Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#7851) Jorus válasza stargazer (#7849) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az első a Shimano Dual Control fékváltókarja, elérhető bovdenes és hidraulikus kialakításban. Én személy szerint utáltam, a CC gépemen ilyen volt. :)
Bővebb infó ITT és ITT.

A másik a távirányítós lock-out, ami telótól és tagtól függően elérhető, persze nem minden termék minden verziójához. A lock-out lényege, hogy bizonyos állásban rögzíted a teleszkópot. Ez a kialakítástól függően eltérő pozíciókban történhet, létezik hidraulikus és mechanikus lock-out. Célja, hogy mászásnál, kiállva tekerésnél a teleszkóp mozgása ne nyelje el a nehezen megtermelt tekerési energiát. Hosszú egyenesekben is javasolt lezárni a telót, ne mocorogjon feleslegesen. A teló lezárása a kialaktástól függően vagy beleszól a gép geometriájába, vagy nem. Ugyanezt teszi a hátsó rugóstag lezárása is. Ha mindezt egy kivezetett bovdennel vezérled kormányról, akkor gyorsan tudod nyitni-zárni a telót, nem kell hajolgatnod, ami versenyen amúgy sem szerencsés, főleg hátsó tag esetében. Ez kifejezetten CC-specifikus technológia, a távirányítós típusa pedig direkt versenycélokra javasolt. Ezt sem szeretem, főleg miután néhány gépről a teszt során simán letörtem az RC kart, vagy a villából szakadt ki a lock out kupakja, szal na... Nem szeretem, ha túl sok kábel kígyózik a kormányon. :)

tr00p3r... 5 perc... komolyan 5 perc... :DDD

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7852) tr00p3r válasza Jorus (#7851) üzenetére


tr00p3r
őstag

Ismétlés a tudás anyja! :R ;)

(#7853) Oracle


Oracle
senior tag

becuszabi: Hátsó pálcást így sikerült megoldani,a fék oldalán meg kellett hajlítanom a pálcákat szerintem jól sikerült, kicsit nagypapis tőle a bicó :DDD de véd a trágyalétől. Elől még nemtudom hogy lesz.

[ Szerkesztve ]

(#7854) Ariadne válasza stargazer (#7849) üzenetére


Ariadne
őstag

Hű, mint a villám, de gyorsak vagytok. :D Átlag júzer tapasztalatok alább.

Egy Dual Control rajongó jelentkezik, én nagyon szerettem, igazán könnyedén és pontosan váltott (egyszerű V-fékes Deore DC). Csak egy pöccintés az egész, bevált. Létezik mindenféle belőle, v-fékhez, madzagos meg hidrás tárcsafékhez is.

A remote lockout telónál legalábbis nem élet-halál, ha nem versenyzik az ember. Korábban volt és nagyon szerettem, de most túlélhető, hogy kicsit ki kell nyújtani a karom a belockoláshoz. Össztelósnál hátsó rugóstag az már macerásabb, de egyszerű túrázáshoz megintcsak jó az. Szerintem. :)

mod: Viszont úgy számíts, hogy össztelósból a használható kategória valahol 250-300k körül kezdődik. Egy gyengébb minőségű, vagy csak simán gyengébb ("csirkelábú" by Jorus) teleszkópnál meg igen csavargatni tudja azt, ha tárcsafék van rajta. Plusz a gyengébb minőségű tárcsaféknél könnyen beleőszülsz a beállítgatásba...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7855) stargazer


stargazer
senior tag

köszi szépen a kimerítő és gyors válaszokat! mindenképp tárcsafékest szeretnék, mert erősen patakos meg sáros útvonalak jönnének számításba. lehet hogy még az összetló is elkélne bár az már télleg elég húzós lenne 250-300-ért. mondjuk ha jobban belegondolok, meg tudok állni hogy lockoljam a telót ugyhogy a remote-os talán nem is annyira számít de mindenképp jópofa csak nekem kicsit vásárinak tűnt, könnyen el tudom képzelni hogy beadja a kulcsot hamar. jó hogy említettétek hogy a fék legyen jobb minőségű, hidraulikus, erre majd figyelek.

eza gepida asgard lehet hogy tényleg jó lenne.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7856) Jorus válasza stargazer (#7855) üzenetére


Jorus
nagyúr

Mennyi a max?

