Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#53663) benedekco válasza X2N (#53658) üzenetére


benedekco
addikt

Te otthon hányszor tolod a gitárt két erősítőn keresztül?
Tehát mivel nem tud mindent ezért szar. Ha tud valamit, pont annyit mint a Marshallod ami a legjobb, az nem jó mert többet kell tudni. Nekem nagyon az az érzésem, hogy csak ellent mondassz és találsz valamit ami miatt lehet kritizálni a dolgot.
VST azért szar mert kell építeni egy PC-t. Igen, de ha az embernek már van egy gépe akkor ingyen és bérmentve kap iszonyat dolgokat, dolgokat amik úgy fognak szólni mint a Marshallod, de legyen csak majdnem olyan jól. Mennyibe kerül a marshall pontosan? Érted, azt érzem, hogy valahogy mindig torzul a tered a vitában, picit mindig elferdülnek a dolgok épp arra amerröl kapni szeretnéd a szelet.
Amúgy én is szeretnék 3 erősítőt, egy 5150-et, egy Victory-t és egy PRS-t. De kellene hozzá egy másik ház amiben élek egy külön szobával érted. Többe kerül mint egy PC és egy stúdió hangszóró, vagy egy FRFR láda. Bár valószínű, ha lenne ennyi pénzem akkor is csak beszereznék egy FRFR-t először, tök felesleges ennyi ketyere meg motyó. Amúgy meg sok mindent szeretnénk mégsem adjuk meg magunknak különböző okok miatt. Érdemes reálisnak maradni.
Ettől függetlenül tényleg baromi jó, ha valaki megengedheti magának hogy legyen egy olyan szettje mint neked ha ez a vágya. De engedtessék meg, hogy másnak más legyen az abszolút etalon.
És nem azért kellene, mert annyival rosszabbul szól ami most van hanem mert leszakítja a fejed.

[ Szerkesztve ]

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#53670) X2N válasza benedekco (#53663) üzenetére


X2N
senior tag

Most megint megy a kavarás hogy szerinted leszarozom a modellezős cuccot, közben meg azt mondtam hogy ez lenne a legnagyobb előnye a modellezős kütyünek(amellett hogy jól is szól) hogy lehet több jelutat kialakítani meg stereo effekteket használni egyszerűen. Én emiatt vennék elsősorban ilyen kütyüt, mert ezt már ennyi erősítővel macerás megcsinálni. Erre írtam hogy kár hogy a gyártók sok olcsóbb multieffektből ezt a feature-t kihagyják mert sokat dob a hangon. A marshall nem tudom mennyit érhet pontosan mert 95-ben gyártották és már pár éve felhagytak a gyártásával, reverben 1000-1400euró körül megy az 50W-os változat, az enyém 2100 verzió 100W 5881-es végcsöves, egy Ibanez RG550-est adtam érte... Én 1erősítővel tolom, köszönöm kérdésedet, de sztereo effektet használok, az megy a ládára, szóval azért meg van kicsit variálva. :DD Victory erősítőket annyira nem ismerem de amit eddig láttam az mind nagyon pcb-s, nem ajánlanám, az 5150-es viszont jó befektetés akár hosszabb távon is ha ezt a soundot keresed. Aprón sokszor felbukkan jó áron. De csak ha előtte belenéztél, az 5150-nek hajlamos leégni a pcb-je mert alul van tervezve a pcb a végfokcsövek fűtésénél, ha ez meg van csinálva akkor meg lehet venni. PRS-t nem ismerem, egyébként én amit vennék ha kellene újonnan valamit venni akkor Marshall DSL20HR-t vennék vagy WANGS VT-15 H-t. Az új EVH-erősítőkről se sok jót hallottam amióta a Fender átvette a Peavey-től a Van Halen szériát, időzített bomba mindegyik. Mesa Boogie szintén. Túl vannak bonyolítva és rémálom javítani.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53678) AndyN84 válasza Ctrl+Alt~Del (#53659) üzenetére


AndyN84
lelkes újonc

Jövőre fog kellenem tudni pont novemberre párom 40esére, mert ez a kedvence. Akkor határeset ha ügyes leszek :DD

Kicsit más téma - naívan azt hittem alap cuccok vétele sima menet lesz. De már a fülesnél elakadtam. Hát persze hogy van gitár füles kategória... Mivel otthon egy darab bluetooth fülesem van, amire irtátok az kuka, ez a direkt gitárra szánt füles mennyire lehúzás?
Mert valami univerzálisabbat kererstem, például egy Marshall Major, azokat lehet BT vagy vezetékesen is simán használni.

(#53682) AndyN84 válasza Ctrl+Alt~Del (#53680) üzenetére


AndyN84
lelkes újonc

Gitározásnál értem, hogy kerülendő a bt, de mivel telók 99%nál megölték a jack dugót, én meg rengeteg zenét hallgatok, ezért most vennék egy jobb fülest. Pont ezért említettem azt a Marshallt, mert lehet vezetékesen és bt is használni.

(#53687) cucka válasza AndyN84 (#53682) üzenetére


cucka
addikt

Volt régen Marshall fülesem. Jól nézett ki, amúgy szar volt.
Cipőt a cipőboltból, fejhallgatót a fejhallgató gyártótól.

#53686Ctrl+Alt~Del
Egy 80 ohmos füles már igényli a külön erősítőt, egy sima füles kimenet nem biztos, hogy meg tudja hajtani, szóval halk lesz.
A DT770-esből létezik 32 ohmos változat, pont ezért.

[ Szerkesztve ]

(#53690) chaosmonger válasza AndyN84 (#53682) üzenetére


chaosmonger
tag

Én 2 BT fejhallgatót is használok vezetékkel gitározáshoz, egy Earfun Go-t és egy Marshall Monitor BT-t. Mind a kettő tökéletes. Egy Vox amplughoz nem érdemes nagy költségbe verni magad, a legfontosabb paraméter szerintem az hogy kényelmes legyen és ne nyomja a füled. Ebben az Earfun veri a Marshallt pedig jóval olcsóbb volt, sajnos már nem forgalmazzák.
Egyébként a fejhallgatókkal ugyanaz van mint amit az erősítőkről írtatok, 20 éve az olcsó kategóriában borzalmasan szóltak, se magas, se mély nem volt, most meg fillérekért lehet nagyon jó minőséget szerezni.

