Hirdetés

SLI vs Crossfire megateszt

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

Tesztek - DX10 era - Mafia 2

Műfaj: Third Person Shooter / Sandbox
Megjelenés: 2010. augusztus 24.
Mérési módszer: 3

Hirdetés

A GTA után a második legnépszerűbb sandbox sorozat második része kellemesen szép grafika mellett sem túl magas gépigényű, de mindenképp helyet érdemel egy DX10-es korszakot lefedő cikkben.

Kicsivel 80 FPS fölött eléggé összetorlódik a mezőny, vagyis közel járhatunk a processzorlimithez. Kis felbontásban ugyan az NVIDIA kártyái vezetnek, de WQHD-ban a 4890 3-way Crossfire összeállítás döbbenetes eredménnyel győz. A 4 GPU-s konfigurációk közül az NVIDIA megoldásai szerepeltek jobban, a Radeonok inkább 3 GPU-val villantottak. Egy- és kétkártyás módban elég kiegyenlített a küzdelem, kategóriánként változik, hogy melyik gyártó típusai tesznek szert kis mértékű előnyre.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

A 2 GPU-s skálázódási verseny eléggé kiegyenlített az SLI és a Crossfire között, egyik technológia sem tud határozott előnyre szert tenni a másikkal szemben. Érdekes, hogy a sor végén szegény 2900 XT kullog, mely ebben a cikkben relatíve kis teljesítményű típusnak számít, vagyis elvileg jobban kellene skálázódnia a második GPU beszerelésének hatására.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

3 GPU-val a Radeonoknál az előny, olyannyira, hogy az NVIDIA versenyzői csak lassulást produkáltak háromkártyás üzemben. A Crossfire ellenben egész jó hatásfokkal üzemelt (ne feledjük: itt 150% az elméletileg elérhető maximális skálázódás).

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

Bár a Quad SLI konfigurációk is jól szerepeltek, de a 4 GPU-s skálázódási verseny győztese a 3870 X2 lett. Ritka pillanat ez, hiszen általában beleszürkül a mezőnybe. A 4870 X2 páros szereplése ellenben csalódást keltő.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények