Hirdetés

2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Baldur's Gate 3

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-08-10 10:27:02

LOGOUT.hu

Baldur's Gate 3

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1701) Atti777 válasza HugóBoss (#1699) üzenetére


Atti777
senior tag

Nekem a GOG-os változatnál kb 2,6 GB volt az utolsó hotfix, ez a 117 GB olyan, mintha újra letöltené az egészet

Путин, иди нахуй!

(#1702) ollie válasza Atti777 (#1694) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Most láttam, volt a PS5 launch-hoz is rajzfilm: [link]

***

(#1703) ollie


ollie
MODERÁTOR

(#1704) ollie


ollie
MODERÁTOR

Act1-ben a gnoll csapatot le lehet bénítani egy viccel (bard kell hozzá). Hihetetlen mennyi lehetőség van ebben a játékban.

[link]

***

(#1705) Ted_Beneky válasza ollie (#1704) üzenetére


Ted_Beneky
senior tag

Bárdom még sose volt, egyszer sorra fog kerülni :)

Valamit az előbb frissített nekem a játék, nem a 15-öt, az megvolt pár napja. Remélem a kereskedő problémát is javítják, néha nem tudtam megvenni tőlük amit akartam, hiába volt pénzem rá, csak ha otthagytam a vendort és visszamenetem hozzá.

Csillagkaput a Csillag térre!

(#1706) Ovisbig


Ovisbig
tag

Ez a jelenet hol játszódik?:

[link]

A negyedik végig játszást tolom, de ezzel még nem találkoztam, a környezet alapján az underdakban lehet.

[ Szerkesztve ]

(#1707) UberMutant válasza Ovisbig (#1706) üzenetére


UberMutant
őstag

https://gamerant.com/baldurs-gate-3-bg3-where-find-kuo-toa-festering-cove-location-entrance-hidden-underdark/

(#1708) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

Ahol van egy pöffeteges vulkános, körbegombás pályarészlet (azt hiszem a villám őrtornyos várrom előtt), ott az egyik nem jelzett falon lehet leereszkedni a Boaaaal imádó halemberekhez

(#1709) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

Megnézttem az új patch új befejezését. (tábori jelenet). Miért nem tudtam róla, hogy mindenki részt vehet ezen? Máris rakom vissza a gépre.

(#1710) Ellia


Ellia
addikt

Na tegnap este végre a végére értem (~95 óra), gyakorlatilag megcsináltam mindent (2 bugos küldim maradt, az egyik a Karlach randi... :/). A monkom volt BG igazi hőse, mindenkit megvertem akit kell és mindenkin segítettem akin lehetet. arany szívét itt-ott azért vérpöttyök pettyezik, meg a keze is picit enyves de ebben a játékban nem lopni...

Végjáték: itt valami nagyobb csatára számítottam, direkt összerendeztem az összes karaktereim felszerelését, optimalizáltam amennyire lehetet, erre csak a választott 3 partitagokkal (nálam L'azel, Astorin és Gale) kellett végig darálni az egészet. Itt kicsit csalódott vagyok, mert vártam valami olyasmit, mint a DA: Origins vagy a ME2 végén, hogy az összes társunk valamilyen szinten belefolyik a küzdelembe, ráhatással van a végkimenetelre (akár csak picit is).

Aztán ott vannak a harcok: az első az csak hosszú volt, oldalról mentem be, nem frontálisan támadtam és egy a hídra helyezett firewall gyakorlatilag megoldott mindent. A második a lépcsős/bombázós már megtudott izzasztani, a slow, meg command spellek erősek, de, mint kiderült elég egy karakterrel felérnem (gyak 2-3 kör alatt fel lehet érni, a dash meg teleport/step skillek segítségével). Végre fel értém az agyra, itt jött az elő pont, ahol egymás után kétszer is bebuktam a harcot a sárkány miatt. De igazából ez a harc is nagyon könnyű, egyszerűen csak spamelni kell a szövetségeseket és egy idő után a túlerő eldönt mindent. Gyakorlatilag HP vesztés nélkül lehoztam végül. Végére maradt maga az agy, ez meg még annyira se izzasztott meg, mint a többi, fogjuk rá, hogy már gyenge volt.

Bumm Finálé!
Nem tudom mi alapján válogatja a játék, hogy ki jelenik meg a kikötőben, de nekem Shadowheart nem volt ott, ellenben Halsin és Minsc igen akikkel csak a történetek miatt foglalkoztam. Fura, gondolom bug lehetet.

Epilógus tetszett, örülök, hogy, ha utólag is hozzá tették, remélem, hogy a fejlesztők mégis dobnak ki kiegészítőt/DLC-t.

Kicsit most itt hagyom Faerûnt, végig játszom a Cp77 DLC-el, aztán nekiugrok egy Dark Urge karakternek valami nehezebb nehézségen :)

Addig is: "I have a lot on my mind and well innit."

[ Szerkesztve ]

(#1711) Atti777


Atti777
senior tag

Felugrott egy ilyen üzenet, de nincs semmilyen DLC-m..

Путин, иди нахуй!

(#1712) ollie válasza Atti777 (#1711) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

A Digital Deluxe Edition DLC-hez van pár tárgy. Ha az nincs meg neked, akkor ez csak egy bug, hogy neked felugrott ez az üzenet.