(#53725) FockeWulf válasza benedekco (#53723) üzenetére


FockeWulf
tag

Ez a preszet váltás ennyire bonya dolog lenne?
Nem tudom pontosan mi volt állítgatva a mooeren, sosem volt multim, nem is nagyon vágyom rá , nekem kb egy féle hangzás kell, ami jó :)
De ugyanígy hallottam már pl Boss GT100-at egy marshall valvestate fej-ládán, az is igencsak jól szólt, persze lehet csak azért mert nem volt rajta ez-az bekapcsolva amiket írtok, én duduk vagyok ezekhez, csak hallom melyik szól jól, melyik nem :)

(#53865) X2N


X2N
senior tag

Nekem ez az etalon metál gitár sound, lassan 10 éve, nem találok jobbat: Bogner Uberschall, hallottam élőben is, nem sok erősítő közelíti meg, az SLO közel van hozzá viszont nem annyira feszes a mélytartománya, a Marshall JCM-900 is meglepően jól szól.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53868) X2N válasza arnyekxxx (#53867) üzenetére


X2N
senior tag

Itt van mögöttem az épített SLO meg a JCM900, az Überchall-t meg hallottam az eredetit élőben, sőt építettem is netes kapcsolás alapján még 2 éve. Felesleges kötözködnöd. Elég ránézzek a kapcsolásra és el tudom képzelni nagyjából hogy fog szólni. A JCM900 SL-X 2 gain potmétere nagy királyság egyébként, ugyanazt tudja mint a Mesa Mark sorozat a grafikus EQ-val, csak sokkal egyszerűbben, állíthatod hogy modern dzsentes sound kell vagy vintage rock, ha meg tiszta akkor mindkettőt letekered, nem véletlen lettek népszerűek ezek a modok a JMC-800 tulajok körében akik több gaint akartak anno, a Marshall csak megcsinálta és kiadta JCM-900-as néven, csak ott rontották el hogy betettek 2 diódát a torzított csatornára, az mkiii szériánál meg a fél előfok műveleti erősítős... és ez alapján mindenki leírta a teljes 900-as sorozatot.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53869) arnyekxxx válasza X2N (#53868) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mindez nem változtat azon, hogy a gitárhang nagyobbik része a hangszórón és a ládán múlik, kihangosítva és felvételen meg még ehhez jön a mikrofon típusa és elhelyezése. Szóval a linkelt Bogner hangja teljesen más lenne ha sm57 helyett bármelyik másik szokásos mikrofonnal lett volna rögzítve és/vagy a Mesa láda helyett egy Marshallal vagy Peavyvel vagy bármi mással van összekötve.

(#53872) X2N válasza consono (#53871) üzenetére


X2N
senior tag

Szerintem elég egyértelműen leírta hogy a gitárhang nagy része a a hangszórón és a ládán múlik...szerintem meg a gitárnál kezdődik és a ládánál végződik. ;] Az erősítő és a láda jóval többet tesz hozzá a hanghoz, ezért szoktam mondani hogy erősítőre is legalább annyit kell költeni mint gitárra de inkább többet... Én nem mikrofonozok, 100Wattot minek. Itthonra minek mikrofonozzak be erősítőt, nem akarok semmit felvenni. Meg lehet hallgatni a youtubon persze, de azért mutattam pont ezt a csatornát és nem Ola Englund-ot mert itt van azért van különbség az erősítők hangjai között, és jól eltalálja az erősítő karakterét, az Uberschall egyébként is egy marshall ihlette erősítő, Reinhold Bogner azokat moddolta kezdetben amikor erősítőket épített. A videók se A/B teszt jelleggel készültek,az SLO is egy eleve moddolt erősítő a videón ráadásul meg is van boostolva, csak feldobtam példának mert jól szól mindegyik. Egyébként meg itthon össze tudom bármikor hasonlítani ugyanazon a ládán a JCM900-at meg az SLO-t is. Teljesen már a 2 erősítő még úgy is hogy nincs bemikrofonozva. Mert tudod euelnek a hi-gain erősítőknek a torzítás nagy része az ELŐFOKBAN van előállítva ami pedig a KAPCSOLÁS-tól függ.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53873) arnyekxxx válasza X2N (#53870) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nem, szerintem a linkelt Bogner hangja teljesen más lenne ha sm57 helyett bármelyik másik szokásos mikrofonnal lett volna rögzítve és/vagy a Mesa láda helyett egy Marshallal vagy Peavyvel vagy bármi mással van összekötve.

Illetve a szerintem szó nem is jó ide, mert ez nem vélemény hanem tény.

(#53883) brickm válasza X2N (#53606) üzenetére


brickm
őstag

Sidi Fractallal nyomja élőben, Ax8-cal. A mooer backup + próbatermi eszköz, meg talán sztereo kieg.

Amúgy kicsit bekapcsolódva a modellezős témázásotokba, a modellezett hang tökéletesen leképzi a mikrofonnal felvehető hangképet, mind erősítő, mind hangszóró szinten. A félremenést itt abban látom, hogy te a füleddel a szobában elhelyezett erősítő+láda hangját akarod hallani a modellben, amit nyilván nem fogsz, hiszen az nem azt modellezi, hanem a mikrofonnal közvetlen közelről vett hangot. Ezt egyébként kb minden multi tudja már. Volt annó Line6 HD500X-em, Mooer ge300, most Fractalon, Neuralon és Tonexen is tolom egyszerre, pl a fractal JCM800 2204-es modell a tökéletes mása a _BEMIKROFONOZOTT_ Marshall JCM800 2204-es erősítőmnek. Nem tudom megmondani mikor szól a modell és az igazi ha nem vagyok ott.

Egyébként csak tipp, de pl én leginkább az Amplitube 5-ben találtam meg a szobahangzást. AZ fejhallgatóval nagyon közel van hozzá a gyári IR-jeivel.

(#53888) Ba cy lus


Ba cy lus
őstag

Tegnap vettem egy Marshall DSL1 fejet, amit úgy használok, hogy a DSL5CR hangszórórészét kötöm rá, így a kettő között csak az erősítőrész adja a különbséget. Igazából részben abban a reményben vettem, hogy szomszédbarátabb. De ezt nem merném kijelenteni. Fülre ugyanolyan gain-t beállítva azonos hangerő poti (maxhoz közeli) állás mellett én inkább a hangzásban, mintsem a hangerőben hallok difit. Persze mindkettőn bekapcsolt a csökkentett teljesítmény. A classic gain csatornán pedig konkrétan hangosabb a DSL1. Igaz, a DSL5CR tisztább classic gain-en. Eddig szinte csak a hangerőről írtam. :) Ha nem potiállást nézek, hanem fülre próbálom megítélni, hol jó a hangzás, akkor az a zavaró, hogy míg DSL5-nél hallom egyértelműen, mikortól van kitekerve, a DSL1-nél nem igazán. Másképp szól a kettő: a DSL1 melegebb/puhább karakter, a DSL5 feszesebb, élesebb, de csak akkor, ha ki van tekerve, ami kb. a 3 órás potiállást jelenti.

Ami még meglepő, hogy a DSL1-es fejbe még több gain-t pakoltak az ultra gain csatornába is, holott már a DSL5CR-ben is több mint elég van.

