Háromkirályok - retro 3D teszt

OpenGL játéktesztek

Quake III demó v1.11

A teszt első játékprogramja a Quake III v1.11 demó, amely megjelenésétől nagyon sokáig szerepelt a hardvertesztekben, és kiváló összehasonlítási alap volt 8-10 éve, így a tesztben szereplő kártyákhoz kifejezetten ideális.
A teszteket 16 és 32 bites színmélységgel, magas minőségi szinten, három felbontáson teszteltem. Timedemo módban futtattam a beépített demo001 demót.

Hirdetés

16 bit

Az alacsonyabb színmélységgel készült tesztben egyértelműen nyert a GeForce kártya, bár a megjelenítés felbontásának növelésével csökkent az előnye a Radeon kártyához képest.
Két vezető társától a Savage 2000 jobban elmaradt, de még jól játszható a játék a kártyán 1024*768-ban is. Jellemzően annyi FPS-t képes megjeleníteni adott felbontáson, mint a másik kettő az eggyel magasabb beállításban.

32 bit

32 bites színfelbontás alatt változik a kép. A legalacsonyabb pixelszám esetén még képes megőrizni a GeForce a vezetést, de 800*600-ban és 1024*768-ban a Radeon beelőz, a Savage 2000 pedig megint a sereghajtó.
A színmélység váltást a legjobban az Nvidia GPU érzi meg, ő esik a legnagyobb százalékban vissza 32 biten. Őt az S3 chip követi, és a legkevésbé az ATI GPU-t viseli meg a magasabb bitmélység.

MDK 2 demó

A teszt második OpenGL játékdemója szintén háromféle felbontásban és kétféle színmélyégben futott. A játék a Bioware saját fejlesztésű OMEN grafikus motorjára épült, és rendkívül látványos, színes fényeket, megvilágításokat alkalmazott, ami megjelenésekor (2000) az egyik legszebb grafikájú játékprogrammá tette.

16 bit

Ahogy az előző tesztnél láttuk, 16 biten a GeForce vezeti a mezőnyt, második a Radeon, harmadik a Savage, és ugyanúgy itt is a felbontás növelésével csökken az első és a második helyezett között a különbség.

32 bit

32 biten az ATI veszi át az elsőbbséget mindhárom felbontásban. Az Nvidia nagyon nagy mértékű sebességcsökkenést produkál a színfelbontás váltásával, és az S3 megoldása egészen feljön a nyakára a két magasabb felbontásban.
A színmélység miatti legkisebb visszaesést a Savage 2000 szenvedi el, ami akár jelentheti azt is, hogy a kártyát valami (talán a meghajtó) nagyon visszafogja 16 biten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt