Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mit rajongjunk értük? Semmivel se környezetbarátabbak, mint a lángossütő olajával fűtött 30éves merdzsó, de legalább jó drágák és ha nem olyan helyen használod, ahova bicajjal is járhatnál, elég hamar kezdenek konnektorért imádkozni.

Olyan helyre valók, ahol az emberek tömegnyomorban élnek és az alapfunkciók gyakorlása is lokális környezeti katasztrófához vezet - de ide talán nem azt kéne kitalálni, hogy hogyan lapátoljuk át a környezetszennyezést a lítium és kobaltbányászat által súlytott területekre, hanem el kéne kezdeni gumit osztani (nem, nem Michelin/Goodyear :P) - "fejlett" tömegnyomor-gócokba pedig leállítani a rabszolgaimportot.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#2) D1Rect válasza t72killer (#1) üzenetére


D1Rect
félisten

Ez pont olyan mintha én írtam volna.
Nem tudom eldönteni, hogy vicc vagy komoly.
10/10

(#3) anulu válasza t72killer (#1) üzenetére


anulu
félisten

de finoman fogalmaztál...

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#4) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Engem nem zavarnak az elektromos autók, aki ilyet vett, használja egészséggel.
Viszont amíg nem lesz az elektromos üzemű autó ugyanolyan rugalmas, mint a benzines, addig hagyják meg a választási lehetőséget, mivel az akkumulátoros megoldás nem mindenkinek megfelelő és/vagy megfizethető.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#5) Tüzi

Igaza van valami fickónak abban, hogy az emberiség mindig azt kergeti amit nem lehet elérni (vagy iszonyatosan nehéz, miközben van sokkal egyszerűbb út oda).
Az elektromos verdákkal is ez van, hogy azt akarják elérni amire nem képes... hogy messzire menjen. Lehetőleg egy feltöltéssel.
A dízelt meg mindenki városban használja, de pont ezzel ölik meg, miközben az meg pont arra jó, hogy messzibe menjél vele.
Elb.szott egy faj ez a miénk...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#6) Apollyon válasza Tüzi (#5) üzenetére


Apollyon
Korrektor

A dízel is csak addig éri meg, amíg az üzemanyag olcsóbb hozzá. Ha mondjuk 500 forint lesz egy liter gázolaj, a benzin meg 200 ft, akkor lehet tippelni mi fog történni az autópiacon. Részemről a dízel sehogy sem éri meg.

Az elektromos autó meg nagyon klassz dolog, sokkal jobb a benzinesnél is, szerintem, feltéve, hogy nem akkumulátorról üzemel, hanem mondjuk hidrogénnel.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#7) fatpharm válasza Tüzi (#5) üzenetére


fatpharm
újonc

Persze, hogy dízel kell a városba. A nyomatékkal élőknek az egyetlen boldogságot az jelenti, ha sanyargathatja az utastársait a felsőbbrendűségével, te pedig elvennéd tőlük ezt a lehetőséget? :U

(#8) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Sima begyöpösödöttség szerintem. A benzinest érti, de abban is szidja az elektronikus vezérlést, mert azt meg nem.

Mutogatni való hater díszpinty

(#9) y@g4n


y@g4n
tag

Komoly kérdésem hogy miért vízzel oltották a tüzet a tűzoltók, akiknek azért vágnia kellene hogy ekkora akksitüzet nem vízzel érdemes oltani. (hogy mi a jó módja azt nem tudom :DDD gyanítom hogy hagyni kellene amíg leég)

हरि बोल | हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे ह रे

(#10) MaCS_70 válasza t72killer (#1) üzenetére


MaCS_70
félisten

Azért az sem mellékes, hogy a környezetszennyezést a városokból kilapátoljuk a nem lakott területekre.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#11) hcl válasza y@g4n (#9) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Hűtötték, az volt sok víz.

Mutogatni való hater díszpinty

(#12) y@g4n válasza hcl (#11) üzenetére


y@g4n
tag

Aaaa erdős terület mellett volt, most látom a vidit. Így logikus.

हरि बोल | हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे ह रे

(#13) Noukoum


Noukoum
veterán

Szóval a világ bizonyos részein (Oroszország, Dél-Amerika, Afrika) nem népszerű a villanyautózás. Nem is értem, miért hiszen ezek a világ legfejlettebb területei. :P

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#14) Ixion77 válasza Noukoum (#13) üzenetére


Ixion77
őstag

És a leggazdagabb. Sok hülye van arrafelé akik nem bírják mire pazarolni a pénzt, ezért elektromos autót vesznek ezzel megnyugtatva a lelküket hogy ők tettek a környezetvédelemért.