***

(#1713) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

No, az új epilógushoz a főcsata előtti mentés kell. (ha valaki szintén keresné, hogy miképp lehet betenni)
Talán nem spoiler, de azért elrejtem: Minden szálat elvarrnak és végre minden szeretett karakter megkapja a maga happy endjét (egy kivétel van, de az meg is érdemli :) )

[ Szerkesztve ]

(#1714) Atti777 válasza ollie (#1712) üzenetére


Atti777
senior tag

A Twitchen lehetett kapni tábori ruha szettet, lehet hogy az jött meg így.
(Most nézem, megint van ilyen)
De már több mint egy hónapja telepítve van a játék, és jóval azelőtt meg volt már a ruha, fura hogy csak a Jézuska hozta meg :)

Egyébként 100 óra felett vagyok kicsivel, és most vagyok a Moonrise towernél, 9-es szint, igaz én mindent körbejártam kétszer :)

Путин, иди нахуй!

(#1715) ollie válasza Atti777 (#1714) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Tényleg, twitch drop is volt.

***

(#1716) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

Újrakezdtem én is, most eggyel magasabb, balanced fokozaton - most hogy már az első végigjátszás után van valami halvány fogalmam a játékmechanikáról.
A jelenlegi party - cleric-cleric-paladin-paladin négyes felállással, vagy az egyik paladin helyett wizarddal van betervezve. Jó lenne mintharát betoborozni, de félő, hogy a túl sok jó amit teszek, hamar kiüldözné a csapatból.

[ Szerkesztve ]

(#1717) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Sziasztok,

Az végső bossharc utolsó szakaszánál, 92 óra után letöröltem a játékot.

A játék világa varázslatos. A karakterek, a helyszínek, az art, a zene, a szinkron csodálatos, maximálisan a legjobbak közé emelik a játékot. Nem játszottam a korábbi részekkel, ezért kicsit tartottam is tőle, de egyből magába szippantott. Szándékosan ezért a legkönnyebb fokozaton kezdtem el.

A játék core mechanikája, beleértve a harcrendszert is, egy rakás szar. Azt a nyomorultat, aki kitalálta, hogy egy videojáték RPG-ben gyakorlatilag mindenben egy dobókocka döntsön, egy életre el kéne tiltani a játékfejlesztéstől.

Ennyire frusztráló, alávaló mechanikával még egy játékban sem találkoztam, pedig végigjátszottam a teljes Dark Souls-szériát és mellékágait, többször is.

Az, hogy a játék csal, az az első pillanattól kezdve egyértelmű. A világon nem létezik ilyen, hogy ennyi miss és critical miss támadást hozzon össze valaki véletlen dobásokból. Az ég világon semmi értelme nincs a fegyvereknek, a páncéloknak, a szintezésnek, teljesen értelmetlen, mert mindenről egy nyomorult dobókocka dönt. Ez szerencsejáték, nem videojáték RPG.

Az, hogy egy healing potiont megiszik valaki, majd egy kocka eldönti, hogy az 3-at vagy 7-et gyógyítson, a legalja. A nyomorult seggdugó törpe a hegyomlás Karlachon a többszörösét sebzi, mint fordítva - kritikán aluli. Az überguru Emperor harmatgyenge, a mindflayerek királya, de egy utolsó paraszt 3 támadásból leveszi az élete háromnegyedét - vicc.

Az, hogy a játék bespawnol annyi ellenfelet a négyfős squadom-mal szemben, hogy a felső menüsorba ki sem fér, hanem +28-at ír még ki mellé, lapáttal kéne ütni azt, aki ezt kitalálta.

A játék 3 évig publikus bétában volt. A fejlesztők több ezer visszajelzést kaptak a játékosoktól, többek között a fent leírt hibákról, ballépésekről, mindhiába. Semmit nem javítottak benne.

Mindennek az eredménye, hogy a játék a végtelenségig frusztráló, csaló, a spellek 2/3-a szart se ér, a melee támadásokat ne is emlegessük, borzasztó az egész, na.

Egy játékban a legkönnyebb fokozaton nem akarok meghalni. Egyszer sem. Azért story mód a neve, mert a storyt akarom végigtolni, könnyedén szórakozva, könnyen véve az akadályokat. Ha szivatni akarom magam, felteszem a legnehezebbre.

92 óra után betelt a pohár, már bementem a végén a portálon is, de amikor ott még a 220 hp-s aggyal még küzdjek meg, akkor azt mondtam, hogy meg*szátok az anyátokat, és letöröltem a játékot.

[ Szerkesztve ]

W | W | H | W | W | W | H

(#1718) HUN_Sector válasza Ctrl+Alt~Del (#1717) üzenetére


HUN_Sector
senior tag

Legkönnyebb fokozaton, nekem BG n00b-nak, 2 kör volt az agy. Lazael három ütéssel levitt összesen 80 hp-t, Orpheus újabb 40-et, a karakterem owlbearként 2x30-at (egy miss), kövi körben megpusztult.
Egyszer sem haltam meg a játékban, mondjuk nem is álltam ki egy mezőre, hogy körbevegyenek. A miss az meg addig jellemző, amíg egy karakter 6. szint alatti, vagy hatalmas AC-jú ellenfelet céloz alacsony támadóértékkel, és az helyzeti előnyben van vele szemben.

Az általad elmondottakkal sem a teszterek, sem a nagyközönség nem találkozott, ezt jelzik a játék 95-97%-os értékelései. Én sem meta módjára raktam össze a karaktereket, de szerettem elpepecselni a felszereléseikkel. És volt csata ami megizzasztott (Raphael, az endgame torony harc és a sárkány), de minden menedzselhető volt. CSakúgy, mint menet közben, ahol minden problémának minimum 3 megoldást tettek be.

Nem megbántva téged, de az összeállításodban, vagy a karaktereid felépítésében (felszerelésében) van egy olyan hiba, amely miatt ilyen tapasztalatokat szereztél.