És hogy melyik tetszik jobban? Eddig csak stratocasterrel próbáltam nem túl nagy gain mellett, szerintem a DSL1 fejből szebb overdrive hangzás hozható ki.

[ Szerkesztve ]

(#53892) Ba cy lus válasza X2N (#53891) üzenetére


Ba cy lus
őstag

Ha nem torzít a végfok, hogy szólal meg egy csöves Marshall? Szerintem pocsékul. :R

15W csöves otthonra szomszédok, családtagok mellé rengeteg, az 5W is sok, de még az 1 is. :K

[ Szerkesztve ]

(#53906) fattyu válasza FockeWulf (#53898) üzenetére


fattyu
veterán

hány használt erősítőt vettél?

nálam olyan 30 csöves fordult meg. mind használt volt. igazi bajom egy év után volt egyetlen egy darabbal (hk switchblade 100)

egyetlen egy erősítőt vettem újan. dobozból kivéve hibás volt de legalább szarul is szólt élőben amikor működött is (valami vox előfokcsöves )

Abban egyetértek hogy az árakkal vannak bajok. csak kapkodom a fejem hogy kétszer annyiba kerül (legalábbis hirdetik évekig ) minden mint 4 éve.

de ettől még mindig inkább veszek használtan mert az új árak is megszaladtak.

a kedvenc ilyenem a laney gh50l volt. talán valami 120 ezerért olyan marshall jcm hang volt hogy körbevigyorogtam a fejem. mit is kapsz ujan ennyiért?

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#53907) Ba cy lus válasza Ba cy lus (#53888) üzenetére


Ba cy lus
őstag

Kipróbáltam csökkentett teljesítmény nélkül is. Úgy már a DSL1 is feszes, mintha a többletteljesítmény jobban megfogná a hangszórót, míg 0.1W-os módban úgy tűnik, erre nem igazán képes (?). Lényeges különbség, hogy a DSL5 volume potija logaritmikus, a DSL1-é lineáris, tehát a DSL5-öt jóval feljebb kell tekerni ugyanahhoz az ideális hangerőhöz. Viszont az utolsó negyedben sokkal jobban hangosodik, ott már kijön a teljesítménybeli különbség az 5W-os javára. Bár ezt csak nagyon óvatosan próbálgattam a szomszédok miatt. :DDD

Nade a lényeg. Akár tiszta, akár ultra gain csatornán bármelyik hangszedőállás mellett nézem, a DSL1 hangja ízesebb, szebb. Nekem úgy tűnik, mintha az jobban sikerült volna Marshalléknak. Otthonra pedig több mint elég a DSL1-es hangereje is. Nagy kérdés, hogyha kilépnék a szobagitárosi létből, a DSL5 elég lenne-e egy zenekarba. Valószínűsítem, hogy ahhoz ideálisabb lenne egy nagyobb teljesítményű cucc, szóval emiatt sem feltétlenül érdemes megtartani. Egyelőre a "gitárláda" része miatt marad, mert nincs külön ládám.

(#53917) FockeWulf válasza Ba cy lus (#53915) üzenetére


FockeWulf
tag

Kérdés, mit nevezel igazságnak? Eleve egy 2203as marshall fej 900 ezer forint, amit állítólag ő 280 ért patika állapotban megvett...ez esetben csinált egy bitang jó bizniszt, amihez kb annyi esély van mint kaparóson megütni a három tengeri csillagot, vagy egy gibson standardot bolti állapotban venni 300 ezerért.. Én nem azt mondtam hogy nem lehet néha jó üzletet csinálni a használt piacon, csak annyit mondtam hogy saját és ismerős-kör tapasztalok alapján az új sokszor olcsóbb/jobban megéri mint az új.

Ctr-alt-del: "-mester, mi a boldog és kiegyensúlyozott élet titka?
-az, hogy ne vitatkozz idiótákkal fiam...
-háát...mester én nem hiszem hogy ez lenne a titok!
-igazad van édes fiam.... :D

(#53978) X2N válasza doc (#53977) üzenetére


X2N
senior tag

Sokat segít ha érted hogy az adott erősítő hogy működik, a fenti Mesa Boogie ahol a 3 sávos eq az első erősítő fokozat után van, az 5 sávos meg hagyományos 3 sávos TMB eq helyett van benne sosem fog úgy szólni mint egy hagyományos 3 sávos erősítő mint pl egy marshall, vagy dual recto. Ennél a mesánál a Treble-mid-bass inkább azt állítja hogy ezek a frekvenciatoartományok mennyire legyenek torzítva, ha leveszed rajta a mélyet akkor lesz gyorsan induló feszes kevésbé torzított mélytartományod ami nyagyszerű gyors riffelésre, ha meg feltekered akkor ilyen lomhább, lassabban induló jobban torzított hangod. Hiába próbálnád leutánozni a beállítást nem fog úgy szólni mert más a kapcsolás. Az 5 sávos EQ meg más frekvenciákon mozog mint a hagyományos TMB tonestack. Ezt az erősítőt úgy lehetne megcsinálni egyébként budget szinten hogy vennénk egy ENGL E530-ast és a tiszta csatorna eq-ját bekötnénk az első erősítő fokozat után, vagy vennénk egy bármilyen marshall kapcsoláson alapuló cuccot, az eq-t bekötném az első erősítő fokozat után, az effekt hurokba meg bekötnék egy parametrikus eq-t.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53980) X2N válasza doc (#53979) üzenetére


X2N
senior tag

Hetfield eredetileg is valami moddolt Marshallon játszott nem? Aztán azt ellopták és akkor lett ez a Mesa.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53982) arnyekxxx válasza doc (#53981) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Through the course of touring, James Hetfield’s beloved Marshall Super Lead (used on Kill ‘Em All) was stolen. The amp was a modded ‘70s Marshall Super Lead, and given the varying nature of vintage amps and one-off mods, it would prove impossible to replace. In addition to the lack of availability, one other factor made securing new gear problematic - the band was flat broke.

Metallica entered the studio in early 1984 to record Ride the Lightning, choosing Sweet Silence Studios and producer Flemming Rasmussen partially because they enjoyed his production on Rainbow’s Difficult to Cure, but the locale also had one additional advantage - it was a cheap alternative the band could afford. Borrowing amps, sleeping in the studio and living day-to-day, Metallica recorded and released Ride the Lightning in July 1984 with everyone in the metal community taking notice, including Elektra Records.