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#15) pepeno1


pepeno1
tag

"Tök jó", hogy ellehetetlenítik a hibrideket, mert a mai világban pont az éri meg. A Renault meg a Citroen meg hozott rá megfelelően frappáns hajtásláncot is, ami sokkal jobb, mint a Toyotáé.

Azért mert a kacsa nem tud úszni, még nem a víz a hülye.

(#16) Tüzi válasza pepeno1 (#15) üzenetére

"francia elektronika"
az egyik legdurvább példája az oximoronoknak amiket ismerek :DDD

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17) Noukoum válasza Ixion77 (#14) üzenetére


Noukoum
veterán

Ami azt jelenti a gyakorlatban hogy amúgy is autót cserélnének, legalább olyat vesznek ami kevesebb környezeti teherrel jár mint egy belsőégésű és még a városi levegőt sem szennyezik vele.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#18) D1Rect


D1Rect
félisten

De most komolyan, a németek? (Munich Mobility Show?) csináltak egy "felmérést" ami szerint a belsőégésű üzem "népszerűbb".
Rly?
Ezt bárki képes egyetlen másodpercig is komolyan venni?
Értem én, hogy az utolsó centet is ki kell préselni az elköltött R&D-ből, de az ennyire gyenge próbálkozásokat ne vegyük már komolyan.

Vegyenek még egy Kamula Barnát és állítsák ki, hogy nevethessünk rajta megint ahogy fapofával elmondja, hogy jobb az Adriára lehúzni a hajót dízellel.

(#19) Noukoum válasza D1Rect (#18) üzenetére


Noukoum
veterán

Nana! A Mérnökúr megmondta hogy a benzin meg a gázolaj a kúton terem szóval az úgy is van! Meg a becsületes autógyártók által kiadott kibocsátási adatok teljesen valósak hiszen Ő megmondta, azzal kell számolni! Szerinted a valóságban akár többszöröse is lehet? Ő egy Mérnök te meg csak egy gondolkodó ember mégis mit szeretnél te? Ő Szakember! Kopasz is megmondta hogy nem az autó a gond hanem a hajó!

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#20) Tüzi válasza D1Rect (#18) üzenetére

abban mondjuk azért nehéz vitatkozni vele, hogy 30%os hatásfokú erőművekkel termelt árammal (aminek még további 50%-a elveszik mire az akksiba kerül) tölteni az elektromos autókat, hát nem biztos, hogy értelmet sugárzó gondolat.
erre felhozta az ellenpéldát, skandináviát, meg dániát...
abba a kérdéskörbe meg nem ment bele, hogy bírni fogja-e az elektromos hálózat.
eon-os rendszermérnök haverom szerint nem, a másik eonos "végvárban dolgozó" szerint sem.
nem borsodban lakom, hanem a balaton mellett, kiemelt üdülőövezet, de a város szélein már most is van, hogy nyáron nemhogy 210, vagy 200, de 190 volt sincs a hálózatban. egyik panaszos ügyfélnél konkrétan 168 voltot mértek novemberben.
annak ellenére, hogy folyamatosan pakolják be a transzformátorokat a hálózatba, folynak a fejlesztések, de ennyire elég...
most, ha erre felraksz mondjuk 2-3-500 elektromos autót? akkor mi lesz?
központban, a trafó melletti ingatlannál lesz majd áram, aztán oda megyünk netezni, mint régen ahhoz akinél videó volt videózni?
és akkor ebben a 20.000 fős városban még csak 500 elektromos autót számolunk, nem ötezret. vagy tízet.
és ez egy város, nem megyeszékhely, vagy egy debrecen, vagy büdöspest.
azért érzékeljük azt, hogy érdemes azt az előadást összességében nézni, nem egy példát kiragadva fikázni.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#21) lionhearted válasza Tüzi (#20) üzenetére


lionhearted
őstag

Kiváló terep feltenni a napelemeket, amik növelik a feszültséget. :K
Persze a szolgáltatók szerint azt sem bírja a hálózat...
Szomorú ez a világ, na!
Bizakodom, hogy végül csak sikerül kilábalniuk a depresszióból... és rájönnek, hogy nekik abból van pénzük, hogy az kliensek megveszik az áramot.

[ Szerkesztve ]

Tegnap még működött...

