Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Előre konfigurált Windows 10 lemezkép készítése
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Integra
titán
még véletlenül se
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
zolynet
addikt
eneosra mostanában köpködnek, nem nem crx-es baromság, nem olyan mint a jazz spricnis mizéria
és tényleg fura színe van annak az eneos olajnak, én váltani fogok
motul 6100 synergie+ 10w40 -re a következő olajcserénél
szerk: Imi nem mondta azt se hogy szar de azt se hogy jó
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
Integra
titán
én nem öntök eneost, de ha kihagytam volna, meglettem volna szólva
0w-40, 5w-40 vagy 10w-40 mobil-1 vagy motul szeirntem.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
xcbiker
addikt
En evek ota motul 6100-at hasznalok.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
Integra
titán
szerintem az accordjába sem eneost önt
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
zolynet
addikt
az odáig rendben van de amikor a moci generált csináltattam akkor nem mondta volna hogy ez ajánlja vagy amazt, hanem h válasszak egyet, mind ugyanolyan csak más a matrica, kicsit pislogtam
vártam volna egy kis útmutatást, na mind1
Life is too short to stay stock!
Aladdin
senior tag
Pont tegnap hívtam, h kigyűjtöttem papírra vagy 8 fajta 0W-20-ast az adataikkal együtt és, h melyiket ajánlaná, de nem foglal állást. Ő már csak ilyen
És megjegyezte a maga kis stílusában, h mi a fasznak foglalkozom én ilyenekkel
DeathAdder
veterán
Oolaj mellett nehéz állást foglalni, ez olyan mint a vírusirtó
Én Eneos párti vagyok, csak mert japán és kész, nem tudom mivel magyarázni Az 1 éves csereperiódus után is még arany a Sustina színe, a haverom 10w40-essel használja egy fél milliós autóban katalizátor nélkül. Az összeset végigpróbálta már, állítása szerint ebből eszik legkevesebbet a motor, és egyedül ez nem bűzlik...
Mondjuk láttam már két egyforma csomagolású Motult is két teljesen eltérő színnel és sűrűséggel, szóval szvsz egyik sem jobb a másiktól. Oda kell rá figyelni, és rendszeresen cserélni oszt jóidő
Az olajtársaságok kiélezett versenye a gyári beszállításoknál és a mindennapi életben nem engedheti meg, hogy kispóroljanak bármit is, szóval túl van ez lihegve nagyon..
[ Szerkesztve ]
xcbiker
addikt
Ma beültem egy haver mellé a Mitsbishi 3000GT-jébe. Azért fostam a vezetési stílusától meg ahogy ment a gép!
Szép nagy járgány.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
runner 125
nagyúr
Kár a búcsús felniért, egyébként szép vas.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
runner 125
nagyúr
Igaz, ezen része jogos, viszont utcára, mindennapi használatra szerintem túl kockázatos egy 3 turbos motor, gyári gar ide vagy oda. Soha nem volt szívem csücske a kihegyezett technika, a szívó - nagyobb ccm párosára előbb mozdulnék, ha a nagy teljesítmény lenne az elsődleges érv számomra.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
xcbiker
addikt
nem rossz... [link]
tuti nem bírnám benyapénzzel.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
Winner_hun
félisten
Ezt a linkelést még egy kicsit gyakorolni kell
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
Ez a típus mindig is nagyon bejött.
Més que un club!
xcbiker
addikt
előbb is így csináltam.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
NoLF
addikt
B+
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
zolynet
addikt
anno még Szegeden állt mellettem egy ilyen műszaki vizsgán, akkor én még a kis lanceremmel voltam
csak néztem, bámultam azt a formát, és amikor beröffentette a szekeret, akkor a bokámat lehugyoztam
Life is too short to stay stock!
xcbiker
addikt
és ugye ami Integra cartársnak mindig is a szívügye... összkerék!!! Ebbe megvan.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
Integra
titán
+ Ati
és jól teszi, hogy nem foglal állást. ha szeretnéd tudni, hogy mit önt az autóba, akkor kérdezz rá konkrétan és megfogja mondani
most is azt mondom, mobil-1 vagy motul. 15 éve öntök a civicekbe meg a jazzbe- 0w-40 mobil-1-et és hibátlanok, zéró olajfogyasztás. ez a 10 évesnél idősebb az autó (van az már 15 is), "vastagabb" olaj kell bele... ehhhhhh, miért? jó motorba nem kell "vastagabb", egyszerűen hülyeség, gyönyörűen teszi a dolgát, lelkesen pörög fel, mintha új lenne. 2 civic, d16 és d14 mindkettő 250k km felett és hibátlan, gyári fogyasztás és nulla olajfogyasztás és a d14-gyel rekordidőt futottam bp-bécs között a 81-es úton...
