Hirdetés

RX Vega 64: problémás nagyágyú

Nagy teljesítmény, potom pénzért. De mégis hol a bökkenő, amiért nem lehet mindenkinek ajánlani?

Játéktesztek II.

Far Cry 5 (Built-in benchmark)

Sajnos 1080p-ben itt is bekacsingat a CPU limit, de még 1440p-ben is kihatással van talán valamelyest a minimum FPS-re. Bár a 60 fölötti FPS minden esetben garantált, így igazából azt hiszem, ez esetben sem lehet okunk panaszra.

Far Cry New Dawn (Built-in benchmark)

A New Dawn esetében viszont már kő keményen belerondít a képbe a CPU limit. Úgy gondolom igencsak szomorú dolog, hogy egy 2019-ben megjelent játék ennyire nem képes kihasználni egy többmagos CPU erejét... Mindenesetre sírva fakadni azért nem fogunk az eredmények láttán, természetesen a játszható szintet ennek ellenére is képes volt hozni.

Forza Horizon 3 (In-game benchmark)

Kifejezetten érdekes eredmények születtek a Forza Horizon 3 esetében. Megjelenéskor ez is küszködött teljesítményproblémákkal, melyeket az évek során szinte teljesen befoltoztak. A grafika manapság is bőven megállja a helyét, gyönyörűen néz ki, s gyönyörűen is fut. Amik igazán meglepőek voltak, azok az 1440p-s eredmények, minimálisan kaptunk csak kevesebb FPS-t mint 1080p-ben. Többször is újramértem, de változás nem történt, s igazából emlékeim szerint CPU limit sem állt fenn.

Forza Horizon 4 (Built-in benchmark)

A negyedik rész már nem bánt ennyire finoman a géppel, érződött az 1440p-re való váltás. Gond viszont egy szál se, hisz még így is stabilan 60FPS fölött tudtunk maradni minden esetben. Nagy kedvencemmé vált a Horizon széria, ez pedig leginkább ennek a résznek köszönhető. Kicsit realisztikusabb, de még mindig inkább az árkád kategóriát erősíti, kifejezetten kellemes autós kikapcsolódás lehet bárki számára. A grafika gyönyörű, az évszakváltozásoknak köszönhetően valami elképesztő vizuális élményben lehet részünk, s teszi mindent úgy, hogy a gépigény sincs az egekben.

Hitman 2 (In-game benchmark)

Kicsit bajban voltam amikor a Hitman 2 teszteléséhez érkeztem. A legtöbb pályán főként zárt térben mozgunk, ahol pedig esetleg nem ott már befigyel a CPU limit. A méréseket így végül az Another Life nevű küldetésen végeztem el, mely egy eléggé nyílt, GPU intenzív játékteret tár elénk. Maximum beállításokkal már 1080p-ben is képes picit megröccenni, bekacsingatunk olykor 60 FPS alá, 1440p-ben pedig már egészen 45 FPS-ig képes volt lemenni, bár mivel nem egy pörgős FPS játékról van szó, úgy gondolom ezek az eredmények még éppenséggel vállalhatóak.

Just Cause 4 (In-game benchmark)

Nagy csalódásként éltem meg a Just Cause negyedik részét, inkább csak az erős gépigénye miatt döntöttem a tesztelése mellett. 1080p-ben ezért hozta az elvárhatót, a minimum FPS kissé azért lecsúszott de 60 alatti értékekkel nem igazán fogunk találkozni. 1440p-ben már csak egy szerényebb, 64-es átlagot kapunk, bár ezzel még szerintem simán meg lehet barátkozni.

Mass Effect Andromeda (In-game benchmark)

A játék minőségét inkább nem szeretném feszegetni, ellenben abban szerintem a többséggel egyetérthetünk, hogy a grafikára és optimalizációra panasz nem igazán lehet. 1080p-ben bőven több mint elegendő FPS-t produkált, 1440p-ben sem igazán kell kompromisszumokat kötni, simán hozza a játszható szintet.

Metro Exodus (In-game benchmark)

Okulván az előző tesztemben elkövetett butaságomból, most már inkább nem a beépített benchmarkot használtam. Ellenben ugyan úgy a Taiga nevű pályát vettem alapul, mivel úgy tűnik ez a játék leginkább gépgyilkos terepe. 1080p-ben egészen kellemes számokat kaptunk, noha 60 FPS alá még így is benézünk néhol. 1440p már kicsit keményebb esetnek bizonyult, bár 1080p-hez képest az FPS csökkenése annyira nem drasztikus, néhány beállítást már talán azért érdemes lenne csökkenteni.

Need for Speed Payback (In-game benchmark)

Az NFS Payback eléggé érdekesen tud viselkedni, teljesen indokolatlan FPS zuhanásokat produkál bizonyos helyeken, abszolút érthetetlen számomra ennek az oka. Kétségbeesni ettől függetlenül azért nem kell, 1080p-ben bőven hozta a 60 feletti értékeket, 1440p-ben is csak 60 FPS köré néztünk be olykor.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Hitman: Freelancer

    Alig hallani róla, mégis őrülten addiktív lett a Hitman 3-hoz kiadott ingyenes kiegészítő, a Freelancer.

Előzmények