Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  Amazon

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-30 19:36:34

LOGOUT.hu

Amazon topic

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10301) Remov válasza bbmt (#10300) üzenetére


Remov
aktív tag

Szia, melyik domain? Ezt amúgy nem tudod ilyen egyszerűen szabályozni, rengeteg nem publikus dologtól függ.

(#10302) radi8tor válasza bbmt (#10300) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nincs ráhatásod a szállításra sajnos. Amúgy az olcsóbb szállítás se rosszabb semmivel.
Nekem pl volt amikor a gyors szállítást ugyanúgy Magyar Posta hozta.
Inkább abban lehet a különbség, hogy sűrű időszakban a többet fizető ügyfél rendelését előbb kezdik feldolgozni, meg annál lehet reklamálni ha a garantált ideig nem érkezik meg a csomag.

⭐ Stella

(#10303) bbmt válasza radi8tor (#10302) üzenetére


bbmt
senior tag

Csak a gyorsaság miatt választanám.

Remov: Német.

Tavaly már szóltam az Amazonnak is, hogy figyeljenek már a magyar UPS-re- és lehetőleg ne azzal küldjék, meg írtam a UPS-nek is.

A kanál a gyengék villája

(#10304) Remov válasza bbmt (#10303) üzenetére


Remov
aktív tag

Németről általában (Ez egy általánosítás, függ attól is melyik raktárban van és még egy rakás nem publikus dologtól amiket nyilván senki sem tud) 1.000 EUR alatt a nem Apple dolgokat (Szintén, ezalól is vannak kivételek) az oszták posta (Nálunk az ExpressOne a partnerük) hozza. Ez a gyorsabb opcióra vonatkozik, a standard passz, nagyon régen rendeltem már azzal és nem emlékszek mi lett.

Az Amazonnak viszont feleslegesen írsz ilyenekről, nem foglalkoznak vele sajnos.

[ Szerkesztve ]

(#10305) fatal` válasza Remov (#10304) üzenetére


fatal`
titán

Szerintem ez teljesen random.

Nekem a standardet hozta az express one. Egyszer rendeltem overnight mert alig volt drágább, spanyol raktárból hozták (de német domain) és DHL express hozta.

(#10306) Remov válasza fatal` (#10305) üzenetére


Remov
aktív tag

Olcsóbb cuccokra én pár kivétellel mindig Express Onet kaptam, viszont ez ugye függ attól is, hogy melyik városba rendeli az ember szóval ezt kb senki sem tudja megjósolni, én a saját tapasztalataimból tudtam csak következtetni.

[ Szerkesztve ]

(#10307) fatal` válasza Remov (#10306) üzenetére


fatal`
titán

Igen, én csak azért írtam, hogy random, hogy legyen itt az ellentétes tapasztalat is. :)

Ugyanakkor a UPS sem mindenhol szar, nálunk pl. semmi probléma vele (Pest megye). De sok múlik a futáron, a rendszerük tényleg elég szar. Az is igaz, hogy Amazonos csomagot nekem még sosem hozott UPS, de csak olcsóbb dolgokat rendeltem eddig.

(#10308) Remov válasza fatal` (#10307) üzenetére


Remov
aktív tag

Persze, a helyi UPSel például nekem sincs gondom (Azon kívül, hogy a nap bármely időszakában jöhetnek én meg persze várjam őket), de ellenpéldának egy ismerősnél egyszer fogta magát a futár és letette egy székre a teraszon a csomagot. Egy másik háznál :D

[ Szerkesztve ]

(#10309) TheProb


TheProb
veterán

Sziasztok!

Prime (free) Delivery hozzánk sehogy sem érvényesíthető?
Legyel prime-om van, de még olyan termékeknél sem látom a lehetőséget, ahol elvileg választható lenne.

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#10310) Remov válasza TheProb (#10309) üzenetére


Remov
aktív tag

Szia, nem, ide sehogy sem.

(#10311) embe


embe
nagyúr

Sziasztok!
Egy terméket szeretnék visszaküldeni. Megkaptam a csomagcímkét. Ez mit jelent, nekem kell fizetni a visszaküldést?

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#10312) embe válasza embe (#10311) üzenetére


embe
nagyúr

Megtaláltam a leírásban, nekem kell fizetni. :(((

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#10313) Remov válasza embe (#10312) üzenetére


Remov
aktív tag

Bizonylat ellenében X összegig vissza fogod kapni a postázás árát, valahol írja is a Return centerben, hogy mennyi az az összeg

[ Szerkesztve ]

(#10314) embe válasza Remov (#10313) üzenetére


embe
nagyúr

Nem tudom, mert amit kaptam címkét, azon az szerepel hogy nekem kell fizetni.

Megnézem ezt a Return centert.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#10315) Remov válasza embe (#10314) üzenetére


Remov
aktív tag

Ah, hogy ez valami teljesen 3rd party rendelés. Igen, ott máshogy van, amit én mondtam az az Amazon által eladott és szállított, vagy csak szállított rendelésekre vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

(#10316) embe válasza Remov (#10315) üzenetére


embe
nagyúr

Csak ez egy vitás kérdés. Szerintem a termék nem felel meg a leírásnak. Konkrétan egy autószőnyegről van szó, 46 euro.
A rögzítési pontok nem egyeznek, 10 cm. eltérés van. A tobbi helyen sem nevezhető méretpontosnak.
Tehát én nem elállni szeretnék, nem mivel nem felel meg a leírásnak, így visszakérném az árát, és a szállítási költséget.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#10317) Remov válasza embe (#10316) üzenetére


Remov
aktív tag

Ott van egy link az üzenetben, ott le van írva milyen esetekben kaphatod vissza a visszaüküldés költségét. Ha a te eseted közéjük tartozik, akkor visszafogod kapni.

(#10318) TheProb válasza Remov (#10310) üzenetére


TheProb
veterán

Szomorú, köszi.

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#10319) embe válasza Remov (#10317) üzenetére


embe
nagyúr

Esetleg van tippetek milyen céggel lehetne visszaküldeni? Mivel nem nagy értékű a termék, így írreálisan magas szállítási költséget nem szeretnék fizetni.
Nem nagy összeg, de ahhoz sok hogy bedobjam a garázsba, vagy úgy tegyem be a kocsiba, hogy nem felel meg.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#10320) warcat válasza embe (#10319) üzenetére


warcat
veterán

Ezt nem fogod olcsón visszaküldeni a cégeknek elérhető mennyiségi alapon letárgyalt kvótákhoz való hozzáférés nélkül.Pl nekem az amazon által adott címkével 3 vagy 4 euró volt egy memóriakit visszaküldése.
GLS egyéni XS csomag ugyanerre 6500 Ft környéke.

EA: It's in the crate!

(#10321) embe válasza warcat (#10320) üzenetére


embe
nagyúr

Hát ez az. Ahhoz elég vacak hogy megtartsam, viszont a termék árát nem szeretném a visszaküldésre költeni.
Mondjuk itt nem elállásról van szó, hanem hibás termékről.
pl. a furatok távolsága valahogy nem az igazi.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#10322) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Már leírtuk párszor hogyan működik ez:
Amazon azt mondja küldd vissza, adnak x EUR mondjuk, erre válaszban megírod nekik hogy te X összegért tudod visszaküldeni. Általában erre az a válaszuk hogy add fel amennyiért tudod és küldd el nekik a blokk, feladóvevény képét amin látszik az összeg. És megtérítik a teljes feladási díjat is.
Néha az is elő szokott fordulni, hogy azt írják túl drága lenne, nem éri meg: tartsd meg, ajándékozd el a terméket mert visszaküldés nélkül is visszaadják az árát.

⭐ Stella

(#10323) Remov válasza radi8tor (#10322) üzenetére


Remov
aktív tag

Szerintem ez itt nem játszik, az eladó és a szállító és 3rd party cég.

