A kezemben volt, egy kicsit, pár percre csak, de az ölemben tartottam azt a csodát, amire fáj a fogam amióta csak először olvastam róla. 11,1 colos Sony Vaio, alig több mint egy kiló. Persze vannak mások is, hasonlóak, mégis ő tetszik leginkább. Gyönyörű, szemeztem már vele kirakatokban, de a Mobilshown kihalászta az üvegbúrából a srác a kedvemért, és odaadta. Egy pillanatra átsuhant az agyamon, hogy fogom magam, felpattanok a tolókocsimból és elviharzok a géppel – töltőt, ilyesmit csak szerzek hozzá valahonnan. Aztán rájöttem, hogy ha fel tudnék pattanni és el tudnék viharozni, akkor nem lenne szempont az egy kiló körüli súly. (Akkor asszem csak szimplán tetszene.)
Így viszont szempont.
Valamilyen szinten divat és trend mostanában a minél kisebb minél könnyebb. Telefonban a moto teremtett tán kultuszt a borotvájával, a Samsung ment el a szélsőséges 6,9 mm-ig. A monitorok, a TV-k is laposak, fényképezőgépek szintúgy. (Azon gondolkodom, hogy a műszaki termékek mely csoportjára nem jellemző ez a lapító irányzat. Tán a hűtő az egyetlen, üdítő kivétel. Meg a mosógép, bár ez már nem biztos.)
Anyagtakarékosság, ergonómia, divat, valami kell a fejlesztőknek is… létszükséglet.
Na jó, nem létszükséglet, de nekem piszok fontos szempont.
A fényképezőgépem Casio, Exilim, ultrakompakt. 3 éve piszok drága volt, ugyanolyan paraméterű gép volt feleannyiért kb, dupla súllyal. Mégis ezt vettem meg, mert ez volt az első olyan gép, amit meg bírtam tartani fixen, remegés nélkül egy jó kép megkomponálásához szükséges ideig.
Nyáron, új telefon vásárlásakor viszonylag hosszasan ücsörögtem, egyik kezemben MotoV3x, másikban Samsung z540. Elsőre mindkettő könnyű, pár gramm a különbség, na de ha félórán belül tizedszer kell felemelni…? Samsung nyert, vékonyabb, elfér ülve farmer zsebben.
Laptop. Oké, mondjuk ez már önmagában a rendes asztali gép light verziója. Azt esélyem se lenne megmozdítani – ahogy az amúgy könnyű, szintén lapos monitorom sem. Mégsem tudom a valódi rendeltetése szerint használni. A mostani laptopom közel 3 kg, tudása hasonlít vaioéra, így nincs rá panasz. Kicsit könnyebbet kicsit drágábbért tán tudtam volna venni, de egy 2 kilós még mindig túl nehéz, odébb tolni tudom csak az asztalon, a felemelhetőség számomra valahol egy kiló táján kezdődik. Valahol vaio táján. Aki ugyebár fél millával drágább.
Szóval, ez egy darabig még csak az álom álom édes álom kategóriája.
És közben erősen bízom a fejlesztők szorgos munkájában, a még könnyebb anyagokban és az olcsóbb cuccokban. Mert nem csak divat és trend.
Gyorskeresés
Ultralight
A kezemben volt, egy kicsit, pár percre csak, de az ölemben tartottam azt a csodát, amire...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
MSI MAG 27C6X gaming monitor
A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Új, slim profilos Noctua hűtés
A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
Garmin Forerunner 165 teszt
Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
A Coca-Cola és az AI
1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Xiaomi EV-t venni...
A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Olcsó AI, földgázzal
Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Tesla, Musk, jönnek a robotok
Musk a befektetőknek arról beszélt, hogy már az idei év végén gyárakban dolgozhatnak a Tesla Optimus robotok, a forgalmazás jövő év végén indulhat.
-
Trump vs Biden, TikTok
Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
EV-árháború, túl sok van
Kínában a túlkészletek miatt számítanak fokozódó árháborúra az EV-piacon. Nem minden régióban száguldanak az EV-k eladásai.