Elektra signed Metallica in the fall of 1984, and with the new label came the financial means to acquire new gear. The band received an advance (i.e., a lump sum of money upon signing the contract) and knew exactly what they wanted to purchase - new Mesa Boogie amps. Wanting to shy away from the Marshall based guitar tones that had become the standard for rock and metal, Metallica turned to local CA manufacturer Mesa Boogie, whose amps they had tried, but were previously unable to afford.

https://www.metallicagearhistory.com/post/mesa-boogie-crunchberries-amp

[ Szerkesztve ]

(#53984) X2N válasza doc (#53983) üzenetére


X2N
senior tag

Azért nem semmi nevek moddoltak neki erősítőket. Marshall SLP Master Volume - Jose Arredondo,
Marshall JMP 2203 - Ken Fischer [of Trainwreck Amps]
Mesa Boogie Mark IIC+
Most meg Diezel VH4-et használnak.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#53999) X2N válasza Ba cy lus (#53998) üzenetére


X2N
senior tag

De mi a jó overdrive hang neked? Most milyen láda/hangszóró variáción szól a Marshall fej? Mi a jelenlegivel a baj? Nincs alja? Akkor zárt láda kell, lehetőleg előlről betöltött hangszórókkal, lehet kapni olyan Peavey 1x12-es ládákat amiben lehet variálni hogy zárt/félig zárt legyen, én ilyet néznék első körben, azt hiszem ezekben Greenback-ek vagy V30-ak vannak, viszont ezek nem olcsók.... Van most egy eladó LEGEND GB128 láda gsfanatics-en, Eminence Legend szórókkal az jó vételnek tűnik.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54007) X2N válasza consono (#54006) üzenetére


X2N
senior tag

Kár hogy ilyen primitív módon lett bemikrofonozva neked mi volt belőle a konklúzió? Mert nekem nem sok újat mutatott. Azt már régóta tudom hogy a Marshallnál is a közgazdászok tervezik a gitárládákat ugyanis X tábla rétegelt lemezből pont kijön gazdaságosan 2db 4x12-es láda...szóval ennyit a hangfal tervezésről. Belemehetett volna abba hogy nem melőleges párhuzamos oldalfalakkal csinálja a ládákat és akkor nem keletkeznek pl állóhullámok, meg mehetett volna üveggyapot is a hátfalra csillapításnak, és egy szoba akusztika mikrofonnal is felvehette volna.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54048) X2N válasza Ctrl+Alt~Del (#54042) üzenetére


X2N
senior tag

Érdemes onnan elindulni ahol kezdődött, kb a késő 1920-as évektől, elkészültek az első kis teljesítményű elektroncsöves erősítők zenekari használatra(akusztikus gitár/hawaii gitár), jellemzően ezek 10W alatti A osztályú erősítők voltak egyszerű tiszta hanggal, aztán 1949-ben Leo Fender készített egy 50W-os erősítőt sokkal nagyobb hangszórókkal, emiatt a zenészek nagyobb hangerőn kezdtek el játszani ahol már elkezdett a hangszóró is torzítani, ez a a sound része lett. Ezeket az erősítőket egészen addig fejlesztették amíg eljutottak a 4x10-es kombóig. Akkoriban jóformán csak a Fender gyártott ilyen erősítőket, közben Angliában 1962-ben Jim Marshall látva az elképesztő keresletet a zenészek körében a Fender erősítők iránt egy mérnökkel Ken Bran-el összerakták a JTM-45-öst, az akkor ottani elérhető elektroncsövekből, az erősítő 45W RMS teljesítményt adott le, a kapcsolás a Fender Bassman erősítőn alapult(nem másolat!!!!), mivel akkoriban a hangszórók jellemzően 25-30W teljesítményt voltak képesek elviselni, és a legenda szerint egy kombóban kipróbálva az erősítőt a hangszórót képes volt tönkretenni az erősítő ezért ők is 4db hangszóróm(12") mellett döntöttek, és fej-láda szettben kezdték el árulni(ennek a kialakításnak a hordozhatóságon kívül még az az előnye hogy az előfokcsövek hajlamosak voltak mikrofóniásak lenni, ezért nem célszerű beépíteni egy kombóba közvetlen a hangszóró mellé :DDD , szóval a fejet el lehetett szeparálni a ládától, ezt megakadályozva, persze a jó gitáros mit csinál? fogja és felteszi a fejet láda tetejére... ;]
Aztán persze készítettek a következő pár évben még nagyobb teljesítményűeket mert volt rá igény, 50W, 100W, a többi már történelem. Egyébként egy ilyen 100W-os marshall fej jellemzőn ilyen 140-150W teljesítményt ad le RMS-ben szóval elég nagy teljesítmény, és ennél többet elektroncsöves erősítőből már nemigazán lehet gazdaságosan készíteni. Ma már persze vannak olyan brutál végtetraódák mint a KT150, abból 2db-lead 150W-ot, szóval 4-6-db-al már basszus erősítőt is lehetne csinálni, igaz lenne vagy 50kg. Akkoriban még nem voltak kifejezetten koncert hangosításra eszközök, végerősítők, PA hangfalak, ezért a zenekaroknak kellettek ezek a "nagy" teljesítményű gitárerősítők.

PA-Power amp, végfok, teljesítményerősítő, ahogy tetszik, ezek nagy teljesítményű(ki gondolta volna)(Ma már D osztályú, régebben AB) félvezetős végfokok, vonal szintű jel bemenettel, amit keverőpultról szoktak meghajtani, előfokot nem tartalmaz mert nincs rá szükség mivel a jel sokkal erősebb mint egy gitárnál ahol jellemzően csak 400mV-okról beszélhetünk és ha 5m-nél hosszabb kábelen akarjuk átvinni a kapacitások miatt már a magasfrekvencia vágva lesz és a jel is gyengül. Elhelyezése rendszerint a hangalak közelében lesz mert a hangfal kábeleknek elég nagy teljesítmény-t kell átvinniük, ezért nem fognak 50-60m-es hangfalkábeleket készíteni(ha megnézed a gitárláda hangfal kábeleket megérted miért...)

Stúdió monitor-na ez viszont már stúdiós cucc, arra való hogy az éppen keverendő anyagon minden hibát kitudj hallgatni. Ezt azt jelenti hogy a frekvencia menete elég lineáris lesz mind az erősítőnek, mind a hangszórónak, az erősítők és hangszórók eléggé színezik alapesetben a hangot, lást Hifi elterjedése a 70-es években V karakterisztika boomboxok stb. Ezen zenét hallgatni nem lesz kellemes(és nem is erre van) hosszabb távon, mert az emberi fül kedveli ha színezett a hangot, azt találja kellemesnek, ahogy a páros felharmonikus torzítást elektroncsöves erősítőknél. Ezekben a hangdobozokban jellemzőn 2 hangszóró lesz egy magas és egy a közép(a nagyon hi-end-ben talán 3 is a milliós cuccoknál) mert a keresztváltót nagy kihívás megcsinálni egy 3 utas hangfalrendszernél, ezért inkább a bevált 2 utas-t választják. A stúdió monitorokban van eleve beépítve erősítő, az egész rendszer egybe van tervezve, így csak vonalszintű jel kell a meghajtásához, csak bedugod a pc hangkártya, line out-ba. Ezekkel a stúdió monitor hangfalakkal egyébként szerintem csak az a baj hogy a szoba akusztika is beleszól a hangba, otthon nem tudsz stúdió szobát csinálni, hacsak rá nem szánsz 1-2 millió forintot, és falazod be az ablakokot a lehalgató szobában...stúdiók szoktak képet feltenni hogy nekik sikerült jó akusztikát csinálni úgy hogy van ablak is...nagy kihívás. De otthonra alapvetően elég lehet egy stúdió fejhallgató is csak azzal mg hosszabb távon nem lehet dolgozni(45perc max) mert nagyon fárasztja a fület.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54051) arnyekxxx válasza Ctrl+Alt~Del (#54042) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Powerampot szerintem senki nem nevez PA-nak, de egyébként van ilyen is gitárra, rackes cuccoknál van külön előfok meg végfok.