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7857) stargazer válasza Jorus (#7856) üzenetére


stargazer
senior tag

végülis nincs max, de persze minél olcsóbban meg lehetne úszni azt amit feltétlenül szeretnék, az jó lenne.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7858) Jorus válasza stargazer (#7857) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nade mégis. 750.000, vagy 450.000, esetleg 150.000, vagy inkább 70.000? :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7859) stargazer válasza Jorus (#7858) üzenetére


stargazer
senior tag

200-ért bevállaltam volna a stampede-t. de ha van 150-ért is olyan ami megfelel akkor még jobb. ha 250 az még éppen elmegy szódával, de ennél már tényleg ne nagyon legyen több.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7860) Jorus válasza stargazer (#7859) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ezt miennek látod? Mármint külalakra. Csak, hogy vmi képet alkossunk az elképzeléseidről.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7861) stargazer válasza Jorus (#7860) üzenetére


stargazer
senior tag

:Y :U

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7862) Jorus válasza stargazer (#7861) üzenetére


Jorus
nagyúr

Hmm... ezt úgy értelmezem, hogy nem kifejezetten tetszik. :)

Esetleg iesmi?

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7863) rii


rii
nagyúr

tükröt tudtrok lécci ajánlani?

meg nekem is kettôs defektem volt ...

mármint 10kor, meg este 7kor ;-(
minden defekt után meg kell nézni a belsôt is, hogy melyik oldalán van a lyuk, nem-e a küllôk felôl :-/

és hát persze hogy nem vettem még meg aszt a szalagot, amit Jorus ajánlott :-/

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7864) Pinya007 válasza tr00p3r (#7850) üzenetére


Pinya007
tag

Én SRAM Attack Trigger Shifter-t használok.

stargazer:
Szerintem ne feltétlenül a kinézet alapján dönts, hanem a felhasználási területednek megfelelő bringát válassz. Ha túrázni akarsz, dirt-street bringákat felejtsd el szvsz, nem arra valók. A kommersz alatt Te szerintem a hagyományos geometriájú CC vázakra épített bringákat érted, igaz?

250k-ért nagyon jól felszerelt merevfarú CC bringát kapsz, vagy belépő szintű össztelós CC, vagy AM-et, amelyek már nem teljesen hasonló felépítést követnek. Lásd Jorus által linkelt KTM-et.

Merevfarú:
Kona Kula
Kona Caldera
Magellan CRUX-X9
Magellan Pyxis XT
Merida Matts TFS 700-D
KTM Ultra Sport

És itt egy NEM kommersz bringa:
Kona Unit :)

Össztelós:
Merida AM 500-D
Kona Kikapu mondjuk ez inkább freeride azt hiszem és a fék gyatra azt cserélném egyből, de ez olcsóbb is mint 250k :)

[ Szerkesztve ]

Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)

(#7865) becuszabi válasza Pinya007 (#7864) üzenetére


becuszabi
aktív tag

A Kona Kikapu elvileg össztelós XC (100 mm-es úttal), az más kérdés, hogy a a bringáról készült kép, a leengedett nyereggel rendesen megtévesztő.
...néhány alkatrész meg rendesen :Y :Y (pl. klipszes pedál :D)

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7866) becuszabi válasza rii (#7863) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Én ilyet már láttam közelről. Egész praktikus, hogy teljesen vissza lehet hajlítani a tükröt a markolat fölé, így ha falnak kell támasztani a bringát, akkor sem zúzod le.

Oracle, tök jól megcsináltad.