és igen, nagyjából azonosak a motorolajok, a sae etc szabványok a lényeg, azoknak megkell felelni.
én sok éve valamiért a mobil-1 mellett tettem le a voksom és nem tévedtem vele, nem kockáztatok, minden hondába mobil-1 megy, a mitsuba is, leszámítva a 300v motult az intibe, meg az rr-be. mobil-1 nem a legolcsóbb olaj, nem is a legdrágább, de tény, nem a legolcsóbb. több százezer km után bátran merem ajlánlani régi típushoz is, ha az adott motor valóban gondozva volt.
szóval bátran útmutatok, fteljesen szintetikus mobil-1
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
zolynet
addikt
kösz, bár ezeket tudtam a civic-eidről is ill az itr-ről is h mikkel locsolod
tegyük hozzá, hogy a civic-jeid nem letaposott autók, étolajat is tehetnél bele azt sem csipegetné
motul6100 lesz nekem ... ha XCnek jó nekem is jó lesz
Life is too short to stay stock!
Integra
titán
persze, hogy jó lesz neked is, jó olaj nagyon
xc:
az a baj ezzel az awd-vel, hogy egyszer awd, akkor onnan már nehéz másra váltani... :-/ na jó, egy nsx hajthat hátul, üsse kő
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Imi 20k-t mondott elso gatlocserere + elso-hatso rugo cserere. Nem sok ez kicsit munkadijnak?
DeathAdder
veterán
szvsz kurva sok.
felénk egy normális mester ennyiért b18 -at betesz és "átkeresztel" vti motornak
[ Szerkesztve ]
lol
Integra
titán
miért sok ez szerinted? mind a 4 keréknél szétbont mindent.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
zolynet
addikt
2011-ben 23ezerbe került a futómű cserém (Iminél), gyári -> skunk2 pro-s
sztem jól belőtte, és ha valami szopófaktor fellép, lehet már azt is belekalkulálta
mintha úgy rémlene h nekem is 20k körül mondott, de a jobb hátsó nem akart úgy ülni mint a bal oldal, ezért volt egy kis baszakodás, 2.5órát csak elszöszöltünk
Life is too short to stay stock!
Integra
titán
igen, ő feladatra mond árat és nem időre. lehet, hogy kevesebb lesz, de simán lehet, hogy ordas szopás és jóval több időbe tellik
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Integra
titán
7gen 2literes benyás accordon a kuplungcsere asszem 50e vagy 60e a munkadíj nála. hogy tudj viszonyítani. márkaszervízben a duplája. civic szerintem 30e lehet.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
csak azert sokallom mert a masik topikban 6-10ezres arakat mondtak
DeathAdder
veterán
Ez kurva sok mondhat bárki bármit.
Az oké, hogy márkaszervizben már ha a kilincset megfogod 20 ezret fizetsz, de ott is láttam már gányolt munkát. Sőt...
Az én mesterem akit nem cserélnék senkire pl. egyik haverom Toyota -jában 30 eur-ért cserélte a kuplungot, legalábbis a kizárólagos munkadíj ennyi volt.
A vti-men amikor futóművet és rugókat cseréltem 20 eur -t fizettem...
Ajánlani nem tudom, mert külföldön van
m3tr0
senior tag
Nem ez nem sok.
Az,hogy neked valaki 20-30 euroért elvégzi azt amit egy normális szerelő 20-30 ezer ft-ért csinál az neked jó.
De nem reális.
Itt vidéken akihez én hordom az autókat 3000 Ft/óra díjban dolgozik, ami nem sok.
Nekem egy 10-est kért amikor a 2 hátsó gátlót kellett kivenni és lecserélni a két rugót rajta.
Sok? Nem, még pedig azért mert rohadtul nem egyszerű kiszerelni főleg a berohadt csavarok és a szilentek miatt.
Integra
titán
akkor máshova kell menned, biztos van olcsóbb
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
a berohadt csavarokat kiflexeli, uh lehet abbol is uj kell
Integra: megkerdem mashol is, nem csinalok belole problemat, eleve Imi azt mondta hogy november elott nem er ra, de en okt31-en elutazom kulfoldre es meg elotte meg akarom csinaltatni
Egyebkent en elegedett vagyok Imivel, nem a legolcsobb az teny, nincs is raszorulva arra hogy a legjobb arakat mondja, igy is tele van a naptara. Hozza mondjuk olyan hibakkal erdemes menni amirol gozod nincs mi, mert o nagy valoszinuseggel ravagja. Olajcserere meg viheted barhova
[ Szerkesztve ]
demars
addikt
Helló!