itt pl egy marshall végfok előtt van egy mesa meg egy marshall előfok meg egy effekt

(#54054) X2N válasza arnyekxxx (#54051) üzenetére


X2N
senior tag

A jó kis rackes cuccok. Ha tud valaki eladó Marshall EL84 20/20-ast szóljon azonnal megveszem.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54424) arnyekxxx válasza X2N (#54416) üzenetére


arnyekxxx
veterán

JCM800, SLO100, 5150, Diezel, ENGL, Bogner stb. erősítők már nem is szükségesek metálra

Tényleg nem szükségesek. Valami falusi garázsbanda (talán Pantera a nevük) egész korrekt életművet letett az asztalra tranyós Randall fejjel. Marshall Valvestettel (ok, ebben van egy db előfokcső) olyan zenekarok játszottak mint Sepultura, Prong, Static-X, Meshuggah, In Flames, Death. A jelent meg ismerjük, egy Megadeth is elmegy turnéra Quad Cortexekkel és hát a Maidennél is ott az axeFX a JMP1 helyett,

(#54431) X2N válasza arnyekxxx (#54424) üzenetére


X2N
senior tag

Jajj te szegény, ebbe nagyon beleszaladtál most... ;]
Az ne zavarjon hogy Dimebagnek lettek utána csöves erősítői is, pont Randall-tól, meg volt egy Dime nevű erősítő gyártó is aki kifejezetten neki csinált később csöves erősítőket...szóval megtért ő is. ;] Meshuggah Line 6 gitárhangját én nem tartottam sose jónak, érteni értem miért ezt a cuccot használták akkoriban(teljesen jogos volt akkor azokkal a csöves erősítőkkel, ma viszont már nem), viszont azóta készült kifejezetten nekik csöves erősítő(asszem Fortin-tól) Meshuggah néven...ami ezekre a 8 húros lehangolt gitárokra lett kifejezetten elkészítve. Szóval nekem az jön le így a történelem alapján hogy mindig lesznek gitárosok akik keresnek valamilyen hangot amit az akkori cuccokkal megoldanak valahogy aztán később csinálnak rá kifejezetten csöves erősítőt is. Mert lesz rá igény. Nem értem itt részedről a kézzel lábbal tiltakozást amikor az összes modellezős cucc amit ma jelenleg a nagy zenekarok kicipelnek fellépésre az eredeti csöves erősítőket modellezik. Mert nem egy tranzisztoros erősítőt fognak modellezni erre példa nem nagyon volt még, meg akkor sorold már el hány tranzisztoros erősítőt tud lemodellezni egy AXEFX. Engem miért érdekeljen hogy a Metallica AxeFX-et cipel ki a koncertre, amikor Petrucci meg a mai napig kicipelteti a Mesa Mark V-ket koncertre, vagy Malmsteen-aki a rengetek muzeális Marshall-t, cipelteti fellépésre, megteheti nem? Nyilván egyszerűbb 2db axe FX-et kicipeltetni, mert nincs benne cső ami sérüljön. Érdekes régen nem volt probléma kivinni pár erősítőt egy koncertre, ma meg már mindenki hisztizik ha meg kell emelni 20 kilót.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54435) fattyu


fattyu
veterán

remek beszélgetések ezek és nekem is van öröm egy marshall felirat birtoklásában.

a valóság meg érdekes dolog. vak hallgatáson okom van azt hinni oly sokan hasalnánk el...

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#54479) X2N válasza arnyekxxx (#54478) üzenetére


X2N
senior tag

Azok a marshallok ott 30 éve mennek, majd szólj ha a fractal is működni fog ennyi idő múlva. :D

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54490) X2N


X2N
senior tag

Vintage'52-ben hallottam múltkor 1930-as évekbeli Fender erősítőt,(szeretek ide betérni időnként mert rengeteg jó erősítőt lehet itt kipróbálni...itt volt lehetőségem kipróbálni Mesa Dual Rectifiert, Bogner Ubershall, Soldano SLO-t, SLO-t igaz nem vettem meg, pedig jó áron volt...utána döntöttem hogy inkább megépítettem magamnak) kicsit sajnálom hogy ennyire felmegy ezeknek a dolgoknak az eszmei érték miatt az ára, de ettől még ezek ugyanúgy használhatóak maradnak a mai napig, ilyen egyszerűbb 1 csatornás(max 2 csatorna közös EQ-val)erősítőket ma is megéri megvenni és akár építeni is(itt Magyarországon is sokan vannak akik ezzel foglalkoznak), könnyen fenntarthatóak és jól is szólnak, persze ez annak opció aki tudja hogy mit akar, nem annak aki megveszi a multieffektet a 125 erősítő modellel(Belelapoztam múltkor egy Ampero manual-ba és messze nincs benne annyi erősítő mint amit promóznak, simán beteszik ugyanannak az erősítőnek 1-2-3 csatornáját külön modellbe így van meg 100+ erősítő...pedig reménykedtem hogy lesz benne pl jó kis Trainwreck, Dumble, vagy régebbi Fender/Vox, Sunn modellek...hát nem...) . Aprón meg olyan dolgokat lehet kifogni, tegnap láttam egy Bugera 1960 100W-os Marshall Plexi klón-t egy 4X12 Behringer ládával egybe 100eFt-ért. :C Szerintem nem volt fent 8 órát elvitték. De most is van fent egy rackes cucc viszonylag jó áron ami tartalmaz egy Lexicon MPX-1-et Midi pedállal, reverben csak ennek az ára 1000usd felett van...profi stúdió minőségű effekt,plusz egy olyan marshall előfokot(az sem egy olcsó cucc) is tartalmaz a rack ami fentebb az Iron Maidenes setup-ban van...

