Tesztek - Far Cry
Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2004. március 23.
Mérési módszer: 1
Hirdetés
A méltán népszerű, megjelenésekor lélegzetelállító grafikájával hódító (és emiatt sokak által játszható techdemo-nak tartott) Far Cry bizony még a generációkkal később megjelent kártyákat is képes megizzasztani. A mérést a HardwareOC Far Cry Benchmark Tool segítségével végeztem, és korábbi cikkeimtől eltérően ezúttal a nagy részletességű teszteknél bekapcsoltam a HDR-t, és az egyéb képminőségjavító algoritmusokat is. Ezt csak az sm3.0 támogatással rendelkező kártyák tudják megjeleníteni, és jócskán visszafogja a sebességüket, vagyis a grafikonokat ennek tudatában érdemes szemlélni.
Eredmények a Phenom tesztkonfigurációval
A phenomos tesztrendszerrel 220 FPS környékén futunk processzorlimitbe, ezt kis részletességben az erősebb kártyák mind elérték, de mégy a leggyengébb játékkal is tökéletesen játszható eredményeket kapunk, ami a játék grafikájának kiváló skálázhatóságát mutatja. Az élen a 3850-esek végeztek, de maximális beállításokkal a 4670-es szorosan a nyomukban van. A 7950 GT megverte az X1950 Pro-t, ám a 6800 Ultra jócskán kikapott az X850 XT-től, de ne feledjük, hogy utóbbi nem volt képes a HDR megjelenítésére, így jóval csúnyább képet adott, emiatt lehetett a leggyorsabb dx9-es kártya ebben a tesztben. A két "oldtimer" dx9-es modell közül a 9800 XT-vel még játszható a program akár nagy részletességgel is, de az FX 5950 Ultrával ezeket a beállításokat elfelejthetjük.
Eredmények a Pentium 4 tesztkonfigurációval
P4-re váltva már 100 FPS-nél processzorlimitbe ütközünk kis részletességnél, de maximális grafikán is gyanúsan egyforma eredmények születtek kicsivel 30 FPS fölött, így elmondható, hogy korhű gépen éppen hogy csak játszható ez a játék, bármilyen kártyát is teszünk a gépbe.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!