Öcsém szervizben dolgozik! 8700 ft az óradíj ott!
Maszekban ők is 3-4 ezer körül dolgoznak óránként!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
4000/ora mondjuk okes, de ez elvileg 2-3 oras melo akkor az max 3*4000=12000, nem 20, de mindegy meg kell csinaltatni ez van
DeathAdder
veterán
Nem vitatkozni akartam (azon meg had ne, hogy "a normális szerelő" 30 ezerért csinálja azt meg amit az enyém majd egy nullával kevesebbért), csak megállapítottam, hogy akármilyen munka is legyen egy autón ami önmagában csak egy alkatrészcserében nyilvánul meg, és bőven elkészül egy munkanap alatt, azért 20-30 ezret elkérni valami eszméletlenül sok, főleg annak fényében, hogy nem is kell nagy szaktudás hozzá, mert gyakorlatilag bármilyen sufni mester meg tudja csinálni (persze én sem bíznám olyanokra), és most nem a márkaszervizekre gondolok.
Van felénk is olyan műhely ahol ha már beteszed a négy kereked elkérnek 10 ezret, de oda nem vinném, mert állatok mind, ahol te is csak egy potenciális pénzforrás vagy a melletted álló még másik 4 autó közül, és csak barmolni tudnak.
Nem az alapján választok mestert h milyen vastagon fog a ceruzája.
És érdekes mert ismerek mestereket akik otthon maszekban szaré-húgyé nagyon igényesen és percízen dolgoznak, míg a munkahelyükön a szervizben azt se tudja milyen autón dolgozik, teljes a zűrzavar, a hajtás, minél előbb végezni kell és menni tovább, nincs az a nyugodtság amit az alapos jó munkát megkövetelné.
Jézusom mi lenne ha egy francia/német/olasz tömegautóm lenne és ilyen órabérekért vinném szervizelni, asszem ingem-gatyám rámenne
[ Szerkesztve ]
honda23
aktív tag
Itt fehérváron egy maszek majdnem ugyanannyiban van kb, mint egy márkaszerviz, mondjuk a nagyon olcsó sem valami jó, már belefutottam egy két szerelőnek mondott emberkébe, aki jól elbaxta az akkori verdámat.
3000-től megy az óradíj, szla nincs, 6-7-8e-ért meg már kapsz róla.
Sajnos minden jobb helyen van egy olyan szerelő egy csapatban, aki holt hülye az adott feladathoz, és én mindig bele futok az ilyen esetekbe. Ilyen balszerencsés vagyok. De nehogy már ezért fel kelljen mennem Pestre, mert itt egy nyomorult értelmes hondához értő szerelő sincs!
Ha hozzá kell nyúlni a vezérlésemhez a lánc miatt, akkor abból tuti honda márkaszerviz lesz vagy Imi, mert még itt senki nem látott fejérben k-s motort, akiket kérdeztem...
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
demars
addikt
Itt a falunkban ahol lakok egy szerelő srácnak is civicje van. Vele dolgozik öcsém is. Fiatalok igaz, de ha valamit nem tudnak utána járnak. Nem esnek neki nagykalapáccsal...
Sajnos itt sincs "hondás" szerelő, sőt még márkaszerviz sincs. Sopron, Győr vagy Szombathely...
De láttam, hogy dolgoznak a fiuk, egy vezérlés csere miatt nem viszem máshova.
Napi, heti szinten szednek darabokra motort, váltót stb.... olyan kocsin is amit még nem csináltak.
A szervizben is elküldik felújításra az adott alkatrészt (hengerfej, váltó, generátor stb.), ezt teszik öcsémék is. Tudják, hogy hova kell küldeni, ki dolgozik jól és olcsón.
Mikor elhoztam a kocsit aznap este le is kaptuk az önindítót. Szétszedtük, kipucoltuk, bezsíroztuk. Olyan mint az új! De rá kellett jönni, hogy lehet leszedni...
Célszerszámok vannak, így csak agyalni kell!
:-)
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
xcbiker
addikt
Jó kis árak....