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54493) X2N válasza arnyekxxx (#54491) üzenetére


X2N
senior tag

A filléres Behringer pedálok jó Boss pedál kópiák, van pár darab ami még az eredetinél is jobban szól mert továbbgondolták és fejlesztették az eredeti hibáit, persze műanyag háza van mindegyiknek, de ha vigyáz rá az ember és nem tapossa agyon az ember szerintem jó lehet. A Boss-pedálok sem olcsók már, azért 2-3 darab áráért tisztességes multieffektet lehet venni, ezért már inkább multieffekt lesz vásárolva pont emiatt, gondolkozok egy ideje ezen, kellene kis OD, Compresszor, hangoló, volume pedál, de mire ezt összeraknám analóg pedálokból már 100e felett lenne...

A Bugera erősítők közül ez az amit szerintem érdemes lehet megvenni(1960, esetleg az 1990 viszont ilyet még nem láttam belülről).
Ez egy sima plexi kópia, halál egyszerű erősítő, minden szervizes fejből tudja a kapcsolását és csukott szemmel megjavítja neked és modolja is, ha kell.
Szemben mondjuk a 333XL, 6262 Bugerával ami egy jóval komplexebb dolog, és vért fognak hugyozni a szervizesek hogy megcsinálják. Nem azért mert nem értenek hozzá hanem mert nincs hozzá szervízdokumentáció, a nyák full feketére le van festve hogy ne tudd még csak véletlenül se hogy mi mihez van kötve, szóval a szervizes azzal kezdi hogy atomjaira bontja az egészet,(órákba is telhet mire normálisan szétszedsz egy ilyen erősítőt mert minden a nyákban van már integrálva a potméterek és a cső foglalatok is... nem lehet egy sima potmétert se kicserélni ha meghibásodott, ki kell emelni a egész panelt mindenestül) visszafejti az eredeti kapcsolást, majd rájön hogy az erősítőben adott esetben valami vezérlő ic szált el, na most lehet hogy ezen az ic-n nincs egy darab felirat se, vagy ha van akkor se tudod meg hogy micsoda pontosan, esetleg alkatrészt se fog tudni hozzá szerezni... kicsi kínaiak ugye, a legszebb amikor valami programozott cucc, és le van zárva az eprom. Az 1960-asban van 3 fő panel és viszonylag kevés alkatrész mivel 1 csatornás a cucc nincs szükség relékre, és az ezeket vezérlő áramkörökre csatornaváltáshoz, viszont ettől még az erősítő kiválóan használható pedálokkal, lehet a 4 bemenetet párhuzamosítani szóval elég jó platform a cucc 1-2 pedállal sokat kilehet belőle hozni, ahogy a régi plexinél is. Gyárilag persze ezek kíni csövekkel jönnek amiből a végfokcsövek hamar elhalnak, de ezeket kicserélve van egy fasza 150-200W-os Marshall hangú fejed...

A behringer 4x12 ládára nem tudok mit írni, a hangszórók nyilván nem fognak úgy szólni mint egy Celestion V30, de alapvetően nem lehet rosszabb mint egy mostani Marshall MG láda, ami szintén 35 kiló körül van. Faanyag az más, egy tisztességesen megépített láda 50kg körül van.

Találtam közben egy 1990 képet is(ránézésre nem tűnik túl vészesnek ez sem:

Ellenpéldának itt van a HD55-ös fej belülről:

Ez az amit a szervizesek nem akarnak látni se, szar, mert szét kell szedni az egész erősítőt, SMD alkatrészek, integrált áramkörök, minden egy panelen, csőfoglalat, potméterek, ha egy ilyennél valami komolyabb probléma van mint csak sima cső csere, az erősítő árának a többszöröse is lehet a javítás...nem éri meg javítani se. Egyszerűbb már új erősítőt bele építeni mint megcsinálni ezt. :D

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54531) arnyekxxx válasza Ba cy lus (#54523) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Nézd, amikor leszervezel egy koncertet akkor azt megkérdezi a klub/fesztivál, hogy viszel saját erősítőt vagy jó lesz az a marshall fejláda amit ők adnak, azt nem kérdezik meg, hogy viszel-e gitárt vagy jó lesz a szinpadra felrakott helyi ibanez.

A blackmetál nem az erősitőn hanem a boss HM-2n múlik.

(#54534) Ba cy lus válasza arnyekxxx (#54531) üzenetére


Ba cy lus
őstag

A Boss HM2 nem a gitár után van? Én ugyanis azt írtam. Egyébként a Boss HM2-ből nem nagyon lesz black metal. Az a svéd melodikus death metal pedálja leginkább.

Nézd, amikor leszervezel egy koncertet akkor azt megkérdezi a klub/fesztivál, hogy viszel saját erősítőt vagy jó lesz az a marshall fejláda amit ők adnak, azt nem kérdezik meg, hogy viszel-e gitárt vagy jó lesz a szinpadra felrakott helyi ibanez.

Ez már csak szervezés, de ettől még a hangszer nem maga a gitár csak az elektromos gitár esetén, azzal önmagában nem fogsz koncertet adni sehol, a gitár után jövő cuccok meg nem csak kihangosítanak. Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy egy orgona mint hangszer csak a billentyűsorok, pedálok, regiszterek, a többi (ami a hangszín képzésben masszívan részt vesz) meg csak valami a hangszer után.

[ Szerkesztve ]

(#54538) arnyekxxx válasza X2N (#54537) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Szóval te a "Milyen hangszeren játszol?" kérdésre azt válaszolod, hogy "Marshall Plexin"

(#54539) X2N válasza arnyekxxx (#54538) üzenetére


X2N
senior tag

Ja és azt még hozzá se tettem hogy a generált másod harmonikus torzítást az erősítők fokozatok között rendszerint még tovább alakítják, ezt úgy kell elképzelni hogy megpengeted az A húrt, frekvenciája 440Hz, az erősítőfokozat ezt felerősíti mondjuk 60X-osára(attól függően hogy van beállítva) plusz mellette lesz mondjuk 10-20% harmonikus torzítás, ami ennek a frekvenciának 2X-ese 880Hz szóval lesz 440Hz-es hangot + 880Hz- páros torzításod, (80/20%-os arányban) majd mielőtt ez a jel bemenne a következő fokozatba a két erősítő fokozat között lesz egy potméter, vagy ellenállás létra+ kondenzátor ami RC szűrőnként működik, tegyük fel hogy ez az RC szűrő a 440Hz-es jelnek a felét levágja és akkor rögtön lesz egy olyan jeled ami egyszerre tartalmaz már 2 frekvenciát egyenlő arányban...és ezt a tiszta hangnál is használják nem csak a torzított jelnél, ezt lemaradt az előző hsz-ből. Úgyhogy egy gitárerősítő egy ilyen láncból alakít ki egy olyan hangzást amit te meg tudsz különböztetni egymástól, ezért nem szól ugyanúgy egy Marshall, Fender, Vox, Soldano, Peavey 5150, ezek a komplett kapcsolások levédett dolgok, nem lehet csak úgy ám lemásolni. Úgyhogy szerintem egy hangszererősítőt(nem csak elektromos gitárnál) igencsak a hang előállító részeként kell kezelni, ahogy a hangszedőket is mivel magába az elektromos gitár nem szól sehogy, ha meg magában rákötöd egy hifire értékelhetetlenül fog szólni. Persze a 80-as években csinálták azt hogy tisztán bedugták a keverőpultba a gitárjelet, de tettek rá kompresszort is meg agyoneffektezték a jelet, sosem csak úgy natúrba szólt a hangszer...De unom ezt neked már magyarázni ezt most fejeztem be. Nem az én dolgom ez. Azt hiszel amit akarsz csak a hülyeséget na hangoztasd állandóan itt a fórumon, anélkül hogy utána se nézel. Nagyon sok mindennek utána szoktam olvasni, régen volt egy gitárhangtechnika nevű oldal ott komplett gitáros rendszerek ki voltak vesézve hogy mit miért csinált úgy egy adott zenekar gitárosa, meg stúdiós munkafolyamatokról is elég sokat írtak dinamika kompresszálásról ,mastering, stúdiós témakörökből. Kár hogy ma már nem megy az oldal.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54541) arnyekxxx válasza X2N (#54539) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Szóval te a "Milyen hangszeren játszol?" kérdésre azt válaszolod, hogy "Marshall Plexin"