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7867) rii válasza becuszabi (#7866) üzenetére


rii
nagyúr

olyan nincs, ami a kormánynál jobban nem szélesedik ki, viszont akkor meg olyan magasan van, hogy a karodtól lássál is valamit? (mondjuk ez nem tudom mekkora magasság kell hgy legyen :) )

csak mert a kocsik közt így is bajban vagyok...
lehet ebbôl sapekra erôsíthetô tükör lesz
mert ha a 6út felé megyek este, és meghallom, hogy döbörög mögöttem valami, akkor csak arra tudok gondolni, vajon észrevett-e engem?

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7868) Oracle válasza rii (#7867) üzenetére


Oracle
senior tag

Ha rendesen kivagy vílágitva meg vannak fényvisszaverő izéid :D akkor biztos észrevesz.

(#7869) becuszabi válasza rii (#7867) üzenetére


becuszabi
aktív tag

A "ne is látszódjon, de láss is vele valamit" szerintem egyszerre nem megy.

A domború tükör engem személy szerint nagyon idegesített. Valamelyik csomagos túrám előtt szereltem fel, de a tükör torzítása miatt a már közeli járművet is távolinak láttam,így gyakorlatilag ha már valamit jól láttam a tükörben, akkor az fél másodpercen belül mellettem is dübörgött...szerencsére letört :)

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7870) rii válasza Oracle (#7868) üzenetére


rii
nagyúr

persze észreveszenk nem is arról van szó ... :) különben nem iroganták már itt :DDD
néha kellemesen rámdudálnak
én ilyenkor az egyezményes jelet bemutatom, jó hosszan.

az a gondom a kamionokkal, hogy szeretném is látni, hogy megkezdi a kikerülô manôvert, és nem csak azt látni, hogy elmegy mellettem ...
mindig van bennem egy kis para, hogy 60 kmp/h-val megtámogat háturól ...

----- ----- ----- ----- -----

(#7869) becuszabi :
látszódhat :), csak ne szélesítse a kerót ...

[ Szerkesztve ]

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7871) Oracle válasza rii (#7870) üzenetére


Oracle
senior tag

Hát igen ne is mond egyszer mellettem is ment el teherautó hogy szinte súrólt :(( én probálom messzire elkerülni az autósokat.
egyezményes jel :C

[ Szerkesztve ]

(#7872) becuszabi válasza rii (#7870) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Minél kisebb a tükör felülete (a belátható terület megtartása érdekében), annál nagyobb görbülettel gyártják és minél nagyobb a görbülete (azaz minél domborúbb), annál jobban torzít---> az egyébként jól látható kikerülési manőverből szinte semmit nem fogsz észlelni.

szélesíti? forgalomban nem baj...növeli a látszólagos szélességedet, jobban kikerülnek

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7873) stargazer válasza rii (#7867) üzenetére


stargazer
senior tag

miért nem veszel olyan sisakot amiben beépített visszapillantótükör van?

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7874) becuszabi válasza stargazer (#7873) üzenetére


becuszabi
aktív tag

...vagy egy tolatókamerát, aminek a képét a kormányra szerelt PDA-n nézheti :DDD

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7875) stargazer válasza Jorus (#7862) üzenetére


stargazer
senior tag

mmm... ez nem rossz. ízlelgettem, fontolgattam, és végül is elfogadnám.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7876) stargazer válasza becuszabi (#7874) üzenetére


stargazer
senior tag

különben ez nekem is megfordult a fejemben hogy simán lehetne ilyet is, mondjuk én digitális fényképezőgéppel és annak a kijelzőjével oldottam volna meg de amit te mondasz az még jobb, mert egyszerűbb. mondjuk én motorokra gondoltam elsősorban de bringához is ugyanolyan jó lehet. nálam volt egyszer kipróbáláson egy ilyen sisak, de az nem bringás sisak volt hanem motoros. érdekes jópofa érzés, de még lehetne sokkal jobbra is csinálni.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7877) rii válasza becuszabi (#7872) üzenetére


rii
nagyúr

" ... szélesíti? forgalomban nem baj...növeli a látszólagos szélességedet, jobban kikerülnek ... "

ha el kell gurulnom a két bedugult sor közt, akkor nem csak az autós, de a saját türköm is sajnálnám :)

azon gondolkodom, hogy a korány alatti részre kellene betenni ...

