Összefoglalás
Nagy bölcsességeket nem tudok zárásként mondani, csak annyit, hogy multiplayert ne is próbáljunk TV-n, mert óriási hátránnyal indulunk. Vannak viszont olyan single player játékok is, ahol szintén hátrányba kerülhetünk. Viszonyítási alap hiányában ez észrevehetetlen is lehet, csak egyszerűen valamiért "nem fekszik" az adott játék valakinek. Egyjátékos mód esetében ez nyilván egyénfüggő, ha az egyik kijelzőn érzésre jól megy a játék, és a másikon az input lag különbség fenti módszerrel kimérve a 30 ms-ot meghaladja, biztosan hátrányba fog kerülni a játékos. Ilyenkor a második kijelzőn a képjavítókkal a differenciát csökkenteni kell, ha van erre lehetőség. Célszerűen erre találták ki a Game Mode-ot, melyet kiválasztva a képfeldolgozás ideje rövidebb lesz, kisebb input lag fog jelentkezni.
Tudni kell, hogy a képfeldolgozás, képjavítók miatt hozzáadódó, és fentiek szerint könnyen kimérhető cca. 30 ms késleltetés növekmény egy jobb minőségű panel gyári alap késleltetésének kétszerese is lehet. A kimutatott 100 ms-os késleltetés többlettel pedig a gyári alap késleltetés akár 10-szeres értékét is a nyakunkba kaphatjuk. Ez mindenképpen kerülendő játék célú felhasználásra történő beszerzésnél.
Kijelző vásárlásnál ajánlott a TV/monitor input lag teszt eredmény adatbázisok böngészése a neten, és játék célfelhasználás esetén a minél kisebb késleltetésű választása.
displaylag.com
rtings.com
hdtvtest.co.uk
Egy jobb normál és egy gamer monitor között – ha stopperrel nem is mérhető ki input lag differencia, a válaszidő (1 ms) és a képfrissítés (144 Hz) együttesen mégis 5% körüli reakcióidő-javulást hozhat. Kérdés, hogy ez hány fraget testesít meg a gyakorlatban, illetve érdemes-e ezért gamer monitort vásárolni.
Köszönöm, hogy elolvastad.
ruti
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!