Baldur's Gate 3
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Soderes:] Kreativitás kimaxolva
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ez szerintem meg épp túl könnyű. A korábbi BG játékokban ez úgy volt, hogy el kellett utaznod abba a városba, fogadóba, bármibe, ahol a felszedhető companion-ok voltak. Itt meg csak belépsz a camp-be, és mindenki ott van.
***
Hintalow
senior tag
A BG3 harcai meglepően gyorsak az élő szerepjátékhoz képest, amiből készült
Nekünk amikor játszunk a haverokkal asztalit, 3-4 fős, magasabb szintű parti esetében ha ellenfélből is van mondjuk 6-8, akkor simán van 2-3 egy encounter
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
Már a '90-es években is volt olyan point-and-click kalandjáték, ahol átugrotta a sétát a karakter, ha duplán kattintottál (abból a korszakból a The Longest Journe jut eszembe, mikor a BG3-ban gyalog-futok).
És igen, én is úgy érzem, hogy szándékosan el van nyújtva a játék minden tekintben. Épp annyira, amennyire még nem szégyellik (pl. a kockadobás animáció átugorható, de azt is csak itt árulták el nekem, a játék nem írta ki, vagy nem vettem észre). A dialógust nem akarom átugrani, de a körök után néha zavaróan sok szünet van (eleve elég lassan vált, de néha mint ha bug-ként lefagynának végtelen ciklusba, és gondolkodnak, míg túllépnek valami végső időkorláton). Viszont beszéd közben is van, hogy mindenki elhallgat és 128. alkalommal is végignézem, ahogy a deception pontokkal teli karakterem pókerarc helyett levágja ugyan azt a mindent túlreagáló pofát másodperceken át fejre közelített kamerával. (Sokan dícsérik a minikát, ami részben megalapozott, de vannak benne gyakran 1:1 ismétlődő The Sims stílusú pofavágások is.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Gothmog
aktív tag
Ha párbeszéd közben már lement a szöveg, és hirtelen csönd lesz, csak a karaktered (vagy a beszélgetőtársa) vágja a pofákat a képernyőn, de nem történik más (ritkán, de előfordul ilyen a játékban), egy szimpla jobbklikk azonnal továbblendít a dolgon.
A harc néha (azért elég ritkán, legalábbis nálam) valóban le tud fagyni (adott ellenfél "malmozik", hogy mit tegyen), azt én is tapasztaltam. Pár másodperc után, ahogy írod is, továbblép, de valóban bosszantó jelenség.
Ami viszont gyakrabban előjön nálam, különösen Act2 vége környéki harcoktól kezdődően, hogy mondjuk üt a karakterem, de csak pár másodperccel később jön be a találatot jelző hang/íródik ki a sebzés stb. Ezt sem mondanám gyakorinak, de azért harconként egy-egy alkalommal előjön ez a jelenség.
Endure. In enduring, grow strong.
Igen, a harc közbeni bugok sajnos néha előfordulnak. Nem olyan gyakran, hogy nagyon zavaró legyen, de azért remélem, hogy javítva lesznek. Amúgy már az első actban is előfordul, hogy ütök/lövök egyet, látszólag nem történik semmi pár mp-ig, aztán megtörténik a sebzés.
Más.
Jó lenne, ha csinálnának egy Dragonlance-es CRPG-t is Larianék. Már nagyon régen vágyok egy ilyenre. Annak idején persze játszottam a Champions of Krynn CRPG sorozattal, de az már túl elavult ahhoz, hogy manapság élvezni lehessen (33 éves!). És persze egy Planescape játéknak is nagyon örülnék.
***
Gothmog
aktív tag
Ó, én egy Dark Sun alapú cRPG-t is nagyon el tudnék képzelni! Bár azt a világot tudtommal teljesen ejtették, szóval már soha nem lesz belőle semmi. (Csak a BG2-ben volt a kannibál félszerzeteknek némi cameoja, talán a Planar Sphere küldetésnél.)