de legalább egy hét sztem mire nem csak a munkba járok megint keróval.
kibeba lestrapálst vagyok ... ;-(
hétfő-kedd-szerda-csüt és ma péntek ... átlag este 8ig (mot értem haza) asztán még szombat vasárnap hétfő kedd ;-(

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7878) becuszabi válasza rii (#7877) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Mivel göbcsuklón fordul el a tükör (ha jól gondolom), semmi baja nem lesz ha túl közel húzol el az autó mellett, befordul és kész.

Egyébként meg lehet jobbnál-jobb ötleteket kitalálni a technikai kiegészítők terén, de a kutyafáját, mi lenne ha az autósok is odafigyelnének ránk :((

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7879) stargazer válasza Pinya007 (#7864) üzenetére


stargazer
senior tag

a belépő szintű össztelós mennyiben visszalépés egy ugyanolyan árú jól felszerelt merevfarúhoz képest? azért hogy azt a hátsó telót belerakják, cserébe gyengébb komponenseket használnak a bringa más részein, hogy ugyanannyiért lehessen adni?

be kell látnom hogy végül csak egy kommersz bringa lesz, de végül is lehet hogy meg tudnék barátkozni talán leginkább egy KTM-mel (motorban is nagyon birom őket), aztán egy meridával. ezek a kona-k meg magellan-ok nem tetszenek abszolút, meg egy kelly's-re se ülnék rá (nem akarom megbántani a kelly's tulajokat).

az intersportban az eladó azt is mondta hogy a gyűrűs felni az sokkal erősebb mint egy nem gyűrűs. igaz ez? annak a kis vicik vacak gyűrűnek ekkora jelentősége lenne?

ezek a ktm-ek télleg nem rosszak, tetszenek. és azt mondjátok ezeknek a felszereltsége jó? hülye vagyok ha kérnek rá a rajta levő helyett ilyen fékkaros váltást? meg van egy-két fóbiám meg fíliám a nevekkel kapcsolatban például ritchey kormányt véletlenül se szeretnék (nem akarok megbántani egy ricsit se), meg ha lehet truvativ hajtókart szeretnék. lehet nem akkora márka, fogalmam sincs, de nekem számítanak ezek a dolgok és jobban érezném magam ha így lenne a bringám. bár egy ktm-hez nemtom mennyire illik egy truvativ dolog, de... talán (a rockmachine-hez sztem nagyon passzol). talán azért is nem választanak alapbol ktm-hez ilyet mert ők is érzik hogy az valahogy nem passzol imidzsében meg hangulatában hozzá. na. és ha az össztelósokat nézem, ezekből egyik se olyan hogy lehetne fixálni a hátsó részt igaz? vagy lehet? mert nekem ebből nem derül ki. pl ennél a comp fr-nél?

és a fékek jók ezeken a bringákon? nem kell majd állandóan állítgatni őket? és a váltók? ezek a deore váltók jók? LX vagy XT? az XT jobb ugye? úgy tudom hátulra mindig kicsit jobbat tesznek.

fekete felnik igen, mindenképpen, azok nagyon állatul néznek ki. és legyenek jó vastagok, robosztusak a gumik. az ultrasportnak kicsit vékonynak tűnik a váza felül. lehet hogy minden kihívásnak megfelel, csak optikailag...

de ez a merida AM 500-D is jól néz ki, jó a színválasztás, hangulatos, kicsit furcsa szerkezet a hátsó teló dehát biztos jó. nem kell attól tartani össztelósnál a hátsó teló ha bonyolultabb felépítésű az több hibára ad lehetőséget?