(#22) kymera


kymera
senior tag

Szerintem egyszerű: Melyiknek olcsóbb a fenntartása ? Egy 30-50 éves analóg dízel merdszónak vagy egy csúcs Teslának ? :)

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#23) UnA válasza kymera (#22) üzenetére


UnA
Korrektor

Ha nem veszel autót, az a legolcsóbb fenntartású

(#24) Tüzi válasza UnA (#23) üzenetére

anno kiszámoltam.
a montim 7 forintot kér km-enként
az országútim 10-et.
a volvo-m (2.3 t5) évi km-től függően 100-120
a lancia-mat nem mertem (2.0 20vt), de mondjuk azzal összesen megyek évi 500-1000km-t maximum. ez miatt az fájós, szerintem túl van a 200-on bőven...
de anno kiszámoltunk egy 1.0 swiftet is, gázzal, házi karbantartással jött ki 21-23 forintra, évi 15ezres futással.
ebben minden benne van, az általános kopó dolgoktól kezdve a néha-néha bekövetkezőig (jeladók, termosztát, tömítések, fékcsövek, elektromos szarok, minden biszbasz, gázosnál a plusz műszaki, stb).
totalcaron van rá egy kalkulátor már, ha valaki nem akar papírral matekozni, annak egyszerűbb dolga van a programmal.

mod:
a legolcsóbb fenntartású a flottás... amikor nem te tankolod, és nem te szervizelteted...
na, annál nincs olcsóbb...

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25) nevemfel


nevemfel
senior tag

Én rajongtam értük!

De már elmúlt!

Forget your troubles, c'mon get happy

(#26) t72killer válasza MaCS_70 (#10) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A város legyen kedves egye meg a saját mocskát ha már ekkorára hízott, a kobalt-bánya fölül kilakoltatott, kertes házikóját bukott család se tolja be a Times Square-re a szippantóskocsi tartalmát.

Városon belül egyébként bicajjal közlekedem. Hiába a füstmentes üzem, egy tesla-bömbi ugyanúgy 10m2-t foglal el, mint egy belsőégésű.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#27) 8th


8th
addikt

"2020-ban a világjárvány okozta nehézségek ellenére is minden nagy piacon jelentősen nőtt a kereslet az elektromos autók iránt, kivéve Amerikában, ahol 6 százalékkal csökkentek az eladások."

A benzin olcsó, az autók megfizethetőek, a távolságok nagyok. Még jó, hogy a lőtéri döglött kutyát sem érdekli ott az elektromos autó.

(#28) aujjobba válasza Tüzi (#24) üzenetére


aujjobba
addikt

A bicikli költségbe bele van számolva a többlet elégetett kalória visszapótlása?
Amikor mondjuk munkába tekerés után be kell tolni egy triplaburgert lájtkólával. Az sincs ingyen.

[ Szerkesztve ]

(#29) Apollyon válasza aujjobba (#28) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Nincs ingyen, de ez a junkfood amit leírtál drága is, és legalább nem táplál.
Megoldás: zabpehely 50 g (500 g-os csomag = ~200 Ft) + 2-3 tojás (10 db = ~400 Ft) tetszés szerint elkészítve + némi zöldség (pl. kis adag főtt brokkoli) = az egész kijön 200-300 Ft-ból, tápláló és nem ettél szemetet.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#30) Tüzi válasza aujjobba (#28) üzenetére

nincs, de az sincs, hogy az mozgás miatt mennyivel kisebb az esélye annak, hogy keringési szart, vagy emésztési szart, vagy mentális szart, vagy túlsúly szart, akármilyen szart elkapjak :)
aztán arra köll' a gyógyszer, meg mindenfityfasz.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#31) aujjobba válasza Tüzi (#30) üzenetére


aujjobba
addikt

Igen, két oldala van az éremnek.
Én egyedül azt a részét utáltam a bringával ingázásnak, amikor sűrű forgalomban vagy út mellett kellett hajtanom, és jól kitágult tüdővel szívhattam magamba a mocskot.
Meg persze több időt elvitt a zuhanyzás és átöltözés.

(#32) hallador válasza D1Rect (#18) üzenetére


hallador
addikt

Végül is motorokat tervez év tizedek óta, de azért Magyarországon megszakértik, mint mindent is 80 éve :D
Azzal miért nincs bajod, hogy ameddig pl: Németországban vannak az autók, addig azért karban vannak tartva, amikor Kelet-Európába kerülnek, akkor hirtelen úgy kezdik kezelni a kocsikat mint a Főtaxi 50 éve?
Ja háááá a ladába 80 ezernél motort cserélünk, mer jó van az meg olajat is öntünk az új motorba, meg a Trabant 601 motorja is 120 000 - 150 000 km-re lett tervezve, ameddig NDK-ba kibírt ennyit, de MO-n 60 ezernél kikönyökölt mindegyikben a főtengely, mert ezt is megszakértették a szakik...

