2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Intel Core i3 vs. i5: játékos szemmel

Core i3-2100 versus i5-3470, avagy szükséges-e 4 mag a mai modern játékokhoz?

[ ÚJ TESZT ]

3DMark06, GTA IV: EfLC

Bemelegítésnek 3DMark06-tal teszteltem le az új processzort, bár tudom, ennek az eredmények van a legkisebb jelentősége, de mégis jól látható a teljesítménybeli különbség. Az összpontszám 25%-al, míg a CPU Score 65%-kal nőtt.

A GTA IV, így az Episodes from Liberty City is rendkívüli módon zabálja a CPU-t, ennél a játéknál a több mag tényleg jobb. Az i3-al konkrétan nem tudtam értelmesen játszani, mert rengetegszer meg-megakadt, és előjött a darabosság jelensége is.

A grafikonon nem szerepel ugyan, de próbáltam 1280x800-as felbontásban is a játékot, de a beépített teszt tanulsága szerint semmivel sem lett gyorsabb a játék – megjelent volna a CPU limit?

A grafikonon szépen látszik, hogy mennyire ingadozik a képkockák között eltelt idő i3 esetében, míg 4 magon szép egyenletes eredményt kapunk, nem beszélve a magasabb fps-ről sem. Mindezt meg tudom erősíteni, mert ég és föld a különbség, most már folyamatos a játék, nincs akadás, és fel sem tűnik, ha 40 fps alatt járok, mert végig gördülékeny marad a játék. Pontosan ez az, amit az i5-től vártam. Átlag fps 43%-kal, míg a minimum 52%-kal nőtt.
Frissítés (1. és 3. ábra): Érdekes dolog történt, ugyanis HT nélkül az átlag fps növekedett (igaz Ivy Bridge-ról van szó 100 MHz-el magasabb órajelen), a késleltetési görbe is egyenletesebbé vált, illetve az akadások is ritkábbak lettek, de annyira nem, hogy lényegesen javuljon a játékélmény. Ezek szerint a játék nem igazán használja ki a Hyper Threading nyújtotta előnyöket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.