Pedig az egy mocskos kemény és egyedi játékvilág volt! (Talán a Tyranny volt úgy felszínesen hasonló a hangulatában ahhoz, amit a Dark Sun kínálni tudott volna, de az utóbbi világa szvsz ezerszer kegyetlenebb; a Tyranny annak maximum a Disney változata lehetne )
De aláírom, egy Dragonlance alapút sem utasítanék vissza. (Bár csak a 3 "alapregényt" és a később kijött lezárást ismerem onnan, illetve még a Champions of Krynn és Dark Queen of Krynn játékokat, de késő gyermekkorom/kora kamaszkorom alap-fantasy olvasmányai közé tartozott a három eredeti regény... még a '90-es évek elején.)
Endure. In enduring, grow strong.
Na igen, Dark Sun sem lenne rossz, bár azokkal sosem játszottam, de olvastam 1-2 regényt, ami abban a settingben játszódott. Egyébként ha már itt tartunk, egy hasonló színvonalú MAGUS játék sem lenne rossz. Sok, nagyon jó regény jelent meg a világában annak idején.
***
Gothmog
aktív tag
Dark Sun vonalon én az Egyszemélyes törzs trilógiát olvastam anno. Ponyva-fantasy, de annak kifejezetten élvezetes volt (középsulis fejjel).
M.A.G.U.S. regények közül (elég keveset olvastam) a Tier nan Gorduin regények nekem mindig kicsit művészkedősnek, "túlírtnak" tűntek (bár olvashatók voltak), de például Dale Avery (Nyulászi Zsolt) regényét (Renegát) egyenesen imádtam. Számomra valahogy az volt az "igazi MAGUS regény".
(MAGUS vonalon Kornya Zsolttól a Pokolt nagyon szeretem még, bár abban viszont semmi MAGUS-os nincs. Legalábbis nagyon idegen attól, ami az én fejemben élt Ynev világáról Krán tekintetében. Ettől függetlenül beteg egy írás, mint kb. minden, ami Kornya kezei alól kikerül Én meg nagyon szeretem, amikor Kornya beteg dolgokat ír, mert remek érzéke van hozzá. (Mersant le Sinistre történetciklusa például.)
Endure. In enduring, grow strong.
PhilBrick
őstag
Létezik Dark Sun crpg. Igaz, idén lesz 30 éves. Keress rá!
Gothmog
aktív tag
Ismerem (Bár anno nem volt meg, és később sem szereztem be, amikor pl. a GoG-nál nemrég felrakták a kínálatukba.)
Visszaolvasva félreérthetően fogalmaztam, de én arra gondoltam, hogy "modern köntösben", új játékként de jó lenne egy
Endure. In enduring, grow strong.
PhilBrick
őstag
Ha már a Larian következő alapanyagát keressük, én bedobnám a Shadowrunt!
Egyszerű alapszabályok, amiket jól fel lehetne rázni Larian módra.
A világba pedig nagyon elborult sztorikat is lehet írni.
Gothmog
aktív tag
A Hairbrained Schemes* hozott ki három Shadowrun játékot a 2010-es évek első felében. Mindegyik jó volt, de a Dragonfall szerintem csúcsszuperül sikerült! (Viszonylag egyszerűbb grafika, nincsenek Blizzard szintű videós átvezetők stb. - kicsi fejlesztőcsapat, de ettől függetlenül sztoriban, hangulatban, karakterekben nagyon ott volt az a játék!)
Persze ha szóba hoztad a Shadowrunt, akkor esélyesen ismered is ezeket a játékokat.
* Már nem vagyok biztos benne, de mintha a stúdió egyik fejese egyenesen az eredeti Shadowrun rpg egyik dizájnere is lett volna. (Mintha a FASA-ban is főfejes lett volna anno. Bár megmondom őszintén, a Shadowrunba én csak belekóstoltam annak idején, és inkább az Earthdawnért voltam oda a 90-es évek közepén - ha már FASA és rpg-k.)
Endure. In enduring, grow strong.
donki
aktív tag
Volt pár kirohanásom a játék ellen, de tegnap a house of hope végén azt hiszem életem egyik legemlékezetesebb csatájában volt részem. Zseniáliis minden tekintetben! Saját zenét is írtak rá!!! Hatalmas élmény volt.
D013
aktív tag
[ Szerkesztve ]
Nekem sajnos azt kimaradt az első végigjátszás alatt, de most, a másodikban biztos, hogy nem hagyom ki.
***
Reaper
őstag
Egyetértek, az a zene, az egész "pálya" tuti meg fog maradni, epikus volt, pláne, ha minden "vendéggel" beszélgetsz előtte, jó történetek.