Szóval ja Én Elég sokat vagyok Németországban és nagyon nem elektromos autóban gondolkodom. Mert nagyon nem éri meg. Itt sem!

Hát még Magyarországon, ahol az autók életkora 15 év. És nem olyan az autók állapota mint itt, mert a mentalitás olyan mint 50 éve, jó van az nem kell költeni rá, nem kell utána olvasni mert jó van az, meg kókány kalányos albertó is tudja amit a szakszerviz meg még harmad annyiért is dolgozik, mint a szakszerviz.
Ja meg ugye ha a szakszerviz téved 2 %-ban, akkor az összes sz@r mer ha ne mongyaaaa meg senki, hogy nem ez van.... hogy a tescos olaj jó lesz bele, háááá rajta van egy motor nem?

Ja meg az sem szokott baj lenni, hogy a 15 éves turbó dízel ami mögött jellemzően megyek a Szentmihályin néha, utána komplett gépi mosás kell, mert ahhoz képest a 100 éves titanik csak gyertya füst volt, ja hááá így vóóóót occssssóóóó.

Ezeket kellene először megoldani, nem a 3* annyiba kerülő autókat ráerőltetni egy olyan országra ahol az átlag autók életkora 15 éve és úgy gondolkodnak, mint 50 éve....

Csak azt kell megnézni, hogyha elmész egy bármilyen Lakótelepre, akár Magyarországon akár Németországa, mennyi töltő van kinn? Na erről ennyit.

TISZTELET A KIVÉTELNEK!

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#33) Karmko


Karmko
tag

Én majd akkor veszek elektromos autót, ha nem kötik össze az önvezetéssel és az ezzel együtt járó folyamatos online kapcsolattal, ami monitoroz(hat) is engem...
Vajon mikor készülnek ilyen elektromos autók? ;]
Már meg is van a válasz, miért erőltetik ezt minden észérv ellenére!
Covid? Globális felmelegedés? Légszennyezettség? A megoldás a kontroll!
A hülyének is megéri!

(#34) djyuri


djyuri
őstag

Hmm.

Ennyira gyorsan nem változhat a statisztika.... Nekem valami nem kerek.
Én ilyen cikkekkel találkoztam eddig csak:
[link]
[link]
[link]

Akkor ez most hogy történt?

A #1 hozzászóláshoz pedig teljes mértékben adom :R :R

(#35) hcl válasza hallador (#32) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Na, azt nem mondanám, hogy a belső égésűhöz nem ért, mert nagy agy de a villany-belsőégésű fronton nem pártatlan.

@Karmko : A legtöbb elektromos autó nem monitoroz és nem önvezet. Kb. csak a Tesla. (Hyundai Ioniq, E-Golf, Nissan Leaf stb... S egy csomó belső égésű is képes részleges önvezetésre...)
BTW az önvezető autó legalább nem fog letolni más szabályosan közlekedőket, mint engem szoktak a nagynémetautós idióták akárhol.

Amúgy #1 , Pécsett teszteltek BYD elektromos buszt (azóta mondjuk már szolgálatba állt egy csomó villanybusz), és a Mecsekről lefele a felfelé elhasznált energia 40-60%-át visszatermelte. Tök rossz... Márpedig oda nem jársz bicajjal :D
Illetve még valami, az elektromos jármű nagyrészt csöndben van. Városban azért az jó tulajdonság.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#36) hallador válasza hcl (#35) üzenetére


hallador
addikt

Egyben azért eléggé biztos vagyok, hogy a 10000000 szakértő országában az első ötben benne van. Ameddig 9999950 meg kibic aki mindenhez is ért velem együtt,és ebből az utolsó 50 az autókhoz biztosan kevesebbet tud mint Barna...
Csak van aki hallgat az okosabbra.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#37) Karmko válasza hcl (#35) üzenetére


