Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55791) X2N válasza cucka (#55789) üzenetére


X2N
senior tag

Sok régi olcsó csöves erősítő van, Peavey windsor, valveking, XXX, Marshall JCM900 stb ami anno a kutyának nem kellett, nem volt népszerű mert páran elterjesztettek róla baromságokat, hogy nem jó. Most közel 15 év múlva jönnek rá az emberek hogy mégis milyen jól szóló cuccok ezek amikor fel van véve youtubon. A régebbi csöves erősítőknek még meg van az az előnye hogy nem SMD alkatrészeket használtak bennük, ha ma megnézem Thomann-nál az egyik legnépszerűbb Harley benton Tube 15 kombót az már 90%-ban SMD-s...

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55798) X2N válasza X2N (#55797) üzenetére


X2N
senior tag

Ezért is mondtam Ctrl+Alt~Del-nek hogy jöjjön el és hallgasson meg nálam 1-2 ilyen erősítőt élőben(ne csak videón) mert most van miből válogatni, SLO 30, JCM 900, egy 4x12-es ládán mert azt azért nehéz lesz még egy hotone ampero-val is szimulálni...

cucka-Tartok től hogy a Marshall-al is ez lesz majd, ilyen kis bluetooth-os erősítőket fognak gyártani most hogy felvásárolta őket a Zound Industries.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55799) cucka válasza X2N (#55798) üzenetére


cucka
addikt

A Marshall baja az, hogy a hagyományos flagship termékeiknek megszűnt a piaca. Senki se vesz manapság 100 wattos csöves erősítőt.

Otthonra-próbaterembe túl sok.
Koncerten átáll mindenki digitálisra, mert praktikusabb.
Egy valamirevaló stúdióban, ahol ládát mikrofonoznak, na nekik már van marshall-juk.

Amit el tudnak adni, azok a kis digitális cuccok, esetleg kis csöves cuccok, amiben hát nem ők az első név, akik eszedbe jutnak, nem véletlenül.
Meg a lifestyle cuccok, mittomén, póló-fejhallgató-hűtőszekrény. (Nekem volt marshall fejhallgatóm, nem javaslom senkinek)

(#55800) kutyek válasza cucka (#55789) üzenetére


kutyek
senior tag

Erre csak annyit tudok mondani, hogy:
- én is klasszik (nem csöves) kombóval kezdtem, Orange 20W. Tök jó hangokat lehet kicsiholni belőle, DE: túl hangos, a headphone out nem az igazi, ha a clean channelt is használni akarom, akkor minimum plusz két pedál (comp + drive), és így is rohadt limitált. Felvenni rémálom vele, és összességében jó, de nagyon limitált. Családdal még családi házban is túl hangos. Nem adom el, persze...
- a modellezős multi (szintén ampero kategória) _összes_ gyári presetje h.u.l.l.a.d.é.k. Az összes. Pedig állítólag "neves YouTube gitárosok" (WTF?!) rakták össze őket. Szerencsére nem adtam fel, találtam egy cheatet, amivel egyben ki tudtam törölni az összeset a halálba-picsába-szevasz. Viszont jó IR-rel bármelyik klasszik Marshall v. Fender v. Mesa amppal alapból könnycsordulósan faszán szól. Jó a headphone out. Jó az USB, felvenni gyerekjáték. Nincs App, PC nélkül is teljesértékű. Jól szól az Orange-ra kötve is (IR-rel együtt is). Árulom a drága(?) kompresszor és delay pedálokat, mert elég jól reprodukálja azokat is. Ha nem veszik meg őket, akkor meg elé + a loopba kötöm majd őket. És majd ha egyszer valaha oda jutok, nem kell majd nagy ládákat tologatni, csak egy FRFR a próbaterembe vagy egyből a PA mixerbe.
Persze ha nyerek a lottón, és lesz egy másik családi házam is, ahova a családot nem engedem be :) majd telerakom Hiwatt meg Mesa DR meg Marshall fullstackkel. De csak a vicc kedvéért ;)

PS. Lassan jönnek már a binaural IR-ek is, igazi "amp in the room" sounddal a fülesben is. Nem rossz cuccok ezek...

[ Szerkesztve ]

(#55805) Alexios válasza X2N (#55797) üzenetére


Alexios
veterán

Nincs FRFR mánia, fordítva ülsz a lovon, modellező "mánia" van, amit meg kéne szólaltatni a legjobban, erre kell az FRFR, én legalábbis senkit nem hallottam még aktív hangszóróról álmodozni, cserébe a legújabb modellezőkről igen :D

mi meg fogjuk a fejünket ahogy ez a cucc szól,
Hogy? Árához képest kurvajól? Ráadásul úgy hogy nem kell külön próbaterembe menni gyakorolni mert értelmes hangerőn is szól? Szerintem aki nem az elmúlt 5-10 évben kezdett összetette volna a két kezét azért ha ilyen lehetőségek lettek volna az ő idejükben is kezdőként, megveszel lényegében egy bármilyen modellező kiskombót, multieffektet stb, és kurvajól szól. Lehet nem úgy mint egy marshall halfstack csak nem is kerül annyiba, és mondjuk panelban is simán tudod nyomatni. Ha meg nem marshallra izgulsz, hanem Metallicát akarsz utánozni pl. akkor Mesa Boogie Mark 2C+ max gyűjtőktől veszel egy lakás áráért, de a mark V is millió felett van szerintem, ahhoz képest még a legdrágább Axe FX is jó deal.
Ha meg mindenáron ládából akarod megszólaltatni IR nélkül még mindig ott a lehetőség végfokra kötni és a ládaszimulációt kikapcsolni a legtöbbnél

[ Szerkesztve ]