[ Szerkesztve ]

(#1719) Ctrl+Alt~Del válasza HUN_Sector (#1718) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Barátom szintén játszik a játékkal, pont ezekről számolt be ő is. Pedig ő végigtolta a Dragon Age III-at a legnehezebb fokozaton is. Ő már korábban letörölte az Act 3-ban, amikor Karlach az előtte fekvő (incapacitated) gnome-ra 20 centiről cirtical misst nyomott...

A bossoktól elnyert felszereléseim vannak leginkább, páncél, sisak, fegyver, 12-es szintű az összes karakterem, action surge aktiválva..

Az endgame alávaló, a torony után mire a portálhoz érsz már szarrá vagy verve, emperor alig hp-s, és akkor még jön a végső rész, bejut kb. egy karakterem az emperor-on kívül, a többi kint elhull, a szart nem érő szövetségesekkel együtt.

Amúgy tele van ezzel a YT, a reddit, meg a játék fóruma, olvasgass csak. Játékfejlesztő is ír, hogy a mechanika teljesen el van rontva a játékban, meg olyanok, akik már túl vannak pár DD tabletop játékon.

30 éve játszom, nem ma kezdtem az ipart, több From-játék platinázva, tehát nem arról van szó, hogy nem bírom a nehézséget, vagy nem vagyok elég kitartó.

Az egész játék unfair, csaló és frusztráló. Arról nem beszélve, hogy nem rendes rng van benne, hanem buherált.

W | W | H | W | W | W | H

(#1720) ollie válasza Ctrl+Alt~Del (#1717) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Meg kell ismerni a D&D szabályokat, aztán a legnehezebb fokozat sem lesz nehéz. Ez egy kockadobálós társasjáték számítógépes változata. Ha nem lenne benne kockadobás, semmi köze nem lenne az eredeti D&D-hez. A csata arról szól, hogy meg kell tanulnod minimalizálni a véletlen negatív hatásait, pl azzal, hogy növeled az esélyed. Ehhez tudnod kell, hogy milyen páncélokat, fegyvereket, gyűrűket, sisakokat, stb érdemes használnia a karaktereidnek, melyek függenek a karaktereid képességeitől, castjaitól, stb. Plusz meg meg tanulni kihasználni a környezetet, de ahhoz sem árt tisztában lenni a szabályokkal.
A korábbi részek is hasonlóak voltak, bár ott real time-nak volt álcázva a körökre osztott harc, de a háttérben ott is mentek a kockadobások. És azok a harc szempontjából még rosszabbak voltak, mert még jobban kellett ismerned a D&D szabályait, hogy sikeres legyél, és egyáltalán nem volt olyan szabadság a játékokban, mint ebben.

Ez nem Diablo, itt nagyon sok szabály van. Sajnos a játékipar elment a felé, hogy gondolkodást nem igénylő játékokat gyártanak tömegével, ez meg pont nem olyan.

Csalás nincs benne, sőt, a D&D szabályai még némileg a játékosnak kedvezően módosítva is vannak benne. Sőt, a legtöbb boss fight-ot meg lehet oldani többféleképpen, a legtöbbet úgy, hogy a boss nem is tud támadni, mert 1 kör alatt vége van. A végső harcban is át lehet lépni a portálon harc nélkül, akár az összes karakterrel.

Mindezt leírva, nem ellened való támadásnak vagy negatív kritikának szántam, remélem nem fogod úgy érteni. Nincs azzal baj, ha neked nem jön be a játék. A D&D eleve egy erős rétegjáték, ez meg ahhoz próbál maximálisan hű maradni.

[ Szerkesztve ]

***

(#1721) janos666 válasza ollie (#1720) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

bár ott real time-nak volt álcázva a körökre osztott harc
Ez nem feltétlenül rossz dolog. Ha asztalhoz ülve játszol, ott is lehet automatizálni a dobásokat valami digitális eszközzel, itt pedig még jobban adja magát a dolog, hisz PC...
A szerencsejáték gépeket is digitalizálták, a kaszinókat virtualizálták...
Bár igazából csak annyit hiányoltam, hogy lenne egy tickbox a menüben, hogy miután kiválasztottad a bónuszokat, akkor a ROLL gomb automatikusan az eredményre ugrik, nem újabb kattintással átugorható animációt indít. Vagy dropdow: "full", "skip easy", "skip all" (a középső meghagyja a görgést a nagy tétű kockadobásoknál, mint pl. a main plot).
De persze így is végig lehetett játszani frusztráció nélkül, csak hát sok felesleges kattintás (kopik a drága egérkapcsoló :DDD).

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#1722) Ellia válasza Ctrl+Alt~Del (#1717) üzenetére


Ellia
addikt

Az agy előtti csatát legkönnyebben úgy lehet megnyerni, hogy Te is spameled a szövetségeseket, elsősorban azokat amik csapatban jönnek. A sárkányt érdemes stunolni folyamatban és utána rákoncertrálni a 3 vagy 4 "varázslóra", majd jöhetnek a mindflyerek. Ennek a legkönnyebb fokozaton nem kéne problémának lennie. Ha pedig a csápok idegesítenek, akkor ne mozogj a fő karakterekkel egy ideig le a platformról, hanem, hagyd dolgozni a szövetségeseket.

Hiába fekszik valaki kábultan, akkor is meg van az esély arra, hogy mellé üssél - ez abban az esetben történik, ha 1-est dobsz (ez a DND 5-ben automatikus bukást jelent (a 20 meg a teljes sikert)).

Abban egyetértek, hogy RNG is meg nem is, nem hiszem, hogy egy szimpla "double randomNumber = Math.random();" kerül meghívásra kockadobásnál, de nem is annyira szörnyű a helyzet ahogy lefested, illetve annyi kockadobás módosító van amennyit nem szégyellsz kb. Spellek jó része is használható, pl. egy Hold Human/Monster csatát tud fordítani...

Az írásodból én azt érzem, hogy nem is akartad megismerni a DND 5 alapjait és ezért vagy mérges a játékra...

+1 olvasd el, hogyan készült a Diablo 1 és annak a harcrendszere, nem lövöm le a poént, lehet meg fogsz lepődni.

(#1723) anubis6 válasza Ctrl+Alt~Del (#1719) üzenetére


anubis6
aktív tag

Kár ezt a stílus bármilyen más játékkal összehasonlítanod, a from-os időzítés megtanulós, meg a Dragon Age féle RPG is nagyon messze van ettől. Pont semmit nem ér az onnan hozott tudásod.

Ahogy tanult kollégák is írták, te vagy a saját szerencséd kovácsa, ha megfelelő fegyvert, páncélt, buffot, védő és támadó varázslatot, kockadobás segítő tárgyakat, passzív & aktív feat-eket használsz és jó helyezkedéssel kombinálod (ha más lehetőség nincs, akár felállsz 3 ládára ;) ), minimalizálhatod a misseket, de ha nincs min 2 kockád, még úgy is becsúszhat a kritikus 1-es, és baszhatod az egészet. Ez a táblás játékoknál is így volt, itt sincs másképp. Ez nem a játék hibája..
Simán hozhatsz végig olyan döntéseket, hogy ne legyen nehéz 1 harc se, de ha más nem, kidumálod magad belőle.
Még az se mindegy kivel kezded az egyes dialógusokat, és a többieket hova pozicionáltad előtte..
Ami nekem elsőre rohadt nehéz volt, következő, átgondolt próbálkozásra sebezni se tudtak rajtam, hiába voltak sokan.. szar néha újrakezdeni akár 40 perces csatákat, de ez ilyen ;)

https://www.youtube.com/@anubiszthedj https://soundcloud.com/anubiszthedj

(#1724) janos666 válasza anubis6 (#1723) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem bőven jó alapozás ehhez a Dragon Age. Ugyan nincs körökre osztva, és nincs ennyire szétvágva a HP/AC/stb, de van sokféle tárgy különböző tulajdonságokkal (páncél, kard, stb pontszámokkal) és különböző varázslat (AoE is), "segédeszköz" (stat módosító gyűrűk, nyakláncok, stb).
Nekem az után, és valami 10-20 órányi kezdő játékos színészekről szóló youtube D&D sorozat ismerettel nem volt nehéz a BG3 normál fokozata.

Amire szinte csak a játék legvégén jöttem rá, hogy az alvásonként / pihenésenként 1x használható tárgyak, amik a "hátizsákban" vannak, azok fel-le pakolászhatók a karakterekre, és akár tucatnyit el lehet belőlük lőni, főleg két konfliktus közt (pl. spell slot visszaállító gyűrű, ilyesmik: felhúzod, ellövöd, felhúzol egy másikat helyette, azt is ellövöd...).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#1725) Franklin válasza Ctrl+Alt~Del (#1717) üzenetére


Franklin
addikt

"Az überguru Emperor harmatgyenge, a mindflayerek királya"

Ő nem a király, a neve megtévesztő, ő egy mezei mindflayer, ami kiszabadult az Elder Brain hatalma alól.

A sok miss simán lehet disadvantage támadásokból is. A critical missek korlátok közé vannak szorítva, ha be van kapcsolva a Karmic Dice opció.

A többire reagáltak fölöttem.

Nem jött be, semmi gond, szerencsére rengeteg más játék is van.

Ha esetleg külön accounton van a játék, én szívesen átveszem tőled féláron ;]

(#1726) anubis6 válasza janos666 (#1724) üzenetére


anubis6
aktív tag

Hát jobb mint az ugrabugra játékok ez tény, de azért jobban le van egyszerűsítve mint ez, az inkább a wow-hoz hasonlít.. pont a dobás miatt van annyira szétszedve a HP/AC.., lopakodás sokkal hangsúlyosabb és hatékonyabb is, jobban szét tudod szedni a különböző karakterek feladatait és akár külön időpontokban léphetsz be velük a küzdelembe, de érdemes arra is figyelni, hogy akár 1 körön belül több karaktert is megmozgathatsz, még mielőtt action-hoz jut, stb..
Komolyabb szinten érdemes azokra is figyelni jah, hogy milyen tárgyat mikor hordasz, nem mind1 mi van rajtad mikor ládákat törsz föl, vagy ha épp harcolsz.. stb ;)

https://www.youtube.com/@anubiszthedj https://soundcloud.com/anubiszthedj

(#1727) Ctrl+Alt~Del válasza ollie (#1720) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Én nem akarok kockát dobálni. Ha kockát akarok dobálni, elmegyek a kaszinóba craps-t játszani.

Teljesen agyament dolog, hogy egy szerepjátékban, egy kocka döntse el helyettem, hogy egy dialógus hogy alakul, mit ismerhetek meg a történetből, hogy alakul emberek sorsa, ki él, ki hal. Akkor minek a játékba bármilyen szerepjátékos elem? Hol vannak az én döntéseim? Hol számít az, hogy én mit akarok?

Teljesen mindegy milyen fegyvered, páncélod, képességeid vannak, semmit nem számít, csak és kizárólag az számít, hogy a kocka mit dob. Nonsense.

Ráadásul, ez az eleve beteg mechanika szándékosan csalóra van megcsinálva. különben nem fordulhatna elő, hogy egy támadásban egymás után 9(!) critical hit-et kap be a karakterem utolsó útszéli parasztgyerekektől.

Arról nem beszélve, hogy a szintezésnek az ég világon semmi értelme nincs, az ellenfelek ugyanúgy skálázódnak, ráadásul tök mindegy, hányas szinten vagy, csak a kocka számít.

A spellek döntő többségét ki lehet kukázni, semmire nem jók, ráadásul 12-es szinten lévő karakter adott spellje 1-10-ig sebez pl., ami komplett nonszensz. Amíg az ellenfelek egy kör alatt 50-60 HP-t leszednek egy nyomorult karddal, addig én a kardommal sebzek mondjuk 6-13-ig, abból is annyit, amennyit a kocka akar. Tök mindegy, hogy 3 méterre állok a karaktertől, vagy fél méterre. Komplett agyrém az egész harcrendszer.

Az meg teljesen egyértelmű csalás, hogy négy emberrel szemben betesz akár 20+ ellenfelet is. Amikor ezt valaki kitalálta, hogy így legyen, senki nem szólt neki, hogy figyelj már, szerinted ez teljesen rendben van, hogy ötszörös túlerő elé állítjuk a parasztot?! Ez biztos jó így? Biztos így akarod?

Számomra ez azért kiábrándító, mert egyébként a játék - a core mechanikáját és harcrendszerét leszámítva - zseniálisan jó lenne, egy komplex, élvezhető, érdekes, látványos, roppant hangulatos világba kalauzol, hogy aztán halálba frusztráljon a kockázásával.

W | W | H | W | W | W | H

(#1728) Capricornus válasza Ctrl+Alt~Del (#1727) üzenetére


Capricornus
aktív tag

Pedig a legtöbb asztali szerepjáték így működik és ezt a játékot az egyik, ha nem a legnépszerűbbről mintázták. Ha nem akarsz kockákat dobálni, akkor javaslom, hogy full narratív szerepjátékokat próbálj ki, bár most nem tudom hirtelen, hogy létezik-e ilyen játék PC-re.

Jómagam is csicskafokozaton játszottam a Baldur's Gate 3-mal és nem volt gondom vele pár harcot leszámítva. Volt, hogy visszatöltöttem én is egy állást azért, mert nagyon szart dobott a kocka, de ez ilyen. Ahogy a többiek is írták kis odafigyeléssel lehet minimalizálni a károkat akkor is, ha épp nem kedvel a kocka.

Amúgy rendszeresen szoktam asztali szerepjátékkal játszani és számtalan nagyon vicces helyzet született abból, amikor valaki épp kritikus balsikert dobott. Az elmúlt 3 évben meg egyetlen karakter halt meg a csapatunkban, de ő sem azért, mert rosszat dobott, hanem azért, mert hülyeséget csinált.

Per aspera ad astra!

(#1729) Callisto válasza Ctrl+Alt~Del (#1727) üzenetére


Callisto
őstag

Tudod mi a vicc? Az, hogy a játékok többsége ugyanúgy "kockát dobál" függetlenül attól, hogy milyen stílus csak nincs megjelenítve. Főleg ezért vicces a siránkozásod. :)
Arról nem is beszélve, hogy egyértelműen nálad van valami baj, mert nekem sincs semmi gondom a harccal.

[ Szerkesztve ]

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

(#1730) parandroid válasza Ctrl+Alt~Del (#1727) üzenetére


parandroid
nagyúr

Akkor ez (meg a d&d általában) nem a te játékod. Ennyi. Szerencsére szerepjátékból azért van választék, még ha nem is mind friss cím.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#1731) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Nem hagyott nyugodni, letöltöttem ismét a játékot, és befejeztem. Ráadásul úgy, hogy mind a négy karakterem bejutott a portálba, az Emperor meg alig vesztett HP-t.

Érdekes, hogy a három befejezés közül azért, amikor megölöm az Emperort, nem ad trófeát, csak a másik kettőért. Illetve, hogy a két rossz befejezésnél semmi epilógus nincs, csak a jó befejezésnél.

W | W | H | W | W | W | H

(#1732) ollie válasza Ctrl+Alt~Del (#1727) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Teljesen agyament dolog, hogy egy szerepjátékban, egy kocka döntse el helyettem, hogy egy dialógus hogy alakul, mit ismerhetek meg a történetből, hogy alakul emberek sorsa, ki él, ki hal.

Ez a klasszikus szerepjáték. A D&D, és minden más szerepjáték a kockadobásra épül. Olyan helyzetben használják (a BG3 is olyan), ahol a karakternek valamilyen képességét kell használni. Pl párbeszédnél tipikusan a karizma, és az arra épülő képességek ilyenek, vagyis, hogy mennyire szimpatikus és meggyőző a karakter, attól függ pl. az, hogy a másik fél beveszi e a hazugságot. Vagy meg lehet győzni olyan szituációban, hogy egy neki nem tetsző opciót elfogadjon. És ezeket az esélyeket is lehet javítani a játékban különböző tárgyakkal, képességek megtanulásával és varázslatokkal. Ez a szerepjáték lényege, és ezt sajnos a legtöbb CRPG-ből kihagyták, szinte csak a harcra koncentráltak. De még az egyszerűbb számítógépes szerepjátékokban is van véletlen, ha máshol nem a harcban. És ezt általában el is rejtik előled.
Az ARPG-k nagyon messze vannak a szerepjátékoktól, egyáltalán nem azok. Mindenre ráteszik az RPG jelzőt, amiben a karakter tud fejlődni, holott egyáltalán nem arról szól egy szerepjáték.
Pl. a Dragon Age nagyon fapados, majdnem Diablo szint egy normális szerepjátékhoz képest. Nem is tudtam végigjátszani, mert hiányzott nekem belőle a D&D komplexitása.