(#54565) Ba cy lus válasza consono (#54560) üzenetére


Ba cy lus
őstag

Én inkább gitárkombókról beszélnék. :D Ugyanis az történt, hogy a DSL5CR-be visszatettem a gyári hangszóróját. Az elmúlt 1-2 napban többször cserélgettem a 10-es Creambackkel, és megállapítottam, hogy ez a kombó a gyári hangszórójával szól a leginkább "marshallosan". A külön ládámmal, amibe a Blue-t tettem, szintén nem annyira "marshallos". Érdekes, hogy a DSL1 fej viszont nem ennyire válogatós.

Szóval nem olyan egyértelmű, hogy a DSL5 gyári hangszórója (ami egy Celestion Ten 30) olyan rossz, mint ahogy az netes véleményekből sokszor átjön. A felső tartományain lehetne javítani, de az összkép vele a legjobb.

[ Szerkesztve ]

(#54586) X2N válasza Ctrl+Alt~Del (#54582) üzenetére


X2N
senior tag

Gitárerősítők esetén ha tiszta csatornáról beszélünk(Fender) alapvetően így szokott felépülni egy erősítő:

gitár->1. erősítő fokozat->3 sávos Treble Mid Bass EQ ->2. erősítő fokozat. 3. erősítő
fokozat -> fázisfordító -> végfokcsövek

Torzított(Marshall) erősítő:
gitár->1. erősítő fokozat-> 2. erősítő fokozat.-> 3. erősítő
fokozat -> 4. erősítő fokozat -> 3 sávos Treble Mid Bass EQ ->fázisfordító -> végfokcsövek

Mesa Mark V:
gitár->1. erősítő fokozat->3 sávos EQ ->2. erősítő fokozat. 3. erősítő
fokozat -> 4. erősítő fokozat -> 5 sávos EQ -> Effekt hurok- > fázisfordító ->végfokcsövek

Ezért ennyire sokoldalú a MarkV mert mindent IS belehet rajta állítani. Cserébe nehéz is JÓL beállítani egyszerű user-nek aki a hagyományos Magas mély közép EQ-n szocializálódott.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54594) X2N válasza kutyek (#54593) üzenetére


X2N
senior tag

Nem semmi, :C ilyet se láttam hogy valaki ezt összerakja DAW-ban...zseniális ahogy prezentálja a dolgokat a srác. Erősítőkben is ugyanez történik, nagy és kis erősítésű fokozatok váltogatják egymás minden erősítő fokozat be van állítva egy frekvencia tartományba amit átereszthet(ha túl széles tartományban áteresztene könnyebben begerjedne, hi-gain-nél ez kritikus), a csatolókondenzátorok és az RC szűrők pedig formálják a jelet, analóg módon az erősítő fokozatok között, illetve a jel amplitudóját visszacsökkentik ellenállás osztókkal hogy elkerüljék a következő erősítő fokozat túlvezérlését.
Kis történelem: :D

1959-ben jött ki a Marshall Plexi, amiben mindössze 2 erősítő fokozat volt és egy katódkövető az EQ meghajtására, mivel 2 csatornás volt(mindkét csatornának külön külön volt 1-1 erősítő fokozata) az erősítő eredetileg a 2 csatornát egyszerre is lehetett használni keverve ezeknek a hangját, aztán persze hamar rájöttek az emberek hogy mindössze 1db vezetékkel a 2 csatornát össze lehet kötni sorba is, nagyobb torzítással.

Ekkor még a germánium tranzisztoros Fuzzface torzítópedáltól nem nagyon volt komolyabb, Hendrix ezt használta a Plexihez.

A Dallas Rangemaster mid boost pedál csak 1965-ben jött ki.

70-es évek közepén kiadták a JMP-t amiből lett később a JCM 800(Master Volume szabályzó volt az igazi újdonság, mert azért nem mindenki játszhat otthon kihajtott 100W-al. ;]

1974-ben aztán a Marshall kiadta a JCM800-ast ami már kapcsolásban az előbb említett kapcsolás volt kis finomításokkal, 3 erősítő fokozat plusz katódkövető. Akkoriban ennél több torzítást nem is igazán tudtak elérni, nem tudtak 3-nál több erősítő fokozatot egymás után kapcsolni mert már használhatatlanul torzított.

1987-Mike Soldano volt az első erősítőtervező, aki felfedezte, hogy a viszonylag alacsony erősítésű előerősítő fokozatok kaszkádba kötésével és a sávszél limitálásával lehet még több erősítő fokozatot egymáshoz kapcsolni.
A fő okok, amelyek miatt az SLO-100 igazi áttörést jelentő erősítő volt, hogy szinte minden torzítást az előerősítőben generált, az effekt hurok csak impedanciát illeszt, illetve visszaerősít, a hangszín és a végerősítő nem szól bele a torzításba. 4 erősítő fokozatból áll+katódkövető(a katódkövető egyébként amellett hogy az EQ-t hajtja, igen fontos szerepet játszik egy ilyen erősítőben, anno a Fender Bassman erősítőben rosszul állították be a cső munkapontját, aminek az a pozitív hozadéka lett hogy kompresszálta is a jelet, Marshall szimplán csak beépítette ugyanazokkal az értékű alkatrészekkel a Plexi-be)az EQ-nak->2 fokozat az effekt loopban->fázisfordító->végfokcsövek
További érdekessége az erősítőnek hogy a loop-ban található 2 erősítő fokozat kapcsolása és felépítése megegyezik az EQ-t meghajtó katódkövető és a katódkövetőt előtti fokozattal így még tovább kompresszálja a jelet ha nincs bedugva semmi a loopba.

