Itt írták. Nem derült ki, hogy mennyi időn belül jelentkezett a hiba, és milyen típusú garancia volt. 1 éven belüli cseregaranciánál jelzi a PCX , hogy nincsen javított alkatrész, ha meghibásodott cseréljük.
Törvény szerint
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet,
Apple-re valahogy nem vonatkozik a törvény, kérdés nélkül javítottat adnak.
Ezt meg gondolom, senki sem tartja be.
Nekem azt mondták, hogy valami jogszabály miatt írnak 12+24 hónapot, de az 3 év valójában. iPonnál jelzik, hogy 5 év gyári garancia, persze lehet, hogy a számlán már ők is 12+48 hónapot írnak.
Illetve az is írják, hogy
"A Fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat."
Cserélni új termékre lehet.
Köszönöm a válaszokat. Hogy más is tanuljon belőle, a mai napi tapasztalat:
Felhívtam az NFV-t (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság) és korrektül, gyorsan válaszoltak, új lapot kell, hogy kapjak. Ha véletlenül nem így történik, akkor náluk lehet panaszt tenni és rendezik. Bár szerintük elég csak említeni a kereskedőnek a Hivatal nevét, ez általában célravezető.
Engem még egyenlőre "altatnak", holnap beszélnek a nagykerrel...
[ Szerkesztve ]