(#10324) Mano66


Mano66
senior tag

Van egy csomagom amit vissza küldtem. Június 10.-e óta a Németországi Nohrai válogató központban van. Aggódjak, hogy megakadt vagy a németeknél ez szokás. Július 6.-ig vissza kellene érnie. Az Amazon nézi, hogy a visz.árú elindult feléjük és nem a feladó a hibás a csomag nem érkezése miatt? A DHL nyomon követést elmentettem és kinyomtattam. A csere árút már meg kaptam és nem szeretném ha még egyszer levonnák az összeget.

Rancilio Silvia, Mazzer Major (151C kés),Xiaomi Mi 10T 5G 6/128 , Synology DS218+,.

(#10325) Remov válasza Mano66 (#10324) üzenetére


Remov
aktív tag

Szia, nem lesz gond, velem már megesett, hogy emiatt újra megterhelték a kártyámat.

Ha mégis meghülyül a rendszer akkor általában a replacement order elkészítéséhez képest 30 nappal megy az email és a rebill a kártyára, simán írsz a supportnak és visszatérítik az összeget. Ilyen egyszerű dolgokra még ezek is képesek.

(#10326) mustang08


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Sziasztok!
Rendeltem amcsi amazonról néhány baba cuccot. Megjött a vámkezelési értesítő UPS-től, és az a kérdésem, hogy a vámot azt a feladó fizeti, igaz? IOSS szám: IM4420001234?
Vagy csak akkor fizeti az amazon, ha az Import Fees Depositnál ezt az összeget már előre levonta?

(#10327) radi8tor válasza mustang08 (#10326) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Csak akkor fizeti a feladó ha import fees depositnál megfizettették veled.
Ha nem látsz ilyen tételt akkor jogosan veled fizetteti meg UPS.

⭐ Stella

(#10328) Sohien


Sohien
csendes tag

Sziasztok!

A japán Amazonról szeretnék pár könyvet rendelni, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

1.) Több helyen is azt olvastam, hogy az Amazon az áfát és a vámot is rendezi a megrendelő helyett, úgyhogy a csomag érkezésekor nincsenek plusz költségek. Ez így van akkor is, ha magyar címre rendelek, vagy érhetnek meglepetések?

2.) A 150 eurós vámmentességi limitbe a szállítási költséget is bele kell számolni? A mostani árfolyamon ez 23000 yen körül van, és ehhez az én rendelésemnél még 5000 yen körüli szállítási költség is adódik, ennek ellenére az összegzésnél csak a szállítási és kezelési költség jelenik meg pluszban, amiben elvileg az áfa már benne van (viszont 30000 yen körül már van import fees deposit is a költségek között).

Előre is nagyon köszi, ha valaki tud segíteni! :)

(#10329) radi8tor válasza Sohien (#10328) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Pont 1 kommenttel előtted írtam erről.
Ha látsz olyan tételt fizetésnél hogy import fees deposit akkor már vásárlásnál kifizeted az illetéket.
Ha nincs ilyen tétel akkor itthon kerül vámolásra.
És igen, a szállítási díj is bele tartozik.
ÁFA fizetési határ 0 Ft-tól érvényes, vám az csak néhány százalék - nem az vág földhöz majd.

⭐ Stella

(#10330) Sohien válasza radi8tor (#10329) üzenetére


Sohien
csendes tag

Köszi a gyors választ!
Igen, olvastam az előző kommentet, csak az zavart meg, hogy az összesítésnél ezt csak egy bizonyos összeg felett dobja fel az Amazon.jp oldala. Ráadásul külföldi oldalakon azt írták, hogy ha nincs kilistázva, a kezelési költségben akkor is benne van, amit fizetés után a számlán részleteznek is. Ezek szerint az áfa benne van, de a vám nincs?

(#10331) radi8tor válasza Sohien (#10330) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Biztos hogy nincs benne az ÁFA ha nem írják oda.
Pár éve eltörölték ezt az áfahatárt ami volt korábban, most már mindenre kerül itthon ÁFA.
Egyedül a vám az ami nagyobb összegnél jön rá.

Ja és amit írtam az csak akkor értelmezhető ha amazon az eladó. Amazonon ugye árulnak más cégek is termékeket, akik sose kérik be előre az itthon fizetendő ÁFÁt tőled.

⭐ Stella

(#10332) Sohien válasza radi8tor (#10331) üzenetére


Sohien
csendes tag

Minden tételnél az Amazon az eladó, az összesítésnél pedig a termékek ára valamivel több, mint amit összesítés előtt a kosárban mutat a rendszer, ezért gondoltam, hogy automatikusan rátették az ÁFÁt. :(

(#10333) radi8tor válasza Sohien (#10332) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem, az azért van, mert ameddig amazon nem tudja kinek kell szállítani Japán ÁFÁval számol. Amint megadod a magyar címet 27% ÁFÁt rak rá.

⭐ Stella

(#10334) Sohien válasza radi8tor (#10333) üzenetére


Sohien
csendes tag

Igen, a magyar cím megadásakor ugrik valamivel a termékek összegzett ára, és megjelenik a shipping és handling fee is, de ennél az összegnél még import fees deposit nélkül. Ezek szerint remélhetőleg az ÁFA benne lesz az összegben, csak a vám meg a vámkezelési költség nem.

(#10335) mustang08 válasza radi8tor (#10333) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Megjött a csomagom, és mondta a futár, hogy 22 ezer lesz. :Y Az ÁFÁ-t kiszámlázták annak ellenére, hogy az amazonos számlán rajta volt annak az összege. Ilyenkor kitől kell kétnem a visszatérítést, a UPS-től, vagy az amazontól?

(#10336) somnia válasza mustang08 (#10335) üzenetére


somnia
őstag

Nézd meg, hogy a számlán rajta van-e az IOSS szám!
Ha igen, akkor a futárcégtől ha nincs akkor az Amazontól.

(#10337) radi8tor válasza mustang08 (#10335) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

"Kiszámlázták az ÁFÁt" alatt azt érted fizettél Import Fees Depositot?

⭐ Stella

(#10338) mustang08 válasza radi8tor (#10337) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Nem, csak becsült 27% áfát vonták le, azaz Estimated tax to be collected.
Közben írtam az amazon ügyfélszolgálatának, hátha a segítségükkel gyorsan le tudom zongorázni az ügyet.

(#10339) Ladislaoca


Ladislaoca
tag

Sziasztok!
amazon.de oldalról rendelt termékeket milyen kiszállítással küldik meg? (Posta, vagy futár?)
Ha futárral küldik akkor lehet-e esetleg más időpontban kérni a kiszállítást? stb.

(#10340) radi8tor válasza Ladislaoca (#10339) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Volt már ez többször is kérdés. Ezt nem lehet megmondani ameddig fel nem adják a csomagot.
Amazon dönthet róla hogy UPS-el küldi, vagy Postával...

⭐ Stella

(#10341) Remov válasza Ladislaoca (#10339) üzenetére


Remov
aktív tag

A második kérdésre, attól függ mire gondolsz. Más nap vagy más időszakban azon a napon. Ha ExpressOnet (Osztrák posta itthoni partnere) kapsz akkor a szállítás napjának reggelén kapsz egy emailt és azon keresztül tudod késleltetni. Ha UPSt kapsz akkor nem lehet, nekik kötelező megpróbálni kihozni. Miután megvolt az első sikertelen kézbesítési kísérlet akkor fel tudod őket hívni, hogy ekkor meg ekkor lenne jó neked.

Időszakot nem tudsz meghatározni, UPS egyszer betoppan reggel 8 és este 8 között. Az ExpressOne legalább a reggeli emailben megmondja, hogy kb mikor jönnek. Ha van a közeledben ExpressOneal szerződésben lévő csomagpont akkor oda is át tudod irányítani a szállítás reggelén, onnan meg akkor veszed fel amikor akarod.