Egyébként volt olyan Marshall erősítő is amibe 3x építették be a katódkövetőt. :Y
Kicsit hosszúra sikeredett..

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54596) X2N válasza X2N (#54594) üzenetére


X2N
senior tag

Folyt köv,
A Soldano SLO 100-as annyira népszerű lett hogy más gyártók is elkezdték lemásolni, kisebb nagyobb változtatásokkal, Mesa Dual Rectifier első változatai előfok terén szinte 1:1-ben ez az erősítő, csak a végfok lett máshogy megcsinálva és az effekt loop-ot variálták meg.

Aztán ott van még a Peavey 5150, amiről mindenképpen szó kell ejteni, Van Halen is használta A Soldano SLO-t egy ideig, majd miután leszerződött a Peavey-el azt mondta nekik hogy másolják le az erősítőt. Ezt nyilván nem tehették meg, így kicsit továbbfejlesztették(2 évig tartott), és modernebb hangzást csináltak hozzá, ebből lett az 5150 ami a 90-es évek elején jött ki.
Ez az erősítő a Soldanoval és a régebbi Marshallokkal ellentétben nem használ katódkövetőt, viszont az SLO-hoz képest(4 erősítő fokozat+katódkövető) 6db! erősítő fokozat van kaszkádba kötve, és ettől lesz ennyire agyon kompresszált hangja, igazi úthenger modern hang...persze ha megnézzük a 2 kapcsolást még mindig sok hasonlóságot lehet felfedezni.

consono-igen, mert nehéz "zenei" torzítást készíteni.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54750) X2N


X2N
senior tag

Bréking nyúz: Slash left Marshall

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54796) X2N válasza FockeWulf (#54795) üzenetére


X2N
senior tag

Úgy tudom Slash egy SIR-től kölcsönzött moddolt Marshall használt az Appetite For Destruction lemez felvételéhez, van 4-5 féle kapcsolásom, az egyiket elvileg Adam Day validálta is, Use Your Illusion beállítás is van hozzá. Sokan már ott elrontják hogy fullra feltekert hangerő potméterrel használják a hídi hangszedőt, Slash pedig 7-8-on használja, tiszta hangra letekeri 3-4-re és csak szólózáskor tekeri fel 9-10-ig.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54799) FockeWulf válasza X2N (#54796) üzenetére


FockeWulf
tag

Igen, jól tudod, egy átalakított marshall fejet használt az Apetite felvételéhez, amit kölcsönzés után visszaadott, majd megakarta venni de akkor már azt mondták neki hogy kiadták másnak, lényeg h nem került vissza Slashez, hogy mi lett a sorsa fene tudja. Annyira nem olvasgattam utána.

(#54800) X2N


X2N
senior tag

Még régebben(10+éve) találtam ezt az erősítős építős blogot, hogy is kell egy gyárinál mérföldekkel jobb minőségű marshall-t építeni.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54941) doc válasza X2N (#54939) üzenetére


doc
nagyúr

"a végeredmény amúgy is csak egy digitális utánzat lesz"
Az esetek tulnyomo reszeben ez boven eleg is. Akinek nem, az meg megveszi a hatalmas Marshall stacket es orul :)

(#54955) X2N válasza doc (#54953) üzenetére


X2N
senior tag

Beszerezni annyira már nem kell semmit, van itthon 2 csöves erősítő(SLO30, JCM 900 SLX) meg még kettő ami készül, az egyik egy kombó lesz, 50W végfokkal, az előfokot még nem találtam ki, ezt majd eladom, mert nincs rá szükségem egy 4X12-es ENGL láda mellett, a másik egy 2u rackbe épített kis teljesítményű SE végfok lesz szerintem egy Matchless Spitfire előfokkal, ami 2-3 módban kapcsolható lesz 8W-os kimenőtrafóval azért ez is elég hangos lesz itthonra ez is.. Meg itt van a Vetta II is amit becseréltem az ENGL E530-előfokra, agyon lehet rajta mindent is állítani, az hogy egyszerre két erősítő szól és be tudod állítani hogy az egyik-re legyen chorus, a másikra meg egy pici delay...zseniálisan szól...quad delay-es gyári preset is elképesztően szól a 2 külön erősítővel... de azért hallatszik rajta hogy 20éves modellezési tecknológia, a tiszta hangjai, meg a hi-gain erősítőket jól modellezi, OD Marshall edge of breakup torzításon meg egyértelműen elvérzik, ez van kikötve a 4x12-re stereo-ban úgy hogy külön külön hangszórón szólal meg a két erősítő modell, több cucc van itthon mint amivel elbírok. Amúgy ha elférne akkor még egy Marshall 1960-as ládát szeretnék, G12T-75 hangszórókkal, meg egy zárt 1x12-est valami V30/greenback-el hogy a 3 hangfalat kipróbálhassam WET/DRY/WET Rigként is. ;] Csak ehhez várom még a Radial-os leválasztós pedált.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55064) X2N válasza lacibattya (#55062) üzenetére


X2N
senior tag

Nem nagy megoldás egy ACDC sound beállítása,
Kikeresed az 1960as Marshall JTM 45/100 fejet, a hozzá való ládával, pl greenback szóróval,
bass 1
mid 4
treb 6.5
high treb 7
normal 0

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55789) cucka válasza X2N (#55788) üzenetére


cucka
addikt

Én csak basszusgitáron játszok (igen rosszul), de még így is, várom azt a napot, amikor társasházból elköltözhetek egy lakóházba. Valószínűleg az első vásárlásom egy rendes half stack lesz :D . Nagy láda, full analóg, ennyi biztos.

(Bár egyre inkább érik bennem, hogy mégiscsak meg kéne tanulni pár akkordot gitáron, lehet jövőre belevágok)

Ez a hotone ampero miben más, mint egy spark? Ugyanúgy digitálisan nyomogatod az erősítő meg effekt szimulációkat, ezt ha jól tudom, a spark-ban is meg tudod csinálni pont ugyanígy.

A gitár multieffekttel a személyes tapasztalat, amikor haverokkal összejöttünk zenélni. Két gitáros, hozták az otthon összenyomogatott preseteket a multieffekten, ilyen igazi hányadék hangzás volt. Amikor megkértem az egyiket, hogy csak próbaképp húzza már ki abból a szarból a kábelt, dugja be a Valvestate-be és tekerje fel a hangerőt, akkor mindannyian lestünk, hogy jé ez mennyire jól tud szólni. Pedig azért hát a Valvestate az nem egy butik csöves erősítő, kb. azoknak csinálták, akiknek nem volt pénzük rendes csöves marshallra.
(Fun fact - Chuck Schuldiner használt Valvestate-et, asszem nála nem volt panasza senkinek a soundra)

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.