Hirdetés

2024. június 7., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)

Hozzászólások

(#7101) Bikeman válasza tr00p3r (#7098) üzenetére


Bikeman
aktív tag

Szép így összerakva, a bowdenezés is jól sikerült a fejcsőnél. :K

Az első váltó meg külön tetszik, mert nekem ebből a korból való a hátsó váltóm... :D

(#7102) becuszabi válasza ponti_ak (#7100) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Nem volt még egyik se, úgyhogy csak vélemény:
ha fontos a súly, akkor Tora-t ne. A többi azért már könnyűnek számít. Ha szeretsz sokat szöszmötölni a beállítgatásokkal, akkor a Dual Air-es Reba (ha nekem kellene, akkor ilyen lenne), de ha nem és bőven elég az ha "csak" normálisan rugózik és megtakarított 6k-t másra is el tudnád költeni, akkor Recon SL.

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7103) Azazello- válasza tr00p3r (#7098) üzenetére


Azazello-
senior tag

en nem tom mit sirsz, nekem qrvara tetszik a cangad, es nem hozzaertokent ugy tunik nagyon szepen ossze van rakva minden.

hogy is mondjam...

mutatos :D

grat hozza, nekem nagyon tetszik. :C

Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.

(#7104) Jorus válasza tr00p3r (#7098) üzenetére


Jorus
nagyúr

Szép lett ez, no! :) Nekem főleg a pilótafülke jön be. :)
A szervizes srácot nem értem, pontosan mit értett az alatt, hogy terhelés alatt nem fog váltani. Talán arra gondolt, hogy mivel nem egy mai váltó, talán el van gyengülve a rugó, na de ezt ránézésre megállapítani... Egyébként az akkoriban készült átdobók a mai napig szuperálnak, főleg ezen a szinten (XT, XTR), szal nem tudom miét aggódott. A Sram markolatváltó meg ááááá... :D Persze, teljesen logikus választás lenne a full Shimano váltáshoz XT helyett Sram. Ez ehh. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7105) Jorus válasza Jorus (#7104) üzenetére


Jorus
nagyúr

Mármint XTR helyett Sram.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7106) knifemaster


knifemaster
tag

Valamit nem értek,
az hogy mekkora súlyú telót vesz az ember,nem inkább a rider tömegétől és a felhasználástól függ?
Most szervíroztam egy 302 Torát 2400 grammos,35k-ért.Nézegettem a 2200 2000 grammos verziókat is,de 20 deka párizsival kevesbbet eszem,és ugyanott vagyok súlyban....a merevségről nem is beszélve.
Vagy hol látom rosszul?

Más,
a villanyak minimum hány szászalékának kell beleérnie a stucniba?

Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..

(#7107) Jancsi válasza knifemaster (#7106) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Elsősorban nem, a teló gyártási módjátol és felhasznált anyagoktol, kovácsolták-e ha igen akkor melegen vagy hidegen, a külsőszár alu vagy magnézium, milyen összetételű, milyen formájú, a keresztmetszete kör vagy elipszis.
2 kilóbol lehet csinálni olyan telót is ami laza CC-ra való 70 kilóig és olyat is amivel lehet kicsit zúzni is. Pl nekem volt egy suntour XCP-75LO telóm 75 vagy 80 mm uttal, semmi extra, egy rugó és valami csillapítás szerűség, lock out, némileg 2 kiló fölött, vasággyal vagyok 60 kiló, de érezni lehetett hogy hajlik picit,a tárcsás használatot inkább meg sem említem, tekerte rendesen. Most egy Manitou Splice Super-em van 100-130mm rugóút, olajcsillapítás és picivel 2 kiló alatt, a tárcsa alig csavarja, nem nyeklik semerre. Gondolom nem meglepő hogy két és félszer annyiba került a másik, mert jobban meg kellett kocsávolni azt a vállat, megtervezni és megerősíteni a külsőszárat, gondolom a felhasznált anyagok is jobbmiőségűek.
A gép súlya amúgy sokat számít, de a legolcsóbb tuning ha felnyomod 4 bar-ra a gumikat :) Egy haver kb 11,5-12 kilós gépét próbáltam ki néhányszor pár km-re hát... 15 kilóval könyebb avgyok nála, de nem tetszett amit azon a gépen éreztem, nem volt olyan rész ami nem hajlot volna valamerre (jó az integált XT hajtómű merev volt, de a váz hajladozása feladtette velem) inkább cipelek 1-2 kilót pluszban, de tudom hogy nem szakad össze a gép egy durvább lefelén vagy esetleg egy bukásnál.

Pontosan nem tudom de 70-80% szerintem.

Mod.: Valakinek van tapsztalata a Bagaboo táskákkal kapcsoaltban? pl: ezzel mennyire lehet hordani bicajon, esetelg a legkisebb futárzsákkal.

[ Szerkesztve ]

(#7108) knifemaster válasza Jancsi (#7107) üzenetére


knifemaster
tag

Tisztában vagyok azzal,hogy a minőségi anyagot meg kell fizetni,de ugye fentebb olvastam,hogy torát ne ha fontos a súly.Ezért jött a kérdés,
mert én is vehettem volna pl.sidet mert fontos a súly,de minek ha nem bírja a 100 kilómat?
Pedig minőségi is könnyű is drága is :)

Meg ha már itt tartok,
jutnak eszembe a kérdések.
Hajlik a váz.... tekeredik a villa.. stb ..honnan lehet azt tudni?

[ Szerkesztve ]

Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..

(#7109) Manitou válasza Jorus (#7104) üzenetére


Manitou
addikt

A szervizes srácot nem értem, pontosan mit értett az alatt, hogy terhelés alatt nem fog váltani. Talán arra gondolt, hogy mivel nem egy mai váltó, talán el van gyengülve a rugó, na de ezt ránézésre megállapítani... Egyébként az akkoriban készült átdobók a mai napig szuperálnak, főleg ezen a szinten (XT, XTR), szal nem tudom miét aggódott.

Lehet arra gondolt, hogy az akkori LX-XT hajtóművek csak 42-es nagytányérral voltak szerelve, a mostaniak meg már 44 :F Bár Ettől még simán kell működnie.
Nekem egy 95-ös LX van a 2000-es XT hajtóműhöz( 44-es nagytányér ), és gond nélkül működik, volt STX-RC is hozzá és azzal szintén nem volt gond, szintén 95-ös eresztés :D

[ Szerkesztve ]

(#7110) Jancsi válasza knifemaster (#7108) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Csak a Sid-et versenyzőknek csinálták és ők nem egy mázsásak, plusz egy szezonnál nem fut többet, arrol nem is beszélve hogy CC-re használják ami ideális esetben nem tul megeröltető a villa számára.
Telónál szeritnem 1700-1800 gramm körül van az a határ amikor még kompromisszum nélkül lehet könnyű, vagyis csak annyi kompromisszummal hogy nem rugós hanem levegős.
Megállsz valahol ahol meg tudsz támaszkodni fékek behúz és beletaposol a ledálba. Villánál inkább csak fékezés közben lehet szemre is látni a csavarodást ha tárcsa van, különben ha kiveszed a telót megfogod, egyik szár egyik kezdben másik szár másik kezdben szépe hajlítgathatod jobbra balra előre hátra ( lehetőleg óvatosan).

(#7111) Jorus válasza Manitou (#7109) üzenetére


Jorus
nagyúr

Téged is látni errefelé? :)

Az 1994-1996-os években az XT-t a 735-ös és 737-es széria képviselte. A rövidkalitkás FD-M737-nek 22, míg a hosszúkalitkás FD-M735-nek 26 (!) fog a max kapacitása, ami egy 44-32-22-es mai rendszerhez tökéletes nyilván. Klatty. Az, hogy a nagytányér nagyobb, csak annyit jelent, hogy feljebb kell helyezni a bilincset.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7112) Jorus válasza Jancsi (#7110) üzenetére


Jorus
nagyúr

Persze beszerelt tengellyel hajlítgassuk. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7113) Jancsi válasza Jorus (#7112) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Azt úgy nehéz :P Feltételezem hogy nem átütős telója van, egy gyorszár pedig nem olyan erős hogy semmi mozgást ne engedjen a száraknak.