(#10342) mustang08 válasza mustang08 (#10338) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Basszus azt hittem ez kicsit egyszerűbb lesz...
Két email, semmi válasz.
Chaten írtam, azt válaszolták, hogy majd emailen felveszik velem a kapcsolatot.
Másnap jön az email, hogy 22 eur felett áfa + vám.
Újra írok chaten, hogy oké, ismetem a törvényt, de ne kétszer számolják fel az áfát. Erre írja, hogy töltsem ki a Tax Exemption formot. Mondom, az szerintem nem nekem való, mivel nem adómentes vagyok, hanem csak annyi a problémám, hogy kétszer lett levonva. Győzköd, hogy az a jó nekem. Kérdezem tőle, hogy milyen adómentesítő dokumentumot töltsek fel, illetve milyen kivételi kört válasszak? Erre azt írta, hogy mindjárt küld egy emailt, és kilökött a chat.
Email nulla, újra belépek. A korábbi chatelésnek semmi nyoma. Újra leírom az egészet, kicsi értetlenkedés, majd végül annyit írt, hogy továbbított az adós kollégához, aki majd 48 órán belül telefonon vagy emailben felveszi velem a kapcsolatot.
Kíváncsi leszek, hogy mi sül ki ebből....

(#10343) Remov válasza mustang08 (#10342) üzenetére


Remov
aktív tag

Ha nem lépnek veled kapcsolatba jobban jársz, hogyha az ECR teamnek írsz. Azt is említsd, hogy többször próbáltad megoldani a sima supporttal, de semmi eredménye nem lett.

ecr@amazon.XX
ecr-replies@amazon.XX

Nem tudom melyiket használják szóval érdemes mindkettőre elküldeni, az XX helyére pedig az amazon domain megy amelyiket használtad.

[ Szerkesztve ]

(#10344) mustang08 válasza Remov (#10343) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Ma kaptam egy emailt, ahol leírták, hogy értik a problémát, de sajnos ők csak annyit látnak, hogy ők levonták az ÁFÁ-t. Forduljak a helyi állami szervezethez.
Járt már valaki így, tényleg kérjek segítséget a NAV-tól?

(#10345) Remov válasza mustang08 (#10344) üzenetére


Remov
aktív tag

Nem úgy van, hogy a postával kell kapcsolatba lépned? Vagy UPSel, akárki is hozta, náluk történt valami, elvégre az IOSS szám alapján látniuk kellett volna, hogy az Amazon előre kifizette az ÁFÁt.

(#10346) eihwaz


eihwaz
junior tag

Sziasztok!

Ezt szeretném megrendelni:
[link]

Jön erre még valami költség a szállításon kívül? Mailboxde-vel jobb rendelni vagy csak simán rendeljem az amazonról?

(#10347) Remov válasza eihwaz (#10346) üzenetére


Remov
aktív tag

A termék oldalon a német ÁFÁval számol az oldal, ha berakod a kosárba és továbbmész a Checkoutra ott fogod látni a teljes végösszeget.

Valószínűleg ekkora értéknél olcsóbb lenne, ha oda rendelnéd előbb.

[ Szerkesztve ]

(#10348) dugo_


dugo_
veterán

Sziasztok!

Jelszó-emlékeztetőt kértem, megjött, visszamásoltam erre blokkoltak. :F Van más megoldás, mint a felkínált telefonálgatás? Igazán elkerülném... cs-reply@amazon.com-ról visszapattantam, minden más supportos eléréshez viszont be kéne jelentkezni.

(#10349) Remov válasza dugo_ (#10348) üzenetére


Remov
aktív tag

Megpróbálhatsz írni a jeff@amazon.com -ra, onnan továbbítják az ECR teamnek.

(#10350) dugo_ válasza Remov (#10349) üzenetére


dugo_
veterán

Ez jó tipp volt, köszi. Végül csinálni kellett új accot, mert a régi nem tartalmazott elég adatot a biztonsági ellenőrzéshez.

"After a careful analysis, it was determined that your account doesn’t have enough information to proceed with an advance security process. In this type of case, we advise you to create a new Amazon account following the steps below."

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  Amazon
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.