megszüntetési kérelmet
legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátni, a levél tartalmára
vonatkozóan pedig az előző pontban foglaltak az irányadóak.
Itt valami nagyon gáz, mert visszanézve a korábbi ÁSZF-eket is ez van benne.
No money, no honey.
darvinya
titán
De a szerződésben szerepel az a mondat rész, hogy „szerződés bontás papír formában kell elintézni.
Ehhez ez a számú formanyomtatvány szükséges.”.
Érthető már?
A szerződés bontásra irányuló tevékenységnek minősül mind szóbeli, mind írásbeli kérelem.
Ez után a szerződésben foglaltak szempontjából a szolgáltatást nyújtó köteles ennek eleget tenni és erről a szerződő felet értesíteni, eleget tenni akaratának.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
sifarr
senior tag
Két hozzászólásodra válaszolok egyszerre.
Így csak ezen jogszabályok együttes értelmezése adhat megfelelő választ a kérdésre.
Egyetértünk. Pont ezt írtam lényegében, hogy el lehet térni a ptk-tól, az általános szabályozástól, ha erre más jogszabály speciális szabállyal lehetőséget ad.
Ezért kértem wwenigmától, hogy mondjon olyan jogszabályt, ami arra ad lehetőséget, hogy a szolgáltató a szerződés bontására kizárólagos lehetőségként a telefonos ügyintézést írhatja elő. Mert a homáros palinak végig azt mondták, hogy csak telefonon lehet bontani.
Ilyen jogszabályt még senki sem idézett be.
Mert nincs.
Te viszont beidézted a Telenortól a vonatkozó ászf részét.
Mi van benne leírva?
Szóban is bonthat az ügyfél. Ezt felajánlja a Telenor és ha az ügyfél él vele, akkor létrejött az egyező akarat a felek között.
De!
a) Szóbeli felmondással csak a lakossági előfizető élhet, tehát az üzleti nem. A homáros ügyfél üzleti ügyfél volt!!!!!!
b) Mindenkinek (lakosságinak, üzletinek) joga van a papíralapú személyes felmondásra. A Telenor ászf-e szerint. Tehát ő vállalja ennek biztosítását.
c) Mégpedig minden értékesítési ponton van joga személyesen felmondani a szerződést! Tehát nemcsak a Telenor saját üzemeltetésű ügyfélszolgálatain, hanem Telenos logós boltokban, ahol pl. telenoros előfizetést lehet kötni, készüléket vásárolni.
Tehát a homáros ügyfél esetében, amikor megtagadták a felmondás átvételét, akkor a Telenor a saját ászf-ét sértette meg az ügyfél kárára.
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Hivatalos levelet(jelen esetben a felbontási nyilatkozat), csak arra engedéllyel rendelkező vehet át(Posta).
Mi lenne, ha az utcáról betérve a sarki szatócshoz, kezedbe nyomna egy vadidegen ember egy cím nélküli borítékot, melyben az szerepel, hogy tartozól neki 10millával.
Szerintem úgy röhögnéd körbe, ahogy lehet.
Ennyit a jogi eljárásokról.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
sifarr
senior tag
Hivatalos levelet(jelen esetben a felbontási nyilatkozat), csak arra engedéllyel rendelkező vehet át(Posta).
Mi lenne, ha az utcáról betérve a sarki szatócshoz, kezedbe nyomna egy vadidegen ember egy cím nélküli borítékot, melyben az szerepel, hogy tartozól neki 10millával.
Az, hogy nekem nem hiszel, az rendben van. Szabad országban élünk, megteheted.
De idézem a Telenor vonatkozó szabályozását darvinától:
Személyesen a Szolgáltató bármelyik Értékesítési Pontján írásban, felmondó
nyilatkozat aláírásával.
Kérnék bárkit, hogy értelmezze nekem ezt a mondatot, hogy mit jelent magyarul.
Térjen ki arra is, hol szerepel benne a Posta?
Én tudom, hogy mit jelent magyarul, de darvinya nekem úgysem hiszi el.
Talán valaki másnak igen.
Darvinya!
Mindenben igazad van!
Nem tudok veled vitatkozni.
Akkor ezt érezd megerősítésnek :-). Semmiképpen sem ellened írtam.
Az első hozzászólásban csak azt vázoltam fel, hogy önmagában a Ptk. alkalmazása kevés.
Semmiképpen sem támadásból.
Azt viszont nem hittem volna, hogy a Telenor lesz ennyire lúzer, hogy a saját ÁSZF-jét sem hajlandó alkalmazni.
Ez az idézet sem ellened szólt, de azt hiszem az elmúlt pár körbelövöldésben segít.
Azaz összefoglalva, adott egy Telenor ÁSZF hivatkozás, amit a Telenor sem tart magára nézve kötelezőnek. Végigkutattam pár módosítást, de permanensen ez a tartalma, így azt sem mondanám hogy friss változtatás lenne.
A kérdés ugyanakkor, hogy miért van ez a tudatos, ÁSZF-et megszegő magatartás.
No money, no honey.
