2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Intel Core i3 vs. i5: játékos szemmel

Core i3-2100 versus i5-3470, avagy szükséges-e 4 mag a mai modern játékokhoz?

[ ÚJ TESZT ]

Konklúzió

Konklúzió, tanulság

Kell-e 4 mag játékra? Természetesen nem kell, de saját tapasztalataim és méréseim alapján bátran kijelenthetem, hogy ajánlott.
Vehettem volna i5 helyett egy erősebb videokártyát, de nem igazán lettem volna előrébb azzal sem, mert előbb-utóbb nem tudtam volna fix 60 fps-sel játszani, az meg ugyebár nonszensz, hogy 45 fps alatt jelentősen romlik a játékélmény - legalábbis eddig ez volt nálam. Nem is az átlag fps szám növekedése a lényeg a két processzor között, hanem az, hogy a képkockák közötti késleltetés sokkal egyenletesebbé vált, nincsenek extrém kilengések, ezáltal nincs, vagy alig jelentkezik microlag, még 35 fps esetében sem.

Emellett persze nem mondom, az is fontos, hogy a minimum és átlag fps is növekedett, amiben a 4 mag és a magasabb órajel egyaránt szerepet játszott. Mindezekből az következik, hogy játékra nem igazán ajánlanám az i3-at, annak ellenére, hogy több, mint gyors processzor. Hyper Threading ide, vagy oda, nem képes felvenni a versenyt 4 magos vetélytársaival.

Konkurencia frontján nem tudom mi a helyzet a moduláris felépítésnél, de szerintem egy 4 magos AMD-vel jobban jár a játékos, mint egy 2 magos, HT-s processzorral, és itt utalnék frescho remek tesztjére, ahol az Athlon II X3-on annak ellenére folyamatosabb volt a Crysis 2, hogy a kétmagos Pentiumon G530 magasabb másodpercenkénti átlag képkockaszámot produkált - részben az ő tesztje ütött szöget a fejembe.

Egy szóval szerintem egy natív 4 magos CPU, legyen az Intel vagy AMD, jobb játékra egy HT-s Core i3-nál.

4 magos CPU - AJÁNLOTT

Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a kis elemzést, amit remélem majd sokan hasznosnak fognak találni. Hozzászólásokban várom a pozitív és negatív véleményeket egyaránt.

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.