***

(#1733) anubis6 válasza Ctrl+Alt~Del (#1727) üzenetére


anubis6
aktív tag

Már az act 1-ben vannak olyan tárgyak, amik teljesen lenullázzák a critical hit esélyét, szóval nem véletlen mondjuk, hogy a jó tárgyak használata kulcsfontosságú, ezeken a nüanszokon múlhat, hogy megizzadsz egy küzdelemben akár többszörös túlerővel szemben, vagy sebzés nélkül állsz tovább.
Ezért is lehet akár solo-ban is végigvinni a legnehezebb fokozaton is ;)
Ha meg level 12-n még mindig csak 10-et sebzel egy spell-el, ott valamit nagyon elbasztál a karakter felépítésénél, mert a komolyabb varázslók már simán 300-akat dobálnak egy körben.. (persze megfelelő tárgyakkal, passzív és aktív feat-ekkel)
A 6-8 action-el rendelkező melee karakterekről már ne is beszéljek, akikkel a fél térképet letakaríthatod 1 kör alatt..
Szóval nemhogy 9 crit-et kaphatsz, de annyit adhatsz is akár 1 körben, egy igazán átgondolt karakterrel ;)

#1732 ollie: :R

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@anubiszthedj https://soundcloud.com/anubiszthedj

(#1734) Ctrl+Alt~Del válasza anubis6 (#1733) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Lvl 12, Sorcerer (fő karakter), spellek:

Scorching Ray - 6-36
Fire bolt - 3-30
Wounding ray - 2-16
Lightning bolt - 8-48
Magic missile - 6-15
Bone chill - 3-24
Ice knife - 3-22

Ezek még az 50-től is nagyon messze vannak, nemhogy a 300-tól! És ezen semmi esélyem sincs változttni, így adja a szintlépésnél, adottság, nem befolyásolható, hogy egy spell alapból mennyit sebez.

W | W | H | W | W | W | H

(#1735) LK


LK
addikt

Jobbnál jobb magyarázatokat és hozzászólásokat olvasok tőletek, de félek a falnak beszéltek. Respect, hogy szántok rá az időtökből :DDD , nekem nem lenne türelmem hozzá. Na megyek is játszani közel 50 évesen :D , ez a játék egyedülálló!

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1736) Ellia válasza Ctrl+Alt~Del (#1734) üzenetére


Ellia
addikt

Simán sebeznek, csak kombinálni kell a dolgokat:

Create water + lighting bolt - a "wet" státuszú ellenfeleken duplán sebez.

Ice knife, jeges felületet hoz létre sikeres találatkor (meg robban egy kis körben), amin az ellenfelek elcsúszhatnak ez által "prone" állapotba kerülnek. Nem mellesleg, ha emlékeim nem csalnak akkor ezt a varázslatot el lehet sütni "silence" állapot alatt is. A jégből meg víz lesz, lásd feljebb.

Bone Chill lényege, hogy amíg tart az effekt nem lehet gyógyítani az adott karaktert (lásd Kethric harc).

Scorching Ray/Magic Missle: ezekkel lehet tök jó lebontani az ellenfél időleges pajzsát (Orin elleni harc pl.).

Ha megfelelően kombinálsz és megnézed, hogy melyik ellenfél mire érzékeny (jobb klikk examine) akkor a fél térképet le lehet darálni elég gyorsan.

[ Szerkesztve ]

(#1737) ollie válasza LK (#1735) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Én is ötven leszek pár hónap múlva. :)

Egyébként nem baj, ha nem tudjuk meggyőzni, és azzal sincs baj, ha neki nem tetszik az ilyen játékstílus. Nem vagyunk egyformák. A D&D mindig is rétegjáték volt.

***

(#1738) janos666 válasza Ctrl+Alt~Del (#1727) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Ezt már írták mások is, hogy több számítógépes szerepjáték hasonlóan működik, csak nem vizualizálja neked a kockát. (Az kicsit engem is zavar, hogy ez még animálja is, ami plusz idő, vagy plusz kattintás átugrani.)

A legtöbb, kockamentes szerepjátékban is limitálva van, hogy mik az elérhető dialógusok. Vagy attól függ, hogy milyen karaktert választottál a legelején (pl. "nemesi származású férfi" vs. "alacson társadalmi rangú törp nő"), vagy attól, hogy milyen karakter-tulajdonságokra pakoltad az XP-kért / szintlépésért kapott pontokat (pl. "izom" vs. "karizma", "intelligencia" vs. "ügyesség").
Konkrétan a kockadobásos limitáció szerintem sokkal életszerűbb, mert kapsz ugyan bónuszt a pontjaid után, mégsem garantálja a kimaxolt státusz sem a sikert (nem A?<>?B logika, hanem véltlenszerű is). Nem mindig az nyeri a sportversenyt, aki a legtöbbet edzett, papíron a legjobban formált a teste az adott sporthoz. A profi focista is eltörheti a lábát egy rutin edzésen, és vége a karriernek. A meggyőzés művészete még intrikáltabb, mert 200 IQ-val és pszichilógia tanulmányokkal a hátad mögött sem biztos, hogy meg tudsz győzni egy random 80 IQ-s embert, hogy a Föld nem lapos (sőt, talán jobbak az esélyeid, ha egy viszonylag buta "Gömb hívő" vagy, de valami véletlenszerű módon pont ráhangolódsz a gondolkodásmódjára és beletapintasz valami érzékeny dologba a logikáját illetően anélkül, hogy azt tudatosan csinálnád - de azért nem árt, ha alapvetően tudod hogy kell embereket manipulálni...).