(#7114) becuszabi válasza knifemaster (#7108) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Ha mondjuk 60 kilós ürge lennék (mint ahogy nem vagyok az :D), engem azért érdekelne, hogy ne egy 15 kilós szörnnyel cc-zek, tehát fontos lenne a súly. Én csak ebből indultam ki és ezért írtam, hogy "Ha fontos a súly". Azt azért feltételeztem, hogy ponti_ak tisztában van azzal, hogy ha két hasonló felépítésű, rugózási elvű teló közül az egyikben van +2-300 g, azt nem a vicces kedvű mérnökök csempészték bele ólomgolyók formájában :DDD hanem az ott van a szerkezetben és erősíti azt.
Ugyanígy nekem se jutna eszembe belepakolni a bringámba egy SID-et...asszem csúnya vége(m) lenne :DDD
Ez a 1700-1800 g nálam is egy egyfajta határ, ez alá már nem mernék menni. Most ki is néztem magamnak egy Rock Shox Revelation Air U-turn telót, ha nem is veszem meg (és sajnos nem valószínű), akkor is valami hasonlót szeretnék majd. Kár, hogy nem átütős tengelyű (az nagyon megnyugtat a mostani villámnál)

Más, a villanyak minimum hány szászalékának kell beleérnie a stucniba?
A múltkor Jorus, valahogy úgy mondta, hogy a stucni legfelső csavarjának közepéig (tehát, hogy annak a csavarnak is legyen értelme, hogy ott van).

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7115) Jorus válasza Jancsi (#7113) üzenetére


Jorus
nagyúr

Na de tengely (nem gyorszár) nélkül nem mindegy, hogy mennyit mozog? Az nem életszerű, plusz elég könnyű megrepeszteni így a lábat. :) Látnád, hogy az ultramerev lábú DH40-em mennyit mozog tengely nélkül... :D

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7116) ponti_ak válasza becuszabi (#7114) üzenetére


ponti_ak
addikt

Igen, így van. :) A súly fontos lenne, a mostanit is elég nehéznek találom V-fékkel, viszont ha tárcsát kell feltenni, az még plusz súly, ugye. A 75kilómhoz elég lesz szerintem bármelyik, és nem tervezem a hízást hosszú távon (sem). :))

Köszönöm a választ! :R

(#7117) Jancsi válasza Jorus (#7115) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Gyorszár nélkül nem, átütőtengely nélkül igen :) Todom nem életszer a "teszt" de az egész alsó fertály összetartását nem a gyorszárnak kellene végeznie. A DH40-et igencsak összefogja alul a "kis alupálcika".

(#7118) Ariadne válasza tr00p3r (#7098) üzenetére


Ariadne
őstag

Ó, de szép! Egyrészt piros :), másrészt így beépítve olyan könnyed külsejű egészében, légies, elegáns. Teccik. És a 14-es kép nagyon jó beállítás.
Tegyél bele jó sok kilométert egészségben! :C

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7119) Pinya007 válasza tr00p3r (#7098) üzenetére


Pinya007
tag

Klassz paripa lett! Sok km-t hozzá! Hogy halad a felkészülés a maratonokra?

Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)

(#7120) Kephamos válasza Jancsi (#7117) üzenetére


Kephamos
addikt

tulajdonképpen hogy működik ez az átütőtengelyes dolog?

(#7121) becuszabi válasza Kephamos (#7120) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Ha megnézel egy ilyen átütő tengelyes villát, jó látszik a lényeg.
Pl.: Manitou Nixon
Adott egy pl. 20 mm átmérőjű cső, ez átmegy a villa két szárán kiképzett furaton, ill. a kerékagy ugyanilyen átmérőjű furatán.
A tengely végeit rögzíteni kell az elfordulás ellen (itt a képen két-két imbuszcsavar szolgál erre a célra, de léteznek más megoldások is...e cél ugyanaz, a tengely se elfordulni, se kiesni ne tudjon).
Természetesen a kerékagy nem közvetlenül a tengelyen forog, a tengelyre valójában a kerékagyba épített két iparicsapágy belső gyűrűje fekszik fel.
A nagy átmérőjű tengely min. 1,5-2 cm-es szakaszon kapcsolódik a villához (mindkét oldalon), a szoros rögzítéssel és egy erős villahiddal így iszonyú merev szerkezetet kapunk
... kézzel ezt már nem nagyon lehet csavargatni :D

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7122) Kephamos válasza becuszabi (#7121) üzenetére


Kephamos
addikt

Mostmár vágom. Eddig azt hittem, hogy a teló belső részében üt át valami valamit. :B

