2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Volvo S60 tapasztalatok

Hasznos információkat, illetve a személyes tapasztalataim az első generációs Volvo S60-nal kapcsolatban.

[ ÚJ TESZT ]

Szerviztapasztalatok

Sok embernek az első kérdése a Volvo kapcsán a szerviztapasztalatok és -költség témakörre vonatkozott. Emiatt gondoltam, hogy hasznos lehet némi beszámoló ilyen témában is.

A nálam lévő példány előző, egyben első tulajdonosa majdnem végig márkaszervizbe hordta, ahol a lekérdezett szerviztörténet alapján megkapta a kötelező szervizeket, cseréket a 10 év alatt és az elmúlt néhány évben a fékbetétek tárcsák, xenon izzók is cserélve voltak.

A szerviztörténetet viszonylag egyszerűen ki tudtam kérni, nem kellett semmit sem igazolnom, semmit sem fizetnem, csak a rendszám ismerete volt szükséges. Viszont erre csak az az itthoni márkaszerviz volt képes, ahová vitték a járművet korábban is, a többi márkaszervizben nem láttak semmit sem az adott rendszámhoz kapcsolódóan állításuk szerint.

Volvóka 2017 decemberében került hozzám. Az ezt megelőző fél évben két nagyobb szervizre is elvitte az előző tulajdonosa, ahol elég sokminden cserélve lett. Mindkét alkalommal az Udvari Automobilnál járt, ami ugyan nem márkaszerviz, de erősen ajánlott, Volvóra szakosodott szervizként ismert a márka berkein belül.

Megvétel előtt, a korábbi javításokról, cserékről szóló számlát átböngészve elsőre hihetetlennek tűnt a dolog számomra, ugyanis az itthoni használtautó-piaci viszonyokat ismerve nem jellemző, hogy a tervezett eladás előtti fél évben ennyit költene a többség az autóra (gyakorlatilag több, mint az eladási ár harmada volt a számlák végösszege). De láthatóan újnak tűntek a motortartó bakok, a hátsó kipufogó dob és a vezérműszíj is, illetve a motorháztető is egész vehemensen emelkedett fel a felnyitást követően. Így azért hihetőbb volt a dolog és végül is nem én fizettem ezeket a számlákat. :D

Néhány apró furcsaság volt csak. Egyrészt a kuplungpedál benyomásakor lehetett hallani valami zacskócsörgés-szerű cicergést (mintha valamelyik rugó nyiszogna), de nem tűnt vészesnek. Továbbá az első indításnál feltűnően pislákolt a xenon, kicsit sokat is tekert az önindító, illetve az eladó is mondta, hogy a szerviz szerint az akkumulátor lassan cserés lesz. A motortér alján, a kartervédőn minimális, de régebbi olajnyom volt, de más Volvokhoz képest semmiségnek lehetett nevezni. Viszont próbaút alatt semmi furcsaságot nem tapasztaltunk, láttunk, hallottunk, szóval belevágtam.

A szokásos, vétel utáni apróságokon kívül nagy meglepetés nem ért. Az akkumulátor valóban rossz volt, vételt követő 3. napon már nem indult az autó. :D Szerencsére eredetvizsgára még eljutott önerőből. Volvo márkaszervizben a gyári akkumulátorra 56 000 Hufot mondtak. Ugyan az eredeti is kihúzott 10 évet, de nem voltam biztos, hogy a manapság gyártott példány is tudni fogja ezt a 10 évet, emiatt maradtam a kedvezőbb, nem gyári megoldásnál.

Ami még közben kiderült, hogy biztos nem működik a fényszórómosó és a kiegészítő fűtés kályhája sem akart életjelet produkálni. Ezen kívül volt az az apró olajzás nyoma a kartervédő alján, illetve a kuplungpedál nyiszorgás. Így lassan érett egy szerelő látogatás. Sikerült is ajánlást és elérhetőséget kapni a diósdi Volvo-értő szerelőhármas egyik tagjához egy ismerőstől, aki már jó pár éve hordja hozzá a Volvoit és nagyon meg van elégedve a munkájával. Pár héten belül, február elejére sikerült is időpontot kapni.
A helyszín szimpatikusnak tűnt, az udvar tele van Volvókkal, a szervizállásokra kényelmesen rá lehet látni egy üvegfalon keresztül az ügyfélváróból és ahogy láttam probléma, kérdés esetén rögtön kapja a friss infót az ügyfél.

Első ottlétemkor állapotfelmérés volt a program. VIDA szerint valóban nem működik a kiegészítő fűtés kályhája (égésventilátor, fúvóka és izzítógyertya hibát írt), illetve a diagnózis alapján valószínűleg a fényszórómosó motorja is megadta magát. Még egy tárolt izzítógyertya hiba volt látható VIDA´-ban, de más hibakód nem volt. Mivel reggeli indulásoknál semmi furcsát nem érzékeltem, így csak töröltük az utóbbi hibakódot. A kartervédőn lévő olaj forrása a váltó volt, de pontos forrást nem tudott mondani a szerelő, mivel nem látszódott pontosan. Első körben két lehetséges ok volt feltételezve; olajleeresztő-csavar alátétjét nem cserélték előző váltóolaj cserénél, vagy a váltó házának illesztésénél szivárog az olaj. Egyébként az "ítélet" szerint rendben van a gép és nem nagyon láttak még ilyen idős és ennyire száraz dízel Volvo motorteret. Az átvizsgálásra talán 5e HUF-ot mondott a szerelő, de ennek a fizetését a következő alkalomra halasztotta nagy meglepetésemre. Megbeszéltünk egy következő időpontot talán egy hét múlvára és elváltunk.

Következő látogatás alkalmával megkezdődött az érdemi munka. A fényszórómosót és a kályhát kértem rendbe tenni, illetve a váltóolajzás miatt egy váltóolajcsere és leeresztőcsavar-alátét csere volt a program. Továbbá, az előző látogatásom óta felfigyeltem még egy olyan jelenségre is, hogy autópályán, vagy nagyobb sebesség mellett szeret felkeményedni a kuplung, ha sokáig nincs használva. Emiatt egy fék és kuplungolajcserére is sor került. (Mint azóta kiderítettem, ez valószínűleg természetesnek, vagy legalábbis gyakorinak mondható, lásd kifejtve fentebb a "kuplungfelkeményedés" problémánál). Röpke 6 óra múlva készen is lett.
A számlán szereplő számok stimmeltek a korábban, még telefonon mondott értékekkel, meglepetés nem ért, sőt, a végösszeg még kicsit kedvezőbb is volt egyéni kedvezménynek köszönhetően. Mivel a kuplungfelkeményedés egy picit ugyan javult, de teljesen nem akart elmúlni, így pár hét múlva mentem "repetázni" és a kuplung körben le lett cserélve ismét az olaj légtelenítéssel együtt (ezt ajándékba kaptam, mint utólag kiderült).

Viszont, ha már van kiegészítőfűtés kályha és működik is, akkor felprogramoztattam az időzíthető állófűtést is. Maradtam a gyári, dízelekhez szánt megoldásnál és XI. kerületben, az Ivanicsnál csináltattam meg a 20 perces műveletet.

Időközben sikerült megfigyelnem azt is, hogy a csomagtartó ajtója eléggé csillapítatlanul mozog, csapódik nyitáskor és záráskor is. Utánaolvasva a csomagtér-teleszkópok fáradásakor lehet ezt tapasztalni. Így ezeket is cseréltem otthon. A márciusi kiadások ennek megfelelően az alábbi módon alakultak.

Következő szervizre április elején került sor, mivel addigra már 10e km körüli táv került bele az aktuális motorolaj töltetbe. Ha már ott voltam, akkor kértem a szervófolyadék és a fagyálló cseréjét is, hogy meglegyen akkor az összes folyadék és szűrő cseréje. A szerviz gyorsan, 2 óra alatt lement, ugyan délután rendezett Volvóka egy kellemetlen jelenetet; délutánra sikeresen eltűnt a fagyálló a hűtőrendszer tágulási tartályából. Telefonon gyors konzultáció a szerelővel, majd javaslatára, miután leellenőriztem, hogy a hiányzó fagyálló nem a kocsi alatt van, utántöltöttem ~ 6 dl desztvízzel. Másnap reggelre még egy fél ujjnyival lejjebb ment a szint, azóta semmit sem változott. Elvileg természetes ez, D5-ös blokk viszonylag nehezen szeret légtelenedni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.