Asszem én veszek egy pár rugó összehúzót és neki állok magam a gátlócserének a mélygarázsban, ha ilyen árak vannak.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
zolynet
addikt
most néztem h mennyibe kerül, ahhoz képest nem is vészes, többre gondoltam
Life is too short to stay stock!
xcbiker
addikt
A heti projectem (eladásra is):
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
Integra
titán
miért? ezt te döntöd el? vagy te sajnálod rá a pénzed és másképpen költöd el? vagy neki éhbérért kellene dolgozni, mert csak egy szaros autón cserél ki pár alkatrészt, csavart lazít, kalapál, meghúz? ez valami alacsonyabb értékű munka, mintha az ember a számítógépen nyomkodja a gombokat, vagy hogy kell ezt érteni?
mindenki sír, hogy ki és mennyire drága, még akkor is ha szakemberről van szó. haljon éhen de azért szereljen? még az is sír, akinek nagyon nem kéne, nagyon nem illik.. azért sírjon valaki, ha rossz helyen, nulla szakértelemre költötte a pénzét, az jogos, majd legközelebb nem követi el ezt a hibát, de hogy már szakemberekkel is így bánunk?
azért mert neked a haverod haveri alapon szerel, másnak nem fog. csak te szerencsés vagy ebben a helyzetben. de nem ez a normális. vagy úgy gondolod, hogy keressen x ft-ot és egy fokkal se többet, mert neked több kell maradjon a zsebedben? neki akkor miért nem lehet?
közben te is azon törekszel, hogy maximumra tömd a zsebed...
és az miért lesz jó, ha netán elmaradnak a szerelései és lehúzhatja a rolót, mert sokan 1-2-5e ft-on szarrágóznak mikor milliós autóik vannak és ez pont elég ahhoz, hogy netán majd ne érje meg már neki üzemelni, mert nincsen arányban az extra munka és a vele eltöltött idő? aztán lehet menni márkaszervízbe 2-3x-os áron, nem állhatsz az autó mellett és azon zakatolhatsz hogy ki és hol basz át, egy jóízű röhögés és duma helyett.. mert igen, mi tesszük tönkre a rendszert az ilyen húzásokkal.
gondolkodjatok már rendszerben, kicsit (jóval) nagyobban... nem csak a szakembert fizeted meg, hanem fenntartod a rendszert, hogy működjön és hosszútávon is nyugodtan tudj élni, legalább ezen a téren tudd, hogy nem kell idegelned magad, van ezer másik dolog az életben arra..
hányszor hallottam már az iminél, hogy hogyan próbálják meg lehúzni, hülyére venni, meg szarrágni.. mert igen, ez az. és ez nem pénz kérdése, mikor milliós autók állnak a műhely előtt.. meg, hogy és ki szerezzen be alkatrészt etc...
igen, pár alkalom után feltűnik, hogy valaki milyen szervízre megy csak el és minél tűnik el, nem hülye ő sem, ahogy más szerelő sem.
csak remélni tudom, hogy nyereségesen és örömmel tudjon működni továbba is, mert az csak nekünk lesz igazán baj, hogy ha becsődöl, ezért is szurkolok neki, hogy sikerüljön neki az átállás, ha meglépi.
ezt most nem konkrétan rád írtam, egyszerűen ezt látja az ember iszonyú sok helyen, ez egy teljesen általános jelenség.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
xcbiker
addikt
Két féle ember van...
Aki nem szeret szopni és aki nem rest szopni.
Akinek van pénze, de nincs ideje és megfizeti a szakembert... vagy egyszerűen nincs tehetsége a szereléshez.
Vagy akinek kevesebb pénze van, de van ideje, tehetsége ahhoz, hogy bizonyos dolgokat maga elvégezzen. Ehhez persze gyakorlat kell, néha szopással jár és lehet többe kerül a leves mint a hús... de tanulhat belőle az ember. Én többnyire így tanultam meg jó pár dolgot, hogy nem voltam rest szopni.
Hétvégén pl a gátlócserének estem neki magam, de rugóösszehúzó nélkül kudarcba fulladt a dolog.
[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
demars
addikt
Hát igen... Én is nekiállok magam sok munkának (olajcsere, váltó olaj csere, szűrők cseréje, lámpa, izzó csere stb..) amihez nem kell -bontani. Sajnos nincs helyem, pici a garázs. Ezért kételkedek be haver műhelyébe, amikor szabad. Ha, meg már ott vagyok úgy is segít... :-)
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
runner 125
nagyúr
Ez mi?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Asus rog gtx 1070
- Bomba ár! Dell Latitude E7250Touch - i5-5G I 8GB I 128SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I Win I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
ingyenes kategóriában
- Lenovo IdeaPad 3 15ADA05 négymagos laptop
- iPhone 13 Pro Max Sierra Blue (128GB/99% Akksi)
- Audiolab DC Block egyenáram blokkoló , 20 hónap garancia
- Onkyo TX-SR494 DAB 7.2 csatornás házimozi erősítő, Dolby Atmos, DTS új, bontatlan, garis
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!