(#7123) tekeyagd


tekeyagd
tag

egy kis árcsökkenés! :R

(#7124) tr00p3r válasza Ariadne (#7118) üzenetére


tr00p3r
őstag

Köszi. Nekem is könnyednek tűnik így. Remélem beválik majd.... Megfogadtam,h összerakás közben minden részegységet lemérek digitális konyhai mérlegen, de végül nem sikerült szereznem köcsönbe. Így majd a fürdőszobai mérlegen fogom megmérni. Vázat lemértem analóg konyhai mérlegen. 1,56 kg. a villa meg 1,8 körül van.
Jó a makró anyósom gépén.. ;)

[ Szerkesztve ]

(#7125) Ariadne válasza Ariadne (#7088) üzenetére


Ariadne
őstag

Update: Most jelenleg azt hiszem, nagyon erősen _nem_ ajánlom a Kelly's márkát... :((( Barátom bringájának a vázát elvitték a gyárba, és kisütötték, hogy (kapaszkodni tessék) ők maguk köszörültek/reszeltek bele a papucsba, mert ferdén állt a kerék!!!!! :Y Nem vagyok nagy technikai szaki, de ez számomra három dolgot jelenthet: 1. iszonyúan hozzánemértők, és elbarmolták a vázat - akkor cseréljék ki 2. eleve sz*r volt vagy a váz vagy a keréknél valami - nem lett volna szabad eladniuk, cseréljék ki 3. hülyére akarnak venni minket - akkor meg elmehetnek a búsba... Még nem tudom, mi lesz a végkifejlet, de ha ezek után nem cserélik ki vagy nem oldják meg a dolgot másként, akkor soha többet nem ajánlok senkinek Kelly'st, páromnak meg veszünk egy Epicet. :(( Ja, egyébként még két ugyanilyen vázról tudok, egyiken sincs leszedve a festék a papucs belsején, nyilvánvaló okokból. :( Most nagyon, nagyon dühös vagyok. :(((

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7126) tr00p3r válasza Ariadne (#7125) üzenetére


tr00p3r
őstag

:(

(#7127) Jancsi válasza Ariadne (#7125) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Átatlanba elég nehéz bármit is mondani, egy kopott papucsrol tudok az ismerőseim között ő rosszul rakta be a kereket és amiatt kopott ki.
Úgy rémilik valami Shimano agy van a gépben, az sem elképzelhetetlen hogy a kónusz lazult meg benne és amiatt mocoroghatott a papucsban.
Tegyél el egy pár képet, úgy könyebb lesz valamit kiokoskodni.

Kivettem a hátsókerekem hogy megnézzem hogy kophat ki a papucs és szomorúan konstatáltam, hogy defektem van :O

(#7128) Digital


Digital
addikt

Hali!
Nincs meg véletlen valakinek a Bikemag 2005 júliusi száma [link] A KTM Ultra Fire teszt érdekelne,ha be tudná nekem szkennelni nagyon boldog lennék :DDD Jöhet mélben is,címem az adataimnál!
THX :R

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#7129) Dirtyz válasza Digital (#7128) üzenetére


Dirtyz
őstag

Ha eljössz, feltúrhatod a padlást, valahol ott van fent :D Miért nem az ünnepek előtt találtad ki, egész 7végén itthon ültem és néztem, hogy esik az eső, lett volna időm keresgélni... :U

Védd a fákat, egyél hódot!

(#7130) becuszabi válasza Digital (#7128) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Jorusnak, vagy kollégáinak valószínűleg meglesz elektronikus formában is

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7131) Digital válasza Dirtyz (#7129) üzenetére


Digital
addikt

BOÁÁÁ :)
Tudom..meglesz az....

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#7132) Ariadne válasza Jancsi (#7127) üzenetére


Ariadne
őstag

Elvileg lehetséges, hogy a rosszul berakott kerék vagy nem jól behúzott gyorszár miatt ilyen legyen, de itt a konkrét felületet megnézve kevésbé esélyes. Fémiparban járatos ismerős szerint is úgy néz ki, mintha megköszörülték volna. :U Simán ott lehetett, amikor megvettük, kinek jut eszébe megnézni a papucsot, amikor új bringát vesz? Megpróbálok majd a héten feltenni képeket, bár eddig pont olyan helyre sikerült regelnem, ahol szünetelt a képfeltöltés, de teszek megint egy próbát. Mindenesetre most kicsit aggódik másik két ember is, akiknek ugyanez a váza... :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7133) Jorus válasza Digital (#7128) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ultra Fun nem érdekel a 2005. márciusi számból? Azt pont én írtam. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7134) Digital válasza Jorus (#7133) üzenetére