(#55808) Alexios válasza X2N (#55806) üzenetére


Alexios
veterán

A lakás árát kifejezetten a iic+ra értettem csak :)
Egy Diezel VH4 Thomannon jelenleg 1 millió ft+ amúgy, persze használtan biztos olcsóbb, de ez akkor is 1 darab 100 wattos dögnehéz, hangos erősítő lesz. Stúdióba tök jó, de minek vennék ilyet mikor ott az AxeFx, Quad Cortex, Kemper, stb, amik ha nem is 100%-ban de simán 95+%-ban hozzák ugyan azt, csak mondjuk mellette ott van egy Mesa Lone Star, egy Marshall JCM800, egy Roland JC120 vagy egy Fender Blackface. És akkor ez így együtt még mindig olcsóbb mint az egy darab Mesa(én amúgy Thomannon nem látok jelenleg Mark V-t se egyáltalán), Diezel, stb.
Én értem amúgy hogy van vélt vagy valós hátránya a modellezőknek, csak talán túlságosan ezen megy a pörgés hogy mennyire pont ugyanolyanok a digitális modellek, mert mi van ha csak 94%-ban egyezik, míg a csöves erősítőknek ugyanúgy van egy rakat hátránya amikről úgy csinálunk mintha nem lennének.

[ Szerkesztve ]

(#55862) Moleman válasza X2N (#55852) üzenetére


Moleman
addikt

+1 a JetCity-re, élőben sose találkoztam vele, de Amplitube-ban rendesen le van modellezve minden billenőkapcsolója, tiszta, crunch, torz, mindenhogy zseniálisan szól, sokáig azt használtam alap presetnek. :K

Olcsó univerzális csöves megoldásnak a magyar kisipari Kox jutott még eszembe, egyszer láttam olyat belőle, hogy egybe volt építve a Fender-ízű és a Marshall-ízű verzió, az úgy már elég változatos tud lenni. :D
Nekem a Fender-ízű kombó volt, csodálatosan szólt, csak brutál hangos volt az 50 watt cső, már 1-es hangerőn is lobogott a nadrágszáram. :DDD A későbbi modellekbe már építettek műterhelést is, azzal már használhatóbb lehet otthon is.

(#55865) X2N válasza cucka (#55863) üzenetére


X2N
senior tag

Meg amúgy a jelszintből is levesz ha be van kötve a tone potméter de ez gondolom mellékes :((( , már a hangerő potméter vissza tekerése is vágja a magas frekvenciákat, ezt minden LP gitáros tudja, ezért birizgálják állandóan a hangerő potmétert, Slash is. Soha nincs is neki feltekerve teljesen, csak szórózáshoz a hangerő potméter. Az ilyen kaliberű gitárosok mind tudják mert ott vannak mögöttük a teknikusok akik összerakják ezeket a rendszereket, meg stúdió felvételkor ezekre is odafigyelnek. Persze ezt nem fogja sehol mutogatni, mert minek. Átlag csak annyit tud hogy venni kell neki egy Gibson LP-t meg egy Marshall JCM 800-ast és megvan a Slash sound.

Van a Fendernek a Bassman-en kívül is erősítője ahogy írtam is, a Bassman pedig egy akkori rádióteknikai magazinban leközölt hifi erősítő másolata is lehetett, elég ha ránézel a csatolókondik méretezésére, arra se vették a fáradtságot hogy kicsit csökkentsék az értékeket, ugyanis basszusgitárhoz sem kell annyira alacsony frekvencia mint amit a hifi megkövetel(20-20kHz). Akkoriban még nem voltak kifejezetten basszusgitárra és gitárra erősítők így csináltak egy mindenest... Azért a bassman attól függetlenül is jól szól még a mai napig és nem kell feltekerni csutkára, pedálokat nagyon szereti.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55868) cucka válasza X2N (#55865) üzenetére


cucka
addikt

A Slash sound a kezdetektől fogva megvolt, amikor még nem voltak világsztárok.
Igen, tényleg ennyire egyszerű, Slash bedugta a Gibson hamisítvány gitárját a Marshallba és megvolt a Slash sound. Nem a technikusok meg stúdió szakemberek találták ki neki a ezt hangzást.

A Bassman pedig - ahogy a nevéből is kiderül - kifejezetten basszusgitár erősítőnek készült.
Amikor a Fender piacra dobta a világ első elektromos basszusgitárját, akkor egy ehhez tervezett erősítőt is piacra dobott - ez volt a Bassman.
És mivel ez előtt sem basszusgitár, sem basszusgitár erősítő nem létezett, ezért nyilván nem találták fel újra a meleg vizet, hanem a már meglévő gitárerősítőik alapján készült. A basszusgitár-specifikus rész a láda mérete és a hangszóró volt, mert az kellett, hogy koncert hangerőn is kibírja a mély hangokat a cucc, és még szóljon is.

(#55869) X2N válasza cucka (#55868) üzenetére


X2N
senior tag

"Nem a technikusok meg stúdió szakemberek találták ki neki a ezt hangzást."

Szerintem ezért az akkori stúdióban dolgozók most megköveznének téged. Azért abban az időben amikor még nem volt DAW, több embernek kellett egyszerre manuálisan kézzel!! az összes fadert meg potmétert valós időben!!! állítani miközben ment a mix :) Ebből lett a végleges kevert felvétel. Ami aztán elég népszerű lett ha lehet így fogalmazni.

"Slash bedugta a Gibson hamisítvány gitárját a Marshallba
Ahogy már korábban is írtam az a "Marshall" egy S.I.R. tulajdonában levő bérelt cucc volt amit teknikusok jól moddoltak előtte hogy kicsit jobban szóljon mint a gyári ;] Egy példa rá hogy mi lehetett módosítva az eredeti áramkörön:

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55902) X2N


X2N
senior tag

Marshall megváltoztatta a hálózati és kimenőtrafókat a JCM 800 Reissue-nél, már nem a régi bevált Dagnall trafók vannak benne hanem valami Vietnámban készült... :O de gáz

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55920) X2N válasza cucka (#55919) üzenetére


X2N
senior tag

+1 Azért írtam hogy inkább próbáljon ki több dolgot boltokban. Sajnos nagyon résen kell lenni mit vásárolgat az ember még kezdőként is. Rengetek kétes dolgot árulnak. Tegnap írtam hogy az új Marshall JCM800 Reissue-nél is már QC problémák vannak az új vietnámi trafókkal...

