Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-04-23 22:38:51

LOGOUT.hu

A Hearthstone több, mint 6 éves játék így szinte minden információ megtalálható a topicban. Ennek ellenére érdemes inkább kérdezni, mert nincs karban tartott mindenre kiterjedő tudástár, és a gyorsan változó szabályok, kártyák, és eltérő játékmódok miatt ilyen nem is nagyon fog előállni.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10221) ollie


ollie
MODERÁTOR

Mivel szóba került a Priest, leírom az eddigi tapasztalatomat vele, ugyanis a héten 4 priest arena runt is indítottam.

Nagyon, nagyon fontos, hogy az első 3 körben legyen lent minionja. Ha ez nem teljesül, szinte biztos, hogy elveszti a játékot, mert semmit nem ér a hero powerrel. Vagyis draftnál kell kb 6db 2, és 4-5db 3 manás minion, hogy azt mondhassuk, van esélye nyerni. Ha nem tudunk letenni semmit a 2. körben, még megmenthet a Holy Smite ill. a Shadow Word Pain, de ezek meglepően ritkán jöttek fel nekem a 4 draft alatt, Holy Smite-om talán csak 1 volt (a négyben), Shadow Word Pain is csak 1 vagy 2. Ugyanakkor más classoknál jellemzően sokkal több removal van, mert ugye priest spellek egy jó része a healre, buffra koncentrál, a többi classnál vannak egyéb módszerek a removalra, pl. fegyverek, vagy többfajta removal spell.

Az 5 manás Nova kijátszása már nem fog megmenteni minket, ha nincs kint minionunk a boardon. Hiába van 3-4 is a draftban, garantáltan vesztünk, mert az 5. körre az ellenfélnek már sok hp-s minionjai vannak kint. A priestnél a Holy Nova inkább a lategameben hasznos, nem úgy, mint a paladin Consecration spellje. Az az 1 kör különbség valójában óriási hatással van a boardra.

Arénában a következő kártyák tudják eldönteni a játékot, persze nyilván ha időben felhúzzuk:

Shadowform: ez félelmetesen OP, persze nem szabad a 3. körben kijátszani, de az 5. körben már ok lehet, nyilván helyzetfüggő. Kettőt sebezni minden körben arra a minionra vagy hősre, amire akarunk, megfizethetetlen. Sokan nem tudják, de abban a körben, amikor ezt kijátsszuk, 2x tudjuk használni a hero powert, egyszer kijátszás előtt (gyógyítás), egyszer kijátszás után (sebzés).
Auchenai Soulpriest: lásd Shadowform, de vigyázni kell, mert a gyógyító spellek is sebezni fognak, sőt, a minionok gyógyító képessége is!
Cabal Shadow Priest: ez is OP, mert kártyaelőnyhöz juttat minket. Gyakorlatilag egy Mind Control max 2 sebzésű ellenfélre, plusz még lesz kint egy egész jó minionunk, és jóval kevesebbe is kerül. Hasonló ok miatt OP a Mind Control Tech is.
Thoughtsteal: bár random, de konkrét kártyaelőnyhöz juttat, általában viszont csak lategameben hasznos. Ha early/midgameben játszuk ki, valszeg inkább a vereséghez fog hozzájárulni, mert tempót vesztünk vele.
Shadow Madness: ez is félelmetesen OP, mert egy kártyával 2 miniont tudunk megölni, vagyis kártyaelőnyt szerzünk.
Temple Enforcer: ez is félelmetesen jó, van olyan jó, mint a Shaman Fire Elementalja, persze nem sebez, hanem buffol, de azzal ugyanazt érjük el, hiszen tudunk a buffolt lénnyel úgy leütni valamit, hogy a lényünk életben marad.
Power Word Shield: konkrét lapelőnyhöz juttat, félelmetesen OP ez a kártya a játék első pár körében, de akár később is az lehet. +2 élet és egy laphúzás azt jelenti, hogy a mi 3/2-es lényünkkel le tudjuk ütni az ellenfél 3/2-es lényét úgy, hogy a mienk életben marad, és még healelni is tudjuk (3. körben), valamint még húzunk is egy lapot. Már csak ez is eldöntheti a játékot, ha a tempót meg tudjuk őrizni.
Lightspawn: ez is elég jó, de nagyon sebezhető

Ha a fentiekből mind van a deckünkben, akkor elég jó eséllyel el tudunk menni 8-10 nyerésig (ehhez még az is kell, hogy legyen kb 6db 2 manás, és kb 4db 3 manás minion). Temple Enforcerből kb bármennyi elfér, PWShield-ből 2-3, Shadow Madnessből akár 2, többiből elég 1.

A többi kártya csak kb support ezek mellett. Nem árt, ha van 1 Mind Control, 2 Shadow Word Death, 1-1 Holy Smite/Shadow Word Pain, 1 Mass Dispell, 1-2 Holy Fire, és 1-2 Holy Nova. De ezekből kb ennyi kell, nem több. Még jól jön 1-2 Northsire Cleric, de ezeket általában nem szabad kijátszani az első körben.

És mi az ami kevésbé jó:

Mindgames: mert random, ráadásul a battlecry sem működik az idézett lénynél.
Lightwell: nem nagyon működött nálam, valszeg azért, mert nem tud támadni, és ingyen le tudja ütni az ellenfél (nem sebződnek a minionjai)
Circle of Healing: kétesélyes, hogy jó-e. Nem mondanám rossznak, de ritkán van olyan alkalom, amikor igazán jól jön.
Inner Fire: ritkán jó, és mivel buff, ha az ellenfél silence-eli a buffolt lényünk, semmit sem értünk vele. Ráadásul sok priest hajlamos agyonbuffolni 1-1 lényt, úgy meg 1 silence-szel (vagy hex, poly, stb) sok kártyát veszítt
Silence: csak akkor válasszuk, ha nincs silencelő minionunk
Divine Spirit: lásd Inner Fire
Mind Vision: csak akkor válasszuk, hogy a másik 2 pick rosszabb. Amúgy alapvetően nem rossz, de random, viszont mivel csak 1 mana, ezért bukni nem nagyon tudunk vele, hacsak nem valami olyasmit lopunk, amit nem tudunk használni (pl Upgrade spell)
Mind Blast: a legrosszabb priest spell, mert nincs hatással a boardra, és általában az nyer arénában akié a board control

[ Szerkesztve ]

***

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.