Nekem fokozatosan egyre könnyebb volt a játék, a második harmadában már fentebb akartam pakolni a nehézséget (azért szoktam mindent normálon játszani, mert az én hülye logikámban csak két opció van: normál és "death march", avagy úgy kezelem a permanens halált, mint ha fel kéne állni a játék elől és uninstalálni - szó szerint "vége a játéknak" -, ugyanakkor olyan hülye sem vagyok, hogy csak azért 3x végigjátszom a felét, mert néha meghalok, illetve minden egyes konfliktus egy stresszes kínlódás legyen, hisz alapvetően szórakozni akarok, nem kínozni magam, így az "arany középutam" az, hogy viszonylag alacson nehézségen játszok, mert akkor csak 1-x-2 halok meg, mikor véletlenül elrontok valamit, és azt még elkendőzöm, mint ha meg sem történt volna). Az OFF-os rész miatt én sem szeretem, ha ténylegesen túlerőben van az ellenfél, hisz akkor tényleg csak a szerencsén múlik, hogy túljutsz-e a konfliktuson és matematikai alapon elsőre inkább nem (a mentés/visszatöltés pedig effektíve csalás, ugyebár... és mi értelme csalással nyerni, aztán verni a melled, hogy "kitoltam max nehézségen ... hatodjára, mikor már tudtam mi fog történni..."?). Viszont normál nehézségen ilyen soha nincs, igazából mindig alapos túlerőben van a játékos (pl. lehet, hogy több a HP-ja az ellenfélnek, de nem használ semmiféle gyógyítást, míg te literszámra ihatod a gyúgyító löttyöket).

Szerintem is sok a triviálisan hasztalan spell, azok szerintem inkább amolyan "easter egg" kategóriájú dolgokra jók (pl. véletlenül beletrafálsz, hogy egy kis víz megárt valami speciális ellenfélnek, úgyhogy varázsolsz egy tócsát és kvázi térdrezuhan neked --- nem az ezeredik copy-paste élőhalott, hanem olyan karakter, akiből csak egy van az univerzumban és legfeljebb pár mondatnyi legendát hallhatott róla a játékos, de semmit a vízről...), olyasmik amikkel vagy szerencséd van, vagy már igazából meta-game megy, mert betűről betűre ismered az egész szabályrendszert, és tudod, hogy mi mire hogy reagál (a valósághoz sincs ilyen kézikönyv, a fizikusok is csak kísérletezésből fejtegetik a világ működését, nincs "az univerzum nagy könyve", amit be lehet magolni).

Játszd "story mode"-ban (minimum néhézség)? Nem szégyen az.

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#1739) Ctrl+Alt~Del válasza ollie (#1737) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Én meg múltam egy hete.

Nem meggyőzni kell, csak elfogadni, hogy más másképp látja. Itt lehet olvasgatni, nem csak én érzem frusztrálónak az egész harcrendszert.

"I've played D&D. Lots of D&D. The combats are nowhere near this bullshit unless the DM sucks. Every fight in this game is a one-sided resource drain against waves of enemies that just blow all their abilities immediately since they don't have to worry about any other encounters. The npcs, story, dialogue etc is great but the combat is utter garbage."

"Like, getting ambushed by lava imps that you can't pre-empt is one thing, but the fact there are 10 of them and they immediately crowd your group, then explode into lava when you kill them is just fucking stupid. The only DM who would force you into an ambush like this is one who's just looking to wipe your group and start a new campaign.
Every other fight is immediately a "well, guess I'll be reloading this one" before it even starts. It's all trial and error, which is not what DnD is about."

"I'm a huge rpg/fantasy fan both in books and games, and this game is superb when it comes to interactions/world building/choices you make narrative wise.
But God this combat.. worst of the worst in any turn-based game I've played.
People are mad at guys with such opinion, but there can be a turn based game that doesn't feel that boring and clunky as BG3."

Maybe i am wrong but i do feel like the AI is cheating and not playing by the same rules we do. CC being absurdly low in success chance i dont want my entire strategy revolve around low RNG so I just spam my strongest abilities and nuke enemies 1 by 1 because i also dislike pushing bosses into pits to 1hk

És végül, talán ez a legjobb:

I don't think it's the DnD mechanics, we have no DM around to fudge the enemy rolls so they don't just kill us.

In tabletop the DM works together with the player, to ensure they're challenged but not killed outside of very particular circumstances (usually when a player is okay with it, or they do dumb crap like jumping in a random portal for a giggle.). If a DM just wiped their players groups every session they would be abandoned.

All we have is f8 here, so best to use it if you don't want to get fricked by crap you can't see coming.

I play on Tactician and I'm not struggling, but I completely understand people who are even on lower difficulties and "git gud" is not the response anyone should receive when asking for help or bringing up their grievances with a games combat system.

Én pont ugyanezeket éreztem a játék közben, ezért gondolom, hogy a harcrendszer ebben a játékban nagyon rossz (lábakon áll).

90 órát beletettem, nem lehet mondani, hogy megalapozatlan a véleményem, ráadásul ma délelőtt be is fejeztem a játékot, de talán ebből is látszik, hogy nem mindenhol hurráoptimizmus a játékról alkotott vélemény, és az, hogy a harcrendszer rengeteg kritikát kap.

W | W | H | W | W | W | H

(#1740) LK válasza ollie (#1737) üzenetére


LK
addikt

Aki valaha is játszott jó mesélővel és jó csapattal, a hangulat sosem engedi el. Van egy 30 körüli és egy 50 feletti mesélőnk is. Minden alkalommal könnyesre nevetjük magunkat, semmi más nem adná ezt vissza. Szerintem 60 évesen is játszani fogunk, és magam részéről örülök, hogy van egyáltalán olyan PC játék ami visszaadja a hangulat egy részét, és kitölti a játéknapok közötti űrt. :C Fenekünket verhetjük a földhöz örömünkben, hogy valaki ilyen játékokat is készít, én le tudom nyelni azt a néhány hibát cserébe.