Digital
addikt

Elolvasnám azt is,de az Ultra Fire jobban érdekelne :)
Ne vedd sértésnek ;)

[ Szerkesztve ]

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#7135) Jorus válasza Digital (#7134) üzenetére


Jorus
nagyúr

Dehogy vettem. :D Csak mivel nemrég még a Fun is képben volt, mint lehetséges opció, gondoltam szólok. ;)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#7136) Digital válasza Jorus (#7135) üzenetére


Digital
addikt

Úgy döntöttem jó lesz elsőnek az Ultra Fire,késöbb esetleg kicserélek majd pár cuccot amit gyengének találok. Csütörtökön rendeltem meg,kb 4-5 hét :O Állítólag Magyarországra 15db-ot hoznak :F Bazi lassan telik az idő.... :O

[ Szerkesztve ]

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#7137) becuszabi válasza Ariadne (#7132) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Némi kopás előfordulhat, de komoly bemaródást egy rosszul rögzített tengely csak igen hosszú idő alatt okoz
...főleg ha azt veszem, hogy egy menetes tengelyvég, csak tengelyirányú mozgásnál tudna igazán reszelőként funkcionálni, na de ehhez meg annyira lazának kellene lennie, hogy kizárt dolog, hogy ne vettétek volna észre

Gyárilag elkövetett sufnituning? Az nagyon durva lenne. :Y

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7138) Ariadne válasza becuszabi (#7137) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát, a gyárban mondták, ez a legmegdöbbentőbb! :Y Még reménykedem, hogy kicserélik...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7139) becuszabi válasza Ariadne (#7138) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Ha úriemberek és egy kicsit is adnak a jóhírükre, akkor kis hümmögés után (mert ugye totál nyíltan bevallani, hogy valamit nagyon elcsesztek, az nem túl kellemes helyzet) csere lesz...szerintem

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7140) Ariadne válasza becuszabi (#7139) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát eddig azt hiszem, hogy mindenkinek rendeződött a dolga, akiről hallottam. Remélem nálunk is így lesz. Azért nem is írtam igazán a dologról, de ez most igazán megdöbbentett... Majd megírom, mi a fejlemény. Várják páran, két másik ismerősnek is ugyanilyen váza van, most nyomozom, azokon is van-e köszörülés nyom. :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7141) Jancsi válasza Ariadne (#7132) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Elképzelhető hogy megköszörülték hogy párhuzamos legyen a papucs, mert elcsúszhatott egy picit a sablonban amiben hegeszették.
A használatot és a kerék rögzítését befolyásolja?

(#7142) becuszabi válasza Jancsi (#7141) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Normális helyen az ilyen megy a selejtbe, nem pedig "Hozd a felexet, húzunk vele párat és a magyaroknak jó lesz" :(( ...vagy ha már igen, akkor azt tegyék a fényezés/lakkozás stb. előtt...de inkább akkor se, mert ennek nem ez a módja

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7143) Ariadne válasza Jancsi (#7141) üzenetére


Ariadne
őstag

Bizony befolyásolja, mozog a tengely, mármint ahogy nem kellene, oldalirányban... Az egyik üzletben jöttek rá, amikor a tárcsaféket igazították, hogy ennek nem kellene így mozognia. Kivették a kereket, meglátták a hibát, és mondták, hogy menthetetlen, ajánlottak hegesztőt. Na ettől a gondolattól szegény páromat kiverte a víz, bár azóta hallottam, hogy működő megoldás, bár kicsit brutális. De nem lehetett tovább menni vele, mert mondják, hogy minél mélyebb, minden fékezéssel annál tovább mélyül és rágja be magát a vázba. :(

mod: Pláne itt megoldható lett volna csak a láncvilla újrafestése, mivel össztelós lévén pont a tengely felett és a hajtómű mögött is van egy-egy csapágy, ott bontható a cucc...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#7144) Jancsi válasza Ariadne (#7143) üzenetére


Jancsi
aktív tag

Így már értem. Még szerencse hogy komplett bringaként vettétek, különben ráfoghatnák hogy rosszul lett összerakva, de így mindenféleképpen ők a hunyók.