Heimdallr75
őstag
Rosszul értelmezed mivel a Postának kell átadnod a felmondó nyilatkozatot, akik ezután majd bután néznek rád
Simán ignoráld a hsz-eket amiket ír, jobban jársz. Már kifejtette, hogy az összetett mondatok neki bonyolultak.
الغريبة في هذا الكوكب
sethi
senior tag
ergo a posta a telenor üzlete, hisz szerződésük van vele a számlák kézbesítésére
kupleráj az egész
Telefonon elintézni valamit lehetetlen, oda kell mennyi és amikor oda eljutunk, hogy név szerint szólítanak akkor értél el valamit. Kíváncsi vagyok mit intéz a fazon nekem.
alba-regia
aktív tag
Pár hete telefonon mondta fel a feleségem az egyik Telenoros előfizetését. Na ez bruttó másfel óra volt. Az ismert zenehallgatás, majd szétkapcsolás, majd ugyanez elölről. Utána kapcsolgattak jobbra-balra, de senki sem akarta a szerződést megszüntetni. Az ügyintézők folyamatosan győzködték, hogy ne bontsa fel. A végén már üvöltött velük, mert nem akarták felbontani a szerződést. Így a végére nagy nehezen sikerült.
Egyébként teljesen logikus, hogy személyesen akarja valaki ezt intézni, mivel a szerződést is személyesen kötötte a viszonteladónál (vagy teljesen mindegy, hogy hívják. Egyszóval a szolgáltatót képviselték, amikor aláírták). Csupán egy oka van, hogy ezt már nem lehet: a telenyomorékok így próbálják ezt megnehezíteni, semmi más.
A szolgáltató beépített embereinek meg a rajongóknak annyit azért üzenek, hogy örülök, hogy elégedettek ezzel a céggel. Kívánom, hogy később is így legyen. De! Ne próbáljanak már meggyőzni másokat, hogy minden rendben van, és velünk van a baj!
atiro
csendes tag
Sziasztok,
számhordozással, illetve - ha jól tudom a nevét -, "ráhordozással" kapcsolatos kérdésem lenne: van egy Telenor számlás előfizetésem (kb. 3 hónapja, 2 év szolgáltatói hűség) és ezzel párhuzamosan egy Vodafone számlás előfizetésem is (nincs rajta hűségnyilatkozat). Most szeretném a Telenor-nál összevonni a két előfizetésemet úgy, hogy a Vodafone-nál használt számomat tartanám meg, azt ismeri ugyanis minden ismerősöm. Mivel ez nem új előfizetés lenne a Telenor-nál, nem a klasszikus számhordozás van szó. Tudna esetleg valaki segíteni, hogy ez egyáltalán megoldható-e és ha igen,milyen formában? Előre is köszönöm.
csab2
veterán
"Látszik, hogy mennyire nem tudnak magyarul a Magyar emberek."
Vicces, hogy ezt pont te mondod.
Asus Vivobook 14 X413EA, iPhone 13 mini, LG 50LF652V, PS4 slim
DarkByte
addikt
Erre nincs ötletetek ezek szerint?
club1
veterán
Nem tiszta a kérdésed.
Ha arra gondoltál, hogy egyedi úton lecseréled a modemet LTE képesre, akkor nem fog változni a sebesség.
Ha arra gondoltál, hogy aláírsz plusz két évet egy LTE képes modemre a Telenornál, akkor rád fognak tukmálni olyan csomagot a modem mellé, amin elérhető az LTE, így pedig logikusan működni fog a dolog...
asdf_
veterán
Tehat a mostani telenoros szamodat dobnad a kukaba, es behordoznad a vodas szamot, meg egyszerubben fogalmazva: hivoszamot cserelnel a jelenlegi szerzodeseden?
Varszegig
veterán
Különösen az 1 Ft-os telenyomoros utolsó történet üt. Történetesen olyan rendszert programozok, ahol díjakat írunk elő, és bizony az ügyfél nem szokja azt fizetni, amit előírunk. És meg kell oldani az előírás és a befizetés párosítását. Meg tudjuk oldani. A telenyomornak ezúton felajánlom a cégem segítségét az ügyben, olcsón megszámítjuk.
alba-regia
aktív tag
Ismerős. Sőt, az elejét az én írásomra hivatkoznak
alba-regia
aktív tag
dupla
[ Szerkesztve ]
asdf_
veterán
Az megvolt amugy, hogy a honapokon keresztuli csendes, nyugalmas havi 5 ezer szamhordozasbol augusztusban 9 ezer lett, szeptemberben 7.5e, oktoberben meg 8.5e?
atiro
csendes tag
Gyakorlatilag igen, ez a cél.
darvinya
titán
Elképesztő mennyien szeretitek ezt a céget.
Attól, hogy itt ágáltok és teljes értetlenkedéssel próbáljátok a másik ember becsapni.
Ez tipikus T-mobil-os és Vodafone-os gondolkodás.
Ott b…szuk át az ügyfelet ahol tudjuk.
Sokan vagytok aki saját színvonalát mutatja.