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55957) X2N válasza doc (#55949) üzenetére


X2N
senior tag

A Friedman BE-OD meg a Friedman BE-100 jfetes emulációja, ahogy írják is a Friedman oldalán.
The BE-OD overdrive pedal captures the tone of the now legendary Friedman BE-100 amplifier which has graced the stages of world-class musicians the world over.

Azt nem tudom mitől lenne legendás a BE-100, nincs még 10 éve se hogy kiadták ezt az erősítőt. Ahogy láttam az újabb erősítőik már nem is kézzel vannak forrasztva. Műanyag csatikkal vannak bekötve a potméterek :D Alkatrészeket elnézve hoz egy kötelező szintet, sárga Mallory 150-es kondik vannak csatolónak, nekem Orange Drop-ok vannak az erősítőben 2.5X drágább.
Élőben nem valószínű hogy látni fogok ilyet itthon amilyen ára van. Ennél még egy Soldano SLO 100 is olcsóbb, arra lehet mondani hogy legendás, amikor kijött, csodájára jártak a gitárosok mert akkor nem volt ilyen hi-gain erősítő.
A BE-100 kapcsolási rajza fent van a neten, 3 előfokcső kell csak az előfokhoz (tiszta/torz), simán utánépíthető, ez is csak egy "moddolt marshall". Szerintem 60-70eFt-ból megépíthető az előfok anyagárban és akkor még lehet sokat mondtam, kicsit persze nagyobb lesz mint egy pedál.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#55989) cucka válasza X2N (#55987) üzenetére


cucka
addikt

Kis csöves erősítő azok az 1-5 watt környéki kiskombók, amiket mindenki gyárt. Van ilyenje a fendernek, marshallnak, blackstarnak, stb.
És azok a lunchboxok többségén van egy kapcsoló, hogy kis teljesítményen működjön. Például amit tegnap néztünk orange, az átkapcsolható 1 wattosra, amit még meg is felezhetsz.
Szóval ez egy létező piaci igény, hogy a gitárosok szeretnének csöves erősítőn játszani otthoni körülmények között elviselhető hangerőn. És szerintem elég jól le is van fedve ez az igény.

Na basszusgitárnál ilyet nem nagyon látsz. A legtöbb gyártónak van mutatóba egy nagyon drága és nagyon nagy teljesítményű csöves erősítője, aztán kalap. Szinte mindenki class d tranyós erősítőt használ, és felvételnél/koncerten szinte mindenki vonalból játszik.

Ezt megteheted gitáron is, nyilván, csak valamiért az nem egy népszerű setup elektromos gitáron, hogy tranyós preamp + class d végfok.

[ Szerkesztve ]

(#55993) cucka válasza X2N (#55990) üzenetére


cucka
addikt

A basszusgitárnál a torzítás alapvető fontosságú. A pop-rock zenék többségében egy torzított basszusgitárt hallasz. (Már ahol valódi basszusgitár van, és nem szintetizátorral van feljátszva)

Az van, hogy a basszus zenei szerepe és a frekvenciatartománya miatt máshol vannak a hangsúlyok, mint gitáron.
Amikor egy jellegzetes gitárhangot akarsz reprodukálni, az első lépés az erősítő. Mittomén, les paul + marshall, vagy boost-olt rectifier, ezek jellegzetes hangok.
Amikor egy jellegzetes basszushangot akarsz, az erősítő kb. a legkevésbé érdekes a történetben, nem ott van a varázslat.

(#56017) Tibizzz


Tibizzz
kezdő

Vegyek még egy Marshallt is ide a lakótelepi lakásomba ? :)

(#56019) Moleman válasza Tibizzz (#56017) üzenetére


Moleman
addikt

Miért ne? :D
A régi szép időkben nekem is tele volt erősítővel a 12 m2-es szobám. :DDD A Marshall mögött van még egy Frontman 25. :D

(#56699) rustysaw


rustysaw
csendes tag

A marshall mg15 helyett vennék egy 20-50W közötti modellező kombót. Boss Katana, Line6 Spider, Blackstar IDCore jönne szóba, de nem tudom melyikhez milyen az esetleges támogatás (pl. patchek) és melyiknek jobbak a clean hangjai, illetve az effektjei? A megosztókon keresztül hallgatni azért más. Erősen torzított hangokra/effektre (pl. distortion) nincs szükségem.

(#57079) benedekco válasza arnyekxxx (#57072) üzenetére


benedekco
addikt

Amúgy arra kíváncsi lennék, milyen az a rozsdamentes acél.
Nemrég nézelődtem kések után és acél és acél között irdatlan különbségek vannak. Érdekes hogy míg a késeknél ezek mind fel vannak tüntetve egy bizonyos árkategória felett, hangszereknél erről szó nincs. Szintúgy a nikkel bundok... ha jók azok a nikkel bundok akkor a büdös életben nem lesz vele bajod.

"Az mekkora kutatás már hogy letekersz egy meglévő hangszedőről 15-20e menetet megállapítod a menetszámot, meg hogy hogy milyen mágnes/ huzal van rajta?" Hogy is szoktad mondani? Jönnek a szakértők és jól megszakértik? Hát jól meg szakértetted. Hallgasd meg mit mond a pali. Az a 63-as pickup több ezer dolláros veszteség. Ráadásul ős is azt mondta, hogy letekerték megszámolták megmérték és nem szólt úgy.

re: #57075 arnyekxxx
Meghívták és elfogadta a meghívást. Kiről beszéljenek? És még egyszer mondom, többet beszélt sztratokról meg Marshall erősítőkről mint kb bármilyen PRS gitárról/erősítőről.

Amúgy ha nagyon komolyan gondolnád akkor vennél a JHS-től egy pedált ;]

[ Szerkesztve ]

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#57636) X2N


X2N
senior tag

Arra gondoltam hogy kipróbálnák egy autó subládát gitárhangszóró dobozként, van itthon fölös gitárhangszóróm, megérne egy próbát a dolog, elég olcsók ezek a hangszóró nélküli mély ládák. Persze megnéztem az átlag 1x12-es hangláda méreteket, elég nagy a szórás. Netes méretek alapján 50-110liter között mozognak ezek a ládák, az 50literesek általában bassreflex nyílásosak, mint pl a Mesa Thiele láda aminek van Harley Benton változata is csak az kisebb. 70 liter fölött vannak zárt ládák. Viszont 50 literes bass reflex nyíláos ládát lehet venni 20eFt alatt, aminek a hátulja még döntött, ami jó az állóhullámok miatt. Mit gondoltok? :D Jim Marshall is azt mondta anno hogy nem azért tervezte ilyennek a 4x12-es ládát mert akusztikailag jó volt, hanem a kinézet és praktikusság miatt.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57705) X2N válasza Redchucky (#57702) üzenetére


X2N
senior tag

Használható a 2 bement egyszerre de ettől nem lesz két csatornás mint mondjuk egy marshall plexi, Itt a 2 bement annyiban különbözik hogy a low input-ban van egy ellenállás osztó ami 50%-ban leosztja a jelet(nagy jelű humbuckerekhez való).

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57739) X2N válasza arnyekxxx (#57734) üzenetére


X2N
senior tag

Ja így már leesett. :) Nem sztárolja a saját cuccait pedig lenne mire, egyébként ő fejlesztette ki anno először gitárerősítőre a szabályozható rezonancia állítást, még csak le se védette. Nekik van a piacon a legjobb Reactive Loadboxuk, illetve ők csináltak először olyan végfokot ami 1U magas és 2x50W-ot tud mindezt csövesen. Interjúban elmondta hogy eddig ilyet senki nem csinált mert a kimenőtrafót nem tudták ekkora méretben elkészíteni a hagyományos eljárással...sikerült beszereznem 2 gitárerősítőjük rajzát, és már értem miért olyan amilyen...és hogy anno miért a Hiwatt erősítőket preferálta a Marshallokkal szemben.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57740) benedekco válasza X2N (#57728) üzenetére


benedekco
addikt

Steven Fryetteről beszéltem. De sajnos tudom hogy a hifi, erősítő téma is csak egy vallás mint a tonewood :))
Csak a múltkori prs vitára akartam reflektálni.

A múltkor én már bizonyítottam hogy meg tudom különböztetni a single coilt a humbitól meg a passzív humbit az aktívtól. Amúgy általában számomra mikor zenét hallgatok nem az az érdekes hogy ez soldano vagy Marshall, hanem hogy lp, st, tele, vagy milyen gitár

És ne forgassátok ki amit mondok, tudom hogy baromi fontos az erősítő, a láda a pedál. Csak nem nézzétek le ennyire a gitár szerepét miközben a másik dolgot meg az égbe magasztaljátok. ;)

Re: consono
Amúgy a prs vita múltkor nem csak a fáról szólt. Pont ugyanarról beszélt hogy minden mennyire beleszól a hangba.

Písz :R

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#57744) Ctrl+Alt~Del válasza benedekco (#57740) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Raádásul a PRS vita nem is a hangról szólt, hanem arról, hogy ha valaki meg akar venni egy drága cuccot megveszi, ha eléggé kell neki. És nem is a saját, hanem egy Marshall-erősítőről beszélt, a gitár még csak szóba se került ott.

W | W | H | W | W | W | H

(#57851) Ba cy lus válasza trexgumi (#57849) üzenetére


Ba cy lus
őstag

Gyakorlati szempontból nézve: nekem van itthon Marshall DSL1, DSL5, ezekhez csak 16 ohmos láda megy. Ami persze nem zárná ki a 8 ohmot kettőt sorba kötve, de én csak egy hangszórós ládát akartam lakásba, így hálát adok az égnek, hogy van a hangszórókból 16 Ohm impedanciás is. :)

(#57899) X2N válasza arnyekxxx (#57898) üzenetére


X2N
senior tag

Igen ez a legenda, aztán kiderült hogy a több mély(vastagabb húrok) az ≠ jobb hangzással, mert jobban túlvezérli a csöves cuccot(Marshall-t) aztán nem lesz annyira feszes a mély tartománya mert túlvezérled rögtön az első 2 erősítő fokozatot. A legtöbb booster pedál pont azt csinálja hogy levesz a mélytartományból és megnyomja a közepet.
Persze ha olyan erősítőd van amin lehet rögtön állítani az első erősítő fokozat után mint a Mesa Mark sorozatú erősítőknél vagy speciális erősítőd van mint egy Krank Krankenstein, Fryette SigX, Deliverance, vagy hasonló modernebb cucc aminél nincsenek akkora csatolókondik, katód bypass kondik hogy az alacsony frekvenciákat is túlerősítsék nem lesz az mint a régi Marshall-oknál, akkor aztán lehet hót mindegy milyen húrokat használsz és booster pedál sem kell. A probléma mindössze ezzel az ha elkezdek kondenzátor értékeket csökkenteni akkor meg a tiszta csatorna fog kiherélten szólni. Nyilván ha le van hangolva a gitár akkor utána kell menni alkatrész értékekkel is hogy megfelelően szóljon. Kapcsolási rajzokon alkatrész értékek alapján ezt látom.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57900) X2N válasza X2N (#57899) üzenetére


X2N
senior tag

Ennyi a különbség egy standard Marshall .68uF katód bypass kondi és a modern .47uF között frekvencia átvitelben(persze a csatoló kondi is számít, azzal még pontosabban be lehet lőni):