[ Szerkesztve ]

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1741) HUN_Sector


HUN_Sector
senior tag

Mivel most drow clericet futtatok, elképesztő, hogy mennyi új dialógus jön elő. Pl a blighted villageben egyből összf*ssák magukat a goblinok, hogy parancsoljak nekik én, a “your drow highness”, míg a szélmalomra kötözött mélységi gnóm első kérdése, hogy akkor most rabszolgasorba fogom taszítani? Lényegében mindenki csodálkozik és retteg, hogy miért járok a fényben. Kb Nere-ként kezelnek az Absolutisták
Orknál nem volt ilyen

[ Szerkesztve ]

(#1742) anubis6 válasza Ctrl+Alt~Del (#1734) üzenetére


anubis6
aktív tag

Tessék egy "sima" Scorching Ray 1000 DMG-vel: [link]

Nem véletlen mondtam, hogy felejtsd el a Dragon Age jellegű RPG-ket, itt a csizmától az amuletten át, a fegyveren keresztül még a választott kaszt fire stack-je, és a jól választott feat-ek is a dmg-t segítik...
De láttam már Magic Missle-t 8-at lőni, dartonként 50-es sebzéssel.. nagyon sok máson múlik még a sebzés, nem csak azon a számon amit látsz ;)

https://www.youtube.com/@anubiszthedj https://soundcloud.com/anubiszthedj

(#1743) atainprison


atainprison
senior tag

Jézus mi megy itt, már csak egy kis popcorn kéne :D .
A BG3 egy crpg azon belül a harcrendszer a d&d 5th edition módosított változata alapján történik.
A kockadobásról csak annyit, hogy minden crpg úgy működik, csak a legtöbb játékban ez rejtve van és nem tolják úgy az ember arcába, mint a BG3-ba.
De az egész rendszer lényege, hogy manipuláld/növeld az esélyeket, mind a hit chance, mind a dmg tekintetében. Ehhez persze érteni kell a kismillió mechanikát, ami a játékban van. Ha sok a miss, az user error, nem a játék hibája.
Ja és az nem érv, hogy redditről meg nem tudom honnan bemásolunk/linkelünk olyan emberek véleményét, akiknek szintén fogalmuk sincs a mechanikákról.
Lehet nem szeretni ezt a műfajt, de a játékot ostorozni, mert a felhasználó nem tudja mi hogy működik, kicsit gáz (nem mellesleg, ha annyira szar lenne a harcrendszer, nem nyert volna meg kismillió díjat).

(#1744) Ctrl+Alt~Del válasza anubis6 (#1742) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

:C

W | W | H | W | W | W | H

(#1745) Ctrl+Alt~Del válasza atainprison (#1743) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Azt mondjuk nem értem, hogy miért gondolod, hogy itt mindenki ért a DD-hez, de redditen meg máshol csak olyanok vannak, akik nem értenek hozzá. Leírják többen is, hogy játsszák a tabletop verziót, szeretik a műfajt, és mégis...

Az meg, hogy milyen értékeléseket kap egy játék, tudjuk, hogy soha nem kell figyelembe venni. A user score sokkal beszédesebb, mint egyetlen ember véleménye mondjuk az IGN-nél.

[ Szerkesztve ]

W | W | H | W | W | W | H

(#1746) S e t h


S e t h
nagyúr

This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!

(#1747) atainprison válasza Ctrl+Alt~Del (#1745) üzenetére


atainprison
senior tag

Azzal kapcsolatban, hogy hol/ki érti a mechanikákat nem írtam semmit, csak azt, hogy azoktól véleményeket bemásolni ide, akiknek fogalmuk sincs a mechanikákról, nem túl célravezető.
Én pl. egyáltalán nem voltam képben a d&d rulesettel, de mivel érdekelt a játék megtanultam, ahelyett, hogy fórumokon sírnék, hogy szar a játék, mert fogalmam sincs mi miért történik.

Az értékelésekkel kapcsolatban nem az "újságírók" értékeléseire utaltam, azok engem sem érdekelnek. A BG3 megnyerte a Best Community Support díjat, ami pont a játékosok értékeléséről szól. De amúgy Metacriticen is 8.9-en áll a user score, ami minden csak nem rossz.

[ Szerkesztve ]

(#1748) ollie


ollie
MODERÁTOR

Legyünk egy kicsit kedvesebbek azokkal, akiknek nem jön be a játék!

***

(#1749) Ctrl+Alt~Del válasza atainprison (#1743) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Szerintem kár itt a DD 5-tel hasonlítgatni ezt a játékot, ugyanis már abból a sebből is erősen vérzik, hogy a 20 helyett 12 szint van a játékban. Ha tehát ilyen alapvető jellegzetesség nem stimmel, nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez nem klasszikus DD játék.

Másrészt egy szóval sem mondtam, hogy a játék rossz, sőt, az ellenkezőjét. Hogy mennyire élvezetes és komplex világa van, mennyire jók a karakterek, a helyszínek, az art, a szinkron, a zene. Annyit mondtam, hogy a játék alapmechanikája az, ami erősen véleményes.

W | W | H | W | W | W | H

(#1750) atainprison válasza Ctrl+Alt~Del (#1749) üzenetére


atainprison
senior tag

Az ugye megvan, hogy a legtöbb d&d kampány lvl 10-12-ig megy el, mert afölött, már nagyon erősek lennének a karakterek a lvl 20 meg konkrétan isten szint. Az, hogy 20 a max szint nem jelenet semmit. És de a d&d 5th editionhöz hasonlítom a játékot, mert arra alapozva készült. Természetesen vannak benne módosítások, mivel egy társasjátékra vonatkozó szabályokat nem lehet egy az egyben átültetni egy videójátékra.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Baldur's Gate 3
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.