Joco_77
aktív tag
Nekemis Óriási élmény volt. Ahogy egyre erősebbek lettek a karakterek(és célirányosabban fejlesztettem az itteni tippek szerint) egyre könnyebben vettem a harcokat. Alapvetően maximum közepes nehézségűek voltak, aztán jött az a bizonyos csata amit említesz és olyan zakót kaptam 2x egymás után, hogy a fal adta a másikat Mindezt úgy, hogy aki "elp*csáz" közben énekel a fülembe..
Gothmog
aktív tag
A Disney-főgonosz (Még a betétdala is tisztára olyan.)
Endure. In enduring, grow strong.
HUN_Sector
senior tag
Én nagyon tartok ettől a csatától. Elég vérszegènynek érzem a karaktereimet. Shadowheart-Karlch-Wyll-Én, mind 12-es szinten vagyunk, de rettegek hogy mennyire el leszek kenve ha odaérünk. SH long rest után ellő 2-3 támadóvarázslatot és lemerült. A druidám valószínűleg egy ütés után visszaáll owlbearből orkba. Wyll sem egy kőfal. Karlach talán megéri a 2. kört majd
Act1 vége
Hogyan öljük meg könnyen a
***
Jó néhányat erősebbé tehetsz a karaktereid közül, ha multiclassolsz. Pl Karlachnak adj 2 szint fightert, Shadowheartot meg képezd át light domain cleric-ké, sokkal erősebb, mint a default, trickery domaines.
***
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nem tudom hogy maradt ki, de én itt nem jártam. A lávás részen és azt a lev 8 constructot sem láttam.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Pedig érdemes odamenni, mert ott tudsz craftolni magadnak 2 erős cuccot (páncélokat és/vagy fegyvereket).
***
CPT.Pirk
Jómunkásember
A Duegarrok megvoltak, aztán azt hiszem elfogytak a célok és mentem át a last lightba, erre a helyre semmi nem figyelmeztetett.
Mondjuk az act 2-ben meg lekéstem a
Egyszer Laz'el figyelmeztetett a semmiből mikor átmentem egy ajtón, hogy oda kéne menni de mivel nem volt semmi előjele vagy ott akkor értelme annak amit mondott, ezt betudtam valami bugnak. Picit később meg már késő volt.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Pedig ott van egy jó kis harc, aztán egy beszélgetéssorozat,
Elég sokáig vissza lehet menni a játék legelejére
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
RobberBaron
tag
A második végigjátszást tolom egy dark urge karakterrel, gonosz döntéseket hozva
Ovisbig
tag
Sziasztok!
Az normális hogy 12-es szinten leáll a fejlődés?
Az ixpét továbbra is kapom a semmibe, de a fejlődés megállt és korainak tűnik, még gyengének érzem a csapatomat a végéig, de főleg az XP zavar, cél nélkül talán nem osztogatnák... ez valami bug vagy ez így normális?
Így normális, 12 a level cap.
***
kicsako
őstag
12 a maximum szint a játékban, ha gyengének érzed a karaktereket akkor valamit nagyon elrontottál Nézd meg inventoryból tudsz-e nekik jobb felszerelést adni, vagy akár respeceld őket.
Franklin
addikt
Az érkező DLC-ben elvileg emelkedik majd a level cap is.
kicsako
őstag
Nincs érkező DLC, semmit sem jelentettek be hivatalosan, és a Larian már egy következő projekten dolgozik. Szóval ha lesz is DLC valamikor, az nem mostanában lesz.
PhilBrick
őstag
Az, amelyik nincs még bejelentve sem? Ne ámitsunk már másokat kérlek!
Ráadásul eddig is a spellek túl erőssé válása miatt 12 a limit.
És legyünk őszinték, ha valakinek ez túl nehéz, az nem a játék hibája.
Ovisbig
tag
Na épp most sikerült legyőzni Raphaelt, elsőre, egész simán ment, visszatért a hitem, a remény, bár a "remény" speciel nem élte túl
Franklin
addikt
Suldigung, úgy rémlett, hogy valahol ezt olvastam... de lehet, hogy ébren álmodtam... mert hát ugye kinek van ideje aludni a végigjátszás alatt?