Karmko
tag

Nem-e?
Kapásból az első példádnál megbukott.
"A testre szabható, osztott képernyőn a Hyundai fejlett
Bluelink csatlakozási szolgáltatása, valamint a LIVE szolgáltatások
is elérhetők (utóbbi 5 éven át ingyenes előfizetéssel.)
Hozzáférés valós idejű információkhoz: elektromos töltőállomások,
forgalom, időjárás, érdekes úti célok (POI), parkolóhelyek
az utcán és parkolóházakban. A szolgáltatás Hyundai
kereskedés-keresőt, valamint - ha a helyi törvények megengedik
- traffipaxra figyelmeztető funkciót is tartalmaz."
Nekem ez online jelenlétet jelent. 5 év után a konzumidióta úgyis leváltja a kocsit, mert jönnek a jobb aksik, menőbb technikai fejlesztések (mint a virtuális fingópárna).
A tendencia pedig megkérdőjelezhetetlenül ez. Az online kapcsolat és önvezetés.
Köszi, én szeretem, mikor az autó autó marad, nem pedig egy pc játék!
Immunis vagyok az agymosó sci-fi filmekre is, ahol pozitívumként állítják be, hogy neked csak utaznod kell, az autó a mindent is megcsinál majd helyetted.

(#38) hallador válasza djyuri (#34) üzenetére


hallador
addikt

Szerintem meg kell nézni melyikből mennyit adnak, és hol, és azonnal kiderül, hogy pl: Magyarországon mennyire van igény új elektromos autókra.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#39) hcl válasza Karmko (#37) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nemtom, ilyenben ültem (kb. egy hétig jártunk vele céges trainingre), és semmi ilyesmit nem használtunk benne. A többit is nézted?
Mert szerintem ez egy rendelhető extra (nem néztem utána).
"Köszi, én szeretem, mikor az autó autó marad, nem pedig egy pc játék!"
OK, de minek? A-ból B-be eljutni nem egy különösebb élmény egy 20 éves autóval sem, viszont meglehetősen balesetveszélyes, pláne zsúfoltabb helyeken. Hagyjuk már ezt, ez maga a gyep :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#40) Karmko válasza hcl (#39) üzenetére


Karmko
tag

Nekem ez az autó: [link]
Semmi sallang, ABS, ESP vagy bármi 3 betűs rövidítés, helyette 100% élvezet.
Meg lehet halni benne? Meg. Jobban kell koncentrálnod vezetés közben? Igen.
A síelésben is meg lehet halni, de még a kerékpározásban is. Egyiket sem élvezném, ha csak jobbra és balra kellene nézelődnöm.
Ha nem lenne benzintemető, én ilyennel járnék.
A-ból B-be meg tömegközlekedéssel is el lehet jutni, ha nagyon muszáj. Ott még annyira sem kell koncentrálni, mint egy elektromos autóban. Még netflixezni is van idő, hisz például az olvasás már nem menő. ;] De ez egy másik téma...

(#41) t72killer válasza Tüzi (#20) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

" egyik panaszos ügyfélnél konkrétan 168 voltot mértek novemberben." <- :Y?
Villannyal fűtenek arrafelé, vagy mi?

#21: novemberben nem mész sokra a napelemmel... Bár arra jó lehet, hogy duplán keresztbeszivassa az ügyfelet, aki bejelenti, h gáz van - akarommondani villany nincs - szaki kijön szép napos délután, lehordja, hogy miafrancnak hívták ki, minden OK - aztán amikor lemegy a nap, újra kikapcsol a mikró...

#39: az autó kora egy szám, önmagában semmit sem jelent. 40évessel is leugrok hozzátok UK-ből - ha normálisan karban van tartva.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#42) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Nagy hiba lenne a hibrideket is ellehetetleniteni. Az elektromos autokra alig van fizetokepes kereslet es ez akkor se fog valtozni, ha extra adokkal sujtjak a benzines es hibrid autokat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#43) 8th válasza Karmko (#40) üzenetére


8th
addikt

Aha. Se futómű se fék se semmi. Tipikus sár nehéz suta amerikai dísztárgy. 100% élvezet. :DDD

(#45) Tüzi válasza t72killer (#41) üzenetére

nope, külterület.
csak lejött a tulaj, és szomorúan konstatálta, hogy megint eldurrant a hűtője (vagy a mikró, már nem emlékszem, lényegtelen is).
kihívta az eon-t, haveromék kimentek, rámértek, 168-172. (mod: dúcon, nem konnektorban)
mod2: lehet, hogy a sok gyökér ner-es féreg ami ideköltözött mostanában, azoknak a hőszivattyúi, meg elektromos fűtése barmolja le a feszültséget. nem tudom. de ha erre még rákötünk néhány száz villanyverdát, akkor letérdel minden... országos szinten meg elképzelni nem tudom, hogy mi lenne mondjuk nyáron, amikor a 7000Mw+ -ra volt járatva a hazai rendszer, és import kellett mellé)
és mondom, nem borsod, meg nógrád zsákfalu, hanem balaton part.