rájöttem engem a nüansznyi apró részletek fognak meg, és ebben volt nagyon jó a rockmachine. a truvativ hajtókarok gyönyörűen csiszolt feliratai meg a RM embléma elől szintén, meg mindenhol ezek a márkafeliratok, amikor azt érzem hogy ha egy gyártónak már ilyenre is van energiája hogy ilyesmikre is oda tud figyelni, akkor a többi is biztos hogy rendben van.

bocs hogy kicsit hosszú meg ilyen voltam.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7880) rii válasza becuszabi (#7878) üzenetére


rii
nagyúr

" ... de a kutyafáját, mi lenne ha az autósok is odafigyelnének ránk ... "

majd ha leállunk oribálni minden ránk-dudáló autóssal, meg odamegyünk a volánfülkéhez, és beszólunk "MMMMMIVAN?" meg ha magabiztosan közlekedünk az utakon, ha szankcionáljuk a szabálytalanságaikat, akkor szerintem elkezdenek gondolkozni majd, hogy nem csak övék az úttest.

sztem.
az a baj, hogy a kerósok is csak hangemberek mint az autósok. Az autósok dudálnak, a kerósok meg ordibálnak. Nem. be kell farolni elé, fel kell tartani, kényszeríteni. Legközelebb majd ezzel fog számolni, hogy rátöörik az üveget, és nem egy kis gerinctelen "megnyomom a dudát, de kruva erős vagyok"-ra fog telni neki a 800 kilós vasdobozában.

Annyira gyökerek az autósok, amikor így feleselgetnek egymással a dudálásukkal.
5 éves beszari szint.
oda kell menni, odacsapni.
ahogy matektanárnőm, egy vékony-magas vasszűz mondta általános 6ban.
"Odamegyek, odacsapok"

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7881) becuszabi válasza rii (#7880) üzenetére


becuszabi
aktív tag

hmmm...nem t'om...az egyezményes "fordulj fel" jelzésen, ordibáláson, meg a szélvédőcsapkodáson már én is túl vagyok, de ettől szerintem csak jobban utálnak minket...mondjuk az adott pillanatban magasról tojtam a következményekre, annyira kiakadtam

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7882) Manitou válasza Jorus (#7862) üzenetére


Manitou
addikt

Erről a telóról mi a véleményed? Nem tudod mennyi a beépítési magassága?
Másik két játékos még
2007 RS Revelation U-turn (85-130mm)
2007-es Fox Talas RLC (100-120-140)

A 3 közül kéne választanom egyet, a fox még nem biztos, nyílván ha tuti lesz akkor azt választom :D Most inkább a manitou és az RS között vacilálok.
Árban a minute-ot tudnám a legolcsóbban az RS- minimálisan lenne csak több, viszont mivel az acélrugós és ahogy nézem gyárilag médium rugóval van szerelve az csak 63-72Kg-os riderekhez jó, nekem meg az kevés így oda még kéne egy extrakemény rugókittet is vennem hozzá. +5k

(#7883) Oracle válasza rii (#7880) üzenetére


Oracle
senior tag

Te igazi "agresszív állat" bringás lehetsz :DD :DDD

(#7884) Ariadne válasza stargazer (#7879) üzenetére


Ariadne
őstag

Arról még mindig nem mondtál többet, milyen felhasználásra kell... :U Lehet venni szép dizájnos bringát, hogy villogj vele, de ha menni is akarsz, akkor a legfontosabb az, hogy mire kell. Túrázni akarsz 40-80-100 kmeket a Pilisben meg más hegyekben? Inkább trükköket tanulnál és ugrálnál? Vagy a lejtők vonzanak? Esetleg városi közlekedésre használnád? Nem mindegy... Első a cél, és aztán ennek megfelelően kell típust választani, és azután tudsz azon belül márkát. ;)

Egy össztelóssal mindenesetre persze több a macera, több a meghibásodási lehetőség. A rugóstagot be kell állítani, meg fújni bele időnként, meg szervizeltetni vinni, míg merevvázasnál értelemszerűen ilyen gond nincs. A fullyk nehezebbek is általában. Viszont egy hosszabb túránál nem mindegy, hogy minden gyökérnél meg kőnél ki kell állnod a nyeregből, vagy ezek egy részén csak úgy legurulsz, nyilván az utóbbi kevésbé fárasztó. Viszont a plusz súly miatt mondjuk lehet, hogy egy jó, könnyű vázú merevvázassal, esetleg V-fékkel sokkal gyorsabban tudsz haladni, mert kilókkal ver egy fullyt.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7885) golyani válasza stargazer (#7879) üzenetére


golyani
addikt

-fékek jók. minden féket után kell állítani idővel, mert kopik a pofa/betét.
-átlag felhasználásra amire neked kéne oda egy Deore is jó lenne az LX is jó de neked az XT szvsz sok lenne.
-vastag felni->nehéz->túrázni nem a legjobb de Dirt-re és DH/FR-re jó.
-merida am50d egy All Mountain gép. véleményem szerint nem használnád ki.
-te most aszerint akarsz bicajt venni h láttál egy RM-et és neked azok a cuccok aminazok voltak azok az jók. ez nem így van. Truvatív gyárt sokféle hajtókart minden felhasználási területre.
-a KTM 1 forgáspontos a merida meg 4. a 4 mindenképpen jobb, ugyanis ezzel ki lehet küszöbölni a hajtásból adódó "libegést",nem tudom meridánál ez mennyire működik.
-ritchey meg nagy gyártó, nem mondom h jobb mint a truva de nagyobb múltja van az tuti:), és nagyon jó cuccokat gyártanak

én azt mondom h nagyon laikusan nézed ezt a dolgot ha nme sürgős a dolog várj a vásárlással olvass el 1-2 Bikemagot és nézelődhetsz a bikemag fórumon is:).

az h hátul jobb váltót raknak nagyban parasztvakítás, mert ha minden egyéb alkatrész Deora és hátra beraknak egy XT attól nme lesz annyival jobb a gép mint amennyivel többe kerül.

belépő szintű ösztelóson van mondjuk egy Deore szett, akkor egy hasonló árú merevfarún van mondjuk egy LX vagy jobb villa + Deore-lx.

(#7886) Jorus válasza Manitou (#7882) üzenetére


Jorus
nagyúr

Manitou Minute Elite: 515 mm
Rock Shox Revelation U-Turn 130 mm: 508 mm
Fox Talas RLC 140 mm: 515 mm

Fox egyértelműen, utána Minute, aztán RS. Mozgásra nekem nagyon bejött a Minute Elite, de ez jórészt a 20 mm-es átőtengely miatti merevség miatt volt.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7887) stargazer


stargazer
senior tag

és mit jelent konkrétan hogy egy váz kicsi? a tengelytáv is kisebb, vagy csak a magassága? egyáltalán mit jelent hogy egy váz 16"-os vagy 21? pontosan melyik méretét határozza ez meg?

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7888) stargazer


stargazer
senior tag

nahh megnéztem konkrétabban. a tengelytáv kb 20mm-rel kisebb a stampede-n mint egy 21"-os bringán. az semmi. azt hittem minden tekintetben kisebb, de nem, ez csak az ülőcső hosszát jelzi, ami igazábol csak a formára enged következtetni. sztem nekem első körben lehet hogy elég lesz hogy csak hátul van váltó. régen se voltak váltók a bringákon mégis szerettünk bringázni. sztem én megveszem ezt a stampede-t.

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7889) Ariadne válasza stargazer (#7888) üzenetére


Ariadne
őstag

Két link, hátha abból végre megérted, hogy előbb a felhasználásról kell döntened, és utána arról, melyik modell tetszik.