HUN_Sector
senior tag
Astarion vs Cazador boss fight
Franklin
addikt
Eszméletlen, hogy milyen apróságokra is figyeltek a készítők
Ahogy Cohh mondta: "this game is bleeds passion"
Ovisbig
tag
Na befejeztem, 266 óra volt végig játszani, hát nem siettem el mégis a vége felé már azon gondolkodtam, hogy mit csinálok majd másképp az újra játszás során.
Érdekes hogy kaptam a végén 3 steam acsit, mindegyiket csak a játékosok 15%-a kapta meg, a vörös sárkány megölős acsit csak 10%, ilyen kevesen jutottak a végéig?
Gothmog
aktív tag
Steam szerint vagy az utolsó játékbeli mentésed szerint jött ki ez az érték?
Csak azért kérdezem, mert én aztán tényleg nem sietek el semmit, mindent megcsinálok, amit csak lehet, mindent rendesen bejárok a legutolsó kis zugig, mindenkivel elbeszélgetek, minden könyvet elolvasok stb., és így tartok jelenleg 160 óránál (mentés szerint, mert a Steam alapján már 270 óránál jár a ketyegő, de ebben benne van az early accessben belerakott játékidőm is). Persze még nem vittem végig, de érzésre most valahol 10-20 óra közé tenném (talán inkább az utóbbihoz közelebb) a még hátralévő játékidőt. És ehhez képest közel plusz 100 órát beletenni?
Félre ne értsd, nem kötekedésből írom, csak nehéz elképzelnem, hogy mivel lehet még ennyi időt eltölteni egy végigjátszás alatt?
Máskülönben én is a következő végigjátszáson gondolkodom már. De nem azon, hogy mit csináljak másként, hanem hogy milyen fajú és karakterosztályú legyen majd a velejéig romlott, sötét utat követő Dark Urge-öm. (Ebben a végigjátszásomban abszolút jófiút játszom, mint ahogy általában a cRPG-kben, de itt szerintem vétek kihagyni a gennyláda karakter lehetőségét, mert szvsz remek keretet és lehetőséget ad erre az útra is a játék. Az Earla Accessben is egy céltudatos, könyörtelen githyanki harcos - kvázi Lae'zel férfi ikertestvére - volt a kedvencem a megalkotott/kipróbált karaktereim közül. Egyszerűen élvezet volt vele - nem öncélúan gonosznak, de - könyörtelennek és persze minden más faeruni fajt lenézőnek lenni.)
Endure. In enduring, grow strong.
Ovisbig
tag
A steam szerint 265 óra az utolsó mentésem 223 óra, nem tudom miért ilyen nagy a különbség, majd két nap.
Engem kicsit zavar, hogy varázsló nélkül játszottam végig, az a sok varázslat amit nem használtam, főleg ezt csinálnám másképp.
Gothmog
aktív tag
A spoileres részhez: a két említett karakter népszerű NPC volt a Baldur's Gate első két részében, így - talán további extra kapcsolódási pontokért, no meg, hogy a régi rajongók is örülhessenek - visszahozták őket erre a fejezetre is.
Nálam kettejük közül a hölgy szinte mindig csapattag volt anno a Baldur's Gate mindkét korábbi részében (csak gonosz végigjátszásnál nem volt partitag), de a másikukat a BG1-ben sohasem vettem fel, míg a kettőben egyszer volt olyan végigjátszásom, amiben szerepelt, de annyi elég is volt belőle Mérsékelten szórakoztató, de inkább fárasztó figura volt (szemben pl. Jan Jansennel - BG2-ben lehetett csapattársad -, aki mindig szórakoztató formában fárasztott le, és az egyik legélvezetesebb npc volt abban a játékban). Magyarán nem különösebben kedvelem, na... számomra mindkét játékban voltak ezerszer használhatóbb és inkább kedvemre való NPC-k a jópofáskodó félőrült kószánál.
Itt, a BG3-ban nálam most mindketten kimaradtak:
Endure. In enduring, grow strong.
***
Ovisbig
tag
Így érthető, az első 2 rész kimaradt így nem tudtam miért beszél róluk mindenki közeli ismerősként, Karlach majdnem elcsöppent (már bocs), ahogy Minscről beszélt.