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57902) X2N


X2N
senior tag

Itt pedig a csatolókondi freki átvitele, az első a standard .022uF(Marshall), Látható hogy a Marshall még a 20Hz-et is átvinné ha nem lenne a katód bypass kondi .68uF ami elkezdi vágni a jelet 1KHz-től...második pedig egy modernebb erősítőé, ENGL, Diezel pl.(2nF):

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57954) X2N válasza Ctrl+Alt~Del (#57943) üzenetére


X2N
senior tag

Miért kellene 5-6 csöves erősítő? Untig elég 2-3, tisztára valami Fender jellegű, crunch-ra egy Marshall, modern-metálra meg ENGL,Peavey vagy valami kisebb modellezős cuccal kombinálhatod is. Modern csöves erősítők már azért elég sokoldalúak, nem feltétlen lesz használhatatlan a tiszta hangja se ahogy régen, nem 1 erősítő van már amivel mindent is meglehet csinálni(Mesa Mark sorozat).
A moddolt SLO-m most már jobban szól mint az eredeti kapcsolás, tovább lett gondolva. 10+év SLO mod fórum tapasztalata lett átgondolva és belerakva :D, szempont volt hogy ne legyen megváltoztatva teljesen a hangja, ez eredeti karakter megmaradjon, csak annyi hogy még részletesebb legyen a hangja, használható lett a teljes OD potméter tartomány 0-11-ig, és nem lesz fuzzos a hangja mint az eredetinek ha a felétől nagyobb torzítást állítasz be, bypassolható lett a a loop is mert az is csak ront a hangon ha nincs használva, és a visszacsatolás is állítható lett hogy a végfokot is lehessen jobban testre szabni, a crunch csatorna pedig most már nem szól olyan vékonyan...sajnos kompromisszum van mert ha el akarom vinni teljesen modern hangzás irányába a hangját akkor annak a crunch/clean csatorna látja kárát, és amúgy sem ez volt a cél, így ha valami modern metált akarok játszani rajta akkor bedugok a loop-ba egy EQ-t és ott visszatudok venni a mély frekvenciákból.
Amíg a stúdiókban csöves cuccokat használnak felvételre addig lesz jogosultsága ezeknek a dolgoknak. Sok ikonikus lemez ráadásul moddolt erősítőkkel lett felvéve, csak ezt az átlag gitáros már nem tudja...

A másik meg hogy ezeken a cuccokon játszani sokkal jobb érzés, ahogy írtad is, előhozza a hibákat, nincs az a steril hangzás ami az összes félvezetős/digitális cucc tipikus hangzása. Ezen csak úgy lehetne segíteni ha A osztályú végfokok lennének a félvezetős cuccokban az meg nem opció a hatékonyság miatt...megsúgom régen a minőségibb stúdió monitorokban is ezek voltak használva nem véletlenül. Kicsit unom már hogy mindenki a youtubon egy hulladék SM57-el bemikrofonozott ládán próbál meg gitárhangot elemezni és abból messzemenő különbségeket levonni hogy mi hogy szól.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57966) X2N válasza consono (#57965) üzenetére


X2N
senior tag

Nyilván ingyen van, csak egy audio interface kell, az is ingyen van :D Meg a cucc amit lemodellezel, vagy megveszel az is ingyen van,(persze vannak ingyenesek is, is is biztos van olyan jó ami nem ingyen van) meg amin ez megszólal az is ingyen van. érted a logikám? Ha valakit érdekel az erősítőm akkor nyugodtan eljöhet megpróbálhatja lemásolni, kíváncsi vagyok én is mit sikerül vele alkotni. A "régi" line 6 cuccok is már ilyenek hogy nem igazán kell ma már senkinek, egyszerűen "elavultak", hiába azért annyira nem szól egyik se rosszul hogy használhatatlan lenne, egy kezdőnek bőven elég mindenre és egyszerű kezelni, gitártanárom is anno Line 6 Spider III-al rengeteg koncerten játszott és mindenki dicsérte a hangját aki hallotta utólag, én is koncertertem 1-2X-vele, de ettől függetlenül neki is ott volt a 2X50W-os csöves rackes Marshall poweramp, ADA-MP1, meg a TC Gmajor II....ezek meg nem fognak elavulni és valószínű hogy jobban össze van rakva mint a mai eszközök(régen más világ volt, túl volt tervezve minden, elég csak megnézni pl egy VHT rackes végfokot...ma már ilyen cuccokat nem igazán kapni, lehetett ólmos forrasztást használni, nem volt szoftveres avultatás, ha valamit kiadtak akkor az kész is volt, nem volt utólag patchelgetés).

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57967) X2N válasza Ctrl+Alt~Del (#57959) üzenetére


