2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Quake III. , ahogy nekem kezdődött

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Gondolom senkinek nem kell bemutatni a Quake III. Arena-t. Talán még a fiatalabb generációk...

[ ÚJ TESZT ]

Gondolom senkinek nem kell bemutatni a Quake III. Arena-t. Talán még a fiatalabb generációk is ismerik. Korszakalkotó volt, amit ez a játék hozott, mint az fps, mint a multiplayer világába.
A nemsokára 10 éves játék grafikája kiemelkedőnek számított akkoriban. Évekkel a megjelenése után is videókártyákat teszteltek a Quake 3-mal.
Ahogy a játék népszerűsége egyre nőtt, teamek és clanok alakultak, akik a legprofibb játékosokat hozták össze.
Persze a változatosság gyönyörködtet.
A manapság oly népszerű játék moddolás, már a Quake 3-ban is megtalálható volt, igaz csak az 1.11-es frissítést követően. Ennek köszönhetően rengeteg új modifikációt készíettek hozzá. Sőt, eljött az idő, amikor a quake 3 modok talán népszerűbbek lettek mint maga az alapjáték! Az én online pályafutásom is egy ilyen moddal kezdődött.

Single módban már a megjelenés óta toltuk haverokkal. Lan-partyk állandó résztvevője volt, még évek múltán is. Persze, akkoriban még nem volt szélessáv, sőt, az átlagembernek még net se volt elérhető, max 56k-s modemmel. Az óra ketyegett, nagy luxus lett volna többórás online gyilkolászára használni.
Aztán kb 4 éve, minket is elért a szélessávú internet:) Első dolgom volt kipróbálni a Quake 3-at online. Se nekem, se haveroknak nem volt túl sok tapasztalata online multi terén. Fogalmam se volt még akkor, hogy mi az az All Seeing Eye :) Ebből kifolyólag a játék álltal talállt servereket láttuk csak, amiről tudni illik, hogy az 1.16-os pointrealise alatt eléggé instabil volt. Úgy értem volt amikor 50 servert hozott be, volt amikor 150-et :)
Először rail modokat próbáltuk, de a 100-as ping eléggé megnehezítette a dolgot, főleg egy olyan pontos célzást/időzítést igénylő módban mint az only rail.
Ezért tovább kutakodtam, és megtaláltam a SoDMoD servereket!
Aránylag jó, 45-50-es ping volt, és majdnem mindig tele volt.
Aztán elkezdtem játszani vele! CTF volt 16/16-os szervereken. Eleinte furcsállottam, hogy sokszor a semmiből nyírnak ki, meg hogy a játékosok mintha repkednének vagy teleportálnának, de mintha mindenhol lett volna valaki. Sokszor a semmiből tűnt elő egy-egy ellenség. Aztán rájöttem, hogy ez a SoDMoD.
Szinte minden fegyver adott volt. Bfg, rail, shoutgun, mg, granade, rocket stb...Az élet 300-on volt alapból, ami sérülés után magától gyógyult. Persze ez csak izgalmasabbá tette a játékot, mivel egy teli találat Bfg-től egyből vége...Szóval aki jól célzott az könnyedén kaszállt, és mellélövésnél volt lehetőség "felgyógyulni", nem kellett a health gömböket kutatni.
Viszont amiben tényleg igazán extrém ez a mod, az a fegyverek visszaható ereje! Ugyanis a saját lövéstől nem sérül a játékos, viszont a fegyver ereje visszahat és messzire lök úgymond. Egy egyszerű példa, aki ismeri a CTF4-et, az egyik zászlónál háttal kis szögben földbe lő, és szép ívben átrepít a túloldalra. De persze ez sokkal összetetteb dolog, messze nem ilyen egyszerű :) Ezeket hívták BGF jumpnak, vagy slide-nak. Elég sok heti gyakorlás, és a régi nagy játékosok figyelése kellett ahhoz, hogy egyálltalán egy slide jól sikerüljön, és ne essek le a semmibe.
Ez volt az, ami egy teljessen új nézőpontot adott a játéknak. Itt nem elég egyszerűen jól célozni, hanem mindezt mondjuk a pálya tetejéről ugrás közben, egy másik, épp ugrásban lévő játékos irányába. Ez, az egész játékot hihetetlenül pörgőssé tette.

Körülbelül 2 hónap játék után hívtak be az első clan-ba. Azért azt megjegyzem, hogy ezek nemzetközi serverek voltak, nemzetközi clanokkal, teamekkel.
Mindenképpen bizonyítani akartam a Leaderemnek, így amikor csak szabadidőm volt, gyakoroltam. Sokáig azt hittem, hogy már egész jól küdöm, amikor eljött az első tréning. Na akkor 5vs5 csak clantagok, olyanok akik évek óta ezt nyomják...Hát nagy pofáraesés volt. Aztán persze a többiek segítségével, én is fejlődésnek indultam, és mielőtt kiszálltam volna a játékból, még elértem egy 2. helyezést a legutsolsó 1vs1 tourneyn. Viszont addig az út nagyon hosszú volt.
Valósággal haverságok alakultak ki az online játékosok között. Szerte európából, oroszországból, de még az usa-ból is voltak játékosok, akikkel rendszeressen összemértük a tudásunkat. Megismertük egymás szokását, valamilyen szinten az adott országra jellemző kultúrát is. Volt, hogy hajnal 5-ig, márcsak 4-5en voltunk a serveren, és csak beszélgettünk. Mindenféléről. Ugye nekem elég új volt ez az online dolog, és nagyon meglepődtem hogy ekkora és ilyen szintü közösségek tudnak kialakulni egy játék kapcsán, főleg, hogy "mindenki" külföldi volt. Spanyolok, olaszok, németek, angolok, franciák, svédek, oroszok, törökök,hollandok, 13-46 éves korig.
Persze, az átlag profi fps játékos számára ez a mod amolyan noob dolog volt. Nem tudták elképzelni, hogy lehet "ugra-bugrállva" quake3-at játszani. Sokak szerint ehhez semmi skill nem kell. Aztán ugye én, 2-3 év megszállot Sodozás és megannyi clanwar után, kicsit rosszul fogadtam az ilyen fajta megjegyzéseket.
Ezért készítettem egy 9,5 perces kis videót, hogy bemutassam, ebben a játék modban több skill-re van szükség mint azt az átlag gondolná. Nem egy nagy minőség, nincs agyoneffectelve, de a lényeg benne van, Airshot Airshot hátán :) Megdöbbentő, sokszor luck shotok. Tapasztalatlan szem számára kicsit gyorsnak tűnhet, de amint megérti az ember a lényeget már érteni fogja a videót is.

Összeségében egy nagyon jó korszak volt ez. Azóta is szép emlékként tekintek a Quake-es időkre. Sok átlagember el se tudja képzelni, hogy milyen lehet egy online közösség, online játszani. Persze a mai fiatalok 90%-a már biztos hogy tudja ezt! :)
Tulajdonképpen nemtudom, miért írtam le ezt mind. Gondolom sok más játékosnak is volt hasonló élmény az online multiplayer, hát én megosztottam az enyémet.
Elnézést a helyesírási, és fogalmazási hibákért, első írásomtól nézzétek el. Sosem voltam egy írói lélek.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.