2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

RX Vega 64: problémás nagyágyú

Nagy teljesítmény, potom pénzért. De mégis hol a bökkenő, amiért nem lehet mindenkinek ajánlani?

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek I.

A Plague Tale: Innocence (In-game benchmark)

Kezdjünk is egy viszonylag friss címmel, az A Plague Tale: Innocence-szel. Történet orientált, kellemes és egyben borzongató atmoszférájú, hangulatos kis indie játékról van szó, mely kifejezetten szép látványvilágot tár elénk. Gépigény ügyileg kissé erősre sikeredett, Ultra beállításokon megköveteli az erős vasat de alapvetően azért nem fut rosszul. 1080p-ben bőven kellemesen értékeket kapunk, 1440p-ben viszont már kissé megcsappant az FPS, de azért az 57-es átlag még nem a világvége, s szerencsére a minimum sem rondít bele nagyon az összképbe.

Assassin's Creed Odyssey (In-game benchmark)

Ezúttal úgy döntöttem inkább az in-game mérést választom, mivel a beépített benchmark jó pár FPS-t képes "lecsalni". Mint azt valószínűleg mindannyian jól tudjátok, az Odyssey sem a kiváló optimalizáltságáról híres, emellett a zöld kártyákkal is sokkal inkább szimpatizál, ennek ellenére merészkedtem felcsapni a grafikát a maximumra. Az igazat megvallva, valamivel rosszabb eredményekre számítottam, de végül egészen kellemes csalódásban lehetett részem. 1080p-ben sikerült 60 fölötti átlagot elérni, ráadásul 1440p-ben sem zuhant be nagyon az FPS, hozta a játszható értékeket.

Battlefield V (In-game benchmark)

A megjelenés óta igencsak sok foltozást, javítást kapott a játék, s ez szerencsére meg is látszik. Ultra beállításokkal gyönyörűen fut, 1440p-ben is bőven 60 FPS fölötti értékeket lehetett látni, a grafika pedig egyszerűen gyönyörű. Legalább az optimalizációra nem lehet panaszunk.

Borderlands 3 (In-game benchmark)

Áh, a Borderlands 3! Egy újabb ékes példa arra, hogy hogyan csesszük el az optimalizációt. Semmi problémám nincs a cel-shaded grafikával, szerintem nagyon hangulatos, de ez a gépigény akkor is túlzás, nem beszélve a folyamatos akadásokról, stutteringről. Mondjuk lekopogom, mostanra már egészen élhetően fut a játék, bár a Dx12 nálam továbbra is igen nagy akadásokat produkál, szóval maradtam a Dx11-nél. Volumetric fog opció volt egyedül kikapcsolva, egyébként Ultra beállításokat használtam. Ez az opció nagyon minimális hatással van a játék megjelenésére, cserébe nagyon sok FPS-től képes megfosztani. Így már kifejezetten korrekt értékeket sikerült összehozni, 1080p-ben több mint jó eredmények születtek, 1440p-ben is megmaradtunk azért 60 FPS körül. Olykor viszont előfordulnak kisebb akadások, de szerencsére már messze nem olyan rendszerességgel, mint a megjelenéskor.

Control (In-game benchmark)

Folytassuk is egy újabb nem kifejezetten jól optimalizált címmel: Control. A grafika igazából nem rossz, főként a törésmodellezés, a fizikai hatások vannak gyönyörűen megcsinálva. Viszont egy totálisan zárt térben játszódik a játék, számomra teljességgel érthetetlen miért követel ilyen erős vasat. A teljesítményproblémák persze nem csak PC-n, hanem konzolokon is ugyan úgy fellehetőek. PS4 Pro és XBox One S esetében is eléggé rossz a helyzet, képes bezuhanni akár 20 FPS körüli értékekre. Noha nálam ennyire durva helyzetek azért nem fordultak elő, 1080p-ben főként 60 FPS fölötti értékek voltak jellemzőek, 1440p-ben viszont már lecsúszunk átlag 45 FPS köré, ami azért hagy némi kivetnivalót maga után.

Devil May Cry 5 (In-game benchmark)

No de szerencsére nem minden játék esetében ilyen csúfos a helyzet. Itt van például a DMC 5, amely egy kifejezetten kellemes látványvilágot képes elénk tárni, meglehetősen alacsony gépigénnyel párosítva. Mit is tudnék mondani, óriási számokat produkált még 1440p-ben is, elképesztően jól futott. Bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki egy kis Hack 'n' Slash élményre vágyik, én személy szerint minden percét nagyon élvezem a játéknak.

DiRT Rally (Built-in benchmark)

Itt is lenne az első olyan játék melyben jól megfigyelhető a CPU limit. Bár igazából panaszra még így sem lehet okunk, 100 feletti átlag FPS szerintem szinte bárki igényét képes kielégíteni.

DiRT Rally 2.0 (In-game benchmark)

Az új rész már kevésbé szenved a CPU limittől, 1440p-ben viszont valamivel szerényebb értékeket is produkált. Aggodalomra azonban semmi ok, 60 FPS alatti értékekkel ez esetben kell számolnunk.

F1 2018 (Built-in benchmark)

Továbbra sem áll túl közel a szívemhez az F1 világa, mindenesetre jó látni, hogy a Codemasters ezen játéka sem szenved teljesítményproblémákkal. Nagyon hasonló értékek születtek, mint a DiRT Rally 2.0-ban, így ez is bőven hozza a játszható szintet akár 1440p-ben is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Hitman: Freelancer

    Alig hallani róla, mégis őrülten addiktív lett a Hitman 3-hoz kiadott ingyenes kiegészítő, a Freelancer.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.