én egyedül azt nem értem, ha már kész a teljes kiszolgáló rendszer, akkor miért nem a szintetikus, légköri co2-ből készült üzemanyagot nyomják, ami kb tisztán ég, és nincs mellékterméke (kicsit sarkítva).
mod3: az a vicces, hogy a globális co2 kb 12-14%áról beszélünk... ami csak a co2.
mondjuk az olyanokba meg senki nem lát bele, hogy pl az R134A-val mi van. nem tudom pontosan, hogy ezt-e, de ja, a klímagázzal... amikor tehervagon-szerelvény szám viszik a gyógyszergyártókhoz, aztán huss, megy bele a légkörbe. ismerősöm kollégája ment klímázni tavaly valamelyikhez, ott kérdezték őket, hogy mit szarakodnak, mondták, hogy le kell fejteni a rendszerből a gázt. erre valami fejes megkérdezte, hogy látják-e a vagonokat... az mind megy bele a légkörbe egy hét alatt... hello... mondjuk erről szívesen hallanék megerősítést, mert az azért elég durva lenne, ezért fenntartással kezelem.

aujjobba:
vannak mérések, és tanulmányok, hogy kevesebb mocsok rakódik le benned bringázás közben, mintha ülsz az autóban, és úgy szívod be.
nem tudom igaz-e, de érdekes.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#46) MaCS_70 válasza Karmko (#40) üzenetére


MaCS_70
félisten

Szeretem az autókat és nagyon szeretek vezetni, de a biztonságot ezerszer többre tartom bármilyen vezetési élménynél.

Mit szeretnél jobban? Ha a gyereked lelép a járdáról, és egy ilyen 100% élvezet, semmi hárombetűs élményautó, vagy egy sok hárombetűssel felszerelt, steril vezetési tulajdonságokkal rendelkező járgány járjon éppen arrafelé ez utóbbi féktávolságának a határán?

És melyikből kérsz perenként tízet az ablakod alá -- szagolni a saját és a családod tüdejébe, illetve hallgatni?

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#47) Tüzi válasza MaCS_70 (#46) üzenetére

hát... a 100% fun kocsit olyan vezeti aki tud vezetni, vagy egy steril, amiben egy kalapos néni ül?
inkább az első... a másodikkal több kellemetlen tapasztalatom is van :)
(got your point, just trolling a bit)
[link]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#48) Karmko válasza MaCS_70 (#46) üzenetére


Karmko
tag

A biztonsághajkurászásba fog belehalni az emberiség.
Steril környezet - immunrendszer leépülés
Biztonságos környezet - érzékszervek tompulása és a környezethez való alkalmazkodás képességének csökkenése
Kiraksz egy mai embert a dzsungel közepére, és nem éli meg a következő napot.
Szerintem ez hátrány, mint inkább előny.
Az okostelefonja nélkül meg van lőve, mert már a szükséges folyadékbevitelt is applikáció segítségével hajtja végre. Röhej.
Természetesen család mellett nem élményautót kell vezetni, de abban az esetben sincs szükség n+1-edik stabilizátorra, ami jó ürügy, hogy az autó ára 10 milliótól kezdődjön.
Remélem, a gyereked nem kerékpározik, mert az veszélyes! A legjobb, ha ágyban fekszik egész nap, és tabletezik! ;]
Félreérted az élményautó fogalmát. Az élményautó nem benzingőz és kipufogógáz, hanem elektronikai (le)szabályozások nélküli autó. Felőlem lehetne elektromos is a motor a linkelt autóban, de ne járjon ez automatikusan csillió kikapcsolhatatlan védelemmel és sofőrfelügyelettel.

(#49) Reggie0 válasza Karmko (#48) üzenetére


Reggie0
félisten

Kozuton sok szukseg sincs ra. Nehez ugy elmenyautozni, hogy tudd helyettesiteni az elektronikat. Esetleg ha polippa fejlodunk es lesz eleg labunk kezelni negy fekpedalt es negy gazpedalt, hogy kerekenkent vezereljuk.

(#50) dabadab válasza t72killer (#1) üzenetére


dabadab
titán

Semmivel se környezetbarátabbak, mint a lángossütő olajával fűtött 30éves merdzsó

Oké, akkor csináljunk egy próbát. Te beszívod a Merdzsó kipufogógázát én meg egy Tesláét, oké?

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.