becuszabi
Hidd el hogy nagyon sok esetben nem 100%-os cuccot veszel, akkor minden ára többszöröse lenne. Komoly, egyedi vázaknál nem is sokás festeni a papucs felfekvő részeit mert úgy is pillanatok alatt lekkopna és csak ronda lenne (ezért és nem lepődtem meg amikor Ariadne írta, hogy olyan mint ha leköszörültek volna a vázbol)

(#7145) becuszabi válasza Jancsi (#7144) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Természetesen tudom, hogy az iparban minden legyártott darabnál van eltérés (ha nem is gépgyártásban, de én is iparban dolgozok, ráadásul a minőségellenőrzés területén), de a selejt csökkentése az nem mehet úgy, hogy a problémát csak látszólag oldjuk meg (itt a mostani esetben, azt, hogy egyenesen álljon a kerék)...ilyen alapon vághatták volna hosszabbra az egyik támvillát, aztán hegesztés után meghajlítják, hogy korrigálják az eltérést.
Azzal, hogy itt módosították a kész darabot, csináltak egy olyan eltérést, hogy a váz a normális használatban lényegesen jobban amortizálódott...oké, hogy a váz nem egy autó árába került, de szerintem ez akkor sem fogadható el.
A másik dolog, ami zavaró ebben, hogy milyen minőségbiztosítás van ennél a gyárnál, ha az eltérést már csak a komplett, összeszerelt bringán veszik észre.

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7146) Kazimír


Kazimír
őstag

Nos, végül ezt vettem meg. Ma hoztam haza Ausztriából. A Húsvét okán elég alaposan kifosztották az ottani készleteket a helyiek, de azért egy nagy sportboltban ráleltem erre. Igaz, hogy egy olcsóbb modellt szerettem volna, de erre is adtak annyi kedvezményt, hogy az olcsóbb árában megkaptam.
Boldog vagyok! :)
A vázon nem találtam hibát (ez a 2008-as modell szerintem sokkal szebb, mint a tavalyi fehér-citromsárga), az alkatrészek remekül passzolnak, ilyen precíz váltóm (Deore XT) még nem volt :B
Használom egészséggel..

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#7147) becuszabi válasza Kazimír (#7146) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Tényleg használd egészséggel :K :)
Milyen a hidraulikus felnifék? Nem túl gyakran látni ilyet, igazi kuriózum.
A nyeregcső teleszkópos? Jól látom, hogy paralelogramma rendszerű (vagy az csak a porvédő)?
Csupa inyencség van a paripádon.

[ Szerkesztve ]

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7148) Kazimír válasza becuszabi (#7147) üzenetére


Kazimír
őstag

a hidraulikus fék nagyon jól fog, könnyedén, nem kell nagy erőkifejtés hozzá. Bár az eladó próbált rábeszélni a 200€-val drágább tárcsafékes verzióra, teljesen elég ez nekem. :)
Jól látod, a nyeregcső teleszkópos és paralelogramma rendszerű, körülötte egy tépőzáras porvédő takaróvalamivel :K Ez is a 2008-as modell újdonsága, a tavalyin "sima" teleszkópos nyeregcső van és kényelmetlenebb ülés.

Nekem egyedül ez a kormány furcsa, de majd biztos megszokom. Vagy nem, és lecserélem :)

[ Szerkesztve ]

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#7149) becuszabi válasza Kazimír (#7148) üzenetére


becuszabi
aktív tag

Nos igen, ez a végigszivacsozott skorpió kormány talán tényleg felesleges lesz, nem valószínű, hogy az összes fogási lehetőséget ki fogod használni (de szerintem csere helyett egy fűrész is megteszi majd és akkor elég beszerezni két kormányvég dugót :) )...vagy ki tudja...pár km után kiderül.

200€-ért milyen féket kínáltak volna?

"Aki szívből él, az élből szív"

(#7150) Kazimír válasza becuszabi (#7149) üzenetére


Kazimír
őstag

Azon Shimano Deore LX tárcsafékek lettek volna. Egyébként ez a bringa. Ki is próbáltam, tényleg jobb, szebb, stb, de annyi pénz még úgy sem volt nálam, hogy annak az árából is engedtek volna..

Be köll fizetni, azt' jólvan...

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum IV. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.