X2N
senior tag

Nem csak a Puppets-et vették fel csövesen hanem az összes előtte/utána kiadott lemezt, :D, az már egy másik dolog hogy turnézásra AxeFX-et visznek, persze h praktikusabb, mert mindig is 2 erősítőt használtak gitáronként, jól szólnak élőben én is hallottam, de ez meg már inkább a PA, meg a keverő érdeme nem a gitárerősítőé. De ott van Mötley Crew összes lemeze amit egy José moddolt Marshallon vettek fel, vagy pl a Nirvana In Utero lemeze is amin egy épített cucc szól, a kapcsolását sem tudom mi lehet. Vagy a Guns is AfD lemezt is egy moddolt JCM800-on vette fel. Meshuggah-nak is lett építve egy speciális csöves erősítő, pedig ők is vonalból játszottak eleinte Line 6-el, vagy ott van pl Dimebag aki világéletében tranyós Randall Warhead-en játszott, de a Krank készített neki egy csöves erősítőt ami szól olyan "gyorsan" mint egy tranzisztoros erősítő amikor már a Damage Plan-ban játszott, csak sajnos nem volt már alkalma kipróbálni az erősítőt, mert ha minden igaz éppen 1-2 nappal előtte lőtték le mielőtt megkaphatta volna. Emiatt a Krank később csődbe is ment, és ma már nem létezik a márka, próbáltam ilyen erősítőt élőben és tényleg k.rva jól szól, kapcsolása is megvan, meglehet építeni.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57973) arnyekxxx válasza Ba cy lus (#57971) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mivel amiket felsoroltál mind studioban használt elemek így teljesen lényegtelen dolgon lovagolsz. A bemikrofonozott marshalláda is nemtökéletes mikrofonon keresztül (a mikrofon karaktere és elhelyezése is része a rögzített hangnak) konverzioval kerül digitálisan rögzítésre aztán digitálisan effektezik vagy ujabb konverzióval ki-be jár az analóg effektutakon, közben nemtökéletes hangszórón hallgatja a hangmérnök+producer+előadók aztán digitálisan utómunkázzák a felvételt majd a különböző médiára különböző konverziokkal elkészül a kész felvétel kiadott változata amit jellemzöen be és kitömörítés után konverzióval jut el az utolsó nemtökéletes hangszóróba amit hallgat a publikum.

ismétlem, X2N studiózós kijelentésére reagáltam, erre "Amíg a stúdiókban csöves cuccokat használnak felvételre"

(#57980) Tibizzz válasza X2N (#57979) üzenetére


Tibizzz
kezdő

Ilyet azért nem tud a Marshall. :)
LINK

(#58029) freelanced válasza Goose-T (#58014) üzenetére


freelanced
addikt

Köszönöm a választ mindenkinek, jó ötletek jöttek, megnézem őket mindenképp.

Közben becsatolom, hogy én miken filóztam, bár kizárólag használtan, kb ezeket gyűjtöttem össze a mostani trendek alapján:

Strymon Iridium - Három erősitőt ölel fel lényegében, főleg az egyszerűség miatt, de metálra kevés, szóval maximum pedállal lenne jó nekem, ami megint azt jelenti, hogy veszek valamit ami nem szolgál ki tökéletesen és mókolni kell, hogy elég legyen, ezt igyekszem elkerülni, főleg az elején, aztán előbb utóbb kevésbé lehetséges, de szerintem inkább játsszon az ember mintsem vásárolgasson. Mindenesetre az alábbi UA pedáloknál jobb ajánlat, legalább három népszerű erősitőt ölel fel.

UA Ruby / Dream 65 - Az új árukra jobb ha rá sem néztek, használtan ha talál az ember emészthetőbb, ha simán azt nézem, hogy állitásuk szerint hozza a modellezett erősitőt elég magas szinten, cserébe egy erősitőt ölel fel, viszont kicsi, kompakt. Ellenben még a használt ára is húzós, és úgy látnám értelmesnek egyedül, azért cserébe amit kinál, a fentire is igaz ez, ha tényleg 99%-ban hozná az erősitőt (Super Reverb azt hiszem, vagy valamelyik hasonló Fender a Dream pl.) Az erősitővel összemérve nem is olyan borzasztó ár, de meg kéne ezeket hallgatnom mert szörnyen szkeptikus vagyok, hogy egyáltalán megközeliti-e. Nem tartom lehetetlennek, de meg van a véleményem, szimplán azok alapján amit eddig hallottam.

Hallgatás nélküli konklúzió: Drága, keveset tud, ha azt tényleg nagyon jól lehet benne ráció, egyébként nem, az Iridiumra kicsit kevésbé igaz, de ott is kérdés, hogy mit hoz ennyiért, nem hallottam, igy nem nyilatkozom, de ott legalább több opció van, plusz lehet bármilyen Custom Cab-et betenni, ami megint csak előny.

Tonex Pedal - Az új őrület, tök jó maga az ötlet, meg az árazás is, ahhoz képest, hogy mit ad, főleg a fentiekkel összehasonlitva. Videók alapján elég jó hangokat lehet belőle előcsalni. Eddig minden rózsaszin köd, no de itt jön a fekete leves, egyrészt mivel profiler, igy nem olyan mint az erősitő amit használtak a felvétel elkészitéséhez, tehát sok mindent nem lehet állitani, ha lehet is sok minden nem úgy működik mintha az erősitőn állitanád (pl. gain). Cserébe valaki (és itt elég nagy a szórás, sok a hozzá nem értő, vannak Neuralról áthozott dolgok stb) megcsinált egy jobb esetben jó capture-t az ő erősitőjéről (itt lehetnek egzotikus dolgok, meg valljuk meg a népszerűbb erősitőknél még arról az 1-1 darab megvásárlásáról is csak álmodozunk vagy egy hosszabb projekt része, több vásárlása elég elképzelhetetlen a maga több ezer dolláros árával némelyik, a hangerőről stb nem is beszélve, no meg láda miegyéb. Nem épp az átlag embernek találták ki azokat.

Mindenesetre elviekben a legritkább erősitőktől a legújabbakig, ha valaki csinál egy jó capture-t vagy akár mi is csinálhatunk magunknak egy nekünk kedvelt erősitőről, akkor mint egy fotó, az adott állapot megörökitsére kerül, sokak szerint a lehető legjobb formában, és akkor az ember élvezheti. Itt ami előny az hátrány is, sokak szerint pont ezért tud nagyon közel lenni az igazihoz, cserébe nem nagyon testreszabható. Ez nálam vegyes, mert valahol az van bennem, hogy valós felhasználásnál, az első pár hét után az ember, legalábbis gyakorláshoz(most itt komolyabb zenészeket nem veszek figyelembe, aki felveszik, zenét szerez, bandában játszik, mert ott nyilván más a use case), nem igazán variálja a beállitást annyit, talál egy jót aztán azzal halad tovább. Azért egy adott erősitő capturenél van, hogy 20-30 fajta van, ilyen olyan beállitások, főleg a népszerűbbek, drive, hi-gain kategóriákon belül is, clean esetén meg edge of breakup és társai. Szóval azért van alternativa, és ha őszinte akarok lenni, jó esélyt látok, hogy ebben a húsz - harmincban simán benne van az is amit jó eséllyel belő egy gyakorló a használatának X éve alatt.