Akkor ez lesz a következő végig játszásom egyik célja, kettejüket életben tartani, ha már a 2 előző rész kimaradt legalább itt ismerkedjek kicsit velük.
Ovisbig
tag
Nem is a sárkányos, hanem a végigjátszásos acsin csodálkoztam, a játékosok 14.1%-nak van meg ez az eredmény, ez nagyon kis szám ahhoz képest mennyire népszerű a játék.
A 14.1% kiemelkedőnek számít, átlagban a játékosok 10%-a játssza végig a játékokat, melyeket megvásárol (steam statisztika).
***
parandroid
nagyúr
Látnád a konzolos számokat. Ott ennek a tizede már kiemelkedőnek számít.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
HUN_Sector
senior tag
Minsc egy balduriai legenda, mindenki ismeri azon a létsíkon, olyan szupersztár magasságokba emelkedett a korábbi háborúk során
RobberBaron
tag
Éppen most tartok a második végigjátszásnál az Act 3 elején, egy Dark Urge karakterrel Tactician nehézséggel, mondjuk rá hogy gonosz döntéseket hozva. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkit legyilkolok és a párbeszédekben mindig a lehető legköcsögebb válaszokat adom, hanem a nagyobb döntéseknél
A sötét út egyébként elég magányos, kevesebb a parti tag
[ Szerkesztve ]
Alg
veterán
Nah végeztem én is az első végigjátszással, úgy hogy az utolsó cRPG-m a Neverwinter Nights 2 colt anno... szóval az elején nem nagyon volt fogalmam róla hogy működnek a dolgok, guide-okat meg build videókat direkt nem néztem, ide is csak most nézek be hogy ne legyen annyi spoiler
Mentés szerint kb. 90 óra, Steam szerint 120 - maradt benne bőven úgy látom, pedig nem rohantam...
Amolyan chaotic good drow warlock-al mentem - végighazudtam magam minden dialóguson
Karlach a végére picit tápos lett, szinte minden ability score 18 vagy felette egyet kivéve (STR és CON 23 - 200+ HP, átugorja a fél pályát, robbanó hordókat a világ végére repíti) + Giantslayer a 23-as STR mellé .
Most kicsit pihentetem, lesz még 2-3 végigjátszás biztos, baromi jó hogy a különböző kasztok teljesen máshogy működnek. Meg egy csomó csapattárs háttérsztorijából hiányoznak darabok, mivel fix csapattal mentem végig (SHeart, Karlach, Laezel)
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Gothmog
aktív tag
Igen, DU hátteréről elég sok kitalálható akkor is, ha nem vele játszol (főleg Act2-ben találtam eddig rengeteg utalást a személyére/szerepére), illetve azzal is tisztában vagyok, hogy a gonosz út el fog zárni számos olyan küldetést/lehetőséget, amelyet a jó úton most rendre megkapok/teljesíthetek; ez nagyon látszódik most a jó vágigjátszásomból. De bízom benne, hogy egy ilyen szempontból esetlegesen rövidebb/karcsúbb végigjátszás is emlékezetes/élményszámba menő lesz (a maga sötét, morbid módján).
Mindenesetre már a partit is elterveztem (persze sok választás nem lesz): Lae'zel, Astarion (mindkettejüket iszonyat csíptem az említett githyanki harcosommal való játék során még az EA-ban, míg a mostani végigjátszásomban eddig vagy totál kimaradtak (Astarion) vagy beugró mellékszereplőként (Lae'zel) kerültek csak be a partiba rövidebb időkre), illetve Minthara (és míg nem elérhető, Shadowheart).
Egyébként én egy Hannibal Lecter jellegű intellektuálisan gonosz figurában gondolkozom most, de aztán lehet, hogy egy - ha bekattan, vérengző vadálattá változó - berzerker barbár lesz a végén. (Kilencujjú Logen valahol a távolban fáradtan felsóhajt és megcsóválja a fejét... ) Totál muderhobo irányba én sem akarom elvinni, de ha beúsznak a "csábító gondolatok", egyszer sem fog nemet mondani. Illetve abban a végigjátszásban a tadpole-okat is használni fogom keményen. (Ebben a végigjátszásomban egyetlen egyet sem használtam fel, és illithid erőhöz is csupán egyetlen párbeszédnél nyúltam idáig.)
Endure. In enduring, grow strong.