Teszt
4X

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7890) Jorus válasza stargazer (#7888) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ennél azért ez sokkal összetettebb, és 20 mm tengelytáv-különbség jelentősnek számít, különösen, ha ez a differencia a láncvilla-hosszok eltérésből ered két váz között. Ezen múlik, hogy hogy viselkedik kanyarban, mászásnál, levegőben, lefelé, stb. Ha teheted, szerezd be a különszámunkat, kezdő bringásoknak kötelező olvasmány. ;)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7891) golyani válasza stargazer (#7888) üzenetére


golyani
addikt

ezzel NEM LEHET túrázgatni. nehéz, merev szétveri a segged és belegepedsz ha fel kell jutni vhova. az a Marzo villa kb 3kiló. ha nem 4x-ozni vgy dirtolni akarsz én lebeszéllek erről(meg sztem mindenki más is)

Jorus mondja jól vedd meg a különszámot, sok okosság van benne!

kérdés: ugye egy villának nem szabad lenni semmilyen kis alap lötyögésnek sem? illetve ha meghúzom jól az első féket nme kéne rést látni a persely és a becsúzó között igaz?

[ Szerkesztve ]

(#7892) rii válasza Oracle (#7883) üzenetére


rii
nagyúr

az lehet ...
elég ha rosszul néz, beint az autós, már visszafordulok, és ott vagyok a volánfülkénél
múlt hét vasárnp volt egy ilyen

velem nem fogják eljátszani a "beszólok következmény nélkül"-i csúszómászó szerepjátékukat

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7893) rii válasza becuszabi (#7881) üzenetére


rii
nagyúr

én még a mai napig kiakadok

jöttem le a szaros kis jagaur-ral, lejtôn lefele, egy taxis lendületbôl jött ki elém vagy 40-el, be kell kellett farolnom...

ha a cc-vel vagyok, utánamegyek, és leszorítom ...
kicsit felbaszta az agyam
de semmi gond
gyüjtöttem kavicsokat

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#7894) stargazer válasza Jorus (#7890) üzenetére


stargazer
senior tag

késő. :DD

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#7895) Kephamos válasza stargazer (#7894) üzenetére


Kephamos
addikt

Micsoda??? Most akkor vettél egy bicajt, ami jól néz ki, de valójában nem is tudod mit vettél? :U

(#7896) Ariadne válasza Kephamos (#7895) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát legfeljebb kénytelen lesz beletanulni a 4X-ba... ;]

De nagyon meggondolatlan lépés volt hirtelen belekapni egy minden valószínűség szerint számára teljesen használhatatlan bringába... De hát hiába mondtuk itt mind, ha egyszer csak a külső számít. :W

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7897) Manitou válasza Jorus (#7886) üzenetére


Manitou
addikt

thx :R

Közben a minute-nak megtaláltam én is a beépítési magasságát.
Az létezik, hogy van olyan átütőtengelyes Minute Elite ami nem TPC-s :F Mert én ezt találtam leírásnak a telóhoz, ott ahonnan veszem:

Answer Mantiou Minute Elite Fork 2007
Magnesium Reverse Arch casting with integrated graphics
Evil Genius seals
Semi-bath lubrication system
Cold-forged hollow crown with aluminum steerer
Disc only
32.0mm upper tube diameterfor use on black/dark backgrounds for use on black/dark backgrounds
SPV damping
Rapid Travel Wind Down travel adjust system
QR or Thru axle available
Coil Spring
Matte Black
110-140mm Travel
4.2-4.3 lbs

Illetve átütős telóval még nem volt dolgom, nem vagyok benne a témában, hogy most ehhez bármilyen átütős elsőagy jó, vagy ebben is vannak alfajok?

(#7898) Manitou


Manitou
addikt

Közben nézegetek első agyakat is.

Hope Pro II átütősét nézem, van sokféle színben.
Esetleg Sun Ringlé Jumping Flea :F Bár az többe fájna.

Ez a Hope tetszik.

[ Szerkesztve ]

(#7899) Ariadne válasza Manitou (#7898) üzenetére


Ariadne
őstag

Hope agyat hol láttál?

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7900) Manitou válasza Ariadne (#7899) üzenetére


Manitou
addikt

USA
[link]
Meg van ilyen színben is :D igaz ez most pont nem az átütős változat, de átütősben is van
black, red, blue, gunmetál, gold, és silver

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.