Másrészt viszont van egy eszköz ami limitálja az embert. Ez valahol jó mert nem esik a választások tömegének csapdájába, de közben rossz mert lehetősége sincs variálni. Maga az eszköz egyébként nekem nagyon tetszik abból a szempontból, hogy igy ha valaki ért hozzá felveheti akár a saját erősitőjét is, és az biztos olyan lesz ami neki tetszik. Aztán meg maga az eszköz kompakt, könnyű, interface-ként is szolgál, hangfal, fejhallgató mehet bele, más nem is kell hozzá, szóval csupa pozitiv, a szoftveres megoldáshoz képest vannak fizikai potik, ráadásul van benne beépitett noise gate, compressor és reverb is. Nem sok, de nem rossz, ezek elég hasznosak. Talán Tuner is van ha nem tévedek.

És tényleg pici, könnyű, elfér egy hátizsákban is, a gitárral és egy fülessel teljes értékű lehet kb bárhova. Plusz sok modellnél DI opció is elérhető, tehát ha FRFR megoldásra vagy fejhallgatóra kötjük betehetjük a nekünk tetsző cab simulationt ha pedig erősitőbe mennek vagy PA akkor ki lehet venni az IR-t és szépen működik vele is. Szóval valljuk meg a világ legnépszerűbb erősitő ezzel elérhetővé válnak, elég jó hanggal még a ritkábbak is, a potenciál szerintem óriási ezen az áron (Hasonló eszköz pl a Kemper, lényegesen többért, mondjuk jön olcsóbb de az is több), az új One pedáljukról nem beszélve, ami lényegében ugyan ezt tudja. Ami a gond, a nagy szórás, van ami nagyon jó, amik sokszor fizetősek, az eredeti amit ad a cég az azért kevésbé, és van egy weboldal ahova meg bárki feltehet bármit, itt meg nagyon válogatni kell, erősen keresgélős. Cserébe ha tetszik egy hangzás az ember csak letölti és használja, nem kell neki belőni a dolgokat, valahol könnyebb (kéne, hogy legyen). Szerintem alapvetően elég jó potenciálja van, arról nem is beszélve, hogy a hardver kb ingyen van ha azt nézzük mert a hozzá járó Amblitube 5 és Tonex Max önmagában kiteszi az árát, csak a szoftver. (Na de ugye ha közben meg nem használjuk a beépitett hangokat mert annyival jobb egy-egy netes ingyenes vagy épp vásárolt akkor hiába). Elvileg nem rosszak a beépitett hangjaik sem.

Ez csupa jó, de szerintem vannak hátrányok is, ezért vagyok dillemmában. Egyrészt nincsenek effektek, ez persze nem a világ, lehet külön pedált venni, sok megoldás van, valahol áthidalható és az ár jó, sokaknak van is otthon valami, szóval ez elengedhető lenne. Viszont ami engem zavar az a felület, és nem is feltétlenül csak az eszköz, de a szoftver. Szerintem abszolút tanulható, de cserébe nem túl felhasználóbarát, nem túl intuitiv, főleg ahhoz képest, hogy valahol egy egyszerű dologról beszélünk egy modellezővel ellentétben, legalább is, ami a usert illeti. Nem tetszik, hogy a hangokat nem lehet róla leszedni, vagy átváltani egy külön profilra ami üres, nekem átláthatóbb lenne csak az általam választott hangokkal. A külső capture importálás bonyolultnak tűnik, a felület kicsit kusza, össze vissza.

Szóval alapvetően nem a legjobb, kis tanulással azért elsajátitható, de az ember nem akar küzdeni a készülékével, én szeretem ha valami könnyen, egyszerűen megy, nem kell a neten keresgélni, agyalni, hogy akkor, hogy is kell. Értem én, hogy nem várható el, hogy nulla tanulással menjen, de szerintem lehetne ezt jobban is azért. Nekem főleg ez a két dolog ami lebeszélne róla, de ajánlom mindenki figyelmébe, főleg használtan.

Line 6 HX Stomp

A tonex-el ellentétben itt nem profilozásról van szó, hanem lényegében egy modellező eszközt kapunk, rengeteg funkcióval és modellel, van pár nagyobb testvére, ez lényegében a belépő kategória, árban húzósabb mint a Tonex, lényegében majdnem duplája. Itt ugyan elkerüljük, hogy bármit rá kelljen tenni, nem is nagyon lehet ha jól értettem, a cég mindent megoldott helyettünk, a legnépszerűbb erősitők benne vannak, igazából van minden ami kell Fender Twin Reverbtől kezdve Vox AC30, Marshall JC800, Mesa Boogie IV, Soldano SLO és minden is. Ha lehet hinni az infóknak elég szép hangja van, de a Tonex valamivel pontosabb, jobb, cserébe kevésbé testreszabható.

Mivel modellező lényegében az egész erősitőt modellezi, a felépitését, áramkörök stb, és emiatt az összes beállitás elérhető, mindent megtehetünk vele amit az erősitővel, nem köt minket egy-egy beállitás. Valahol kevésbé rugalmas mint a Tonex, máshol rugalmasabb, nézőpont kérdése. Alapvetően, hogy nem kell és nem lehet capture-t keresni hozzá valahogy könnyebbség, fix opciók vannak elérhetőek, viszont azokat a végtelenségig lehet szinte variálni, szóval ki-ki mondja meg melyik frusztrálóbb és a lehetőségek ilyen méretű tárháza mennyire kelti az emberben a választás paradoxonát az egész. Arról nem beszélve, hogy az ember a teljes láncot testre tudja szabni valamilyen értelemben, egész apró részletekig. Itt is állitható, kivehető, hozható saját IR, ők is adnak jó párat, szóval rengeteg opció van ha studió monitorra vagy fülesbe játszanánk, nagyon sok van a neten is, sok elég jó elérhető.