Ez mind szép.
Mindjárt jön a kedves szín hű birka bologatás.
Csak tudnám miért itt és ebben az időben.
2012. van.
Anno 50 éve csak olyanok nevelkedtek aki a szín hű birka lett volna.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
sethi
senior tag
Nem lehet, hogy az utóbbi időben a "kedves" kedvenc kék színű szolgáltató próbálja becsapni az ügyfeleket? Nekem a hozzászólásokból és saját tapasztalatból is ez derül ki.
darvinya
titán
Miért?
Nem volt tiszta Ászf amikor velük szerződtél?
Én sem szeretem, de nem álok neki a nyomormat közszelére kikiálltani.
2000-ben megtanultam a leckét és azóta mint előfizetés a szótáramba nem létezik.
És bármelyik szolgáltatóra igaz, akár tv, internet, stb.
Vagy túl öregek vannak itt vagy túl fiatalok.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
sethi
senior tag
15 éve amikor szerződtem velük még a legkorrektebb szolgáltatónak tartottam, sőt még másfél éve is bátran ajánlottam volna a telenort bárkinek. Akkor még nem voltak divatban az ügyfeleket semmibe vevő módszereik. És igen, annó elolvastam, hogy mit írok alá, de az nem az ami most érvényben van náluk ÁSZF címen
35 vagyok egyébként
[ Szerkesztve ]
jbl
aktív tag
Én 16 éve vagyok Pannon-os de nekem sem 3G se jó percdij. Pedig akkor kezdtem a netezést mobilon (wap) amikor 345ft korlátlan volt. Ja meg még a telefon számom 6 jegyű volt.
sethi
senior tag
A régi szép idők....
eastsider
nagyúr
kérdés
ha én csak számlafizető vagyok, nem tulajdonos, akkor vajon lehet személyesen intézni bármit személyesen az üzletekben?
lugosi
MODERÁTOR
Van olyan hogy tmobilos, vodafonos meg telenoros gondolkodás?
[ Szerkesztve ]
sethi
senior tag
Hogyne lenne....aki objektíven próbálja nézni a dolgokat és esetleg leírja a tapasztalatait az nem jó telenorosnak, főleg ha a saját tapasztalatai negatívok
Vangelis
nagyúr
régi idők. De jó volt akkor.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
lugosi
MODERÁTOR
Meg van akkor a kártyafüggetlen gondolkodásmód
Hagy ne keressem. Mi az ára a szerződés bontásnak idő előtt? Pl smart4-nek.
sethi
senior tag
Csatlakozhatok a kártyafüggetlenekhez? Milyen színt választunk?
lugosi
MODERÁTOR
Legyen átlátszó
sethi
senior tag
Az jó ötlet! Észrevétlenül be tudunk sunnyogni bármelyik topicba és belülről bomlasztunk
Lassan itt végzünk....telenor lehúzza a rolót...
DarkByte
addikt
Tehát az LTE hálózathoz mindenképp újfajta előfizetés kell. Erre voltam kíváncsi csak elég nyakatekert módon sikerült rákérdezni úgy tűnik. Köszi!
alba-regia
aktív tag
Mondom én, hogy nincs gond a Telenorral.
A sok vodás meg tés ide jár szabadidejében trollkodni, mint én is.
P.S.
Ne kezdd el olvasni az ÁSZF-et, mert mire a feléig elérsz, megváltozik
darvinya
titán
Azzal, hogy egy olyan környezeti változás amit most ráerőszakolnak azt nem akarják lenyelni.
Ekkor jön az, hogy a másik ezt jobban megcsinálta.
Hát ezt nagyon kétlem.
A bujtatott dolgokat nehéz észrevenni.
2012-ben miért van még barangolási díj?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Vangelis
nagyúr
Smarttarifa exra 7 29990ft és még csak nem is korlátlan beszélgetés.
jah és 8Gb adatforgalom.
Kemény havidíj!
Tudom, hogy csak fikázni jövök ide, de ennek is megvan az oka de ez tényleg kemény havidíj.
Már spár utalványt is adnak számhordozás esetén
Beindult a marketing.. de szerintem megint adnak a szarnak egy pofont!
[ Szerkesztve ]
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
darvinya
titán
Nézd aki ezt választja az í.j.
Nem tud olvasni és még is ez kell neki és utána jön hőbörögni, hogy miért.
Sajnálni csak abban tudnám, ennyire buta.
Amit itt nyújtanak azt olcsóbban kijön bármilyen kártyás és Flexi Net-el.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Apple iPad Pro 12.9 2022 128GB, asztroszürke (GPS, Paperlike tok +fólia): iCentre gari 2027.02.23-ig
- Precision 5540 15.6" FHD IPS i7-9850H T1000 16GB 512GB NVMe magyarított vbill gar
- Playstation 5 lemezes (2DB kontroller)
- PlayStation 5 Slim (disc, Alza gari 2026.01.10-ig) + kiegészítők
- Ubisoft Avatar Frontiers of Pandora (PS5) - Limited Edition (bontatlan, fóliás)