Plusz amiről itt nem beszéltem és hatalmas plusz, ezért is húzok jobban ebbe az irányba, azok az Effektek. Lévén, szinte az összes effekt ami az ember eszébe jut elérhető, persze kis túlzással. Gyanitom, hogy azért nem egyenlő az analóg, jobb digitális effektekkel a hangzás teljesen, de mennyi is egy effekt? Legalább 30 körül mozognak, a jobbak simán vannak száz felett is, szóval megint csak kompromisszum, de a pénztárcánk megköszöni. (Ha jól rémlik ezek a számok: 72 amplifier models, 194 effects, 37 speaker cab models, and 16 microphones). A kezelőfelület itt sem egyszerű, összességében nekem picit jobban kialakitottnak, átgondoltnak tűnik, de bőven bonyolultabb mint a Tonex, csak kicsit valahol jobb is, átláthatóbb, de ez is tanulós, nem is kicsit, szerintem egyszerűbb lehet megtanulni a Tonex-et ehhez képest, még a kézikönyv is hosszú. Ellenben ha egyszer megtanulja, és az ember együtt tud élni ezekkel a hangokkal amit lemodelleztek, rosszabb nem lesz a hangja soha, lehet, hogy jön ki jobb, de ezt tartani fogja, rendelkezésre áll majd az összes nagyobb ismert erősitő, az effektek nagy része amire szükségünk lehet, hangfalak, mikrofonok stb.

Ami miatt engem jobban meggyőzött és erre húz a szivem, az az a tény, hogy ha valaki képes együtt élni a hangjával és azzal, hogy biztos nem tökéletesen egyező, de elég jó, és elég közel áll, akkor egy olyan eszközt kap, amivel tizenévekig el lehet lenni egy hobbista számára, bármilyen műfajban megállja a helyét, és nem kell többet költeni. Emberfüggő, de nekem nyúlt egy kis biztonságot a tény, hogy ezzel le is állithatja a költekezési mániát az illető és nem azon kell agyalnia, hogy úh, de jó lenne egy ilyen effekt, egy olyan pedál, egy új erősitő. Szerintem, és ez persze részben igaz, de valahol ideális lenne, és most kövezzetek meg, ha az ember gitározása, gitározásból állna és nem vásárlásból. A hangszerekkel kivételt teszek persze, meg értem azt is, hogy egy-egy eredeti erősitő vétele is lázba hoz mindenkit, de sokszor nem logikus döntés se anyagilag se semmi.

Arról nem is beszélve, hogy a Tonex mellett ez is megállja a helyét otthon, vélhetően az egyik legjobb hangzás lesz szobába és otthonra fülesen, kis hangerőn a többi opcióhoz képest (Pl. Boss Katana), de használható koncerten is, leválthat egy egész láncot, el lehet vinni a barátodhoz, a nyaralásra vagy amit akarsz, és egy zacskó chips helyét foglalja az asztalodon. Ezt szerintem nem elhanyagolható, és ebben az árfekvésben nem igazán találtam bármi hasonló alternativát, főleg úgy, hogy tényleg sokak szerint hangzásban közel áll a Tonexhez meg az eredeti erősitők hangjához, de persze ezt ki ki döntse el maga. Továbbá mindkettőnél lehetőség, hogy ha annyira zavarja az embert a hang ami egy studió monitorból jön vagy fejhallgatóból, akkor be lehet kötni erősitőbe, be lehet kötni egy power amp és egy láda párba, és máris valódi erősitőhöz hasonló hangzást kapunk.

Szóval jelenleg nálam, és drágább dolgokat is figyelembe vettem ami a keretembe bőven nem férne bele (Quad Cortex, Kemper AxeFX, nagy Helix stb.) mindent megnézve, még mindig ez a kettő van a Top 3-as lista elején.

Ennek ellenére még vacillálok, agyalok, de ma kipróbáltam a HX Stomp-ot, és azt kell mondjam, elég meggyőző volt, főleg ha az ember olyan valamit keres ami kiszolgálja, ami kicsi, jól szól otthon és rugalmas lehetőségek terén. És mindent összeadva, ennek, ahhoz képest hogy mit nyújt, már hirtelen nem is annyira horror az ára.

Hosszúra sikeredett, de gondoltam, hogy hátha valakinek hasznosak majd a jövőben a tapasztalataim a kereső által, hozzáteszem ez saját vélemény, főleg videók, keresgélés meg kis hallgatózás után.

Ettől függetlenül szivesen meghallgatom, hogy mi erről a véleményetek, no meg ki milyen multi effektet venni jelenleg, kultúrált keretek között szivesen beszélgetnék is róla ha valakinek van véleménye, akár mellette, akár ellene.

Pl. Goose-T, mire gondoltál, te mit vennél? "Bármilyen modern modellezős multieffekt?"

Közben most, hogy egy fél könyv idekerült hozzátok :B , megnézek pár videót az általatok ajánlott dolgokról, egyelőre még az információgyűjtés mellett vagyok, mert tényleg olyan valamit szeretnék amit megveszek és kiszolgál és nem kell keresgélnem meg költenem most erre egy darabig, csak játszanom, élveznem a zenét, tanulnom, na meg azt az egy eszközt betanulni, úgy, hogy az eszköz tudjon alkalmazkodni a változó körülményekhez (ha netán egyszer fellépnék valahol, ha lehet hangoskodni mégis, ha el akarom vinni stb. stb.)

Köszönöm ismét mindenkinek a véleményét.

Edit: tördeltem még kicsit mert szörnyen néz ki :DDD

[ Szerkesztve ]

Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.